Zdjęcie w tle
GameDev

Społeczność

GameDev

28

Programowanie gier. Grafika i dźwięk. Unity, Unreal.

koszotorobur

@Sanatares - propsy za dwie rzeczy:


  • Za zrobienie samemu gry

  • Za użycie do zrobienia tej gry Godota

Zaloguj się aby komentować

#donislawdev <-- obserwuj

Cały czas pracuję nad swoją turową grą z gatunku roguelite, fakt, ostatni wpis na temat gry był w lipcu (troszkę zeszło), mówiłem, że wydam grę, nie mówiłem kiedy, czas troszkę ożywić tag( ͡° ͜ʖ ͡°). Od ostatniego postu weszło sporo zmian, ale paradoksalnie postęp gry się cofnął ( z racji nowych pomysłów). Sama lista zmian jest zbyt duża, aby wszystko wymienić, ale z takich rzeczy, które widać na filmiku, to do gry dodałem system tarcz odnawiających się co turę, doszły statystyki statków, od teraz szybszy statek zaczyna jako pierwszy. Doszły też przedmioty, na ten moment jest tylko apteczka, ale finalnie planuje dodać z kilkadziesiąt przedmiotów.

Udało mi się też zaimplementować system artefaktów, podczas różnych losowych wydarzeń w grze, w sklepach i po pojedynkach z bossami będzie można otrzymać artefakt, na ten moment jest tylko artefakt feniksa, który sprawia, iż po śmierci wstajemy z 50% życia i tarczy. Mam już pomysły na kolejnych 30-40 artefaktów, ale to na spokojnie( ͡° ͜ʖ ͡°).

Teraz pracuję nad systemem wyboru statków (klas) oraz ich wyglądu, nie będzie to jakiś zaawansowany system, ale o tym i innych rzeczach to już w kolejnym wpisie (oby nie w 2026). A i doszło pełno nowych błędów i żartów do gry, ale to tak standardowo, dzień jak co dzień.

ZAINTERESOWANY?
--------------------------------------------------

Zapraszam do obserwowania tagu #donislawdev co jakiś czas, będą ukazywać się pod nim kolejne podsumowania gier + kolejne projekty, oraz do:
Newsletter <--- Zapraszam (bez spamu, ważne info i informację o premierach gier).
Twitter
Facebook
Discord O grze

*W przyszłości planuję robić rozdajo mojej nowo powstającej gry "Die And Repeat" na swoich social mediach + na autorskim tagu.

https://youtu.be/8jBrRruharY

#gamedev #gry #tworczoscwlasna
0

Zaloguj się aby komentować

Szybkie pytanie: wie ktos gdzie w UE5 generuje się LOD dla skeletal meshów? W UE4 wiem, że był przycisk w edytorze dla static meshów, ale tutaj nie widzę gdzie jest #kiciochpyta #unrealengine #gamedev #wirsprawiedliwosci
2
L4RU55O

@MrGerwant Jakbyś się nie zapytał to byś nie znalazł

Zaloguj się aby komentować

#gamedev #unrealengine #unrealengine5 #wirsprawiedliwosci #grysprawiedliwe próbuję zaimportować tego Poloneza do Unreala, ale zawsze lewituje nad podłozem, mimo, że w Blenderze ma origin ustawiony na 0, 0, 0. Przesuwanie modelu nic nie daje, szkielet jest z root bonem, może tu coś jest nie tak ale root ma też origin w 0,0,0, więc wg mnie powinno być git
e59a83e4-0427-42f1-897f-76eeb606da99
3
dieselmower

@MrGerwant Pivot point spróbuj jeszcze przestawić w Blenderze. Zresetuj też skalę, rotację i lokację przed eksportem. Warto też sprawdzić czy nie ma jakichś śmieci w meshu, włączonych modifierów albo czy przypadkiem model nie ma parenta z jakimś empty.

MrGerwant

@dieselmower Usunąłem szkielet, zreimportowałem i jest ok

Zaloguj się aby komentować

Potrzebuje waszej pomocy w naszym małym #gamedev .

Tworzę z kolegą programistą grę po godzinach. Na ten moment jest to klon moving out w stylu bardziej średniowiecznym. Mechanika to wynoszenie przedmiotów i trupów z licznikiem czasu w co-opie.

I właśnie tutaj mamy problem, bo czujemy że gra nie wyróżnia się wystarczająco od konkurencji. Mamy dużo innych pomysłów na gry i zastanawiamy się czy nie porzucić pracy nad tą, gdyż nie mamy pomysłu na Hook. Zastanawiamy się nad tym żeby przypiąć graczy razem do siebie łańcuchem lub w inny sposób ale wydaje się że to tylko pół środki.

Jaka jest wasza opinia? Iść w to dalej czy nie marnować czasu?

https://www.youtube.com/watch?v=CnM1cXQ4Oc0

#gry #tworczoscwlasna
16
ErwinoRommelo

Jesli to pierwszy projekt wasz to ja bym radzil dokonczyc, tak czy tak szansa na sukces mala a dev od deski do deski wiele was nauczy na nastepny projekt.

SpokoZiomek

Marzenie ściętej głowy, bo nic nie wiem o gamedev'e, ale może zmienić szatę graficzną na mroczniejszą? Więcej brązu, szarości i innych stonowanych kolorów? Modle postaci nie takie kreskówkowe tylko bardziej realistyczne?

Pomysł z okradaniem grobów zamiast wynoszeniem szpeju z zamku też fajny.

koszotorobur

@Marcus_Aurelius - jak poskładasz te nasze wszystkie pomysły to ta gra o nekromancie zlecajacym rabowanie grobów z różnych nekropolii może wyjść całkiem fajna


A ostatecznym zadaniem może być misja wykradzenia króla umarłych zimnego leszka z wawelu gdzieś jego brat ghoul z powązek by w misji przeszkadzał

rakokuc

A ostatecznym zadaniem może być misja wykradzenia króla umarłych zimnego leszka z wawelu

@koszotorobur za taką grę to zapłaciłbym każde pieniądze (ale nie więcej niż dychę) ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zaloguj się aby komentować

Czy jest tu ktoś, kto używał SHADOW_VERTEX albo LIGHT_VERTEX w shaderach typu canvas_item w #godotengine ?

Chciałem zrobić aby cień na objekcie się układał zgodnie z height map. Problem jest taki, że odwzorowanie jest jakieś dziwne i cień mi się przesuwa razem z zoom i tego typu problemy. Myślałem, że to projekcja w canvas lub screen, ale używałem tych macierzy i nie uzyskałem dobrego wyniku. Testowałem prostymi ifami jakiego to rodzaju wartości i wygląda, że w pikselach bo maksymalna wartość to raczej nie 1, a bardziej kilka tysięcy.

#pytaniedoeksperta #gamedev
1
Iknifeburncat

To na hejto mamy jakąś enklawę gamedevu?


Niestety nie pomogę, ale jak znajdziesz jakieś rozwiązanie to daj znać.

Zaloguj się aby komentować

Jak ja lubię pisać shadery Kiedyś pisałem coś podobnego na tilemap, ale okazało się, że nie da się pewnych rzeczy rozwiązać bez modyfikowania kodu #godotengine

Więc jeszcze raz, ale tym razem jest jeden sprite, a shader rysuje teksturkę, transfirnację do widoku izometrycznego no i modyfikuje wysokość. Liczy normal mapę na podstawie tekstury terenu i używa tego w LIGHT. Efekt na filmiku.

Ta wiem, że można łatwiej, ale ja lubię shadery

#gamedev

https://youtu.be/UB6Po6dJiKs
5
ataxbras

@dotevo Też lubię shadery - fajnie, że ktoś podziela moje zboczenie.

Btw, dla ludków do popróbowania https://www.shadertoy.com

dotevo

@ataxbras poprzedni shader tam wrzucałem, ten z trawą. Ten ma trochę za dużo danych wejściowych

Zaloguj się aby komentować

Nikt nie prosił i nikt nie potrzebował. Ale muszę przyznać, że lubię się bawić shaderami, szczególnie tymi do 2D. Po głowie chodzi mi taki co wygeneruje cały teren zamiast używać jakichś tam teksturek na sprity. Niezbyt to potrzebne bo w sumie jest pełno podobnych rozwiązań dla 3D opartych na VERTEX. Ja jednak bawię się tylko w malowanie. Domyślam się, że pojawią się problemy jak z_order i inne pierdoły przez to. Ale i tak podoba mi się gimnastyka dla głowy, gdzie trzeba wymyślić jak to powinno działać.

Podzieliłem całe UV na tile i tego ile ich jest jest sterowane pewnym parametrem. Zaś każdy tile może być początkiem trawy. Trawa zaś ma również pewnym parametrem ustawioną maksymalną wysokość w kaflach. Następnie nakładam pewien szum, dla określonej wartości "sadzę" trawę, a wszystkie kafle (do max wysokości trawy) powyżej muszą wykryć, że gdzieś tam w dole jest sadzonka. Jeśli jest to rysujemy uwzględniając siłę wiatru i kilka losowych parametrów jak przesunięcie trawy na osi X (aby się nie układały w rzędach) czy też wysokość i kolor. Efekt końcowy w filmiku. Jeszcze jest pewnie kilka rzeczy, które muszę tam dorobić, ale jak na kilka godzin zabawy wczoraj to i tak jestem zadowolony

#gamedev #godotengine

https://www.youtube.com/watch?v=nx02nAqt0Yg
0

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

Czasem w wolnym czasie lubię się pobawić w godot. Szczególnie lubię zabawę shaderami. W sumie to jeszcze nie wiem co dokładnie piszę, ale pewnie jakieś 2d ekonomiczne lub builder. Wymyśliłem sobie, że podoba mi się efekt jaki był w settlers 3/4 dla ukształtowania terenu. Nie wiem jak oni to zaimplementowali, ale postanowiłem zrobić tilemap + shader, który odpowiada za ustawienie wysokości vertexów poprzez sampler2d z ukształtowaniem terenu oraz dodatkowo modyfikuje kolory tak aby uzyskać efekt oświetlonych/zacienionych wzniesień. Wiem, że pewnie dałoby radę to zrobić łatwiej w 3D, ale jakoś spodobał mi się ten pomysł i nie chcę rezygnować. Jednak natrafiłem na pewien problem. Gdy zmieniam pozycję vertexów to nie wszystko się renderuje. Domyślam się, że chodzi o to, że godot nawet nie próbuje renderować tego co jest poza ekranem, a że ja w shaderze podniosłem teren o 100px to już go nie interesuje. Da się jakoś zmienić obszar jaki ma renderować? tak aby jeszcze dodatkowo kilka rządków renderował?

#gamedev #godotengine

@Eichen_Y sorki, że wołam, ale pewnie jesteś w stanie pomóc.
1
koszotorobur

@dotevo - bawię się w Godota i bawię się w shadery - ale niestety nie wiem jak Twój problem rozwiązać (zwłaszcza, że nie mam teraz dostępu do swojego głównego kompa to nie mogę poeksperymentować).

Ale nie o tym chciałem...

Nie mogę przeboleć, że fajne techniczne posty, nawet niekoniecznie o gamedevie zdobywają na hejto coraz mniej piorunów i komentarzy

Zaloguj się aby komentować

Kronos

Ogarnij na początek skakanie bo teraz wygląda jakby walił głową w niewidoczny sufit.

Zaloguj się aby komentować

Deykun

Nigdy nie bawiłem się canvasem, ale w sumie oceniam spoko.


https://deykun.github.io/games-drawer/blocks


Trochę przerąbane, że żeby wykryć klik na danym bloku muszę przejść przez listę bloczków i znaleźć taki .png co jest granicach kliku i jednocześnie kliknięty pixel w obrazku nie jest transparenty (wtedy obrazek za lepszy). W sumie skomplikowane, ale jak się to poskłada to działa dość prosto.

72ac0824-0cfb-4e88-9c10-4c1a201d6b8c

Zaloguj się aby komentować

Jako, że NEETuję już dwa miesiące to stwierdziłem, że zacznę pisać grę.

Moje skille z programowania to okrągłe ZERO. Ściągnąłem GODOTa i próbuję linijka po lijnce stworzyć citybuildera. Nazwa robocza: PRLcity. Na razie zmarnowałem kilka dni na tworzeniu systemu dróg który się dynamicznie łączy. W międzyczasie zacząłem przerysowywać tekstury na ładniejsze. Zastanawiam się nad muzyką (o ile kiedykolwiek ukończę pisanie tego) i chyba postawię na vaporwave.

#prlcity #gamedev  #tworczoscwlasna  #programowanie #gry

https://streamable.com/4znkcz
8
Opornik

Takich n33tuchöw to ja szanuję.

dotevo

Super :) sam bawię się w godot i żałuję tylko, że mam mało czasu na własną grę

MESSIAH

Bedzie na smartfony? Co do muzyki to uzyj jakiegos AI i niech skomponuje muzyke w stylu intro Zmiennicy.

Zaloguj się aby komentować

#gamedev

Rozmyslam sobie nad optymalizacja gier i wpadlem na rozwiazanie problemu gier produkujacych wiecej klatek na sekunde niz monitor jest w stanie wyswietlic. Z tego co wiem, to nadmiarowe klatki sa renderowane przez GPU, ale nigdy nie sa wyswietlane, ale dzieki temu, ze dane wejsciowe z myszki/klawiatury/kontrollera sa zbierane setki/tysiace razy na sekunde, to gra wydaje sie dzialac plynniej. Dlaczego wiec tworcy gier nie rozlacza liczby klatek na sekunde logiki gry tak zeby logika przeliczala input tak czesto jak fabryka CPU dala, a GPU by renderowala tylko tyle klatek ile monitor jest w stanie wyswietlic, bez marnowania mocy na renderowanie odrzucanych klatek, przeznaczajac zaoszczedzona moc na polepszenie jakosci (rozdzielczosc/detale) wyswietlanych klatek? Albo moze to gdzies tak dziala, ale ja o tym nie wiem?
6
con987

Odkryłeś V-sync, opcja dostępna od czasów monitorów CRT

5tgbnhy6

@con987 ale vsync nie pozwala logice na symulacje czesciej niz odswiezanie monitora, a o to glownie mi chodzilo

brain

Jeżeli mamy za dużo klatek to znaczy że już nie ma co zrobić z tą nadmiarową mocą obliczeniową GPU. A poprawianie jakości grafiki to już załatwiają różne rozwiązania jak dynamiczna rozdzielczość czy dynamiczny LoD (Level of Detail). Samo rozdzielenie logiki od liczny wyświetlanych klatek już się dzieje od jakiegoś czasu, chociaż są niechlubne wyjątki - głównie gry japońskich developerów robiących gry na Playstation. Potem są historie jak mody zwiększające liczbę klatek z 30 na 60s powodują że różne buffy działają o połowę krócej albo że z tego samego powodu nie da się zrobić niektórych czasowych zakładek. Wracając jednak do tematu, to żeby było poczucie responsywności to zależy nam żeby klatka grafiki która jest wyrenderowana zawierała jak najświeższe dane dotyczące inputu, więc siłą rzeczy zasadne jest żeby GPU produkowało klatki jak najczęściej się da.

5tgbnhy6

@brain @Erebus a no macie racje, moze swezosc klatki jest wazniejsza niz liczba symulacji logiki na sekunde

Erebus

@5tgbnhy6 picrel+wyłączenie vsync+ograniczenie renderowania ponad częstotliwość odświeżania monitora

8ac252fb-1ef3-4348-958d-a090ad87e613
Erebus

@5tgbnhy6 ale input lag przy kolejkowaniu klatek się zwiększa

Zaloguj się aby komentować

chmielus_93

Już jakiś czas temu było sporo ogłoszeń rekrutacyjnych do Lariana w Polsce, dobrze to wróży, ciekawe tylko czy będzie to outsource techowy czy faktycznie znaczący dział

Vakarian

Larian ma kilka studiów na świecie, wszystkie pracują wspólnie nad grą. Nie ma tak, że któreś jest tylko od jakiejś jednej działki.

15c0cd33-b105-41d4-a53c-95c8eb6d8a22
chmielus_93

@Vakarian Nie zawsze, studia projektów mogą mieć kilka i nie koniecznie pracują nad 1 grą, mogą być wrzucani jako support do danego projektu, lub np specjalizują się tylko w 1 temacie i tą robotę wykonują do poszczególnych projektów. Więc to trochę taki "mniejszy udział". Zdaje się że Activision w Polsce miał taki okres, że działu animacji nie było tutaj, tylko kodersi

Zaloguj się aby komentować

Serwus, zrobiłem z trzema znajomymi gierkę na Ludum Dare 55 ( ͡o ͜ʖ ͡o)
Jeśli nie wiecie, Ludum Dare polega na tym że na zrobienie całości gry na zadany temat (wliczając cały kod, grafiki, audio itp. itd.) masz 72 godziny.
Tym razem tematem było „summoning”, a nasza gra to INVERSIO NEGOTIUM.

Tu możecie obejrzeć mały trailer który zrobiłem:
https://www.youtube.com/watch?v=2GF8O_RX0mo

A tu pobrać gierkę (Windows/Linux): https://clownworks.itch.io/inversio-negotium

#gamedev #ludumdare #godotengine
3
Maxmar

bardzo dobrze to wygląda będziecie dalej rozwijać pomysł?

pierogo

Na to się zapowiada, mamy sporo konceptów które chcemy wypróbować ( ͡o ͜ʖ ͡o)

Zaloguj się aby komentować

Na serwerze Godocik organizowany jest kolejny Game Jam (9)
Za 3 pierwsze miejsca są nagrody pieniężne.

https://discord.gg/HBuuuPa
https://itch.io/jam/godocikowy-dzem-9

Jak coś to piszcie że wy od Hny to dostajecie +3 punkty do stylu (wy, nie gra na gamejamie )

#programowanie#gamedev#indiegamedev i #hnydev
3
koszotorobur

@Eichen_Y - weź otaguj ten wpis może?

Eichen_Y

@koszotorobur Sory szefie, zrobione

koszotorobur

@Eichen_Y - jakbym korzystał z Discorda to może i bym się skusił

Zaloguj się aby komentować

W pracbaza nic się nie dzieje, a jakoś głupio mi w ciągu dnia siedzieć i marnować czas więc pomyślałem że obadam sobie Unreal Engine i może zacznę coś w nim dłubać hobbystycznie.
Ktoś ma jakieś doświadczenie i mógłby polecić dobre kursy na początek, bo na YT jest tego od zajebania ale wszystko jakieś takie chaotyczne i bez ładu i składu. Udemy ma ich trochę ale znowu nie chcę wydawać hajsu jeśli mi zajawka przejdzie po dwóch tygodniach.

Myślę o czymś 2D na początek więc coś w tym temacie by mnie interesowało. I tak wiem, że są lepsze silniki do gier 2D ale wolę już grzebać w kombajnie do wszystkiego, bo jest do niego ogrom assetów i system blueprintów mi się podoba bo z kodowaniem nie miałem za dużo do czynienia.

#gry #gamedev
6
DziwnaSowa

@hellgihad nie lepiej zacząć np. od Godota? Jest za free i ma równie dużo tutoriali, co alternatywy. Do 2D zwłaszcza jest spoko.

LoneRanger

@hellgihad z YT to Virtus albo Ryan Laley. Z Udemy to Gamedev.tv ma kurs tworzenia kilku prostych gier przy użyciu blueprintów - jak chcesz linka to daj znać, po pracy znajdę.

A do 2D to w UE się to nazywa Paper2D i nie wiem czy to nie jest przypadkiem jako oficjalny dodatkowy plugin.

hellgihad

@LoneRanger Dzięki, no już stwierdziłem że się przesiądę na Godota jednak bo UE to jednak spora krowa a do tego drugiego też jest dużo materiałów.

Obczaiłem Paper2D i tam trzeba dużo rzeczy robić na okrętkę jakby więc trochę to przypomina kwadraturę koła

Zaloguj się aby komentować

Hej!
Mała prywata. Szukam obecnie zlecen, szczególnie jako Unity Developer, ale nie tylko. Głównie gry mobilne.

Pracowałem przy wszystkich etapach tworzenia gier mobilnych. Łącznie expa mam 7 lat.

Chętnie pomogę w podkręceniu monetyzacji, czy implementacji ficzerow.

Będę wdzięczny za pioruny;) jak masz jakieś pytania, to zapraszam na priv
#praca #gamedev
23
Morfi_pl

Powiedz coś po gejmdewowemu

Mr_Swistak

@Morfi_pl nie mogę, crunchuje xD

Marcus_Aurelius

Ilość zwolnień jest porażająca. U mnie połowa ludzi poleciała.

Z dobrej strony mamy czas na swoje projekty

Mr_Swistak

No tak xd swoje projekty jednak nie dadzą hajsu na już ;/

PanPaweuDrugi

@Mr_Swistak swoją drogą nie planujesz wejścia w coś nowego po bałaganie z licencją Unity? Oni kompletnie stracili zaufanie z tego co widzę i masa twórców gier teraz ucieka z tego silnika.

Mr_Swistak

@PanPaweuDrugi działam już w tej kwestii. Długo myślałem, że unity samo w sobie wystarczy, ale tak jak mówisz. Po ich ostatniej akcji, działam już w innych silnikach

LoneRider

@Mr_Swistak jakich?

Zaloguj się aby komentować

Następna