#uxplakaljakuzywal - dziś o statusach zamówień.

Zagadka: jaki jest status mojego zamówienia?

Być może po chwili zastanowienia odpowiecie: "W trakcie realizacji". Swoją drogą, nie znoszę tego wyświechtanego komunikatu — tak naprawdę zamówienie jest w trakcie realizacji od momentu, gdy je złożę, po moment, gdy je otrzymam do rąk własnych. A ja potrzebuję konkretów, mięska — czy zostało przyjęte, czy czeka na spakowanie, czy jest spakowane, czy czeka na kuriera...

No ale dobra, wracamy do naszego statusu. Mnie jego ogarnięcie zajęło dłuższą chwilę, bo:
• nie wiem, czy najnowszy status wyświetlany jest na górze, czy na dole,
• ptaszek w kółku nie pomaga w zrozumieniu hierarchii,
• "Oczekiwanie na płatność przy odbiorze" jest zwyczajnie w świecie błędnym komunikatem, bo zapewne składa się z "Oczekiwanie na" i zmiennej wskazującej metodę płatności, w domyśle — jednej z tych z góry. Logika tego stringa wywala się w momencie, gdy klient wybrał płatność przy odbiorze. Dlatego początkowo się ucieszyłam, że zamówienie już dotarło do sklepu, mogę podskoczyć i je odebrać,
• niefortunnie dobrano kolor, bo najwyraźniej aktualny status jest oznaczony na zielono. A z widzeniem tej barwy jest mi trochę nie po drodze. Czepiam się, ale z widmem Europejskiego Aktu Dostępności na horyzoncie należy wziąć i to pod uwagę.

Co zatem należałoby zrobić?
• Rozważyć dodanie strzałek albo zmienić pozycję paska progresu na horyzontalną,
• Wyróżnić aktualny status — przez pogrubienie tekstu, graficzne uwypuklenie kółeczka statusu, zmianę systemu ptaszkowego na ptaszkowo-liczbowy lub ptaszkowo-innoznakowy (czy mają one swoje nazwy?), albo wprost dodać informację "Aktualny status" przy aktualnym statusie,
• Dać klientowi jasny komunikat o tym, na jakim etapie jest zamówienie. Przełoży się to nie tylko na zadowolenie kupującego, ale też na mniejszą liczbę zgłoszeń do obsługi klienta.

Miłego poniedziałku, a ja dalej czekam na zamówiony atrament do nowego pióra!

#ux #uxwriting #cx #customerexperience #ecommerce
9dd583a6-ef1c-42d2-850d-1fe1bb865948
Wrzoo userbar
31

Komentarze (31)

PS. Daj piorunka atramentowi — jeden piorunek to jedna minuta szybszej realizacji zamówienia.

A tak naprawdę, to zbieram do wyzwania.

814e7f95-14ed-4596-8577-72efe8380476

@bojowonastawionaowca też mi się podoba ten tusz

@bojowonastawionaowca @Wrzoo ja już dzisiaj popełniłem ten błąd dwa razy. nie idźcie tą drogą. Tzn zła droga wkurwienia manata. nie nazwania tuszu tuszem xD

@owczareknietrzymryjski ale wkurzony manat jest taki uroczy

@owczareknietrzymryjski Zamiast czesać włosy widelcem, powinien czesać włosy piórem ʕ•ᴥ•ʔ

@bojowonastawionaowca czy Ty właśnie określiłeś jego płeć?

@Wrzoo KWZ Honey I takie wybory się szanuje

@pingWIN zastanawiałam się nad tym albo nad old gold, ale wygrał honey

@Wrzoo Mam próbki obu, moim zdaniem Honey lepsze

Przecież jest na zielono zaznaczone, a zielony tu uniwersalny język zrozumiały dla każdego że wszystko jest git. Wszystkie zielone rzeczy są najlepsze

4ef379d7-39ab-4e8b-8c1f-d289daf480da

@Wrzoo ale weź, to trzeba więcej statusów programować, a nie każdemu Starszemu Technikowi Informatyki w januszeksach chce się to dodawać w woocommercie i baselinkerze

@Wrzoo czemu "w trakcie realizacji" jest optaszkowane, jak proces jeszcze nie gotowy? ಠ_ಠ


A kolorek fajny, ładny, mnie się podoba jak jest zielono, zielono znaczy dobrze

@Rozpierpapierduchacz no też tego nie rozumiem. Ten ptaszek nie ma sensu.

Zielony też nie ma sensu.

@PaczamTylko @Wrzoo

. A z widzeniem tej barwy jest mi trochę nie po drodze. Czepiam się, ale z widmem Europejskiego Aktu Dostępności na horyzoncie należy wziąć i to pod uwagę.

Przecież jest linia 1.4px a nie 1px, wyraźnie widać ( ͡ʘ ͜ʖ ͡ʘ)

@Felonious_Gru kuurła, no przecież xD

A ja to mimo wszystko rozumiem - gdybym miał po każdej akcji (przygotowanie, pakowanie, oklejenie) to monitować w systemie, to bym k_wicy dostał. A OCD się leczy :P

@AureliaNova A widzisz, to trzeba mieć dobrze zorganizowane procesy na magazynie. Tu ewidentnie tego brakuje.

To jest też duża strata dla firmy, bo najprawdopodobniej tego nie śledzą = nie mają pojęcia, ile czasu zajmują pracownikom magazynu poszczególne etapy. Nie mierząc tego, nie mogą tego miarodajnie zoptymalizować.

@Wrzoo naczelny biczownik lubi to XD

@LaMo.zord jeśli patrzysz na optymalizację tylko pod kątem karania, to tak. Ja na to patrzę jako możliwość usprawnienia pracy i ułatwienia jej pracownikom (na przykład zautomatyzowanie części procesów, albo załatwienie pracownikom widlaka, który udźwignie więcej).

@Wrzoo ja patrzę z perspektywy naszego pięknego kraju, czytaj 99% januszeksów Niestety takie realia Co nie zmienia faktu, że masz rację

@Wrzoo ale to być może mała firmą rodzinną, gdzie każdy swoim magazynierem, żeglarzem i helpdeskiem. Ja bym się czuł bardzo źle, gdyby miła pani ze sklepu gdzie sam kupuję atrament miała jeszcze coś dodatkowo odklikiwac w kąkuter (jak i tak cały proces trwa 2 dni)

@AureliaNova Nope, to ogromna sieciówa.

Zaloguj się aby komentować