@TenTypTakMa 11 km/h - całkiem nieźle.
Nie boisz się, że cała twoja rodzina spłonie w pożarze baterii?
@tymon nie boję się bo pracuję przy produkcji tych baterii I wiem, że nie ma możliwości się zapalić
@TenTypTakMa A jednak czasami się zapalają. Nie musisz kłamać. Twója firma ma w dupie twój pozytywny PR.
@TenTypTakMa Najbardziej lubię takie rzeczy, które absolutnie nie mają możliwości się zapalić (lub np. zatonąć) xD
@tymon pewnie, że się zapalają. Tak samo samoloty spadają, ludziom tętniaki w mózgu pękają. Czy to oznacza, że mamy siedzieć w domach i unikać wszystkiego bo coś się może wydarzyć?
@tymon Ale fakt, przy takim tempie ładowania szanse na pożar są dość niskie. Tak samo jak szanse, że ładowanie tego jedną fazą ma jakikolwiek sens...
@Nemrod prawda, jednak faza nie ma najmniejszego sensu jak na szybkiej ładowarce mogę się naładować w 1.5h od 0% do 100%. Tylko, że jestem daleko od ładowarek więc muszę się tym ratować.
@TenTypTakMa Jako miłośnik natury nienawidzę tych gównianych, toksycznych baterii. Poczekam na popularyzację samochodów na wodór.
@tymon samochody na wodór też mają takie baterie. Z tego co pamiętam to w Toyocie Miriam 2 napędzanej na wodór to działa tak, że ogniwa wodorowe ładują baterie, a następnie z baterii napędzane są silniki.
@TenTypTakMa No, czekam na rezygnację z baterii, których produkcja szkodzi naturze bardziej niż "zaoszczędzone CO2".
@tymon może ładowanie indukcyjne z drogi mogłoby ograniczyć ilość baterii ale tutaj raczej kwestie kosztów infrastruktury zabiły by taki pomysł. Trakcja nie ma najmniejszego sensu przy takiej ilości pojazdów.
@TenTypTakMa Dlaczego nie wracamy do trolejbusów w transporcie miejskim tylko pcha się kasę w autobusy elektryczne, które w końcu się zużyją lub eksplodują?
@TenTypTakMa Plus gigantyczne straty energii. Nawet przy telefonach to robi różnicę (licząc np. miliard ładowanych telefonów), a co dopiero przy elektrykach, dla których nawet przy ich normalnym ładowaniu nie wyrobimy z generacją prądu.
@Nemrod Polacy wiedzą, że prąd w ich bateriach powstał ze spalania węgla w elektrowni?
@tymon Nie, akurat ich prąd leci z solarów, zwłaszcza gdy ładują auta nocą xD
[o kurła, ten powyżej leci ostro na węglu, bo teraz nawet nie ma generacji z wiatru]
@TenTypTakMa Wiesz, że po tym ładowaniu będziesz mógł powiedzieć, że to auto jeździ niemal wyłącznie na węgiel? xD
@tymon trolejbusy wymagają trakcji, mogą pojechać parę km na baterii ale raczej nic więcej. Autobus elektryczny potrzebuje tylko stacji ładowania. U mnie do wsi dojeżdża MPK z pobliskiego miasta (20km) i są to autobusy w pełni elektryczne. Trolejbus łączy wady tramwaju i busa hybrydowego. Wymaga trakcji i ma małą baterie.
@Nemrod z przyjemnością nalepie sobie naklejkę "Jeżdżę na węgiel, a jaka jest Twoja supermoc?" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@TenTypTakMa Baterie mają ograniczone cykle i kosztują w chuj pieniędzy. Kurwa Polacy w 20 wieku potrafili powiesić trakcję a teraz już nie potrafią, czy nie chcą? Elektryczne autobusy to zwykłe jebanie podatnika na kasę.
@tymon
Również trolejbusy mają wady. Główną jest brak możliwości poruszania się poza siecią trakcyjną. Dlatego, aby ominąć przeszkodę, jaka zawsze może pojawić się, trolejbusy posiadają długie i skomplikowane pantografy, w dodatku uciążliwe w eksploatacji. Także budowa sieci trakcyjnej nie zawsze jest możliwa ze względu na szerokość ulic, a bywa także kosztowna, szczególnie w tunelach i na zjazdach z wiaduktów.
https://biznesalert.pl/mielczarski-elektromobilnosc-auto-trolejbusy/
@TenTypTakMa Właśnie jest odwrotnie: trolejbus nie wymaga szyn, więc unika wad tramwaju: nie wykolei się i nie zablokuje trasy przejazdu na całej linii. Bateria pozwala mu uniknąć utknięcia przy miejscowych problemach z trakcją/brakiem prądu, więc patrz pierwszy plus. Więc masz cichy, zero-emisyjny (nie kopci w mieście) pojazd o nieograniczonym zasięgu - czego chcieć więcej?
@tymon podalbys przyklady tych sytuacji, gdzie plonela bateria ev?
@tymon bardziej chodzilo mi o przyklady gdzie pozar zaczal sie od baterii, tutaj nie ma nic na ten temat.
@bartek555 Myślisz, że jak zapala się auto, to ktoś sprawdza?
https://youtube.com/watch?v=5r-yN8SugWM
@tymon otoz sprawdza i sa od tego raporty, rowniez psp. Warto czasem przyjrzec sie suchym faktom i liczbom. Mozna to tez latwo porownac do ilosci samozaplonow samochodow spalinowych. Jestem przeciw elektrykom, tzn nie widze w nich sensu (na ten moment), ale samozaplonow baterii jest ekstremalnie malo.
@bartek555 Nie ufam raportom pisanym przez Chińczyków, gdzie takich wypadków jest najwięcej.
Jak w Polsce będzie dość EV to nie będzie można już ukrywać problemu.
@tymon Mozesz poczytac raporty psp z polski, czy norwegii.
@TenTypTakMa najpierw piszesz ze nie ma możliwości żeby się zapaliła bateria, a później przyznajesz rację że jednak się zapalają xD
@TenTypTakMa
@Suodka_Monia za papaja zawsze piorun*
@TenTypTakMa Podsumowując: w tej chwili wiatr nie generuje praktycznie żadnej mocy w Polsce, czyli to auto jest ładowane węglem. Wychodzi na to, że jego emisja po tym ładowaniu wyniesie ok. 185 g CO2/km, a diesel miałby 122 g CO2/km. Jedynym plusem jest to, że spaliny twojego auta wylatują przez wysokie kominy w okolicach Bełchatowa, a nie w centrum miasta
@Nemrod Uważaj, zaraz polecisz na czarną za podważanie ich opinii.
@Nemrod nie chcę psuć humoru czy coś, ale kolokwialnie mówiąc jebie mnie z czego jest aktualnie prąd w moim gniazdu. Na upartego mogę powiedzieć, że za płotem mam zaporę wodną z elektrownią więc prąd w gniazdu jest 100% eko
@TenTypTakMa Nie, bo nie masz 230V prosto z zapory. Cała sieć jest połączona, więc możesz procentowo określić ile z zapory dostajesz. W tej chwili 1,67% mamy z wiatru i 1,95% z wody xD
Ty a gdzie można śledzić ile jest obecnie generowanego prądu i z jakiego źródła?
To jeździ?😆
Ten samochod jest tak absurdalnie chujowy w srodku, ze nie wzialbym za darmo. No paskudztwo, jakbysmy sie cofneli do golfa 4, a jakoscia do ssangyonga.
@TenTypTakMa a nie mozesz ladowac z 3 faz ?
@msr99 uszkodzony przewód mam w domu od 3 fazówki
@TenTypTakMa to go napraw.. to jakas wiedza tajemna.. ladowac na 230v vs 3 fazy mi sie w ogole nie klei
@msr99 kucie w 15m fundamentu domu jednorodzinnego oraz zrobienie 50m przekopu nie wchodzi w grę
Zaloguj się aby komentować