Zdjęcie w tle

Społeczność

Marketing

2

Społeczność dla osób zainteresowanych marketingiem.

Spacerując parę dni temu ulicami swojego miasta, natknęłam się na takie niecodzienne ogłoszenie.

Minimalistyczny plakat od razu przykuł moją uwagę. Tło, zdjęcie stolika, napis "Stolik kawowy" i numer telefonu.
Jaka jest historia tego stolika? Pewnie jest na sprzedaż. A co, jeśli nie jest? Jeśli to jest jakiś performance? Czemu w prawym górnym rogu jest "Your Logo"? Czy ktoś nie usunął tego napisu z szablonu w Canvie, czy może reprezentuje ono coś głębszego?

I wiecie, co? Od niemal tygodnia codziennie myślę o tym stoliku.

I codziennie zastanawiam się, czy nie zadzwonić pod ten numer. Nie dlatego, że stolik mi się spodobał; nie dlatego, że chciałabym go kupić.

Chciałabym poznać historię tego plakatu. Marzy mi się, żeby stało za nim właśnie coś... więcej. Chciałabym zapytać jego twórcę, skąd pomysł na taką formę ogłoszenia, niespotykaną w mieście w kontekście sprzedaży ruchomości. Dlaczego umieścił go właśnie na tej ulicy, którą przechodziłam. I czy ktoś już dzięki niemu kupił ten stolik.

Czy jest w tym jakaś nauka z zakresu #marketing i #reklama ?
Może taka, że wciąż można zrobić coś nieszablonowego w reklamie, działając z niskim budżetem. I choć na marketingu się nie znam, to jako konsumentka po prostu lubię takie reklamy.

Może w końcu zadzwonię na ten numer.

#przemysleniazdupy #przemyslenia #gownowpis
Wrzoo userbar
d56cf21f-9f83-4c54-98a0-871b588d2e51
Felonious_Gru

@Wrzoo niby z Ciebie taki uxmaster, a lewej strony od prawej nie odróżniasz ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Dgd2471

@Wrzoo zadzwoń do Sławka by go wywrócił

Zaloguj się aby komentować

#uxplakaljakuzywal - dziś z bardziej marketingowej strony.

Dlaczego marki wciąż to sobie robią?
...czyli o spójności wizerunkowej słów kilka.
Biedronka nie ma lekko. Kryzysy - te offine'owe i online'owe - związane z jej udziałem przewijają się przez Internet dość często. Jednak dość regularne są te dotyczące komentarzy na Facebook'owym profilu marki. Z czego to wynika?

W skrócie: z rozdźwięku między wizerunkiem, który marka próbuje nam sprzedać, a jej faktycznymi działaniami. Branding i zachowania są niespójne.

Na stronie Biedronki, w sekcji o wartościach, możemy znaleźć taką informację: "Wierzymy w robienie właściwych rzeczy.", "Nie kłamię, biorę odpowiedzialność za swoje decyzje i uczę się na błędach", "Traktuję wszystkich z szacunkiem", "Działam etycznie i uczciwie we wszystkim co robię". W swoich reklamach Biedronka kreuje się na miejsce przyjazne - zarówno pracownikom, jak i klientom, stawia na bliskość.

Tylko gdzieś te wartości umykają, gdy dotyczą komunikacji między marką a klientem. A wtedy kryzys wizerunkowy gotowy.

Każda firma podlega krytyce - im jest większa, tym więcej głosów niezadowolenia może usłyszeć, zwłaszcza w socialach. Należy zatem skupić się na wypracowaniu takiej strategii komunikacyjnej, która będzie gasić pożar, i jednocześnie będzie spójna z wizerunkiem marki.

...A przy okazji ogarnąć te nieszczęsne palety.

#biedronka #content #marketing
Wrzoo userbar
ca40ca06-65c3-4e0e-9cf3-0e579c00cd91
AndzelaBomba

@Wrzoo te wartości w każdej firmie to pierdololo i propaganda sukcesu (często również woke) rodem z USA, na którą łapią się może stażyści cieszący się że zdobyli pierwszą robotę. W rzeczywistości i zarząd, i pracownicy starsi stażem mają je w dvpie.

Jim_Morrison

Biedronka - kolejki do kasy w XXI wieku jak za PRL. Lidl pod tym względem dużo nie lepszy ale tam przynajmniej czasem jak widzą tłum to otworzą drugą kasę.

Shivaa

Te ich populistyczne hasła to se w dupę mogą wsadzić. Przecież te rebusy na cenówkach to bezczelne plucie w twarz klientowi, omijam szerokim łukiem ten 'biznes'

Zaloguj się aby komentować

Miszczowie reklamy.
Przyznam, że pomysł zajedwabisty.
#reklama
7454c1e6-9833-45f0-bba7-800b5788fffa
KatieWee

@razALgul rzeczywiście pierogi mają najlepsze w mieście, a zupy po prostu wymiatają Zawsze jak wracam trochę wcześniej to kupuję (jak wracam normalnie to wszystko jest już dawno wyprzedane )

razALgul

@KatieWee ja musze spróbować 🙂

Skoro już tak namawiasz.

Zaloguj się aby komentować

Zostań Patronem Hejto i odblokuj dodatkowe korzyści tylko dla Patronów

  • Włączona możliwość zarabiania na swoich treściach
  • Całkowity brak reklam na każdym urządzeniu
  • Oznaczenie w postaci rogala , który świadczy o Twoim wsparciu
  • Wcześniejszy dostęp, do wybranych funkcji na Hejto
Zostań Patronem
Program przesyłka+
#antymarketing #olx #grazynyzolx
ccdb7eed-5182-4435-b237-41586e62ecd6
VonTrupka

zaryzykowałeś już logowanie?


przedwczoraj coś wystawiałem

wyjebał się serwis gdy nacisnąłem zatwierdzenie ogłoszenia

Heheszki

@VonTrupka nah, niech tak zostanie. Będzie przypominać mi o fikołkach Allegro i żeby poszukać dokładnie.

5tgbnhy6

darmowa wysylka po prostu mi sie nalezy

Rmbajlo

@Heheszki nic dziwnego jak podnoszą ceny za przesyłki inpost. Kurierzy mają mieć podniesione pensje również.

Zaloguj się aby komentować

Wytyczne Norweskiego Urzędu Ochrony Konsumentów dotyczące etykietowania retuszowanych reklam
Opublikowano: 10 listopada 2022 r. Zaktualizowano: 25 stycznia 2023 r.

Wprowadzenie

Od 1 lipca 2022 r. ustawa o kontroli marketingu, sekcja 2 akapit drugi, wymaga stosowania standardowej etykiety do wszystkich reklam, w których kształt, rozmiar lub skóra ciała są zmieniane poprzez retusz lub inną manipulację.


Celem tego nowego przepisu prawnego jest zwalczanie presji na wizerunek ciała w społeczeństwie, którą można przypisać wyidealizowanym ludziom w reklamie. Wymóg oznaczania wyretuszowanych lub zmanipulowanych reklam ma na celu zwiększenie świadomości konsumentów, zwłaszcza dzieci i młodzieży, że osoby występujące w reklamie odbiegają od rzeczywistości. Celem jest ograniczenie wykorzystywania wyidealizowanych ciał, które są retuszowane w reklamach.

Przetłumaczono z DeepL.com (wersja darmowa)
https://www.forbrukertilsynet.no/english/guidelines/the-norwegian-consumer-authoritys-guideline-on-labelling-retouched-advertising

W sumie nie wiem jak to działa/będzie działać, ale przykłady które widzę spoko.

#norwegia #marketing #reklamy
2035032e-a16f-4315-8111-81cbf0226f24
4726e0bc-adcc-45b0-82ec-7e679cb6d7b1
e10fe48b-1f26-4bf0-90ea-b270e3a8afac
d20d5a43-20de-40da-842b-571bde712402
bernsteinka

Celem jest ograniczenie wykorzystywania wyidealizowanych ciał, które są retuszowane w reklamach.

Cel słuszny, ale obawiam się, że zamiast wizerunków zwykłych ludzi pójdzie to w stronę tworzenia reklam, gdzie postacie są wygenerowane przez ai tak jak @moll napisała. Mimo wszystko każde działanie walczące z niezdrową obsesją piękna i promujące normalny wygląd jest na plus.

moll

@bernsteinka będzie to też tańsze. I stworzy cały market takich wizerunków, gdzie od pewnego momentu możemy mieć do czynienia z modelkami cyfrowymi wszędzie tam, gdzie "żywe wieszaki" nie będą potrzebne.

Albo zdjęcia stockowe...


Tak naprawdę to ma masę zastosowania i dobrze, gdyby takie wizerunki były wyraźnie oznaczone co do swojej proweniencji

AndzelaBomba

@bernsteinka we wszystkich reklamach AI i tak nie będzie, w końcu po coś biorą do reklam celebrytów zamiast randomowych modeli

Zaloguj się aby komentować

kurfa...
Ja rozumiem wojnę gangów. Didl vs Stonka, ale chwalić się, że ma się tańsze zakupy, o aż 1,54 zł.
No róbcie zakupy i za zaoszczędzone hajsy, kupcie se jakąś chatę z basenem... #lidl #biedronka #marketing #paranoja
98622d46-7e25-413b-a9f8-7164be0225bc
ColonelWalterKurtz

Lubię oszczędzać ale zakupy z biedry musiałyby być przynajmniej z 25% tańsze niż w lidlu żebym zniósł ten syf i ciasnotę, które panują w każdej kurwa biedronce w mojej okolicy XD

wibromax_4000_500

@ColonelWalterKurtz u mnie na wsi nie ma tego problemu, zachodzisz do biedry o 7 rano czy o 20 wieczorem i masz pustki, chodzi, oglądasz, więcej personelu niż klientów

niedługo wybudują 100m od niej Dino, niech się gryzą

ColonelWalterKurtz

@wibromax_4000_500 good for you! Ja mieszkam w dużym mieście i biedronki dzielą się na syfskie, super-syfskie i takie które dopiero co wyremontowali i będą za niedługo syfskie.

Boltzman

1,54 powoduje że można zatrudnić więcej pracowników, mieć czyste sklepy bez śmieci w przejściach i w ogóle mieć godność.

kodyak

Ja mam wrażenie że Lidl w tej wojnie jest bardziej profesjonalny a bieda strasznie się mota i to agresywnie jakoś tak. W biedzie wieje trochę bardziej Januszem.


Oczywiście to tylko moje odczucie. Nie musi być prawdziwe.

Zaloguj się aby komentować

Czyli jednak będą bawić się w pozwy i nie będzie Napier*dalania za garażami 😛
#biedronka #lidl #pozew
6f8d4948-de84-4e07-bc50-33aa7174a90d