Czy mówimy tutaj o tych samych jednostkach ciśnienia, wytrzymałość/konstrukcja butli?
Nie, wodór jest dużo, dużo trudniejszy do przechowywania. Wodór jest jedną z najtrudniejszych do magazynowania i transportu substancji.
No bo wodór też trzeba trzymać w skroplonej postaci, tylko jakie to są warunki fizyczne do utrzymania tego w takim stanie?
Trzymanie wodoru skroplonego jest nierealne w warunkach zwykłego użytkownika. Utrzymanie płynnego wodoru wymaga temperatur w okolicach -200 stopni Celsjusza, nawet przy ciśnieniach typu 50 atmofser. W cisnieniu atmosferycznym już trzeba -253 C.
Czy z wodorem w razie W jest tak samo czy gorzej?No bo w sumie wodór to mi się kojarzy ze sterowcem Hindenburg.
Ciężko stwierdzić, bo jest mało danych. Hindenburg zapalił się raczej przez powłokę użytą do jego pomalowania (zawierającą między innymi tlenek żelaza i aluminium), natomiast wodór zdecydowanie nie pomógł.
Wodór natomiast jest powszechnym paliwem w wielu silnikach rakietowych, i był przyczyną wielu awarii. Wodór ma jeszcze jeden istotny problem - jest dużo mniej wydajny energetycznie niż klasyczne systemy bateryjne, i niż wiele pojazdów na benzynę/olej.
@wielkaberta
@wielkaberta W butli ale ciśnienie to 700 atmosfer. Dodatkowo przeciska się między atomami metalu, pomaga wyłożenie butli plastikiem od środka.
Na wybuch butli nie ma co liczyć bo ogarniają to od samego początku ale nie zagłębiałem tematu bezpieczeństwa aż tak. Na razie nie było newsa żeby jakiś samochód wodorowy wybuchł, jeździ ich mało ale jak na razie cisza. LPG jeżeli wybucha to z powodu słabej jakości butli i zaworów, jest kilka filmów.