Auto dopiero kupione, wtopa jak cholera, bo trafiło do mechanika po przejechaniu ok 300km od zakupu, nerwów (i pieniędzy) zjadło dużo, więc trzymajcie kciuki, żeby teraz było trochę spokoju ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#samochody #motoryzacja #mechanikasamochodowa
@roadie W skrócie - auto zostało kupione z zapewnieniem (i fakturą), że jest tuż po (9 miesięcy) remoncie silnika. Do mojego mechanika podjechałem z całkowicie inną sprawą, ale przy okazji stwierdził, że nie podoba mu się, jak auto odpala, więc polecił sprawdzić ustawienie zaworów.
Jak zaczęli rozbierać silnik, to z każdym kolejnym elementem było coraz gorzej - okazało się, że na wałku rozrządu widać ślady przytarcia, podobnie jak na wale korbowym. Ocenili, że najprawdopodobniej po remoncie silnik został poskładany na dużą ilość silikonu, który następnie się oberwał i zatkał kanały olejowe.
Auto kosztowało mnie 15k (Kia Venga z 2011), a koszty naprawy zostały wycenione na ok 10k. Sprawa oparła się o rzeczoznawcę i prawnika i ostatecznie od sprzedającego dostałem połowę tej kwoty (a technicznie rzecz biorąc - 1/4 od niego, a 1/4 od mechanika, który robił remont, bo tak się dogadali między sobą). Całe szczęście, że mechanik to wyczaił, bo pewnie jakbym pojeździł pół roku i silnik się zatarł, to już nie udowodniłbym tego, że była to wada ukryta.
Finalnie zakupiłem używany silnik (5k PLN
@Aksal89 przykra historia, ale jest zaskakujący zwrot akcji że udało ci się te pieniądze częściowo odzyskać
@Aksal89 no to niezła mina przeciwpiechotna, ja już biorę tylko salonowe okazy. Kiedyś sam się wpakowałem w coś podobnego. Zdrówka życzę, bo się przyda.
@HolenderskiWafel Też się zdziwiłem, że tak gładko poszło, w dodatku od osoby prywatnej. Ale tak jak mówiłem - mnóstwo szczęścia w tym wszystkim było, że praktycznie od razu mój mechanik wyhaczył, że coś jest nie tak, więc nie było opcji, żebym na dystansie 300km sam spowodował takie szkody.
A żeby było śmieszniej, to przyznam się, jak trafiłem do mechanika - wymieniłem obudowę kluczyka i auto przestało odpalać, bo nie wiedziałem, że Kia/Hyundai ma "pestkę" od immobilisera schowaną w obudowie, a nie na płytce kluczyka, więc auto zawiozłem do mechanika na lawecie, a mechanik tylko zapytał, czy wymieniałem obudowę i "naprawił" go w 30s, jak przywiozłem mu tylko starą obudowę XD
widze,ze nie tylko u mnie jezeli chodzi o motoryzacje sie wiedzie xDDDD
@jajkosadzone to masz ode mnie wydarzenia z weekendu: na postoju, tuż po uruchomieniu silnika, wskazówka prędkościomierza skacze do 40-60 km/h. Pojawia się kontrolka ABS, ale czasem też zniknie.
@macgajster to trudne się wylosowało...
@macgajster jakieś przepięcie, znajdź dobrego elektryka IMO
@peposlav @wiatraczeg może być, że przewody od czujnika abs gdzieś się roztegowały i robią zwarcie. Stąd prędkość na postoju i kontrolka
@macgajster płyn hamulcowy jest?
@30ohm panie, a po co to hamować? To trzeba do przodu przeć wbrew przeciwnościom losu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@macgajster nie łączyłbym tych awarii ze sobą. ABS to wiadomo trzeba obejrzeć od spodu czujniki i kable, poruszać, wyjąć włożyć itp czyli standardowe pierdolenie :)
Oczywiście najpierw komp diagnostyczny żeby wiedzieć przy którym kablu grzebać.
Co do Speedo robi bym pruł tablice zegarów i macał płytkę.
Gx
@peposlav @Man_of_Gx sprawdziłem właśnie kody błędów. Lewy przód, wiązka abs. Rok temu miałem zrzucane sanki do wymiany sprzęgła. Pewnie kabel poszedł nie tam gdzir trzeba i się wytarł.
Wcześniej nie miałem jazd z zegarami. Jeśli prędkość jest określana z abs, a zapewne tak, to średnia prędkość z {0; 0; 0; 254} to 63,5. Blisko tego co wskazuje, ale robi to tak szybko, że bardziej lata 0-40-60-0 i nie ma stałej wartości.
Prędkościomierz jest dość zbędnym instrumentem...
@macgajster Średnia z 4 kół to chyba nie byłby dobry sposób pomiaru, przy przyblokowaniu jednego koła w trakcie hamowania jego wskazanie powinno być pomijane w rachunkach, wg mnie jak już to brane są impulsy z kół napędzanych i pewnie po drodze jest uwzględniane ile jest rpm i pewnie jeszcze kilka parametrów.
Ja miałem w C5 tak że w pewnym momencie obrotomierz na desce pokazywał o 1000 rpm mniej ale auto jeździło prawidłowo, podpięty pod komp też pokazywał prawidłowe obroty czyli problem był w płytce zegarów ale dokładnie nie ustaliłem bo pozbyłem się auta w międzyczasie.
Gx
@Man_of_Gx nie znam algorytmów, dumam na prostości
Na początek zrobię od najprostszego, bo zaraz pół kolejnego samochodu rozbiorę, a skończy się na diagnozie luźnej wtyczki
@Aksal89 dobra, marka, model i rocznik. Strzelam, że to jest jakieś sejczento 700 1.2 w dizlu. 4,5 miesiąca? Ona spadła nim ze skarpy czy jak?
@wiatraczeg Dodałem tu skrót: https://www.hejto.pl/wpis/tak-sie-pochwale-bo-sie-ciesze-po-4-5-miesiaca-postoju-u-mechanika-w-koncu-odebr?commentId=d130b960-7312-47a4-b83f-adcb47ac696a
Generalnie - sama naprawa trwała krótko, większość czasu zajęły przepychanki z gościem, który mi to sprzedał, jak i poszukiwanie silnika na wymianę.
Zaloguj się aby komentować
Dobra, a można trochę szczegółów?