Wesprzyj nas i przeglądaj Hejto bez reklam

Zostań Patronem
Pomóżcie mam dylemat.

Przyjechałem do Polski, prawko robiłem za granicą i może czegoś nie rozumiem.
Mam taki układ znaków na wsi i zastanawiam się "po co".

Po co anulowali "strefę 30 km/h" by dać "40 km/h" po to tylko by 25m dalej dać znak "uwaga, próg, 30km/h"?

Dla kontekstu - Ulica ta ma kilka skrzyżowań, ale jedynie z drogami wewnętrznymi lub drogami nieutwardzonymi.

I teraz rozumowanie moje jest takie:

Znak B-33 co prawda pojawia się w kontekście progu, ale technicznie zgodnie z naszym prawem, nie jest anulowane po progu, lecz obowiązuje aż do B-34 lub skrzyżowania.

Problem w tym, że drogi gruntowe oraz drogi wewnętrzne nie liczą się do pojęcia "skrzyżowania" i to jest coś co się chyba zmieniło niedawno?

Tak więc mamy drogę która łączy się z strefą 30km/h, dostajemy pozwolenie na 40 km/h na całe 25 metrów, po czym i tak musimy zwalniać, po czym technicznie musimy już tak jechać (30 km/h) aż do końca ulicy, bo nigdzie nie ma zwolnienia, są za to tak czy siak kolejne progi.

Na chuj tak komplikować. Po co dawać to 40km/h? Może ja czegoś nie łapię? Może to jest oczywiste?
Bo serio, jeśli mi nic nie umyka to potem się nie dziwię że kierowcy w Polsce biorą znaki jak Barbarossa z Piratów z Karaibów - "to jest bardziej wskazówka niż wymaganie".

#kodeksdrogowy #znakidrogowe #zapytajhejto
13b74d48-b7a0-410b-aa44-b3096c46b6f7
21

Komentarze (21)

to sa polskie drogi, tego nie zrozumiesz

@frondeus pewnie najpierw ktoś postawił te znaki z przodu, potem stwierdzili, że to jednak za dużo, więc wybudowali próg, zamontowali nowe znaki i fajrant. Po co ktoś miałby się przejmować efektywnością, prawda?

@bojowonastawionaowca za dużo znaków przy drogach? W Polsce?? Nieeeee, niemożliwe, to się nie dzieje 😀

ma być zgodnie z prawem, a nie zgodnie z logiką ¯\_(ツ)_/¯

Ja popatrzysz po polskim krajobrazie drogowym to ktoś kto produkuje znaki może być najbogatszym człowiekiem w Polsce, tylko się nie wychyla.

Z tego co wiem, to jak masz znak ograniczenia na jednym słupie ze znakiem progu zwalniającego, to sam próg zdejmuje ograniczenie.

A to że w Polsce jest od chuja absurdow drogowych najlepiej wiedzą twórcy programy "absurdy drogowe" z tvn turbo - polecam jako program humorystyczny 😅

@Fen Właśnie taka była pierwsza myśl. Ale kodeks drogowy mówi co innego. B-22 oznacza ograniczenie prędkości aż do skrzyżowania lub zwolnienia ograniczenia. Nie ma wyjątku że "próg zdejmuje" lub że "to ograniczenie jest tylko na próg".


I ponoć to jest pułapka na kierowców


https://motoryzacja.interia.pl/przepisy-drogowe/news-dokad-obowiazuje-ograniczenie-predkosci-na-progu-to-pulapka,nId,7770533

@frondeus Czeka Cię o wiele więcej rebusów drogowych.

1c21ce6f-0c2a-405e-b4db-f7b85b7fc732

@frondeus po co się w ogóle nad tym zastanawiać? I tak się tamtędy jeździ 70 minimum :)

Widać żeś przyjezdny. W praktyce każdy ma te znaki w pompie i jedzie tyle ile ma akurat ochotę, zwalniając tylko na progach, żeby z 15-letniego gruchota nic się nie urwało. A jak się trafi policja, to i tak złapią ciebie, jadącego 35 km/h na ograniczeniu do 30.

Dość proste: ograniczenie prędkości, zakaz parkowania, koniec strefy 30km/h


Śmieszne jest to, że 50m dalej ograniczenie 30km

@Zapster No właśnie to 30km/h 25m dalej mnie zastanawia, sam znak pierwszy jest jasny co oznacza ale w kontekście całej ulicy jest kuźwa nieprzemyślany xD

Próg położono po kilku latach. Z biura nie widać co się dzieje w terenie

@frondeus witamy w Polsce, tu znaki ustawia się byle więcej, bo teść szwagra od strony ciotki ma firmę co stawia

ciekawe ile wypadkow rocznie powoduje odwrocenie uwagi kierowcy od sytuacji na drodze przez rozkminianie przekomplikowanych regul

Bo szwagier ma fabrykę znaków a Ty się nie interesuj

Hector Barbossa, nie Barbarossa.

@frondeus

technicznie zgodnie z naszym prawem, nie jest anulowane po progu, lecz obowiązuje aż do B-34 lub skrzyżowania.

Według mojej wiedzy jeśli wisi razem ze znakiem progu, to próg odwołuje

Wrocław, wjazd na obwodnicę autostradową. Niby można 140km/h a u taki członek

8c3c9fae-3315-44db-b0bb-dc6f80896516
75ed34eb-8c62-429b-bad5-ac51dc94d9a3
74c92ced-6570-432a-96d8-24995dec8f47

Zaloguj się aby komentować