Zdjęcie w tle
Wrzoo

Wrzoo

Gruba ryba
  • 576wpisy
  • 5622komentarzy
Wrzoo userbar

Czytam na #bookmeter, piszę w kawiarence #zafirewallem, o wodzie przypominam w #codziennepiciu

#uxplakaljakuzywal - dziś na muzycznie.

Twój Spotify Wrapped też wydaje Ci się jakiś taki... nieprawidłowy?
Nie tylko Tobie.

Choć minęła zaledwie chwila od jego publikacji, Spotify już mierzy się z kontrowersjami związanymi ze swoim Spotify Wrapped 2024.
I zdaje się, że winne wszystkiemu jest... AI.
W tym roku, zamiast znanego z lat wcześniejszych podsumowania dotyczącego najpopularniejszych gatunków muzycznych, otrzymaliśmy... "muzyczną ewolucję" i niezbyt jasne opisy. Nie są to standardowe gatunki muzyczne, nie jest to też coś, czym można byłoby się kierować przy wyborze muzyki na Spotify. Ot, zbitki słów, mające sugerować mikro-gatunek.

Przykładem tego jest memiczne "Pink pilates princess", o którym internauci zdają się wspominać najczęściej. Pojawiają się też donosy, że algorytm, na podstawie którego powinny były zostać wyliczone statystyki, działa nieprawidłowo.

Spotify zwolniło w ciągu minionego roku ponad 1500 osób, w tym rzekomo cały zespół odpowiedzialny za Wrapped. Według doniesień, odpowiedzialność za całe tegoroczne Wrapped ma ponosić AI, które najwyraźniej nie sprostało zadaniu.

W moim Wrapped również pojawia się pink pilates princess, z dość niejasnych przyczyn. W przyszłym roku z kolei Wrapped już nie doświadczę - zrezygnowałam ze Spotify z uwagi na błędy techniczne, które doprowadziły mnie do ostatecznej decyzji przejścia na inną platformę.
A Wy? Staliście się pink pilates princess według Spotifaja?

#muzyka #spotify #spotifywrapped
Wrzoo userbar
3026118d-c9d0-4a7a-a3ea-7206543785d8

Zaloguj się aby komentować

1058 + 1 = 1059

Tytuł: Sieć niebios
Autor: Lian Hearn
Kategoria: literatura piękna
Wydawnictwo: W.A.B.
Liczba stron: 510
Ocena: 8/10

Link do LubimyCzytać:
https://lubimyczytac.pl/ksiazka/50183/siec-niebios

Dobrnęliście ze mną do ostatniego, piątego tomu serii "Opowieści rodu Otori".

Gdy kończyłam czwartą część, byłam przekonana, że o — to teraz poczytam sobie o dalszych losach córki głównego bohatera. Historia się nie skończyła, więc końcówkę lekko zlekceważyłam.

A tu się okazuje, że piąty tom jest prequelem.
Gdy minął początkowy szok, nawet się trochę ucieszyłam: mogliśmy poznać historię przybranego ojca Takeo, czyli Shigeru, zanim ich losy się splotły. Rzuciło to światło na jego relację z bratem, o którym później tylko słyszeliśmy, a także na więzi ze znienawidzonymi wujami oraz z ukochaną panią Maruyama Naomi.

Z ciężkim sercem rozstaję się z tą serią, bo wyjątkowo mnie wciągnęła. Miała w sobie to wszystko, czego od niej oczekiwałam, a nawet więcej. No, ale kiedyś trzeba się w końcu zabrać za nowego Wiedźmina...

Prywatny licznik (od początku roku): 58/52

Wygenerowano za pomocą https://bookmeter.xyz

#bookmeter #ksiazka #ksiazki #czytajzhejto
Wrzoo userbar
fe9c6b69-4520-4208-ae10-edc39d1dff26

Zaloguj się aby komentować

Zostań Patronem Hejto i odblokuj dodatkowe korzyści tylko dla Patronów

  • Włączona możliwość zarabiania na swoich treściach
  • Całkowity brak reklam na każdym urządzeniu
  • Oznaczenie w postaci rogala , który świadczy o Twoim wsparciu
  • Wcześniejszy dostęp, do wybranych funkcji na Hejto
Zostań Patronem
@hejto jak dajecie obdarowanym anonimowym znać, że paczka jest gotowa do odbioru? Bo paczka dla mojego odbiorcy już na niego czeka, a byłoby głupio, jakby chłop się nie dowiedział w porę 😅 #hejtopaka
Wrzoo userbar

Zaloguj się aby komentować

LinkedIn to jest jednak stan umysłu. Jakaś kobieta wpisała sobie remont swojego mieszkania jako doświadczenie zawodowe xD

#linkedin #hr #hrtostanumyslu #heheszki #bekazlinkedin
Wrzoo userbar
4da11570-d50a-493c-b58a-e4df90f11e3c

Zaloguj się aby komentować

#uxplakaljakuzywal

Spieszmy się kochać opcje filtrowania i sortowania, tak szybko odchodzą.

Inspiracją dla tego wpisu stała się ostatnia zmiana wprowadzona na portalu Trojmiasto.pl, a konkretnie na raporcie z życia Trójmiasta - podstronie, na której użytkownicy portalu mogą wrzucać zdjęcia oraz informacje dotyczące spraw dziejących się na mieście.
(Swoją drogą, czy inne miasta też mają takie swoje mikroblogi-raporty?)

Często mówię sobie, że muszę przestać przeglądać raport, bo ostatnio jest źródłem bardzo negatywnej energii. I to, co chyba mnie ku temu popchnie, to ta zmiana: zabranie opcji "Wszystkie" z listy filtrów.

Nie lubię, gdy portale ograniczają mój wybór dotyczący filtrowania i sortowania, a jeszcze bardziej nie lubię, gdy zabierają mi opcje, z których korzystałam. Trójmiasto.pl, niestety, to zrobiło.
I okej, czaję - obejściem tego ograniczenia jest zaznaczenie opcji "Twoje tematy" i wybranie tam wszystkich kategorii z listy. Ale ja mam kilka urządzeń. W których często też czyszczę cache i cookies. I ilekroć bym to robiła, musiałabym na nowo ustawiać filtry. Więc chyba po prostu zacznę korzystać z tego portalu mniej.

Podobne decyzje obserwuję też i na innych portalach. W Five o'clock, sklepie sprzedającym herbatę, nie umiem już dojść do opcji sortowania lub widoku, w którym mogę zobaczyć najnowsze produkty. Czy takie sortowanie było? Wydaje mi się, że tak (chyba, że zastąpiło je enigmatyczne "Reference"). Jeśli nie, to było osobnym widokiem z nowościami.

Na portalu Vinted wiele miesięcy temu był widok "Popularne", w którym znaleźć można było przedmioty najczęściej dodawane do ulubionych. Na szczęście ślad po tym widoku zachował się w historii mojej przeglądarki, i mogłam zapisać go jako zakładkę.
Teraz z kolei z głównej zniknęła sekcja "Ulubione", dzięki której mogłam monitorować te przedmioty, które wrzuciłam do ulubionych, bez potrzeby wchodzenia w osobną zakładkę. A szkoda, bo widok rosnącej liczby przy serduszku, wskazującej na wyższą popularność przedmiotu, częściej podejmowałam decyzje zakupowe.

Podobną zakładkę na zabrany widok mam też na "Zapowiedzi" na stronie Empiku, ukryte kilka miesięcy temu.

Żadnej z tych decyzji nie umiem uzasadnić jako klient i użytkownik. Próbuję je sobie racjonalizować jako UXowiec, ale coś się we mnie burzy. Bo zabieranie opcji nie równa się upraszczaniu.

Też macie jakieś opcje filtrowania i sortowania lub widoki, które serwisy zabrały, a za którymi tęsknicie?

#ux #userexperience #zmiany
Wrzoo userbar
3793b7e6-9bbc-419d-ac7a-e4715067d6fc

Zaloguj się aby komentować

1010 + 1 = 1011

Tytuł: Krzyk czapli
Autor: Lian Hearn
Kategoria: literatura piękna
Wydawnictwo: W.A.B.
Liczba stron: 576
Ocena: 8/10

Link do LubimyCzytać:
https://lubimyczytac.pl/ksiazka/24433/krzyk-czapli

Czwarta, najdłuższa część sagi rodu Otori. I w zasadzie też najcięższa.

Jak już pisałam ostatnio, wciągnęła mnie ta mało znana seria o feudalnej Japonii. Jest tu wszystko, czego trzeba od tego typu książek: intrygi, walka o władzę, konflikty wewnętrzne, wybór między złem a mniejszym złem, wieczna nienawiść i namiętna miłość.

W tej części, która ma miejsce już wiele lat po wydarzeniach z 3. tomu, większą rolę grają dzieci głównego bohatera. Dowiadujemy się, jak zmienił się świat przedstawiony w powieści przez te wszystkie lata, oraz z czym wiąże się ryzyko władania krainą.

Jednocześnie dopiero w tej części odczułam potrzebę przerwy po niektórych bardziej dramatycznych wydarzeniach; śmierć niektórych bohaterów czy niewłaściwe decyzje zaskakiwały i przybijały mnie psychicznie.

Jako ciekawostkę podam, że w książce pojawia się... żyrafa. Najwyraźniej japończycy zobaczyli w niej mitycznego potwora Kirina, i w ten sposób żyrafa otrzymała w języku japońskim nazwę "kirin" właśnie.

W dalszym ciągu polecam tę serię jako dobre historyczne fantasy osadzone w świecie samurajów. Naprawdę, naprawdę kawał przyjemnej lektury.

Prywatny licznik (od początku roku): 57/52

Wygenerowano za pomocą https://bookmeter.xyz

#bookmeter #ksiazka #ksiazki #czytajzhejto
Wrzoo userbar
612449e1-76ef-44a8-9689-752fbc4f267f

Zaloguj się aby komentować

Już po 12:00 ;_; #hejtopaka GDZIE
Wrzoo userbar
c6706fb7-0bc9-4bf3-8015-29bed6717a1c
ErwinoRommelo

Prze pani dzisiaj niedziela, dodaj 2 dni żeby admini wytrzeźwieli po weekendzie więc będzie we wtorek.

Arkil

Kurła a ja mam stresq przed tym losowaniem. Kogo wylosuje, co trzeba będzie kupić? No i czy ktoś sobie to odbierze osobiście, bo przecież nie będę jeszcze płacił za przesyłkę xD

Zaloguj się aby komentować

#nasonety #diriposta

Chłód zimy puszczę

Wkoło świerku tańcują lisy
Kreślą w śniegu esa-floresa
Nie znajdziesz w tym lesie biesa
Są modrzewie, sosny i cisy

Ganiają wiewiórki-urwisy
Po pniu - maczudze Herkulesa
A jeleń i jego metresa
Podskubują liście melisy

Wisi dla ptaszków słoninka
Rumieni się też jarzębinka
Ulubione owoce klępy

Zapamiętajże mchu leśne kępy
Nim zmienią się w szare ostępy
I ciszę przekroi wycinka

#zafirewallem #tworczoscwlasna
Wrzoo userbar
59bb9157-c4bf-4828-a0d9-3efe279ab0b6
macgajster

Lisek warsiaski z czwartku rano

5124336c-afca-455a-86dd-146a2bd5e4ae
moderacja_sie_nie_myje

@Wrzoo Bardzo ładny, przy takich sonecikach to i zimę można polubić

splash545

@Wrzoo a mnie jakoś te biesy - metresy w oko wpadły takie insze

Zaloguj się aby komentować

#nasonety #diriposta

Serbskie lato

Przedświt tonie w granatach
A oczy - w barwie szmaragdu
Gdy tańczysz na dachach Belgradu
Połyskując szafranem lata

Muśnięte różem indyjskiem
ust drżące origami
Nadgarstki mieniące perłami
Ogrzane miodowym brzaskiem

Falujesz sukni karminem
Wstążką w kolorze nieba
Dłonią barwy brzoskwini

Niech otuli cię kobaltami
zmierzchania miękka krepa
Tkana złotymi gwiazdami

#zafirewallem #tworczoscwlasna
Wrzoo userbar
fonfi

@Wrzoo Teraz to już mam pewność, że to celowe działania xD

CzosnkowySmok

@Wrzoo fajnie się zabawiłaś kolorami.

A ja się nauczyłem nowego słowa - krepa

splash545

@Wrzoo ależ klimacik tu zrobiłaś wśród tej szarej jesiennej pluchy, dzięki!

Zaloguj się aby komentować

Dzisiaj #uxplakaljakuzywal trochę przewrotne, bo bardziej #uxcieszylsiejakuzywal

Przyznam się Wam, że strasznie mi się nie chce.

...Nie chce mi się wyciągać telefonu i szukać jednej z wielu aplikacji lojalnościowych/klubowych, które mam zainstalowane na telefonie.

Powodów jest kilka:
- dalej zajmuje mi za dużo czasu, by je znaleźć w gąszczu innych apek (choć nie mam ich wiele),
- ich ładowanie często trwa naprawdę długo,
- brak zasięgu we wnętrzach sklepów (a aplikacjom nie chce się działać offline),
- gdy raz na trzy miesiące otworzę aplikację, okazuje się, że mnie wylogowało (?!),
- skaner nie odczytuje kodu z ekranu (jaśniej? ciemniej? dalej? bliżej?),
- ilekroć otwieram aplikację, całe wieki zajmuje mi odkrycie, gdzie się ukrył przycisk do otworzenia karty klubowej (patrzę na Ciebie, H&M...),
- presja kolejki za mną.

...dlatego niezmiernie się cieszę, gdy okazuje się, że ktoś odpowiedzialny za kasy samoobsługowe w danej sieci sklepów dba o ich aktualizację.

Rossmann zmienił ostatnio widok zachęcający do zeskanowania kodu z aplikacji Rossmann PL, i WRESZCIE udostępnił możliwość podania numeru telefonu zamiast wprowadzania skanu.

Wcześniej skanowałam aplikację jedynie wtedy, gdy dawało mi to jakiekolwiek korzyści; teraz to prawdopodobieństwo zapewne się zwiększy, bo wpisanie numeru zajmie już tylko kilka sekund.

Takie zmiany są ważne, bo ułatwiając zadanie użytkownikowi, zwiększają przy okazji korzyści dla biznesu (więcej skanów = więcej danych o kliencie, jego preferencjach zakupowych, analityka się cieszy). Jednocześnie dają poczucie, że marka się rozwija, aktualizuje swoją technologię. Tak że miło.

inb4: tak, tak, złe korporacje, zbierają nasze dane, po co sprzedaję im swoje dane, blablabla, "ja nie instaluję tych aplikacji i nic nie muszę robić"

#ux #ui #kasasamoobslugowa #potrzebneinformacje #rossmann
Wrzoo userbar
a1129395-6354-4bb0-80a5-0ca66b98ace6
pfu

Protip: screenshoty kodów wrzucone w Keepa i wyciągnięte na pulpit, polecam ten styl

Tompson

@Wrzoo polecam zrobić te 2-3 zrzuty ekranu z kartami lub/oraz mieć 1 apke typu blix gdzie można dodać karty z naprawdę dużej ilości sklepów.

Meverth

@Wrzoo google ma aplikację 'portfel' gdzie możesz dodać skany kodów aplikacji. Jedna aplikacja, by wszystkie kody lojalnościowe trzymać w dodatku google ją (zdaje się) instaluje domyślnie.

Zaloguj się aby komentować

Chyba padło na mnie - miło mi niezmiernie. Niech zapach Kourosa nam dziś towarzyszy.

Temat: Perfumiarze
Rymy: smrody - odchody - Kourosa - nosa

#naczteryrymy #zafirewallem #poezja
Wrzoo userbar
fb7874ca-39c8-4f9b-8e32-73441543b0d0
pingWIN

Co jest XD Myślałem, że to mem z tagu perfumy, i nagle widzę rym pajonka i chwilowy mindfuck xD


Dla niektórych nisza to smrody

Że niby śmierdzą jak odchody

Chyba nie wąchali jeszcze Kourosa

Po którym nie pomoże mycie nosa

jakibytulogin

Siarkowodór, inne smrody,

Kocie rzygi i odchody -

To perfumy. Weź Kourosa

I masz dziurę zamiast nosa!

PaczamTylko

Przyzywanie Boga zniszczenia


O najcięższe, przepotężne smrody!

Bóstwa fetoru, składam ofiarę - odchody!

Wzywam wszechmocnego Kourosa!

zniszcz mych wrogów, urwij im nosa!

Zaloguj się aby komentować

#uxplakaljakuzywal

Dzisiaj temat z pogranicza UX writingu i UX designu, czyli ikonki i etykiety.

Jako ikonkę mam tu na myśli piktogram reprezentujący jakąś funkcję lub informację, w interfejsach często będący przyciskiem; za etykietę zaś uznaję towarzyszący ikonce tekst, wyjaśniający działanie danego przycisku.

Kierując się chęcią stworzenia minimalistycznego interfejsu, designerzy czasem decydują się umieścić w nim samą ikonkę bez towarzyszącej jej etykiety.

Jest to zrozumiałe, gdy korzystamy z tych piktogramów, które są przez użytkowników trwale kojarzone z jednym konkretnym działaniem (np. lupa, dyskietka, iks).
Gorzej, gdy ikonka może być interpretowana na wiele sposobów. Wówczas użytkownicy nie wiedzą, czego spodziewać się po akcji, którą wywołuje dany przycisk. Zwiększają się ich poziomy stresu i napięcia i mniej chętnie eksplorują daną stronę lub aplikację.

Dobrą praktyką UX jest upewnienie się, że każdej ikonce towarzyszy etykieta, która krótko wyjaśnia, czego możemy się spodziewać po naciśnięciu przycisku lub do jakiej podstrony zostaniemy przekierowani.

Jeśli piktogram jest oczywisty — jak na przykład wspomniana już lupka — to można pominąć etykietę.

Jeżeli natomiast nie mamy miejsca na etykietę i jesteśmy zmuszeni dać samą ikonkę, zadbajmy o to, by:
• piktogram jak najlepiej obrazował działanie przycisku;
• etykieta pojawiała się w formie tooltipa po najechaniu kursorem na ikonkę;
• działanie przycisku zostało wyjaśnione w trakcie onboardingu.

Nie zapominajmy przy tym o dostępności — elementy strony, w tym każdy znajdującyc się na niej przycisk, powinny mieć Alt Text, dzięki któremu osoby korzystające choćby ze screen readerów mogły zapoznać się z działaniem każdego elementu.

#UX #uxwriting #Dostępność #accessibility #webdesign
Wrzoo userbar
b6447ebe-3f41-422a-a6f0-f5344095d759
Felonious_Gru

@Wrzoo poproszę wpis a potwierdzaniu anulowań, anulowaniu anulowań i anulowaniu potwierdzeń

Pan_Buk

@Wrzoo To czego ja nienawidzę na stronach internetowych, to wyskakujące okienka z jakże interesującymi mnie informacjami! Nie tylko informacje o cookies (dziękuję Unio!), ale co mnie obchodzą godziny otwarcia biblioteki w jakimś Pcimiu Dolnym. I zamiast przeczytać co mnie interesuje, ja szukam iksa, żeby zamknąć to okienko. Mam dwie addonki blokujące cookies, a mimo to gdzieś zawsze trafiają się okienka, które muszę zamykać. Albo okienko "Już wychodzisz? Sprawdź jeszcze naszą ofertę..."

Sosnowiczanin

Co do A11Y i alt tekstach przypomniałaś mi jak kiedyś dostałem zlecenie na stronę fundacji, czasy pierwszych jQuery i zachłyśnięcia się web 2.0, może to nie było już tak kolorowe jak czasy stron na tabelach I Geocities ale jeszcze nie czasy bootstrapa i każda strona wygląda identycznie.


No ale do rzeczy miałem pociąć stronę z projektu Photoshopa i przygotować mocno pod SEO, pierdyliard tagów, alt tekstów, bo PageRank czuje dobrze człowiek xD


Wszystko by było dobrze, strona wstępne zaakceptowana przez klienta, zostaje tylko usunąć lorem ipsum i uzupełnić treści i brać się za SEO.


Przychodzi kolejny mail od klienta: niestety nie mogę zaakceptować projektu strony, stronę "widziała" nasza pani dyrektor i powiedziała tylko że ta strona to gówno i jeden wielki bełkot i burdel.


Próbuje wytłumaczyć klientowi że treści uzupełniamy to lirum epsum zniknie i niech zaktualizuje przeglądarkę


To był błąd, po prostu strona miała najrbane tagów, zanim dyrektor na czytniku dotarł do tekstu właściwego to czytal teńme tagi do usranego

Zaloguj się aby komentować

A czasem i takie maile się trafiają w robocie. Wykopowi się chyba hajs nie zgadza ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#heheszki #wykop #marketing
Wrzoo userbar
15491654-d20d-45dc-bd8e-119d0ae4c291
GazelkaFarelka

Wcale bym się nie zdziwiła jakby dostawali sporo odpowiedzi że nie chcą się u nich reklamować że względu na content, a ci zamiast brać się za tępienie mizoginii, chamstwa, rasizmu, szurów stwierdzili że wykropkowane słowa czy usuwanie zdjęć broni nawet na zdjęciach z jakiejś parady załatwi sprawę XD

motokate

@Wrzoo Spytaj, czy można zamówić reklamy z fruwającym kosmonautą.

Deykun

Przepraszam, a to nie jest ten serwis którego właściciel obrażał papieża Jana Pawła 2? Widziałem na YouTubie.

Zaloguj się aby komentować

969 + 1 = 970

Tytuł: W blasku księżyca
Autor: Lian Hearn
Kategoria: literatura piękna
Wydawnictwo: W.A.B.
Liczba stron: 435
Ocena: 9/10

Link do LubimyCzytać:
https://lubimyczytac.pl/ksiazka/35421/w-blasku-ksiezyca

No wciągnęła mnie ta seria, no.
"W blasku księżyca" to trzeci tom serii "Opowieści rodu Otori", w której poznajemy losy Otori Takeo - adoptowanego syna możnowładcy Otori Shigeru. Takeo kontynuuje swoją drogę ku zemście i uzyskaniu władzy nad rodem Otori oraz jego ziemiami.

Ten tom podobał mi się szczególnie; nie wiem, czy nie jest to moja ulubiona część serii. Mamy tu wszystko: bitwy, wypełnianie się przepowiedni, intrygi, porwania, no i poznajemy też młodych bohaterów, którzy na pewno będą grać pierwsze skrzypce w kolejnych częściach. Jest sporo zaskoczek i ciężko się oderwać od lektury.

Cieszę się, że udało mi się trafić na tę serię - to naprawdę ukryta perełka dla fanów "Shoguna".

Prywatny licznik (od początku roku): 56/52

Wygenerowano za pomocą https://bookmeter.xyz

#bookmeter #ksiazka #ksiazki #czytajzhejto
Wrzoo userbar
0631c770-f8fe-4ff3-a3c9-75a33daade2c
SuperSzturmowiec

Jakieś horrory czy sci-fi polecasz. Najlepiej takie stare tzn wydane maks do 1999r.

Zaloguj się aby komentować

Próbny zakwas z buraków. Za miesiąc wstawię właściwy, świąteczny.

W domu nie mieliśmy barszczu na święta (team grzybowa here), dopiero mame zaczęła robić od niedawna z myślą o moim mężu. Ale żeby był porządny, to w tym roku chcę zapewnić własny zakwas.

Swoją drogą, myślałam, że go więcej wyjdzie ;_;

Dałam 1,5 kg buraków, główkę czosnku, ~8 ziaren ziela angielskiego, ~15 ziaren pieprzu, 3 liście laurowe i zalałam wodą z solą (2 łyżki na 2 litry wody) oraz dociążyłam tak, żeby nic nie wypływało na wierzch. Na dwa dni dorzuciłam do mikstury kromkę żytniego chleba na zakwasie (rozpadał się konkretnie przy wyjmowaniu).
Kisił się jakiś tydzień. A smaczny jak nie wiem 💛

#zakwas #swieta #barszcz #gotujzhejto #kuchnia #kiszonki
Wrzoo userbar
00cbcb84-9c80-49ae-b8c1-f32094cea4e1
maks_kow

@Wrzoo czemu za miesiac? Wstawiam teraz, spokojnie sobie dojrzewa, zlewam do butelek i chowam do lodowki.

Na swieta jest idealny.

Zawsze robie sobie osobny z ostrymi papryczkami. Dzieci i zona nie przepadaja, a ja lubie taki pikantny zakwasik sobie pyknac

Jim_Morrison

"barszczyk, kurwa, nie kupować!" xd

#pdk

Zaloguj się aby komentować

#uxplakaljakuzywal - dziś z bardziej marketingowej strony.

Dlaczego marki wciąż to sobie robią?
...czyli o spójności wizerunkowej słów kilka.
Biedronka nie ma lekko. Kryzysy - te offine'owe i online'owe - związane z jej udziałem przewijają się przez Internet dość często. Jednak dość regularne są te dotyczące komentarzy na Facebook'owym profilu marki. Z czego to wynika?

W skrócie: z rozdźwięku między wizerunkiem, który marka próbuje nam sprzedać, a jej faktycznymi działaniami. Branding i zachowania są niespójne.

Na stronie Biedronki, w sekcji o wartościach, możemy znaleźć taką informację: "Wierzymy w robienie właściwych rzeczy.", "Nie kłamię, biorę odpowiedzialność za swoje decyzje i uczę się na błędach", "Traktuję wszystkich z szacunkiem", "Działam etycznie i uczciwie we wszystkim co robię". W swoich reklamach Biedronka kreuje się na miejsce przyjazne - zarówno pracownikom, jak i klientom, stawia na bliskość.

Tylko gdzieś te wartości umykają, gdy dotyczą komunikacji między marką a klientem. A wtedy kryzys wizerunkowy gotowy.

Każda firma podlega krytyce - im jest większa, tym więcej głosów niezadowolenia może usłyszeć, zwłaszcza w socialach. Należy zatem skupić się na wypracowaniu takiej strategii komunikacyjnej, która będzie gasić pożar, i jednocześnie będzie spójna z wizerunkiem marki.

...A przy okazji ogarnąć te nieszczęsne palety.

#biedronka #content #marketing
Wrzoo userbar
ca40ca06-65c3-4e0e-9cf3-0e579c00cd91
AndzelaBomba

@Wrzoo te wartości w każdej firmie to pierdololo i propaganda sukcesu (często również woke) rodem z USA, na którą łapią się może stażyści cieszący się że zdobyli pierwszą robotę. W rzeczywistości i zarząd, i pracownicy starsi stażem mają je w dvpie.

Jim_Morrison

Biedronka - kolejki do kasy w XXI wieku jak za PRL. Lidl pod tym względem dużo nie lepszy ale tam przynajmniej czasem jak widzą tłum to otworzą drugą kasę.

Shivaa

Te ich populistyczne hasła to se w dupę mogą wsadzić. Przecież te rebusy na cenówkach to bezczelne plucie w twarz klientowi, omijam szerokim łukiem ten 'biznes'

Zaloguj się aby komentować