https://youtu.be/IqOMs_dIwes?si=xoyMQ8FDcm6pGrHu
#crpg #dungeoncrawler #gamedev #unrealengine
Społeczność
Programowanie gier. Grafika i dźwięk. Unity, Unreal.
@RealAKP - podziwiam - zrobienie jakiejkolwiek gry w 3D to już nie jest hop siup - zwłaszcza jak robi się swoje assety jak modele, tekstury, animacje, dźwięki i muzykę.
@koszotorobur powiem Ci, że assety, muzyka, tekstury i dźwięki to sama przyjemność dla mnie, cudownie mieć kontrolę nad absolutnie całym kierunkiem artystycznym gry i ten aspekt idzie mi lekko i przyjemnie. Najgorszy natomiast jest kod :<< Pokonuje mnie na każdym kroku, ogranicza i wkurza, pisanie kodu (nawet w blueprintach) ssie.
@RealAKP - no widzisz mi kod wychodzi lepiej niż robienie assetów
Ależ mnie się podoba! Noce zarwane nad Lands of Lore natychmiast się przypomniały. Ale ja już za stary na takie skakanie - będzie możliwość przełączenia się w tryb turowy?
@Yansen Dzięki! Raczej nie, ale gra z założenia będzie skupiać się na eksploracji. Wiem, ze na tym gameplayu akurat jest głównie walka ale musisz mi uwierzyć na słowo! Za walkę np. nie ma tutaj w ogóle XP, cały myk polega na tym, że XP jest za loot, kosztowności, złoto. Trochę taki powrót do jeszcze starszych gier gdzie zbierasz monetki xD Ale to właśnie daje większy nacisk na szukanie sekretów i zaglądanie w każdy kąt a walki można pomijać nawet jeśli jesteś sprytny (szlamowe potwory np. można wabić w kraty w podłodze w które po prostu się przelewają). Fabularnie jest to wytłumaczone tak, że to jest tak naprawdę grupa złodziei, każdy ma swoją profesję; iluzjonista, siłacz, kultysta itd, ale to nadal złodzieje, więc przylepia im się do rąk wszystko co znajdą na drodze i właściwie idą na wyprawę tylko po loot. Później się trochę miesza fabularnie i okazuje się, że chcąc nie chcąc muszą "ratować świat", ale to już dłuższa historia.
@RealAKP super, bardzo fajne. Fajna koncepcja z rozwaleniem zbroi na szczurze
@jiim Dzięki! Wcześniej jeszcze upuszczał broń i można było ją fizycznie zebrać, ale nie zawsze to dobrze działało i niedawno odpiąłem tą możliwość przez co teraz broń zostaje przyklejona do ręki i to jest do naprawienia. Samo zbieranie broni nie miało żadnego uzasadnienia gameplayowego. Znajduje się lepsze, a handlarzy nie przewiduje, żeby można było opchnąć taki loot, więc naprawię to tylko wizualnie. No i do zrobienia jest jeszcze albo płynne znikanie tych kawałków zbroi albo chwilę po upadnięciu odpięcie fizyki, bo później kopią tą zbroje po całej mapie XD
Zaloguj się aby komentować
@LoneRanger na #gamedev to chyba za dużo poligonów na taki mały element? czy teraz się tak robi i powinienem jakieś AAA sprawdzić?
@wombatDaiquiri w dzisiejszych czasach polygony już nie grają tak ważnej roli. Stara wersja tego modelu ma jakieś 10k trisów. Nowsza ma 1-2k więcej. Np. taki pistolet z nowszych części COD potrafi mieć 22k. P90 z tłumikiem prawie 60k
Zaloguj się aby komentować
@Chlebek_Pyszny Fajno, podoba mi się
@Chlebek_Pyszny dodaj opcje runu jako judaiści + dlcki do judaju - chrżęścijanie i ismal
@Rudolf akurat w grze nie chcemy by było nawiązanie bezpośrednio do jakichkolwiek religii ^^"
@Chlebek_Pyszny jeeeeny sekty i brak trzech najbardziej wpływowych?
@Chlebek_Pyszny takie plague inc. Ale o sektach :D
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Dobrze że nie zacząłem się tego uczyć bo bym musiał porzucać xD
@bravenewworld63 pomyślałem podobnie
Tak po prawdzie to chyba łatwiej się przenieść na nowy język czy framework mając już coś opanowanie. Ja zamiast uczyć się unity nic się nie nauczyłem xD
Zaloguj się aby komentować
Czyli równie dobrze twórcy unity mogą sobie postawić farmę komputerów która będzie instalowała i odinstalowywala gry na ich silniku za co będą dostawać hajs? Co to ma być za poroniony system XDDDD typowa januszerka, jeszcze to uzasadnienie "bo uznaliśmy że tak będzie najlepiej" XDDDDD oplułem sie
Czyli faktycznie takie Among Us może upaść - dużo instalacji, ale dużo osób szybko rezygnuje z gry bo szybko się nudzi.
@szczekoscisk no dobrze, ale czy twórcy nie mają przypadkiem mocno ograniczonego wyboru? Czy oprócz unity i unreal engine jest jeszcze coś sensownego?
@d_kris jest Godot który jest chyba najsensowniejszy z "reszty", ale nie jest aż tak rozwinięty jak Unity, nie ma wsparcia (lub ma słabe) dla wielu dodatkowych zewnętrznych technologii których często się używa. Chociaż teraz może dostaną więcej kasy i wykorzystają swoją szansę i rozwój przyspieszy.
Poza tym jest sporo takich już całkiem mniejszych technologii jak GameMaker albo Cocos2D. Zostaje też opcja napisania własnego softu pod swoje potrzeby. Wszystkie te rozwiązania będą bardziej pracochłonne niż użycie Unity, ale np. własny silnik zawsze będzie na twoich zasadach. Coś za coś.
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
DziĘki 2 kluczyk zadziałał szok bo post już 5 godzin wiśi o.O piorunuje
@Spider Mi właśnie zadziałał pierwszy, po 15 godzinach.
@Bigos No farcik jak nic dawaj trzy numery do totka ja dołożę swoje trzy i puszczamy
Szacunek za stworzenie własnej gry i stałą jej aktualizację. Projekt śledzę od pierwszego Twojego wpisu na wykopie, jakoś zbiegł się on z moim odkryciem yerby. Fajnie że się przeniosłeś tutaj. Ogólnie podziwiam ludzi którzy wychodzą poza strefę projektu i tworzą coś swojego. Milion piorunów.
Zaczynam testy na mobilce
O niebo Babiage
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
@cremmy kocham cię
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
@Eichen_Y
fajnie dźwięk przestrzenny działa XDD
@Eichen_Y taguj #dawidjasper
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
@Eichen_Y Szkoda że pogrzebali flasha, nigdzie nie robiło się szybciej prostych gierek niż we flashu.
Zaloguj się aby komentować
w pracy często używam chatgpt aby jakiąś klasę mi napisał, która realizuje jakąś funkcjonalność. Ale zazwyczaj sporo muszę poprawiać nawet w prostych klasach. Jeszcze daleka droga aby AI zabrała pracę programistom. Co najwyżej poprawi wydajność pracy
Zaloguj się aby komentować