Twórcy silnika Unity wprowadzają nową opłatę za instalację gry.
GRY-Online.pl#gry #it
Unreal Engine i bez tego zgarniał rynek jak głupi.
@Mor no to teraz będzie zgarniał jeszcze szybciej
@NiebieskiSzpadelNihilizmu Łatwość obsługi Unity to zaleta, a Ty przedstawiasz jako wadę. Tak samo można zrobić śmietnikową gierkę w Unreal Engine. Unity jest po prostu łatwiejszy.
@Dacusx jasne że to ogromna zaleta- temu ten silnik jest tak popularny. Z tego samego powodu jak się w robocie chce komuś coś rozrysować na szybko na shared screenie podczas tele to się używa painta i ten rysunek może wyglądać jak totalny śmieć, bo po 5 minutach bo nim nie będzie śladu, a nie zapina się do tego Illustratora, czy innego Photoshopa. Inna sprawa, jakby Microsoft nagle stwierdził, że za każde odpalenie painta się należy $0.10 a za każdy zapisany obrazek $0.01. A Unity właśnie taki krok odwaliło licząc, że wszyscy radośnie na to przystaną. Jeszcze inną sprawą jest to, że zaczynają się pojawiać pytania, czy takie zmiany w opłatach licencyjnych są w ogóle zgodne z prawem. W najbliższym czasie się przekonamy.
@Fausto - zawsze można przeżucić się na kompletnie darmowy Godot
@koszotorobur lubię godota, trochę się nim bawiłem.
Sam trochę w nim pisałem i jest świetny. Myślę, że teraz przybędzie użytkowników.
Kurfe trzeba się uczyć nowego silnika.
@Dacusx - no nikt się nie spodziewał aż takiego głupiego ruchu ze strony Unity
Niemniej jak się siedzi w gamedevie (nawet jeśli tylko hobbystycznie) to opanowanie nowego silnika już nie jest takie trudne.
@koszotorobur To powiedz jakiego.
Godot jest open source, ale nie ma takiego supportu pluginow itp., brak ofert pracy. Chociaż może teraz się to rozwinie.
Z kolei Unreal to nowy, trochę cięższy język albo blueprinty. Średnio fajny do 2D. Jak będą monopolistą to mogą zrobić to samo, bo też jest to zamknięte oprogramowanie.
@Dacusx - a z jakiej paki ja mam Ci mówić jakiego silnika do tworzenia gier używać - zwłaszcza kiedy nie jestem odpowiedzialny za stan tych silników
Wybierasz co Ci pasuje pod kryteria, które sobie sam ustalasz.
Nieźle, niby głupi mem, a jesteśmy teoretycznie w połowie drogi :--DDD
@TRPEnjoyer - w 100% zgodnie z rzeczywistością ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
@Fausto Zupełnie bez sensu, deweloperzy już wymusili część ustępstw, a pewnie wywalczą więcej. Głupi ruch ze strony Unity, bo właściwie tylko im zepsuł PR i zaufanie do marki. Dowolna agencja PR - nawet z jakiejś zapyziałej polskiej pipdówy - odradziłaby im takiego ruchu. A osobiście, jakbym był developerem, to bym od nich uciekał. Rozumiem trud nauki kolejnego środowiska, ale fakt, że są alternatywy jak Godot może być zachęcający. No cóż, czyżby przyszłość gier rysowała się w darmowych narzędzach Gimp/Blender/Godot ?
Zaloguj się aby komentować