Zdjęcie w tle

Społeczność

Marketing

2

Społeczność dla osób zainteresowanych marketingiem.

#uxplakaljakuzywal - dziś z bardziej marketingowej strony.

Dlaczego marki wciąż to sobie robią?
...czyli o spójności wizerunkowej słów kilka.
Biedronka nie ma lekko. Kryzysy - te offine'owe i online'owe - związane z jej udziałem przewijają się przez Internet dość często. Jednak dość regularne są te dotyczące komentarzy na Facebook'owym profilu marki. Z czego to wynika?

W skrócie: z rozdźwięku między wizerunkiem, który marka próbuje nam sprzedać, a jej faktycznymi działaniami. Branding i zachowania są niespójne.

Na stronie Biedronki, w sekcji o wartościach, możemy znaleźć taką informację: "Wierzymy w robienie właściwych rzeczy.", "Nie kłamię, biorę odpowiedzialność za swoje decyzje i uczę się na błędach", "Traktuję wszystkich z szacunkiem", "Działam etycznie i uczciwie we wszystkim co robię". W swoich reklamach Biedronka kreuje się na miejsce przyjazne - zarówno pracownikom, jak i klientom, stawia na bliskość.

Tylko gdzieś te wartości umykają, gdy dotyczą komunikacji między marką a klientem. A wtedy kryzys wizerunkowy gotowy.

Każda firma podlega krytyce - im jest większa, tym więcej głosów niezadowolenia może usłyszeć, zwłaszcza w socialach. Należy zatem skupić się na wypracowaniu takiej strategii komunikacyjnej, która będzie gasić pożar, i jednocześnie będzie spójna z wizerunkiem marki.

...A przy okazji ogarnąć te nieszczęsne palety.

#biedronka #content #marketing
Wrzoo userbar
ca40ca06-65c3-4e0e-9cf3-0e579c00cd91
AndzelaBomba

@Wrzoo te wartości w każdej firmie to pierdololo i propaganda sukcesu (często również woke) rodem z USA, na którą łapią się może stażyści cieszący się że zdobyli pierwszą robotę. W rzeczywistości i zarząd, i pracownicy starsi stażem mają je w dvpie.

Jim_Morrison

Biedronka - kolejki do kasy w XXI wieku jak za PRL. Lidl pod tym względem dużo nie lepszy ale tam przynajmniej czasem jak widzą tłum to otworzą drugą kasę.

Shivaa

Te ich populistyczne hasła to se w dupę mogą wsadzić. Przecież te rebusy na cenówkach to bezczelne plucie w twarz klientowi, omijam szerokim łukiem ten 'biznes'

Zaloguj się aby komentować

Miszczowie reklamy.
Przyznam, że pomysł zajedwabisty.
#reklama
7454c1e6-9833-45f0-bba7-800b5788fffa
KatieWee

@razALgul rzeczywiście pierogi mają najlepsze w mieście, a zupy po prostu wymiatają Zawsze jak wracam trochę wcześniej to kupuję (jak wracam normalnie to wszystko jest już dawno wyprzedane )

razALgul

@KatieWee ja musze spróbować 🙂

Skoro już tak namawiasz.

Zaloguj się aby komentować

Program przesyłka+
#antymarketing #olx #grazynyzolx
ccdb7eed-5182-4435-b237-41586e62ecd6
VonTrupka

zaryzykowałeś już logowanie?


przedwczoraj coś wystawiałem

wyjebał się serwis gdy nacisnąłem zatwierdzenie ogłoszenia

Heheszki

@VonTrupka nah, niech tak zostanie. Będzie przypominać mi o fikołkach Allegro i żeby poszukać dokładnie.

5tgbnhy6

darmowa wysylka po prostu mi sie nalezy

Rmbajlo

@Heheszki nic dziwnego jak podnoszą ceny za przesyłki inpost. Kurierzy mają mieć podniesione pensje również.

Zaloguj się aby komentować

Zostań Patronem Hejto i odblokuj dodatkowe korzyści tylko dla Patronów

  • Włączona możliwość zarabiania na swoich treściach
  • Całkowity brak reklam na każdym urządzeniu
  • Oznaczenie w postaci rogala , który świadczy o Twoim wsparciu
  • Wcześniejszy dostęp, do wybranych funkcji na Hejto
Zostań Patronem
Wytyczne Norweskiego Urzędu Ochrony Konsumentów dotyczące etykietowania retuszowanych reklam
Opublikowano: 10 listopada 2022 r. Zaktualizowano: 25 stycznia 2023 r.

Wprowadzenie

Od 1 lipca 2022 r. ustawa o kontroli marketingu, sekcja 2 akapit drugi, wymaga stosowania standardowej etykiety do wszystkich reklam, w których kształt, rozmiar lub skóra ciała są zmieniane poprzez retusz lub inną manipulację.


Celem tego nowego przepisu prawnego jest zwalczanie presji na wizerunek ciała w społeczeństwie, którą można przypisać wyidealizowanym ludziom w reklamie. Wymóg oznaczania wyretuszowanych lub zmanipulowanych reklam ma na celu zwiększenie świadomości konsumentów, zwłaszcza dzieci i młodzieży, że osoby występujące w reklamie odbiegają od rzeczywistości. Celem jest ograniczenie wykorzystywania wyidealizowanych ciał, które są retuszowane w reklamach.

Przetłumaczono z DeepL.com (wersja darmowa)
https://www.forbrukertilsynet.no/english/guidelines/the-norwegian-consumer-authoritys-guideline-on-labelling-retouched-advertising

W sumie nie wiem jak to działa/będzie działać, ale przykłady które widzę spoko.

#norwegia #marketing #reklamy
2035032e-a16f-4315-8111-81cbf0226f24
4726e0bc-adcc-45b0-82ec-7e679cb6d7b1
e10fe48b-1f26-4bf0-90ea-b270e3a8afac
d20d5a43-20de-40da-842b-571bde712402
bernsteinka

Celem jest ograniczenie wykorzystywania wyidealizowanych ciał, które są retuszowane w reklamach.

Cel słuszny, ale obawiam się, że zamiast wizerunków zwykłych ludzi pójdzie to w stronę tworzenia reklam, gdzie postacie są wygenerowane przez ai tak jak @moll napisała. Mimo wszystko każde działanie walczące z niezdrową obsesją piękna i promujące normalny wygląd jest na plus.

moll

@bernsteinka będzie to też tańsze. I stworzy cały market takich wizerunków, gdzie od pewnego momentu możemy mieć do czynienia z modelkami cyfrowymi wszędzie tam, gdzie "żywe wieszaki" nie będą potrzebne.

Albo zdjęcia stockowe...


Tak naprawdę to ma masę zastosowania i dobrze, gdyby takie wizerunki były wyraźnie oznaczone co do swojej proweniencji

AndzelaBomba

@bernsteinka we wszystkich reklamach AI i tak nie będzie, w końcu po coś biorą do reklam celebrytów zamiast randomowych modeli

Zaloguj się aby komentować

kurfa...
Ja rozumiem wojnę gangów. Didl vs Stonka, ale chwalić się, że ma się tańsze zakupy, o aż 1,54 zł.
No róbcie zakupy i za zaoszczędzone hajsy, kupcie se jakąś chatę z basenem... #lidl #biedronka #marketing #paranoja
98622d46-7e25-413b-a9f8-7164be0225bc
ColonelWalterKurtz

Lubię oszczędzać ale zakupy z biedry musiałyby być przynajmniej z 25% tańsze niż w lidlu żebym zniósł ten syf i ciasnotę, które panują w każdej kurwa biedronce w mojej okolicy XD

wibromax_4000_500

@ColonelWalterKurtz u mnie na wsi nie ma tego problemu, zachodzisz do biedry o 7 rano czy o 20 wieczorem i masz pustki, chodzi, oglądasz, więcej personelu niż klientów

niedługo wybudują 100m od niej Dino, niech się gryzą

ColonelWalterKurtz

@wibromax_4000_500 good for you! Ja mieszkam w dużym mieście i biedronki dzielą się na syfskie, super-syfskie i takie które dopiero co wyremontowali i będą za niedługo syfskie.

Boltzman

1,54 powoduje że można zatrudnić więcej pracowników, mieć czyste sklepy bez śmieci w przejściach i w ogóle mieć godność.

kodyak

Ja mam wrażenie że Lidl w tej wojnie jest bardziej profesjonalny a bieda strasznie się mota i to agresywnie jakoś tak. W biedzie wieje trochę bardziej Januszem.


Oczywiście to tylko moje odczucie. Nie musi być prawdziwe.

Zaloguj się aby komentować

Czyli jednak będą bawić się w pozwy i nie będzie Napier*dalania za garażami 😛
#biedronka #lidl #pozew
6f8d4948-de84-4e07-bc50-33aa7174a90d