Czasem w wolnym czasie lubię się pobawić w godot. Szczególnie lubię zabawę shaderami. W sumie to jeszcze nie wiem co dokładnie piszę, ale pewnie jakieś 2d ekonomiczne lub builder. Wymyśliłem sobie, że podoba mi się efekt jaki był w settlers 3/4 dla ukształtowania terenu. Nie wiem jak oni to zaimplementowali, ale postanowiłem zrobić tilemap + shader, który odpowiada za ustawienie wysokości vertexów poprzez sampler2d z ukształtowaniem terenu oraz dodatkowo modyfikuje kolory tak aby uzyskać efekt oświetlonych/zacienionych wzniesień. Wiem, że pewnie dałoby radę to zrobić łatwiej w 3D, ale jakoś spodobał mi się ten pomysł i nie chcę rezygnować. Jednak natrafiłem na pewien problem. Gdy zmieniam pozycję vertexów to nie wszystko się renderuje. Domyślam się, że chodzi o to, że godot nawet nie próbuje renderować tego co jest poza ekranem, a że ja w shaderze podniosłem teren o 100px to już go nie interesuje. Da się jakoś zmienić obszar jaki ma renderować? tak aby jeszcze dodatkowo kilka rządków renderował?

#gamedev #godotengine

@Eichen_Y sorki, że wołam, ale pewnie jesteś w stanie pomóc.
koszotorobur

@dotevo - bawię się w Godota i bawię się w shadery - ale niestety nie wiem jak Twój problem rozwiązać (zwłaszcza, że nie mam teraz dostępu do swojego głównego kompa to nie mogę poeksperymentować).

Ale nie o tym chciałem...

Nie mogę przeboleć, że fajne techniczne posty, nawet niekoniecznie o gamedevie zdobywają na hejto coraz mniej piorunów i komentarzy

Zaloguj się aby komentować