Wesprzyj nas i przeglądaj Hejto bez reklam

Zostań Patronem
Tak się pochwalę, bo się cieszę - po 4,5 miesiąca postoju u mechanika w końcu odebrałem auto żony.
Auto dopiero kupione, wtopa jak cholera, bo trafiło do mechanika po przejechaniu ok 300km od zakupu, nerwów (i pieniędzy) zjadło dużo, więc trzymajcie kciuki, żeby teraz było trochę spokoju ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#samochody #motoryzacja #mechanikasamochodowa
21

Komentarze (21)

@Aksal89 a co sie zjebało sie?

@roadie W skrócie - auto zostało kupione z zapewnieniem (i fakturą), że jest tuż po (9 miesięcy) remoncie silnika. Do mojego mechanika podjechałem z całkowicie inną sprawą, ale przy okazji stwierdził, że nie podoba mu się, jak auto odpala, więc polecił sprawdzić ustawienie zaworów.


Jak zaczęli rozbierać silnik, to z każdym kolejnym elementem było coraz gorzej - okazało się, że na wałku rozrządu widać ślady przytarcia, podobnie jak na wale korbowym. Ocenili, że najprawdopodobniej po remoncie silnik został poskładany na dużą ilość silikonu, który następnie się oberwał i zatkał kanały olejowe.


Auto kosztowało mnie 15k (Kia Venga z 2011), a koszty naprawy zostały wycenione na ok 10k. Sprawa oparła się o rzeczoznawcę i prawnika i ostatecznie od sprzedającego dostałem połowę tej kwoty (a technicznie rzecz biorąc - 1/4 od niego, a 1/4 od mechanika, który robił remont, bo tak się dogadali między sobą). Całe szczęście, że mechanik to wyczaił, bo pewnie jakbym pojeździł pół roku i silnik się zatarł, to już nie udowodniłbym tego, że była to wada ukryta.


Finalnie zakupiłem używany silnik (5k PLN 😭 ) i mam nadzieję, że teraz uda się trochę pojeździć w spokoju.

@Aksal89 przybijam piątkę, kiła też mi napsuła już wiele nerwów. Kolejny samochód prawdopodobnie będzie z salonu

@Aksal89 przykra historia, ale jest zaskakujący zwrot akcji że udało ci się te pieniądze częściowo odzyskać 😮

@Aksal89 no to niezła mina przeciwpiechotna, ja już biorę tylko salonowe okazy. Kiedyś sam się wpakowałem w coś podobnego. Zdrówka życzę, bo się przyda.

@HolenderskiWafel Też się zdziwiłem, że tak gładko poszło, w dodatku od osoby prywatnej. Ale tak jak mówiłem - mnóstwo szczęścia w tym wszystkim było, że praktycznie od razu mój mechanik wyhaczył, że coś jest nie tak, więc nie było opcji, żebym na dystansie 300km sam spowodował takie szkody.


A żeby było śmieszniej, to przyznam się, jak trafiłem do mechanika - wymieniłem obudowę kluczyka i auto przestało odpalać, bo nie wiedziałem, że Kia/Hyundai ma "pestkę" od immobilisera schowaną w obudowie, a nie na płytce kluczyka, więc auto zawiozłem do mechanika na lawecie, a mechanik tylko zapytał, czy wymieniałem obudowę i "naprawił" go w 30s, jak przywiozłem mu tylko starą obudowę XD

widze,ze nie tylko u mnie jezeli chodzi o motoryzacje sie wiedzie xDDDD

@jajkosadzone to masz ode mnie wydarzenia z weekendu: na postoju, tuż po uruchomieniu silnika, wskazówka prędkościomierza skacze do 40-60 km/h. Pojawia się kontrolka ABS, ale czasem też zniknie.

😃

@macgajster to trudne się wylosowało...

@macgajster jakieś przepięcie, znajdź dobrego elektryka IMO

@peposlav @wiatraczeg może być, że przewody od czujnika abs gdzieś się roztegowały i robią zwarcie. Stąd prędkość na postoju i kontrolka

@macgajster płyn hamulcowy jest?

@30ohm panie, a po co to hamować? To trzeba do przodu przeć wbrew przeciwnościom losu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@macgajster nie łączyłbym tych awarii ze sobą. ABS to wiadomo trzeba obejrzeć od spodu czujniki i kable, poruszać, wyjąć włożyć itp czyli standardowe pierdolenie :)

Oczywiście najpierw komp diagnostyczny żeby wiedzieć przy którym kablu grzebać.

Co do Speedo robi bym pruł tablice zegarów i macał płytkę.


Gx

@peposlav @Man_of_Gx sprawdziłem właśnie kody błędów. Lewy przód, wiązka abs. Rok temu miałem zrzucane sanki do wymiany sprzęgła. Pewnie kabel poszedł nie tam gdzir trzeba i się wytarł.

Wcześniej nie miałem jazd z zegarami. Jeśli prędkość jest określana z abs, a zapewne tak, to średnia prędkość z {0; 0; 0; 254} to 63,5. Blisko tego co wskazuje, ale robi to tak szybko, że bardziej lata 0-40-60-0 i nie ma stałej wartości.

Prędkościomierz jest dość zbędnym instrumentem...

@macgajster Średnia z 4 kół to chyba nie byłby dobry sposób pomiaru, przy przyblokowaniu jednego koła w trakcie hamowania jego wskazanie powinno być pomijane w rachunkach, wg mnie jak już to brane są impulsy z kół napędzanych i pewnie po drodze jest uwzględniane ile jest rpm i pewnie jeszcze kilka parametrów.

Ja miałem w C5 tak że w pewnym momencie obrotomierz na desce pokazywał o 1000 rpm mniej ale auto jeździło prawidłowo, podpięty pod komp też pokazywał prawidłowe obroty czyli problem był w płytce zegarów ale dokładnie nie ustaliłem bo pozbyłem się auta w międzyczasie.


Gx

@Man_of_Gx nie znam algorytmów, dumam na prostości 😉

Na początek zrobię od najprostszego, bo zaraz pół kolejnego samochodu rozbiorę, a skończy się na diagnozie luźnej wtyczki 😉

@Aksal89 dobra, marka, model i rocznik. Strzelam, że to jest jakieś sejczento 700 1.2 w dizlu. 4,5 miesiąca? Ona spadła nim ze skarpy czy jak?

Dobra, a można trochę szczegółów?

@Aksal89 4,5 miesiąca? Mój kreatiw technoloży stał kiedyś dwa razy tyle ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zaloguj się aby komentować