Zdjęcie w tle
GameDev

Społeczność

GameDev

28

Programowanie gier. Grafika i dźwięk. Unity, Unreal.

Zaloguj się aby komentować

bravenewworld63

Dobrze że nie zacząłem się tego uczyć bo bym musiał porzucać xD

PanGargamel

@bravenewworld63 pomyślałem podobnie w d. są ludzie którzy zainwestowali masę czasu i łez a teraz mają dylemat.

bravenewworld63

Tak po prawdzie to chyba łatwiej się przenieść na nowy język czy framework mając już coś opanowanie. Ja zamiast uczyć się unity nic się nie nauczyłem xD

Zaloguj się aby komentować

Twórcy Unity Engine właśnie pogrzebali swój produkt przez nową politykę opłat.
W skrócie, co to Unity Engine? Jest to silnik gier oraz cały zestaw narzędzi deweloperskich. Dzięki niskiemu progu wejścia ta technologia jest/była często wybierana przez amatorów oraz twórców gier indie.
Co takiego zaproponowali twórcy Unity Engine? Przy przekroczeniu pewnego progu (zarobków lub instalacji gry) twórcy będą zobowiązani do płacenia "niewielkiej" opłaty za każdą instalacje gry (sposób naliczania tych instalacji jest nie jasny). Nowe zasady nie spodobały się twórcom gier (wśród nich tworcy "Among us") którzy mówią o usunięciu swojego produktu lub przepisania na inny silnik gry.
Mleko zostało wylane. Nawet jeśli Unity Engine zostanie przy starych zasadach to twórcy niezależni są teraz świadomi ryzyka korzystania z tej technologii.
Kiedyś sam bawiłem się w Unity Engine więc ta sytuacja nie jest mi obojętna.
#unity3d #unity #gamedev
b5e5121e-c0ca-48ca-95df-3b8b2c833b4b
f809bf8a-2aa7-49c9-9cea-a23db02da1f8
31
bizonsky

Czyli równie dobrze twórcy unity mogą sobie postawić farmę komputerów która będzie instalowała i odinstalowywala gry na ich silniku za co będą dostawać hajs? Co to ma być za poroniony system XDDDD typowa januszerka, jeszcze to uzasadnienie "bo uznaliśmy że tak będzie najlepiej" XDDDDD oplułem sie

ElektrolizatorDwuczlonowy

Czyli faktycznie takie Among Us może upaść - dużo instalacji, ale dużo osób szybko rezygnuje z gry bo szybko się nudzi.

d_kris

@szczekoscisk no dobrze, ale czy twórcy nie mają przypadkiem mocno ograniczonego wyboru? Czy oprócz unity i unreal engine jest jeszcze coś sensownego?

Vakarian

@d_kris jest Godot który jest chyba najsensowniejszy z "reszty", ale nie jest aż tak rozwinięty jak Unity, nie ma wsparcia (lub ma słabe) dla wielu dodatkowych zewnętrznych technologii których często się używa. Chociaż teraz może dostaną więcej kasy i wykorzystają swoją szansę i rozwój przyspieszy.

Poza tym jest sporo takich już całkiem mniejszych technologii jak GameMaker albo Cocos2D. Zostaje też opcja napisania własnego softu pod swoje potrzeby. Wszystkie te rozwiązania będą bardziej pracochłonne niż użycie Unity, ale np. własny silnik zawsze będzie na twoich zasadach. Coś za coś.

Zaloguj się aby komentować

Zostań Patronem Hejto i odblokuj dodatkowe korzyści tylko dla Patronów

  • Włączona możliwość zarabiania na swoich treściach
  • Całkowity brak reklam na każdym urządzeniu
  • Oznaczenie w postaci rogala , który świadczy o Twoim wsparciu
  • Wcześniejszy dostęp, do wybranych funkcji na Hejto
Zostań Patronem

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

Hejka, prawie dwa lata temu wydałem swoją pierwszą grę na Steam Yerba Mate Tycoon , czyli prosty tycoon o Yerba Mate, dzisiaj wypuściłem nową aktualizację V1.4, która dodaje bardzo prosty system tworzenia dodatków, system oceny naszej firmy, naprawiłem też troszkę błędów i dodałem też troszkę nowych ;D + weszło kilka rzeczy związanych z QoL (zatrudnienie wszystkich pracowników, powtarzanie badań), coś tam jeszcze zrobiłem, ale nie pamiętam. Nie jest to jakaś wielka aktualizacja, ale zawsze coś. Jak ktoś jeszcze nie grał to zapraszam.

A i jak ktoś chce zagrać za darmo, to jest też dostępna w 100% darmowa (bez reklam, IAP) wersja mobilna:
Android
IOS

Dla chętnych zagrania na Steam mam też kilka kluczyków:
ZLPQI-X89H0-L97Q? --> Zamieniamy "?" na "G"
HDAL4-RJMAQ-KTBY? --> Zamieniamy "?" na "F"
DXET3-AW5F0-QHBG? --> Zamieniamy "?" na "F"
^^ Jest zbyt ciepło na losowanie, to tak będzie szybciej ^, jak ktoś użyje jakiegoś klucza, to można dać znać w komentarzu, aby inni się nie męczyli

Pełną listę zmian w grze (V1.4) można poczytać tutaj

W tym roku planuje zwiększyć aktywność na moim autorskim tagu związanym z gamedevem #donislawdev Pora powrócić do prac nad nową grą.

ZAINTERESOWANY? OBSERWUJ:
Zapraszam do obserwowania tagu #donislawdev co jakiś czas, będą ukazywać się pod nim kolejne podsumowania gier + kolejne projekty, oraz do:
Newsletter <--- **Zapraszam** (bez spamu, ważne info i informację o premierach gier).
Twitter
Facebook
Discord o grze
*W przyszłości planuję robić rozdajo mojej nowo powstającej gry "Die And Repeat" na swoich social mediach + na autorskim tagu.

#yerbamate #yerbamatewykopclub #gry #gamedev #donislawyerbamatetycoon
6
Spider

DziĘki 2 kluczyk zadziałał szok bo post już 5 godzin wiśi o.O piorunuje

Bigos

@Spider Mi właśnie zadziałał pierwszy, po 15 godzinach.

Spider

@Bigos  No farcik jak nic dawaj trzy numery do totka ja dołożę swoje trzy i puszczamy ....miłego grania.

Testowwesmieci

Szacunek za stworzenie własnej gry i stałą jej aktualizację. Projekt śledzę od pierwszego Twojego wpisu na wykopie, jakoś zbiegł się on z moim odkryciem yerby. Fajnie że się przeniosłeś tutaj. Ogólnie podziwiam ludzi którzy wychodzą poza strefę projektu i tworzą coś swojego. Milion piorunów.


Zaczynam testy na mobilce

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

Kto by pomyślał, że edytor graficzny będzie najlepszym edytorem poziomów: https://www.youtube.com/watch?v=bc4KIikS-94
Na początku sprite w mojej grze były zapisane jako png + xml (animacje, klatki, specjalne punkty). Potem zacząłem używać Aseprite, więc sprite zapisane było jako wyeksportowany png + xml. Ciągłe eksportowanie stało się jednak nudne, więc napisałem sobie importer plików .aseprite, dzięki czemu wszystkie informacje dodatkowe, takie jak specjalne punkty i hitboxy, mogłem odczytywać bezpośrednio z nich.
Mając już doświadczenie w odczytywaniu różnych informacji z Aseprite, pomyślałem: "skoro i tak planuję wszystkie etapy rysować, to czemu by nie odczytywać wszystkiego co się da bezpośrednio ze źródła"? Jak pomyślałem tak zrobiłem, a efekty widać na filmiku. Póki co najbardziej jestem dumny z konwersji pikselowych wielokątów na "wektorowe"
Ps. Nienawidzę robić GUI, ale ImGUI jest na tyle niestandardowy, że aż znośny.

#platformowki #cpp #imgui #sfml #aseprite
2
mshl

@cremmy kocham cię

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

#programowanie #gamedev #indiegamedev i #hnydev jakby ktoś mnie nie lubił

Wprowadzam do gry takie bekowe radio, które pomiędzy jakimiś informacjami będzie grało różne śmieszne dźwięki.
Np. takie jak na streamable.

Jeżeli macie jakieś sugestie prosiłbym linki do YT/Pobrania .mp3, a wasza kontrybucja znajdzie się w moim wielkim horror hicie ( ͡°͜ʖ͡°)

https://streamable.com/dt04my
3

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

moderacja_sie_nie_myje

@Eichen_Y Szkoda że pogrzebali flasha, nigdzie nie robiło się szybciej prostych gierek niż we flashu.

Zaloguj się aby komentować

dotevo

w pracy często używam chatgpt aby jakiąś klasę mi napisał, która realizuje jakąś funkcjonalność. Ale zazwyczaj sporo muszę poprawiać nawet w prostych klasach. Jeszcze daleka droga aby AI zabrała pracę programistom. Co najwyżej poprawi wydajność pracy

Zaloguj się aby komentować

Eichen_Y

https://streamable.com/29ds4b


A tu link do sneak-peeku

Wstęp pisał czat gpt, ja go tylko odraczyłem

Zaloguj się aby komentować

#programowanie #gamedev #indiegamedev
Siemanko, HnyDEVik z tej strony.
Zrobiłem poradnik dla początkujących zainteresowanych Silnikiem Godot Engine.
Omawiam interfejs, podstawę działania silnika i pokazuje na bieżąco jak działać gdy chcemy osiągnąć określony efekt.
Jest to mój pierwszy poradnik - już nawet jedna trafna uwaga była, ale dołoże wszelkich starań by być lepszym dla kochanych widzów, dodatkowo nie jestem jeszcze wprawiony w tych rzeczach ale byłby bardzo wdzięczny za uwagi lub subskrypcje
Nawet miniaturke kupiłem taki ze mnie szuszwol
https://youtu.be/ts5XJIxdoCE
5
Fausto

@Eichen_Y lubię ten silnik, unity to dla mnie zbyt duży kolos.

Zaloguj się aby komentować

https://streamable.com/gxmv66
Stwierdziłem, że spróbuje przełożyć moją najlepszą grę (przynajmniej w moim odczuciu) na pełnoprawny krótki tytuł.
Ogółem staram się trzymać to w konwencji spokojna gra bez przeciwników, śmierci, lecz z skillowymi torami przeszkód okraszone historią o uwięzieniu, stagnacji, odzyskaniu mocy która uciekła z bohaterki przez stagnację oraz zniszczeniu świata (muehehe)
Pracuje nad tym od początku majówki, plan jest żeby development time wynosił koło 2 miesięcy, więc na spokojnie pół roku i będzie gotowa
0

Zaloguj się aby komentować