Spoko pomysłem jest dorzucać nowe mechaniki w trakcie gry - wiem, nie zawsze się da.
Innym dobrym pomysłem jest udostępnić wszystkie mechaniki od początku, ale wyjaśnianie ich użycia przy pierwszej niezbędnej potrzebie jej użycia.
A najlepszym pomysłem jest zrobić standardowe sterowanie i wyświetlenie na początku tekstu, że sterowanie jest opisane w Opcje -> Sterowanie, jak coś będzie niejasne to zapraszamy.
Za to idiotycznym pomysłem jest tworzenie specjalnego "poziomu/rozdziału", który przez 20 minut pokazuje Ci:
-
uderz wroga 10 razy atakiem podstawowym, aby to zrobić kliknij lewy przycisk myszki
-
uderz wroga 10 razy atakiem specjalnym, aby to zrobić kliknij prawy przycisk myszki
-
podskocz 10 razy, aby to zrobić kliknij spację
I robisz te idiotyczne rzeczy przez 20 minut, bo można jeszcze się skradać, biegać, wspinać, unikać, blokować, chwytać itd.
I tak jak dostaję darmówkę na epicu, która w większości przypadków jest średnia, ale daję jej szansę, mimo że screeny mnie nie przekonują. I jak dostanę tutorial, który nie szanuje mojego czasu, to od razu leci Alt + F4 i Odinstaluj.
Jest to dla mnie w podobny sposób irytujące, jak proceduralnie generowane poziomy/zadania albo zadania w stylu "Przynieś 50 poziomek".
#gry #zalesie
@HmmJakiWybracNick
w jakiej grze miałeś taki tutorial?
@HmmJakiWybracNick no niestety, głównym targetem wielu gier są po prostu kompletne dzbany także nie daje się opcji zakończenia samouczka żeby taki kompletny idiota przypadkiem go nie zakończył i nie płakał w internecie wystawiając najniższą ocenę...
Na PC to jeszcze można czasem moda ogarnąć żeby to ogarnął ale to nie jest zbyt optymalne podejście.
@HmmJakiWybracNick fajnie to było rozwiązane w kingdom come, walki uczysz się za każdym razem bo Henryk jest słaby i macha mieczem jak cepem. No ale ile jest satysfakcji kiedy pierwszy raz pokonasz Ptaszka na początku gry i to na hardcorze
Zaloguj się aby komentować