Wesprzyj nas i przeglądaj Hejto bez reklam

Zostań Patronem
Potrzebuje waszej pomocy w naszym małym #gamedev .

Tworzę z kolegą programistą grę po godzinach. Na ten moment jest to klon moving out w stylu bardziej średniowiecznym. Mechanika to wynoszenie przedmiotów i trupów z licznikiem czasu w co-opie.

I właśnie tutaj mamy problem, bo czujemy że gra nie wyróżnia się wystarczająco od konkurencji. Mamy dużo innych pomysłów na gry i zastanawiamy się czy nie porzucić pracy nad tą, gdyż nie mamy pomysłu na Hook. Zastanawiamy się nad tym żeby przypiąć graczy razem do siebie łańcuchem lub w inny sposób ale wydaje się że to tylko pół środki.

Jaka jest wasza opinia? Iść w to dalej czy nie marnować czasu?

https://www.youtube.com/watch?v=CnM1cXQ4Oc0

#gry #tworczoscwlasna
16

Komentarze (16)

Nie lubię gier na czas

dbc0d22c-2600-4db1-bf49-9990dfc0ce9a

@SuperSzturmowiec zedytowalem, chodziło o to żeby wykręcić jak najlepszy czas. Też nie lubię gier na czas 😡

@Marcus_Aurelius - szacun!

Wpierw pytanie - w czym gra robiona i jakie plany wydawnicze?

@koszotorobur w unity, na ten moment plan wydawniczy to zrobić inną grę i dać sobie spokój z tą bo wydaje nam się że nie chwyci. A jakby miało chwycić to wrzucamy na steama, goga

@Marcus_Aurelius - szkoda, że Unity a nie Godot 😉


A "gimmick" gry może być taki, że rabuje się groby na cmentarzu a zwłoki są jak tykające bomby - jednym odpadają członki inne całkiem wybuchają. Ilość punktów zależy od tego jak kompletnie zwłoki trafią na karawan.

Można by też dodać ruchy "high risk - high reward" jak przyspieszenie (gdzie traci się część kontroli), rzut ciałem na odległość czy konsumowalne przedmioty z różnymi czarami (czasowymi mocami).

@Marcus_Aurelius nie znam tego typu gier, ale może jakies elementy RPG, unlocki, albo lvlowanie lub perki. I to najlepiej wiele, różnorakich wchodzących w synergie i kombosy.

A do tego klimat, trochę humoru, trochę groteski, a jak jeszcze gra bedzie czasem wkurwiała, a czasem rozpieszczała to nudne bieganie robi się ciekawe. Patrz na binding of isaac. Zwykle strzelanie z bieganiem po powtarzalnych pokojach a jak ludzie wsiąkli to grają nieprzerwanie od dziesięciu lat.

@Marcus_Aurelius trochę brakuje mi spójności, po co to wynosić z zamku? Może jakiś skręt w stronę wikingów i opierdalania klasztorów?

@TheLikatesy no właśnie nie ma tej spójności narracyjnej. Zaczęło się od sprzątania lochow ale szybko z tego zrezygnowalismy

@TheLikatesy - rabowanie grobów też ma sens 🤔

@Marcus_Aurelius przed cmentarzem stoi grajek uliczny i zbiera datki, a ty jako filantrop szabrownik postanawiasz go wesprzeć zanim kapelan/dozorca się połapie.

Taki scenariusz ma mnóstwo skórek pod eventy, np. Na Boże Narodzenie może stać św mikołaj, a ty jako elf zbierasz dla niego prezenty okradając cmentarz.

A po Bożym Narodzeniu sezon na WOŚP i zbieranie dla Owsiaka

@Marcus_Aurelius Potencjalne pomysły do wplecenia w grę.


  • ryzyko wywołania zarazy przy okazji pracy z trupami

  • możliwość znalezienia relikwii przy okazji pracy z trupami + ewentualnie logika mnożenia/sprzedawania relikwii

  • ryzyko znalezienia treści heretyckich podczas pracy

@Marcus_Aurelius Co do spójności może historia w takim stylu:

Znany i nielubiany nekromanta/szalony naukowiec potrzebuje zwłok w sporych ilościach.

Gracze dostają bojowe zadanie wykradania tychże z miejskiego cmentarza.

Problemem jest czas, im świeższe zdobycze tym wyżej punktowane, noc nie trwa wiecznie.

Kolejnym problemem są pracownicy cmentarza, wkurzone rodziny wykopanych, jeszcze bardziej wkurzone duchy, straż miejska, której w zasadzie jest wszystko jedno, ale rozkaz jest rozkaz, a bić się potrafią.

Jako rasowe hieny cment... koneserzy zakopanych kosztowności gracze mogą wykopać jakieś świecidełka dla dodatkowego zysku.

Jesli to pierwszy projekt wasz to ja bym radzil dokonczyc, tak czy tak szansa na sukces mala a dev od deski do deski wiele was nauczy na nastepny projekt.

Marzenie ściętej głowy, bo nic nie wiem o gamedev'e, ale może zmienić szatę graficzną na mroczniejszą? Więcej brązu, szarości i innych stonowanych kolorów? Modle postaci nie takie kreskówkowe tylko bardziej realistyczne?

Pomysł z okradaniem grobów zamiast wynoszeniem szpeju z zamku też fajny.

@Marcus_Aurelius - jak poskładasz te nasze wszystkie pomysły to ta gra o nekromancie zlecajacym rabowanie grobów z różnych nekropolii może wyjść całkiem fajna 😁


A ostatecznym zadaniem może być misja wykradzenia króla umarłych zimnego leszka z wawelu gdzieś jego brat ghoul z powązek by w misji przeszkadzał 🤣

A ostatecznym zadaniem może być misja wykradzenia króla umarłych zimnego leszka z wawelu

@koszotorobur za taką grę to zapłaciłbym każde pieniądze (ale nie więcej niż dychę) ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zaloguj się aby komentować