Tak się zastanawiam, może ktoś wie coś więcej i wypowie się.
A może ktoś jest kierowcą TIRa i zdradzi (anonimowo) przyczynę łamania tych przepisów.
Wiemy, że przepis wszedł 1 lipca 2023 roku i początkowo był dość dobrze respektowany przez kierowców
Wiemy, że kara, to 1000 złotych oraz 6-8 punktów karnych.
Ponieważ co jakiś czas kursuję autostradą A4 na odcinku w okolicach Wrocławia, coraz częściej widzę TIRy wyprzedzające się z różnicą 0,2 km/h. Jak wiadomo powoduje to poważny zator, czasami trwający nawet 2 minuty.
Do tego doszedł pewien niebezpieczny precedens - ponieważ wyprzedzanie jest dozwolone na odcinkach 3-pasmowych, kierowcy TIRów rozpoczynają wyprzedzanie w miejscu gdzie zaczynają się pasy zjazdowe/wjazdowe na autostradę. To są momenty o tyle niebezpieczne ze względu na to, że właśnie wtedy wielu kierowców zmienia pas, aby wpuścić włączające się do ruchu pojazdy.
Mam pytania:
Czy wiadomo kto i jak kontroluje ten przepis dotyczący wyprzedzania?
Czy znany jest przypadek jakiegoś mandatu z tego powodu?
Czy bezkarność nie "rozkręciła" kierowców TIRów?
Czy brak precyzyjnego ustalenia różnicy prędkości nie spowodował, że przepis nie staje się martwy?
Czy wyprzedzanie na 3-pasmowym odcinku pasów włączających się jest dozwolone?
Czy rejestracja kamerą takiego manewru może skutkować mandatem?
#motoryzacja
#tir
#prawo
#prawojazdy

"znaczącą różnica prędkości" i po temacie. Przepisz od początku do końca był pod.publiczke i wybory i krytykowany przez wszystkich którzy są coś więcej związani drogami Ich bezpieczeństwem itd. nie bez powodu zaden kraj poza pl nie wprowadza zakazu wyprzedzania dla ciężarówek. Niemcy robili badania to okazało się że to totalnie nie ma sensu i ruch ausotradowy ma mniejszą przepustowość i ogólnie jedzie wolniej gdy jest zakaz.