Zdjęcie w tle
UX / UI / WebDesign

Społeczność

UX / UI / WebDesign

48

Społeczność zrzeszająca osoby zainteresowane UXem i tworzeniem stron internetowych, apek, funkcjonalności itp.

#uxplakaljakuzywal

Dzisiaj temat z pogranicza UX writingu i UX designu, czyli ikonki i etykiety.

Jako ikonkę mam tu na myśli piktogram reprezentujący jakąś funkcję lub informację, w interfejsach często będący przyciskiem; za etykietę zaś uznaję towarzyszący ikonce tekst, wyjaśniający działanie danego przycisku.

Kierując się chęcią stworzenia minimalistycznego interfejsu, designerzy czasem decydują się umieścić w nim samą ikonkę bez towarzyszącej jej etykiety.

Jest to zrozumiałe, gdy korzystamy z tych piktogramów, które są przez użytkowników trwale kojarzone z jednym konkretnym działaniem (np. lupa, dyskietka, iks).
Gorzej, gdy ikonka może być interpretowana na wiele sposobów. Wówczas użytkownicy nie wiedzą, czego spodziewać się po akcji, którą wywołuje dany przycisk. Zwiększają się ich poziomy stresu i napięcia i mniej chętnie eksplorują daną stronę lub aplikację.

Dobrą praktyką UX jest upewnienie się, że każdej ikonce towarzyszy etykieta, która krótko wyjaśnia, czego możemy się spodziewać po naciśnięciu przycisku lub do jakiej podstrony zostaniemy przekierowani.

Jeśli piktogram jest oczywisty — jak na przykład wspomniana już lupka — to można pominąć etykietę.

Jeżeli natomiast nie mamy miejsca na etykietę i jesteśmy zmuszeni dać samą ikonkę, zadbajmy o to, by:
• piktogram jak najlepiej obrazował działanie przycisku;
• etykieta pojawiała się w formie tooltipa po najechaniu kursorem na ikonkę;
• działanie przycisku zostało wyjaśnione w trakcie onboardingu.

Nie zapominajmy przy tym o dostępności — elementy strony, w tym każdy znajdującyc się na niej przycisk, powinny mieć Alt Text, dzięki któremu osoby korzystające choćby ze screen readerów mogły zapoznać się z działaniem każdego elementu.

#UX #uxwriting #Dostępność #accessibility #webdesign
Wrzoo userbar
b6447ebe-3f41-422a-a6f0-f5344095d759

Zaloguj się aby komentować

#uxplakaljakuzywal

Użytkownikowi powinno się ułatwić wypisanie z newslettera.

Tak, poważnie. Biznesowi przynosi to więcej korzyści niż strat.

W większości nie lubię reklam, bo codzienność jest nimi przeładowana. Ale są dwa ich typy, które bardzo lubię: reklamy w kinie (R.I.P. stara reklama Kinder Bueno z pociągiem, byłaś mi serca biciem) oraz newslettery.

Sympatia do newsletterów jest, naturalnie, zawodowa. Lubię obserwować w nich nowe trendy, zauważać innowacje, sposoby na przyciągnięcie użytkownika do odczytania treści. Jest to forma marketingowej sztuki, która bardzo mi imponuje.

Nie imponuje mi natomiast to, na co natykam się co jakiś czas: utrudnienie wypisania się z newslettera oraz celowe stosowanie niskiego kontrastu tekstu, by zatrzymać komunikację marketingową.
Statystyki podają, że nawet około 1/4 światowej populacji ma jakieś problemy dotyczące narządu wzroku. I jako osoba krótkowidząca tym bardziej dotyka mnie, gdy muszę wykonać manualny zoom i szukać w gąszczu jaśniutkiego tekstu na jaśniutkim tle przycisku "tutaj", by zrezygnować z subskrypcji.

A przecież ułatwienie rezygnacji osobie, która nie chce już otrzymywać treści danej marki, przynosi masę korzyści:

  1. Zamiast wrzucić mail do spamu, taka osoba po prostu się wypisze. Dzięki temu, wiadomości od tej marki będą rzadziej indeksowane przez klienta pocztowego jako spam u innych odbiorców.
  2. Wiadomości marki nie będą więcej trafiać do odbiorców, którzy nie są zainteresowani tymi treściami i nawet ich nie czytają. Nie dość, że zwiększy się procent otwarć i potencjalnie konwersji, to jeszcze budujemy tym samym jakościową bazę odbiorców oraz nie musimy trzymać adresów niezainteresowanych osób w bazie i ponosić związanych z tym kosztów.
  3. Gdy zwiększy się liczba otwarć od faktycznie zainteresowanych użytkowników, wiadomości zaczną docierać do większej liczby odbiorców (dostawcy poczty tacy jak Gmail będą wyżej cenić takie wiadomości i dostarczać je z wyższym priorytetem)
  4. Zwiększając widoczność przycisku do wypisania się, zwiększamy tym samym zaufanie użytkowników do marki. Czytelnik wie, że w każdej chwili może się łatwo wypisać, i że nie powstrzymujemy go przed tym. Nie będzie miał też negatywnych skojarzeń związanych z procesem wypisania się, więc być może w przyszłości znów skorzysta z usług marki.

A jak zauważycie, że ktoś stosuje takie wredne praktyki, jak Oysho tutaj, to sru ich do spamu.

#ux #uxwriting #copywriting #marketing
Wrzoo userbar
2e4214e6-6dc2-4361-87e2-571898f7f5f1

Zaloguj się aby komentować

#uxplakaljakuzywal

Czy użytkownicy produktów legacy to klienci drugiej kategorii?

Była sobie firma UPC. Oferowała głównie telewizję, internet, telefon.
Nieco ponad rok temu UPC zostało przejęte przez spółkę P4 (operatora sieci Play), który powoli, powoli zaczął je wchłaniać wraz z klientami.

No i ja jestem jedną z tych klientek. Mam też tak, że nie zmieniam lubianych produktów, więc przy każdym telefonie konsultantów Play skrupulatnie odmawiam zmiany umowy (skądinąd, na gorszych warunkach - z mniejszą prędkością internetu i za wyższe pieniądze - ale nie o tym dziś mowa).

Przez parę miesięcy wszystko było okej - strona Playa wskazywała, gdzie klienci byłego UPC mają kliknąć, żeby zalogować się do serwisu. Może początkowo było to konfundujące, gdy raz na miesiąc próbowałam logować się na konto przy pomocy "Zaloguj" do Play - copy, niestety, nie wskazywało, że chyba popełniłam błąd i może jednak chciałabym zalogować się do portalu UPC. No nic, trzeba było się cofnąć i odnaleźć przycisk "Dla klientów usług UPC".

...ale w pewnym momencie przycisk "Dla klientów usług UPC" zniknął.

I powiem Wam, że mimo tego, że reprezentuję grupę użytkowników o wysokim poziomie "umienia w komputer", było mi ciężko odkryć, gdzie teraz jest moje miejsce. Logowania, w sensie.
W pierwszej kolejności pomyślałam, że w końcu zintegrowali oba portale logowania i wystarczy już użyć tego nieszczęsnego przycisku "Zaloguj", którego niepoprawnie używałam od miesięcy. No ale nie.
Nie kojarzę też jakichś jasnych wskazówek i informacji (otrzymanych na maila albo SMSem, ani tym bardziej ukazanych na stronie), którędy teraz można się zalogować do serwisu byłych klientów UPC.

I okej, ostatecznie odkryłam, że jestem teraz "Abonentem Usług multimedialnych" - brzmi bardzo nobliwie, prawda? - ale nie mogę przestać myśleć o tych wszystkich klientach, którzy jak ja trzymają się swojej oferty, regularnie płacą, od czasu do czasu muszą się zalogować do portalu klienta, jednak nie mają wystarczająco doświadczenia/dociekliwości/umiejętności/wiedzy, by odnaleźć się na stronie Play. Takich moich rodziców, na przykład.

Może zawiodła tu zbyt duża chęć prędkiego wyrugowania wszystkich śladów po UPC na stronie Play; może dla firmy było to oczywiste, co kryje się za "usługami multimedialnymi", i że każdy UPCant się odnajdzie w tym haśle.
Dziwi mnie jednak, że nie było dłuższego okresu przejściowego, w którym np. przy haśle "Abonenci Usług multimedialnych" byłby jeszcze przez kilka miesięcy dopisek "UPC", by łatwiej dało się odnaleźć odpowiedni portal.

I to sprowadza mnie do pytania: czy klienci produktów legacy są klientami drugiej kategorii?

Skoro są stałymi klientami, regularnie płacą i wykazują wierność marce, to czy nie wykazują tym swojej wartości i nie zasługują na chociaż lekkie pogłaskanie po głowie? Dłuższy okres przejściowy? Choćby link "Logowanie dla klientów UPC" w stopce?
Ale jeśli naszym grzechem jest to, że lubimy piosenki, które już znamy, to szykujcie się na to, że będziemy ich słuchać tak długo, jak to możliwe. Ja nie zamierzam odpuścić - no, chyba że w końcu dadzą lepszą ofertę.

#UX #uxwriting
Wrzoo userbar
c21afa51-bdd3-4a4a-9efd-98b0d9fe8393

Zaloguj się aby komentować

Zostań Patronem Hejto i odblokuj dodatkowe korzyści tylko dla Patronów

  • Włączona możliwość zarabiania na swoich treściach
  • Całkowity brak reklam na każdym urządzeniu
  • Oznaczenie w postaci rogala , który świadczy o Twoim wsparciu
  • Wcześniejszy dostęp, do wybranych funkcji na Hejto
Zostań Patronem
#uxplakaljakuzywal

Kiedyś był OLX, teraz nie ma OLXa.

Pytanie: czy tylko ja jestem tak szybka jak kolorowy wiatr, że OLX nie nie jest w stanie mnie dogonić i ucina mi przy każdej wizycie na tej stronie początek tekstu, który wpisuję do wyszukiwarki?

(Nie mówiąc już o tym, jak przykra stała się wyszukiwarka OLXa... człowiek chce wyszukać stare zawiasy, a zamiast tego większość sugestii to drzwi wewnętrzne DRE, Renault Master i stare kredensy (╯°□°)╯︵ ┻━┻ przecież kiedyś ta wyszukiwarka działała dobrze...)

A ucina tekst w ten sposób:
https://i.imgur.com/tjkuF2g.gif

#ux #olx #dlaczego
Wrzoo userbar
674a113d-bb87-4971-ae32-01b0e4614db1

Zaloguj się aby komentować

#uxplakaljakuzywal

Kiedy produkt się rozrasta...

Interfejs Steama rozrastał się latami. I wiele lat jego elementy wyglądały tak, jak na załączonym obrazku: bez spójności wizualnej, z niezwykle skomplikowaną architekturą informacji, trudną w obsłudze dla nowicjuszy lub osób korzystających z niej rekreacyjnie.

Wydaje się, że na klątwę "spuchnięcia" i cierpiący na tym interfejs użytkownika cierpi wiele firm. Mają z tym problemy chociażby Amazon, WP i Reddit (do którego redesignu dalej się nie przyzwyczaiłam).

Steam w ostatnich latach zaczął nadrabiać zaległości. Wchodząc ostatnio na tę platformę, widzę znacznie mniej nieścisłości wizualnych, choć dalej zdecydowanie za długo szukam miejsca, gdzie mogę aktywować podarowany mi kod na grę.

Nie mamy stuprocentowej kontroli nad tym, czy produkt się rozrośnie, ani tym bardziej w którym kierunku. Ciężko jest się również na taki scenariusz przygotować (choć kusi zostawienie na zapas whitespace'u i potykacza "Under construction" w miejscach na planowane ficzery).

Nie powinno się natomiast dawać produktowi niekontrolowanie puchnąć, bo w końcu wszystko dąży do entropii. Nim się obejrzymy, w naszym mieszkaniu podłogę przykryje kurz, góry prania zaczną piętrzyć się na fotelu, a zlew zacznie żyć własnym życiem - i tak jest też z interfejsami.

I choć mało kto lubi robić gruntowne porządki, to raz na jakiś czas należy posprzątać nie tylko swoją szafę i folder "Pobrane", ale też interfejs aplikacji. Im dłużej z tym zwlekamy, tym trudniejsze zadanie czeka nas w przyszłości.

A skoro Steamowi się udało zabrać za porządki, to czemu nie Tobie? Posprzątaj dzisiaj chociażby folder "Pobrane" na komputerze.

#ux #design #webdesign #steam #valve
Wrzoo userbar
fe3a10fd-964a-488c-ab0d-09f2e2a03599
A_a

@Wrzoo steam powoli wygląda jak przeglądarka z wszystkimi zainstalowanymi wtyczkami we wczesnych latach 2000

sierzant_armii_12_malp

@Wrzoo Nie używam folderów, tylko katalogów - więc problemy z bałaganami w folderach mnie nie dotyczą

Tr8025

Ale które "Pobrane" mam posprzątać? XD

827e4739-a2f5-4bd8-8c51-8cfe3a633fcc

Zaloguj się aby komentować

Typowe zajebanie strony toplayerami, pewnie po wmówieniu nie mającemu pojęcia o temacie klientowi, że to mu dobrze zrobi.

#ux #ui
fd0766df-0262-4ce4-9f78-557335bb2a3c
Wrzoo

@Opornik AAAAaaaAAAAaaaaaa ;_____; Jak ja tego nienawidzę

mordaJakZiemniaczek

Ja jak szukam czegoś w google i wiem, że mam kolejne wyniki do sprawdzenia, to takie gówno od razu zamykam. Jescze cookies po drodze i chat z asystentem.

starszy_mechanik

W Brave mam włączoną opcję zamykania okienka z ciasteczkami. Problem jest gdy strona wymusza jakiekolwiek kliknięcie w to okienko. Kończy się tak że mam wczytaną stronę i nie mogę scrollowac ani nigdzie kliknąć xD

Zaloguj się aby komentować

#uxplakaljakuzywal

Klęska dobrobytu: kiedy obie akcje dają ten sam efekt, a Ty dalej się głowisz, którą wybrać.

W weekend robiłam zakupy w markecie, w którym ostatni raz byłam kilka lat temu - E.Leclerc. Zazwyczaj w marketach kieruję się do kas samoobsługowych (czy ktoś tak jak ja lubi porównywać UI tych kas w różnych sklepach?). No to z mężem działamy, kasujemy, wsadzamy do pojemnika, mistrzowsko wyszukujemy bułki, przechodzimy do finalizacji zakupu...

...i trafiamy na niego - ekran, który nas zamroził.
Ekran wyboru liczby reklamówek.

Do sklepu zwykle chodzimy ze swoją siatką, i nie inaczej było tym razem. Powinniśmy więc wybrać 0 reklamówek.
Albo pominąć.
Pominąć? Wybrać 0 reklamówek?

...staliśmy tam dobre 30 sekund i jak emeryci zastanawialiśmy się, co dana akcja robi. Co się stanie, jak nacisnę na "Pomiń"? A może jeśli nacisnę "Tak", a na ekranie jest "0", to wyskoczy mi jakiś błąd?

Czy to zły UX, czy moja wina jak użytkownika?

Może ten ekran byłby dla mnie jaśniejszy, gdyby nie było przycisku "Pomiń"? Albo gdyby copy brzmiało: "Ile płatnych reklamówek doliczyć?", a na przycisku znajdowała się etykieta "Potwierdź"? Może kiedyś się dowiemy.

#ux #uxwriting #zakupy #kasasamoobslugowa #potrzebneinformacje
Wrzoo userbar
454254f2-2d19-439a-9475-a7e04fa931aa
Tooth

@Wrzoo Wystarczyłoby schować przycisk "Tak" jeżeli wartość jest 0.


Edit: Albo wyszarzyć.

Passpy

@Wrzoo Co powiesz na takie pytanko? Co miesiąc santander się mnie pyta i co miesiąc muszę pomyśleć

co odpowiedzieć. Dorównuje mbankowi?

aa51c6dc-45a3-44b3-9637-7bcd65c90679
RogerThat

@Wrzoo a masz jakikolwiek pomysł czemu ma służyć pytanie "czy chcesz zapłacić pełną kwotę transakcji?", które jest np. w Carrefourze?

Zaloguj się aby komentować

#uxplakaljakuzywal

Wczorajszy wpis o ekranie potwierdzania przelewu mBanku zrobił furorę - kompletnie nie spodziewałam się, że pod spontanicznym wpisem sfrustrowanej użytkowniczki pojawi się tak ciekawa i merytoryczna dyskusja. Widok ten dalej dzieli użytkowników, UXowców i speców od bankowości elektronicznej (co tylko potwierdza, że rozwiązanie to nie jest optymalne, choć idea słuszna), więc dziś może trochę luźniej...

Oral-B i ich aplikacja do mycia zębów.

Z apkami firm zagranicznych nie do końca wiadomo, czy odpowiedzialność ponoszą tłumacze, osoba weryfikująca tłumaczenia, czy jest jakiś zespół UX i osoba odpowiedzialna za treści.
Niemniej, materiał do rozkminy otrzymaliśmy. Dziś, przeglądając tę aplikację, poczułam się jak w gabinecie stereotypowej pielęgniarki (drogie pielęgniarki i pielęgniarze, to nie o Was, zaklinam się!)

Zaświadczenie przyniósł? Rozbierze się. Siądzie już, nie stoi tak i nie dyszy!
No, to czyszczenie języka było? Nitkowanie było? Płukanie było?

Efekt na pewno nie był zamierzony, ale w tym kontekście... No bawi.

#ux #uxwriting
Wrzoo userbar
000041f2-bf9f-4d7e-9360-ed7b0de704c9
Opornik

@Wrzoo btw., Zebzę oglądasz?

voy.Wu

xD później rzucałem już bez apki

de0080dd-3975-459f-b2c9-53e3bbcc35f5
Greyman

@Wrzoo piciu było?


Przypominając prastary dowcip:

- Stolec był?

- Jakiś doktór był, ale się nie przedstawił

Zaloguj się aby komentować

Odpaliłem sobie beta stronkę map apple i z UX rzeczy.

  • fajne animacje i ciekawe nie tną się
  • w mapach jak się oddala albo przybliża, to robi to do kursora tam gdzie on jest, jak w google się zakręci rolką oddalając i klinie żeby przesunąć mapę to czasami mapka nam doskakuje do innej pozycji jąkając się (animacja walczy z pan i zoom), applowska mapa ma lepiej to zoomowanie ograne i nie ma jąkania.
  • mam domyślnie ciemny tryb w systemie i mapa apple to wizualne gówno mam zastrzeżenia do dziennego widoku, że ciężko go czytać, ale na nocnym kontrast jest po prostu zjebany zjebany, w samochodzie na iPhonie to może sens ale nie kurwa domu na komputerze
  • applowską mapę można obracać według kompasu, na telefonach to jest ficzur meh, może ktoś lubi, a na komputerze nigdy mi nie brakowało opcji obracania Polski do góry nogami
  • Google z rok może 2 temu wymieniło kolory na mapie i są o niebo lepsze, mamy kontrasty i mamy cienie dla markerów, widzę co jest drogą i co jest główną drogą jak patrze na mapę od appla to patrzę na mapę, a patrząc na Googlowską od razu widzę co jest czym, priorytety są lepiej widoczne

Zrzuty niżej, apple ma najebane markerów, a ja patrząc na mapę nawet nie widzę tych dróg które otaczają PKiN tak jak trzeba, te drogi nie są tak różne.

#ux #mapy #googlemaps #apple
4eb265b1-dd82-4f02-9631-a23630600e42
a716a018-5ab8-427a-9409-cab6543d3a49
a11c9e65-c3cd-439a-a4f4-20251665cf34
Wrzoo

@Deykun Sprawdzałeś z uwagi na zmianę lektora w Google Mapsach?

Zaloguj się aby komentować

#uxplakaljakuzywal

Nie wiem, czy ktoś jest zainteresowany takimi treściami, ale... czemu nie? Chciałabym pokazać Wam raz na jakiś czas UX-owe faile, które frustrują w aplikacjach, a które, no... da się poprawić, jak się trochę pomyśli.

Zapraszam więc na nieregularną serię wpisów pt. "UX płakał, jak używał"

Gwoli wyjaśnienia, UX to skrót od User Experience - doświadczenia użytkownika.
Jest to odnoga projektowania i szeroko pojętego designu, która skupia się nie tyle na wizualnej jego części, ale części użytkowej. Chodzi o to, by użytkownik kumał, co się dzieje w interfejsie aplikacji, co się stanie, gdy naciśnie jakiś przycisk, jaka jest ścieżka do wykonania danego działania (np. gdzie kliknąć i co zrobić, żeby kupić sobie nowe cottonworldy na internetowym bazarze).
W dobrym UXie chodzi o minimalizowanie tzw. cognitive load, czyli obciążenia poznawczego. Innymi słowy, chcemy, żeby użytkownik nie musiał myśleć.

...no i przechodzimy do dzisiejszego bohatera, czyli mBanku.
Mam nieszczęście używać go na co dzień, i za każdym razem moje serduszko płacze, gdy ich dział UX "ulepsza" ekran potwierdzania płatności. Może patrząc na ten zrzut ekranu już powoli intuicyjnie czujecie, że coś tu nie pykło.

Co się dzieje złego na tym ekranie?

  1. Mamy dwa przyciski drugiego stopnia - rezygnuję i potwierdzam. Normalna hierarchia zakłada, że jest jakaś akcja domyślna i akcja drugorzędowa. Akcją domyślną na ekranie potwierdzania płatności powinno być, no cóż... potwierdzenie płatności. Akcją drugorzędową - rezygnacja z płatności. Ale mBank z nie do końca zrozumiałego dla mnie powodu zdecydował się oba te przyciski postawić na równi jako przyciski drugorzędowe. Wprowadzając więcej konfuzji, bo użytkownik musi wykonać więcej myślonka, żeby zrozumieć, który przycisk co zrobi. I to sprowadza nas do...
  2. Wyjaśnienie, co robi przycisk, który powinien być zrozumiały sam z siebie - dobry UX to między innymi dobry UX writing - takie tworzenie microcopy (treści, etykiet przycisków itp.) w interfejsie, by nie pozostawiały wątpliwości, co robią. Dodawanie okienka z wyjaśnieniem, które na domiar złego znajduje się bezpośrednio nad przyciskiem "Rezygnuję", zmusza użytkownika do niepotrzebnego wysiłku.
  3. Mało miejsca między przyciskami - przez to użytkownik może przypadkiem nacisnąć przycisk "Potwierdzam", chcąc wybrać opcję "Rezygnuję".
  4. Przycisk "Potwierdzam" czasem się chowa - na niektórych urządzeniach oraz typach kont (np. na koncie firmowym) przycisk "Potwierdzam" chowa się w dolnej części ekranu. Użytkownik musi przescrollować ekran, żeby zatwierdzić operację.
  5. Po przyciśnięciu "Potwierdzam" trzeba jeszcze... potwierdzić - biometrią albo PINem. Tak więc etykieta jest zła, tory są złe, wszystko jest złe.

Nie zawsze było tak dziwnie. Wcześniej na tym ekranie mogliśmy znaleźć pierwszorzędową akcję "Potwierdzam" i drugorzędową "Rezygnuję". Jednak UXowcy mBanku z nieznanych, niestety, przyczyn, zdecydowali się wprowadzić widoczne obecnie zmiany.

A wystarczyłoby...

  1. Zmienić etykiety na przyciskach. "Anuluj transakcję" / "Rezygnuj z płatności" / "Nie, rezygnuj" i "Potwierdź płatność" / "Zapłać" są jaśniejsze.
  2. Wrócić do prawidłowej hierarchii przycisków.
  3. Przeprowadzić testy z użytkownikami.
  4. Przeprowadzić testy na różnych urządzeniach i różnych typach kont, by ujednolicić interfejs.
  5. Pomyśleć.

No, to wylałam swoją frustrację (bobrze, ile tego wyszło), mogę wracać do roboty.

--

A tak w ogóle, to cześć - jestem Wrzoo i zawodowo zajmuję się UX Writingiem. Jeśli dział User Experience w Twojej firmie nie domaga językowo, to daj znać, bo fajnie byłoby zmienić robotę (jeśli czyta to ktoś z mBanku, to tym bardziej). Pracuję głównie z językiem angielskim, ale też i polskim.

#ux #userexperience #uxwriting #mbank #bekazmbanku
Wrzoo userbar
c25fa640-ee90-413d-b560-375f791c3073
mitsue

A przeciez 20 lat temu taki piekny i prosty interfejs miał mbank

t0mek

@Wrzoo nienienienie i jeszcze raz nie. Ciocia @Wrzoo zawodowo zajmuje się nawadnianiem innych, proszę nie podszywać się ew. uwiarygodnić wrzucając mema o piciu.

mortt

właśnie mi się pokazał ten wpis na linkedin ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zaloguj się aby komentować

Japanese web design: weird, but it works. Here's why
https://youtu.be/vi8pyS076a8

#japonia #webdev #ux #psychologia
Rozpierpapierduchacz

@Deykun taktyczny komentarz, może nie zapomnę wrócić XD

ColonelWalterKurtz

W związku z tym, że miałem okazję w tym roku podróżować po Japonii naoglądałem się też trochę ich stron internetowych - też byłem zdziwiony, że ich stronki wyglądają jak coś co pamiętam z początków internetu. Ofc nie znam języka i pomagałem sobie translatorem ale wydawało mi się, że są one bardziej przejrzyste i czytelne. Plus jak knajpa ma stronę to jest to normalna strona w necie a nie profil na zjebanym fb.

Catharsis

Też miałem ten filmik w polecanych na YT. Czasem wydaje mi się, że ten algorytm jest prostszy niż się wydaje, i danej grupie odbiorców poleca to samo zamiast podchodzić bardziej personalnie xd.

Zaloguj się aby komentować

Temat wielokrotnie powtarzany, ale dziś się z nim zetknąłem i tego, kto projektował położenie przycisków należy powiesić. Z pewnością po wpisaniu danych najczęściej chcemy je wyczyścić.
#informatyka #webdesign #nieheheszki
bb2bcb73-0f80-4217-8c17-3d2fd89751d5
DKK

Przycisk wyczyść. Najbardziej bezsensowna rzecz stworzona przez ludzkość.

szybszylopez

@radziol A dodatkowo za to, że nr księgi jest w dwóch polach, (więc nie można łatwo skopiować) należy go wieszać powoli.

Amebcio

To jest cały współczesny trend. Nikt nie umie myśleć przy projektowniu interfejsu. Nikt nie umie myśleć przy budowaniu schematu sterowania w grach.


Nikt nawet nie stosuje dobrych praktyk w tych kwestiach

Zaloguj się aby komentować

Darmowe, rządowe szkolenia z dostępności cyfrowej.
Na stronie polskiego rządu niedawno został opublikowany dość obszerny dokument z zaleceniami dotyczącymi dostępności. Jest to dobry i ważny krok jeśli chodzi o polski UX.
Światowym wzorem jeśli chodzi o poziom dostępności i dobrze zaprojektowanej strony pod tym względem jest GOV.UK wiele firm w środowisku uznaje tę stronę, jako tę od której należy "podkradać" praktyki dotyczące accessibilty.
Pierwsze darmowe szkolenie online z dostępności odbyło się 17 stycznia, ale można dostać się na jeszcze kilka innych:
  • 17 stycznia – Jak samodzielnie ocenić stan dostępności cyfrowej strony internetowej
  • 14 lutego – Jak samodzielnie ocenić stan dostępności aplikacji mobilnej
  • 14 marca  – Jak przygotować lub zaktualizować deklarację dostępności
  • 18 kwietnia – Jak tworzyć dostępne cyfrowo treści
  • 9 maja – Jak tworzyć dostępne cyfrowo formularze
  • 13 czerwca - Jak publikować dostępne cyfrowo treści w mediach społecznościowych
Tutaj link do wszystkich informacji:
Szkolenia z dostępności cyfrowej
#ui #ux #programowanie #ciekawostki #naukaprogramowania
SzklanyDrut

@blasedesign > Szkolenia odbywają w godzinach 9:00 – 12:00.


Kto wymyśla te godziny szkoleń -,-

opinel

@SzklanyDrut @blasedesign

Można nawet poprowadzić ( ͡° ͜ʖ ͡°)

https://praca.uxlabs.pl/oferty/trener-ds-dostepnosci-cyfrowej/

twoj_starrry

@blasedesign ale super sprawa! Dzięki

Zaloguj się aby komentować

Szukamy kogoś do zaprojektowania strony w zamian za udziały, jeśli projekt się powiedzie. Coś o nas: 2 programistów, DevOps i do kompletu brakuje kogoś od UI/UX. Projekt to portal z ogłoszeniami o pracę.
Jak ktoś będzie chętny na fixed price to też bierzemy to pod uwagę, ale preferujemy 1 opcję
#ui #ux #webdesign #grafika #projektpogodzinach
paczelok

Hmm jedyny wymóg to w tle ma być papież i jedziemy

Snowdrop

@paczelok 0.01% przezroczystości o 21.37 może być? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

ObiWanKanblowme

@Snowdrop daj znać na priv więcej info ( w czym to ma być lepsze od innych jobboardów) konkurencja dość mocna, rynek wąski

Zaloguj się aby komentować

Hejka koledzy i koleżanki z #ux #ui jestem ciekaw czy pracujecie zdalnie dla zagranicznych firm (lub pracowaliście).
Szukam aktualnie tego typu pracy i zastanawiam się jak znajdujecie oferty. Jedyne co mi przychodzi to głowy to LinkedIN ale bardzo mało jest tam ofert dla #pracazdalna za granicą.
Będę wdzięczny za rady ;D, Mid z 3 letnim doświadczaniem produktowym here.
twoj_starrry

@ujdzie piszą do Ciebie na dribblu i behancie sami z siebie?

ujdzie

@twoj_starrry akurat w przypadku UI/UX ja jestem z drugiej strony i rekrutowałem lub pomagałem w wyszukiwaniu pracowników z obu. I tak, pisaliśmy do typów / wrzucaliśmy projekty w For Hire.

ObiWanKanblowme

@twoj_starrry jak masz doświadczenie w pracy w firmie międzynarodowej to sami będą pisać z zagranicy. Ogólnie LinkedIn i wbrew pozorom jest w opór pracy remote tylko trzeba dobrze szukać.

Tam jak wyszukasz "praca zdalna" i UX, bo samo tak podpowiada to będziesz mieć oferty remote z Polski xD

Musisz w lokalizacji wpisać np. Unia europejska a potem wybrać z selecta praca zdalna. Weź tylko pod uwagę że duża część firm ogranicza się do wyszukiwania nawet przy remote tylko w ich kraju.

Zaloguj się aby komentować

Jak oceniacie branżę UX na początku 2023 roku, liczbę ofert i dostępne stawki. Czy widzicie spowolnienie w branży?
fea7a432-09fb-4292-9c2d-0f5f6e479197
ujdzie

@szamoot ja się przyglądam od kilku miesięcy ogłoszeniom, bo powoli wypada zmienić pracodawców i jest zauważalnie mniej ogłoszeń. Liczyłem, że po nowym roku się to zmieni, ale teraz to już w ogóle nic ciekawego.

szamoot

@ujdzie ja mam podobne odczucia, mniej ogłoszeń i gorsze stawki

twoj_starrry

@ujdzie

@szamoot też sobie teraz chciałem popatrzeć, zaktualizowałem portfolio i jest o wiele gorzej niż w zeszlym roku. Gorszy odzew, stawki takie sobie i mało ogłoszeń.

Zaloguj się aby komentować

Czy ktoś wie jak mogę zmusić Safari (albo dowolną przeglądarkę) na iOS żeby:
w momencie kiedy przełączam się na inną aplikację a potem wracam do przeglądarki NIE przeładowywała mi strony, do której wracam?
Weźmy Hejto. Scrolluje sobię gorące, na chwile przechodzę do innej apki, wracam i strona się przeładowuje wiec znowu jestem na samej górze. Strasznie mnie to irytuje.
entropy_

@caru jak jest firefox na ios to spróbuj może będzie działać jak u mnie, bez przeładowania.

caru

@entropy_ oczywiście spróbuję, dzięki

caru

@entropy_ na FF wszystko ok

Zaloguj się aby komentować

Następna