Jak najmłodszy japoński prezes przekształcił Hello Kitty?
PressglobalHello Kitty, prawdopodobnie najbardziej uwielbiana japońska kreacja, obchodzi 50. rocznicę powstania.
Nie zawsze wszystko było dobrze w Sanrio, japońskiej firmie stojącej za postacią Hello Kitty. Firma przeszła spektakularną podróż przez finansowe szczyty i doliny. Hello Kitty została uznana za drugą najbardziej dochodową franczyzę medialną na świecie za Pokémonem i przed takimi markami jak Myszka Miki i Gwiezdne Wojny. Podkreślając jej globalną sławę, brytyjski król Karol życzył jej wszystkiego najlepszego podczas wizyty państwowej cesarza i cesarzowej Japonii w Wielkiej Brytanii w czerwcu.
W ostatnich latach Sanrio miało jednak trudności z zarabianiem pieniędzy, ponieważ zainteresowanie Hello Kitty spadło. Dwa poprzednie wzrosty sprzedaży Sanrio, w 1999 i 2014 roku, były napędzane popularnością tej postaci. Jednak te skoki popytu na produkty firmy nie były trwałe, mówi Yasuki Yoshioka z firmy inwestycyjnej SMBC Nikko. „W przeszłości jej wyniki miały wiele wzlotów i upadków, jakby była na przejażdżce kolejką górską” - mówi Yoshioka.
Następnie, w 2020 roku, Tomokuni Tsuji odziedziczył rolę szefa Sanrio. Jest wnukiem założyciela firmy, Shintaro Tsuji, i miał wówczas zaledwie 31 lat, co czyni go najmłodszym dyrektorem generalnym japońskiej spółki giełdowej. Jego dziadek został następnie prezesem Sanrio. Pod kierownictwem młodszego Tsuji, Sanrio zmieniło strategię marketingową innych postaci. „Nie chodzi o obniżenie popularności Hello Kitty, ale o zwiększenie rozpoznawalności innych” - mówi. Spowodowało to, że Hello Kitty straciła pozycję najpopularniejszej postaci Sanrio. [...]
#biznes #japonia #marka #hellokitty #zarzadzanie #marketing
Nie zawsze wszystko było dobrze w Sanrio, japońskiej firmie stojącej za postacią Hello Kitty. Firma przeszła spektakularną podróż przez finansowe szczyty i doliny. Hello Kitty została uznana za drugą najbardziej dochodową franczyzę medialną na świecie za Pokémonem i przed takimi markami jak Myszka Miki i Gwiezdne Wojny. Podkreślając jej globalną sławę, brytyjski król Karol życzył jej wszystkiego najlepszego podczas wizyty państwowej cesarza i cesarzowej Japonii w Wielkiej Brytanii w czerwcu.
W ostatnich latach Sanrio miało jednak trudności z zarabianiem pieniędzy, ponieważ zainteresowanie Hello Kitty spadło. Dwa poprzednie wzrosty sprzedaży Sanrio, w 1999 i 2014 roku, były napędzane popularnością tej postaci. Jednak te skoki popytu na produkty firmy nie były trwałe, mówi Yasuki Yoshioka z firmy inwestycyjnej SMBC Nikko. „W przeszłości jej wyniki miały wiele wzlotów i upadków, jakby była na przejażdżce kolejką górską” - mówi Yoshioka.
Następnie, w 2020 roku, Tomokuni Tsuji odziedziczył rolę szefa Sanrio. Jest wnukiem założyciela firmy, Shintaro Tsuji, i miał wówczas zaledwie 31 lat, co czyni go najmłodszym dyrektorem generalnym japońskiej spółki giełdowej. Jego dziadek został następnie prezesem Sanrio. Pod kierownictwem młodszego Tsuji, Sanrio zmieniło strategię marketingową innych postaci. „Nie chodzi o obniżenie popularności Hello Kitty, ale o zwiększenie rozpoznawalności innych” - mówi. Spowodowało to, że Hello Kitty straciła pozycję najpopularniejszej postaci Sanrio. [...]
#biznes #japonia #marka #hellokitty #zarzadzanie #marketing