Wesprzyj nas i przeglądaj Hejto bez reklam

Zostań Patronem
Sytuacja marki Tesla w Niemczech wygląda już na przesądzoną. Niechęć jest powszechna i według mnie proces odwrócenia tego trendu będzie trwał długie lata, jeśli jakiekolwiek czynności zostaną poczynione w kierunku odwrócenia złego PR.

W ostatnich dniach przeprowadzono badanie na 100 000 osobach w Niemczech i 94% wyraziło zdanie, że nie rozważa zakupu samochodu marki Tesla.

Jeszcze ciekawie wygląda sytuacja tej marki mając na uwagę fabrykę w okolicach Berlina. Wstrzymano wypłatę wynagrodzenia chorym pracownikom i próbuje zmusić ich do podpisania umów o rozwiązaniu umowy o pracę.
Już kiedyś Walmart podjął się walki z niemieckim prawem pracy i większość może domyślać się, korporacja poniosła porażkę i wyniosła z tego rynku.

https://electrek.co/2025/03/14/tesla-is-done-in-germany-94-say-they-wont-buy-a-tesla-car/

https://www.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/tesla-behaelt-lohn-kranker-mitarbeiter-in-gruenheide-ein/100113273.html

#tesla #motoryzacja #elonmusk #usa #polityka #niemcy
25

Komentarze (25)

@Pawel45030 nie wiem, poprzytulajmy się, poklepmy po ramionach? Ale czy to wypada na pogrzebie? Używam szamponu "No more tears"

@pacjent44 pacjent z Choroszczy?

@Czokowoko a coś ty za jeden? Miłośnik Tesli?

Taki finał powinna mieć historia każdego biznesmena, który łączy swój interes z polityką. Nawet wówczas, gdy nie jest pojebem.

@Sahelantrop Ci najbogatsi muszą łaczyć biznes z polityką bo inaczej by nie byli najbogatsi. Ale można to robić nie robiąc z siebie publicznie debila.

@Jurajski_Huncwot wystarczy że wykopią Elona i się od niego odetną, to nie jest jego firma.

@Hilalum no wcale nie jest jego. Wcale nie ma dużego pakietu akcji.

@Amhon teraz jest dobra promocja na wykup akcji 😉

@Amhon ma ich 12%, troszkę mu brakuje do tego żeby sam się mógł zrobić CEO bez zgody innych. ¯\_(ツ)_/¯

@Hilalum na chuj nam ta Tesla? Lepiej dla nas jakby całkiem padła - powinniśmy stawiać na rodzime produkcje. Wolę zatrzymać tę kasę EU niż transferować do USA.

@Jurajski_Huncwot hmm fajne badanie, myślę że w Polsce jakieś 99% ludzi nie planuje zakupu tesli, bo nas nie stać XD

@A_I co ma piernik do wiatraka? W DE akurat kasę mają.

@A_I a z drugiej ktoś może rozważać choć kasy nie ma

@dremmettbrown i nadal mogą nie brać pod uwagę zakupu samochodu z segmentu klasy premium. O ile nie ukrywam niechęci do melona, to takie statystyki niewiele mówią. Przyznaję, nie chce mi się weryfikować tych informacji, natomiast sama dana jest bez sensu.

W sprzedaży Izera zrówna się z Teslą.

@adamec i będziemy mieli własny sukces na rynku samochodów elektrycznych i on będzie nasz, przez nas zrobiony i nikt nam go nie zabierze.

Pewnie akcja finansowana przez VW auto dla ludu 😃

@Jurajski_Huncwot okazuje się, że l4 to ogólnokrajowy problem w Niemczech. Był jednym z wiodących tematów podczas tegorocznej kampanii wyborczej u naszego zachodniego sąsiada. Świetnie cały temat opisuje Dział Zagraniczny:


https://m.youtube.com/watch?v=9nuRTVS0_FA

Dlaczego Niemcy są ciągle na L4 (Dział Zagraniczny Podcast#221)

W sensie, że "kto sieje wiatr, ten zbiera burzę", "play stupid games, win stupid prizes", itd?

No cóż.

@Jurajski_Huncwot ok, ale w sumie to niewiele mówi bo jak ma się to 94% nie planujących zakupu Tesli w porównaniu do np. innych, nie-niemieckich producentów aut elektrycznych?


Jeśli w Niemczech około 13% sprzedawanych aut to pełne elektryki a 6% populacji rozważa zakup Tesli to znaczy, że prawie co drugi chętny na elektryka nadal rozważa Teslę.

@Stashqo Nie. Upraszczasz tą kalkulację. Musialbys najpierw przebadac ilu Niemcow rozwaza zakup auta elektrycznego. Wyjdzie wiecej niz sprzedaz bo rozwazanie to jeszcze nie zakup. Dopiero z tej liczby mozna kalkulowac realnych nabywcow Tesli.

@100mph tak, upraszczam, ale jak już wspomniałem ww. 94% mówi bardzo niewiele jeśli nie mamy żadnego punktu odniesienia. Wpis się poniósł, wszyscy szydzą z Melona (nie żal mi go nic a nic :D) ale może tak naprawdę niewiele się zmieniło?


No i jak już dłubać statystyki to trzeba by zapytać ile z przebadanych w tej ankiecie osób w ogóle kupuje samochody. Może kilkadziesiąt % z nich w ogóle nie jest zainteresowane zakupem?

Herz hejtował Teslę zanim było to modne, mieli 10% w swojej flocie i wszystkie wystawili na sprzedaż, ze względu że trudno oszacować wartość rezydualną na koniec finansowania tzn nie wiadomo za ile € znajdzie się drugi frajer, który odkupi to co zostało po pierwszym właścicielu, zresztą to problem wszystkich nowych przehypowanych elektryków, po roku - dwóch nie odzyska się nawet 50% ceny zakupu, bo nie ma chętnych na używane auta elektryczne, teraz Tusk naszymi pieniędzmi robi dobrze Niemcom, wymyślając te durne programy na używanego elektryka. W tym samym czasie niektórzy sprzedają swoje 2-6 letnie auta spalinowe często uzyskując 100% ceny zakupu co jest wręcz absurdem, abberacją wynikająca z wyjątkowo dużym ich opodatkowaniem i braku podaży normalnych nowych aut w ludzkich cenach.

Zaloguj się aby komentować