#gry #tworczoscwlasna
#gamedev
https://youtu.be/hpyJAkQJL_A?si=5-6hLmK6H5SH1nU-
Społeczność
Programowanie gier. Grafika i dźwięk. Unity, Unreal.
@Sanatares - propsy za dwie rzeczy:
Za zrobienie samemu gry
Za użycie do zrobienia tej gry Godota
@koszotorobur dzięki
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
nvm, znalazłem
@MrGerwant Jakbyś się nie zapytał to byś nie znalazł
Zaloguj się aby komentować
@MrGerwant Pivot point spróbuj jeszcze przestawić w Blenderze. Zresetuj też skalę, rotację i lokację przed eksportem. Warto też sprawdzić czy nie ma jakichś śmieci w meshu, włączonych modifierów albo czy przypadkiem model nie ma parenta z jakimś empty.
@dieselmower Usunąłem szkielet, zreimportowałem i jest ok
Zaloguj się aby komentować
Jesli to pierwszy projekt wasz to ja bym radzil dokonczyc, tak czy tak szansa na sukces mala a dev od deski do deski wiele was nauczy na nastepny projekt.
Marzenie ściętej głowy, bo nic nie wiem o gamedev'e, ale może zmienić szatę graficzną na mroczniejszą? Więcej brązu, szarości i innych stonowanych kolorów? Modle postaci nie takie kreskówkowe tylko bardziej realistyczne?
Pomysł z okradaniem grobów zamiast wynoszeniem szpeju z zamku też fajny.
@Marcus_Aurelius - jak poskładasz te nasze wszystkie pomysły to ta gra o nekromancie zlecajacym rabowanie grobów z różnych nekropolii może wyjść całkiem fajna
A ostatecznym zadaniem może być misja wykradzenia króla umarłych zimnego leszka z wawelu gdzieś jego brat ghoul z powązek by w misji przeszkadzał
A ostatecznym zadaniem może być misja wykradzenia króla umarłych zimnego leszka z wawelu
@koszotorobur za taką grę to zapłaciłbym każde pieniądze (ale nie więcej niż dychę) ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zaloguj się aby komentować
To na hejto mamy jakąś enklawę gamedevu?
Niestety nie pomogę, ale jak znajdziesz jakieś rozwiązanie to daj znać.
Zaloguj się aby komentować
@dotevo Też lubię shadery - fajnie, że ktoś podziela moje zboczenie.
Btw, dla ludków do popróbowania https://www.shadertoy.com
@ataxbras poprzedni shader tam wrzucałem, ten z trawą. Ten ma trochę za dużo danych wejściowych
@dotevo Czy ja wiem:
https://www.shadertoy.com/view/3dGSWR
https://www.shadertoy.com/view/4ttSWf
https://www.shadertoy.com/view/4slGD4
Kanałów by Ci raczej wystarczyło. Sphere FBM byłoby najwydajniejsze.
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
@dotevo - bawię się w Godota i bawię się w shadery - ale niestety nie wiem jak Twój problem rozwiązać (zwłaszcza, że nie mam teraz dostępu do swojego głównego kompa to nie mogę poeksperymentować).
Ale nie o tym chciałem...
Nie mogę przeboleć, że fajne techniczne posty, nawet niekoniecznie o gamedevie zdobywają na hejto coraz mniej piorunów i komentarzy
Zaloguj się aby komentować
Ogarnij na początek skakanie bo teraz wygląda jakby walił głową w niewidoczny sufit.
Zaloguj się aby komentować
Nigdy nie bawiłem się canvasem, ale w sumie oceniam spoko.
https://deykun.github.io/games-drawer/blocks
Trochę przerąbane, że żeby wykryć klik na danym bloku muszę przejść przez listę bloczków i znaleźć taki .png co jest granicach kliku i jednocześnie kliknięty pixel w obrazku nie jest transparenty (wtedy obrazek za lepszy). W sumie skomplikowane, ale jak się to poskłada to działa dość prosto.
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Takich n33tuchöw to ja szanuję.
Super :) sam bawię się w godot i żałuję tylko, że mam mało czasu na własną grę
Bedzie na smartfony? Co do muzyki to uzyj jakiegos AI i niech skomponuje muzyke w stylu intro Zmiennicy.
Zaloguj się aby komentować
Odkryłeś V-sync, opcja dostępna od czasów monitorów CRT
@con987 ale vsync nie pozwala logice na symulacje czesciej niz odswiezanie monitora, a o to glownie mi chodzilo
Jeżeli mamy za dużo klatek to znaczy że już nie ma co zrobić z tą nadmiarową mocą obliczeniową GPU. A poprawianie jakości grafiki to już załatwiają różne rozwiązania jak dynamiczna rozdzielczość czy dynamiczny LoD (Level of Detail). Samo rozdzielenie logiki od liczny wyświetlanych klatek już się dzieje od jakiegoś czasu, chociaż są niechlubne wyjątki - głównie gry japońskich developerów robiących gry na Playstation. Potem są historie jak mody zwiększające liczbę klatek z 30 na 60s powodują że różne buffy działają o połowę krócej albo że z tego samego powodu nie da się zrobić niektórych czasowych zakładek. Wracając jednak do tematu, to żeby było poczucie responsywności to zależy nam żeby klatka grafiki która jest wyrenderowana zawierała jak najświeższe dane dotyczące inputu, więc siłą rzeczy zasadne jest żeby GPU produkowało klatki jak najczęściej się da.
@brain @Erebus a no macie racje, moze swezosc klatki jest wazniejsza niz liczba symulacji logiki na sekunde
@5tgbnhy6 picrel+wyłączenie vsync+ograniczenie renderowania ponad częstotliwość odświeżania monitora
@5tgbnhy6 ale input lag przy kolejkowaniu klatek się zwiększa
Zaloguj się aby komentować
Już jakiś czas temu było sporo ogłoszeń rekrutacyjnych do Lariana w Polsce, dobrze to wróży, ciekawe tylko czy będzie to outsource techowy czy faktycznie znaczący dział
Larian ma kilka studiów na świecie, wszystkie pracują wspólnie nad grą. Nie ma tak, że któreś jest tylko od jakiejś jednej działki.
@Vakarian Nie zawsze, studia projektów mogą mieć kilka i nie koniecznie pracują nad 1 grą, mogą być wrzucani jako support do danego projektu, lub np specjalizują się tylko w 1 temacie i tą robotę wykonują do poszczególnych projektów. Więc to trochę taki "mniejszy udział". Zdaje się że Activision w Polsce miał taki okres, że działu animacji nie było tutaj, tylko kodersi
Zaloguj się aby komentować
bardzo dobrze to wygląda
Na to się zapowiada, mamy sporo konceptów które chcemy wypróbować ( ͡o ͜ʖ ͡o)
Zaloguj się aby komentować
@Eichen_Y - weź otaguj ten wpis może?
@koszotorobur Sory szefie, zrobione
@Eichen_Y - jakbym korzystał z Discorda to może i bym się skusił
Zaloguj się aby komentować
@hellgihad UE do 2D się słabo nadaje, ale jeśli już chcesz to Epic ma dużo swoich tutoriali
https://dev.epicgames.com/community/unreal-engine/getting-started/games
@hellgihad nie lepiej zacząć np. od Godota? Jest za free i ma równie dużo tutoriali, co alternatywy. Do 2D zwłaszcza jest spoko.
@hellgihad z YT to Virtus albo Ryan Laley. Z Udemy to Gamedev.tv ma kurs tworzenia kilku prostych gier przy użyciu blueprintów - jak chcesz linka to daj znać, po pracy znajdę.
A do 2D to w UE się to nazywa Paper2D i nie wiem czy to nie jest przypadkiem jako oficjalny dodatkowy plugin.
@LoneRanger Dzięki, no już stwierdziłem że się przesiądę na Godota jednak bo UE to jednak spora krowa a do tego drugiego też jest dużo materiałów.
Obczaiłem Paper2D i tam trzeba dużo rzeczy robić na okrętkę jakby więc trochę to przypomina kwadraturę koła
Zaloguj się aby komentować
Powiedz coś po gejmdewowemu
@Morfi_pl nie mogę, crunchuje xD
Ilość zwolnień jest porażająca. U mnie połowa ludzi poleciała.
Z dobrej strony mamy czas na swoje projekty
No tak xd swoje projekty jednak nie dadzą hajsu na już ;/
@Mr_Swistak swoją drogą nie planujesz wejścia w coś nowego po bałaganie z licencją Unity? Oni kompletnie stracili zaufanie z tego co widzę i masa twórców gier teraz ucieka z tego silnika.
@PanPaweuDrugi działam już w tej kwestii. Długo myślałem, że unity samo w sobie wystarczy, ale tak jak mówisz. Po ich ostatniej akcji, działam już w innych silnikach
@Mr_Swistak jakich?
Zaloguj się aby komentować