Komentarze (43)
@TenTypTakMa 11 km/h - całkiem nieźle.
Nie boisz się, że cała twoja rodzina spłonie w pożarze baterii?
@tymon nie boję się bo pracuję przy produkcji tych baterii I wiem, że nie ma możliwości się zapalić
@TenTypTakMa A jednak czasami się zapalają. Nie musisz kłamać. Twója firma ma w dupie twój pozytywny PR.
@TenTypTakMa Najbardziej lubię takie rzeczy, które absolutnie nie mają możliwości się zapalić (lub np. zatonąć) xD
@tymon pewnie, że się zapalają. Tak samo samoloty spadają, ludziom tętniaki w mózgu pękają. Czy to oznacza, że mamy siedzieć w domach i unikać wszystkiego bo coś się może wydarzyć?
@Nemrod prawda, jednak faza nie ma najmniejszego sensu jak na szybkiej ładowarce mogę się naładować w 1.5h od 0% do 100%. Tylko, że jestem daleko od ładowarek więc muszę się tym ratować.
@TenTypTakMa Jako miłośnik natury nienawidzę tych gównianych, toksycznych baterii. Poczekam na popularyzację samochodów na wodór.
@tymon samochody na wodór też mają takie baterie. Z tego co pamiętam to w Toyocie Miriam 2 napędzanej na wodór to działa tak, że ogniwa wodorowe ładują baterie, a następnie z baterii napędzane są silniki.
@TenTypTakMa No, czekam na rezygnację z baterii, których produkcja szkodzi naturze bardziej niż "zaoszczędzone CO2".
@tymon może ładowanie indukcyjne z drogi mogłoby ograniczyć ilość baterii ale tutaj raczej kwestie kosztów infrastruktury zabiły by taki pomysł. Trakcja nie ma najmniejszego sensu przy takiej ilości pojazdów.
@TenTypTakMa Dlaczego nie wracamy do trolejbusów w transporcie miejskim tylko pcha się kasę w autobusy elektryczne, które w końcu się zużyją lub eksplodują?
@TenTypTakMa Plus gigantyczne straty energii. Nawet przy telefonach to robi różnicę (licząc np. miliard ładowanych telefonów), a co dopiero przy elektrykach, dla których nawet przy ich normalnym ładowaniu nie wyrobimy z generacją prądu.
@tymon Nie, akurat ich prąd leci z solarów, zwłaszcza gdy ładują auta nocą xD
[o kurła, ten powyżej leci ostro na węglu, bo teraz nawet nie ma generacji z wiatru]
@TenTypTakMa Wiesz, że po tym ładowaniu będziesz mógł powiedzieć, że to auto jeździ niemal wyłącznie na węgiel? xD
@tymon trolejbusy wymagają trakcji, mogą pojechać parę km na baterii ale raczej nic więcej. Autobus elektryczny potrzebuje tylko stacji ładowania. U mnie do wsi dojeżdża MPK z pobliskiego miasta (20km) i są to autobusy w pełni elektryczne. Trolejbus łączy wady tramwaju i busa hybrydowego. Wymaga trakcji i ma małą baterie.
@Nemrod z przyjemnością nalepie sobie naklejkę "Jeżdżę na węgiel, a jaka jest Twoja supermoc?" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@TenTypTakMa Baterie mają ograniczone cykle i kosztują w chuj pieniędzy. Kurwa Polacy w 20 wieku potrafili powiesić trakcję a teraz już nie potrafią, czy nie chcą? Elektryczne autobusy to zwykłe jebanie podatnika na kasę.
Również trolejbusy mają wady. Główną jest brak możliwości poruszania się poza siecią trakcyjną. Dlatego, aby ominąć przeszkodę, jaka zawsze może pojawić się, trolejbusy posiadają długie i skomplikowane pantografy, w dodatku uciążliwe w eksploatacji. Także budowa sieci trakcyjnej nie zawsze jest możliwa ze względu na szerokość ulic, a bywa także kosztowna, szczególnie w tunelach i na zjazdach z wiaduktów.
https://biznesalert.pl/mielczarski-elektromobilnosc-auto-trolejbusy/
@TenTypTakMa Właśnie jest odwrotnie: trolejbus nie wymaga szyn, więc unika wad tramwaju: nie wykolei się i nie zablokuje trasy przejazdu na całej linii. Bateria pozwala mu uniknąć utknięcia przy miejscowych problemach z trakcją/brakiem prądu, więc patrz pierwszy plus. Więc masz cichy, zero-emisyjny (nie kopci w mieście) pojazd o nieograniczonym zasięgu - czego chcieć więcej?
@bartek555 Myślisz, że jak zapala się auto, to ktoś sprawdza?
https://youtube.com/watch?v=5r-yN8SugWM
@tymon otoz sprawdza i sa od tego raporty, rowniez psp. Warto czasem przyjrzec sie suchym faktom i liczbom. Mozna to tez latwo porownac do ilosci samozaplonow samochodow spalinowych. Jestem przeciw elektrykom, tzn nie widze w nich sensu (na ten moment), ale samozaplonow baterii jest ekstremalnie malo.
@bartek555 Nie ufam raportom pisanym przez Chińczyków, gdzie takich wypadków jest najwięcej.
Jak w Polsce będzie dość EV to nie będzie można już ukrywać problemu.
@TenTypTakMa najpierw piszesz ze nie ma możliwości żeby się zapaliła bateria, a później przyznajesz rację że jednak się zapalają xD
@Suodka_Monia za papaja zawsze piorun*
@TenTypTakMa Podsumowując: w tej chwili wiatr nie generuje praktycznie żadnej mocy w Polsce, czyli to auto jest ładowane węglem. Wychodzi na to, że jego emisja po tym ładowaniu wyniesie ok. 185 g CO2/km, a diesel miałby 122 g CO2/km. Jedynym plusem jest to, że spaliny twojego auta wylatują przez wysokie kominy w okolicach Bełchatowa, a nie w centrum miasta
@Nemrod nie chcę psuć humoru czy coś, ale kolokwialnie mówiąc jebie mnie z czego jest aktualnie prąd w moim gniazdu. Na upartego mogę powiedzieć, że za płotem mam zaporę wodną z elektrownią więc prąd w gniazdu jest 100% eko
@TenTypTakMa Nie, bo nie masz 230V prosto z zapory. Cała sieć jest połączona, więc możesz procentowo określić ile z zapory dostajesz. W tej chwili 1,67% mamy z wiatru i 1,95% z wody xD
Ty a gdzie można śledzić ile jest obecnie generowanego prądu i z jakiego źródła?
To jeździ?😆
Ten samochod jest tak absurdalnie chujowy w srodku, ze nie wzialbym za darmo. No paskudztwo, jakbysmy sie cofneli do golfa 4, a jakoscia do ssangyonga.
@TenTypTakMa a nie mozesz ladowac z 3 faz ?
@msr99 uszkodzony przewód mam w domu od 3 fazówki
@TenTypTakMa to go napraw.. to jakas wiedza tajemna.. ladowac na 230v vs 3 fazy mi sie w ogole nie klei
@msr99 kucie w 15m fundamentu domu jednorodzinnego oraz zrobienie 50m przekopu nie wchodzi w grę
Zaloguj się aby komentować