Zdjęcie w tle

Społeczność

Mechanika

14

Wrzucamy tutaj wszystko co jest związane z mechaniką

VW Polo 9N 1.9 TDI 101km

Od jakiegoś czasu czasami szarpnie podczas przyspieszania. Dodatkowo falują obroty i coś przerywa na biegu jałowym. Dzisiaj patrzę takie coś. Czy to 100% uszczelka pod głowicą? Jeszcze może być chłodnica EGR, ale przy nieszczelności chyba nie było by oleju w płynie chłodniczym?

#samochody #motoryzacja #mechanikasamochodowa
e33eb0bf-87c5-40b2-8293-589782e6db38
e77cd37d-0c41-4359-9de4-8bc27bd756b4
Daewoo_Esperal

Nie podpowiem.


Ale jak kiedyś pojechałem pod Radom oglądać corsę, to samo olej w zbiorniczku, mówię do gościa, że coś jest nie bardzo, że pewnie uszczelka, to ten na mnie z ryjem, że go oczerniam xD


A później mowi, że jak chce to żebym jutro przyjechał to zbiorniczek umyje i będzie czysty xD

D21h4d

kup zestaw na zawartość co2 w płynie. To powinno rozwiązać problem

Zaloguj się aby komentować

Tomki i tomkinie. Odebrałem auto od mechanika w którym jeszcze był do zrobienia (nie na już) katalizator. Nie chciałem już zwiększać kosztów i odebrałem bez jego robienia z myślą, że oddam później. Odebrałem po robocie, na drugi dzień check engine. Okazało się, że jeden cylinder przestał trzymać ciśnienie, będzie planowanie głowicy i wymiana pierścieni. Mechanik twierdzi, że to wszystko wina zapchanego katalizatora, że ciśnienie poszło i jebło. Pytanie moje, jak bardzo w chuja mnie robi?

#mechanikasamochodowa #mechanika
Bigos userbar
def

Auto by raczej po prostu stracilo moc, a potem by gaslo i nie chcialo odpalac.

Bigos

@Cybulion @Zly_Tonari @Quake @def

A i jeszcze jedna ważna rzecz o której nie wspomniałem. Auto pierwotnie trafiło na wymianę silnika który on sam kupował i miał być pryma sort.

Odczuwam_Dysonans

@Bigos bardzo nikła szansa. Tzn żeby kat był w takim stanie żeby spowodować takie uszkodzenia, to fura musiałaby już wcześniej "puchnąć", tzn przez restrykcję na kacie być zdławione i nie być w stanie przepchnąć spalin - przy wolnossaku po prostu przestawałoby jechać, przy turbo gdzieś zrobiłby się przedmuch. Temperatura mogłaby wzrastać, ale znowu, żeby to rozjebało cylinder to musiałby tłok spuchnąć. Raczej wsadził ci zastany silnik i coś nie wytrzymało. Dlatego ja bym nigdy nie wziął na siebie ryzyka kupna używanego motoru, transakcja zawsze po stronie klienta, no ale to w tym momencie nieistotne. Przy prawdziwie niesprawnym kacie w benzynie check wyskoczyłby maks po paru km, bo masz za katem sondę sprawdzającą sprawność katalityczną, przy dieslu raczej nic takiego nie ma (jeśli jest sam kat a nie DPF), no ale wciąż, to jest bardzo mało prawdopodobne. I to jeszcze na jednym cylindrze. Wsadził złom i się teraz jebie, sam się wkopał.

Zaloguj się aby komentować

Zostań Patronem Hejto i odblokuj dodatkowe korzyści tylko dla Patronów

  • Włączona możliwość zarabiania na swoich treściach
  • Całkowity brak reklam na każdym urządzeniu
  • Oznaczenie w postaci rogala , który świadczy o Twoim wsparciu
  • Wcześniejszy dostęp, do wybranych funkcji na Hejto
Zostań Patronem
hej, chcę się trochę pouczyć mechaniki/diagnostyki po godzinach.

Jaki interfejs diagnostyczny polecicie na początek, taki w miare uniwersalny, głównie żeby można było diagnozować i ewentualnie usuwać podstawowe błędy?

Chciałem kupić coś podstawowego najlepiej do 500zł chyba że warto dopłacić do 1000zł
#mechanikasamochodowa
Okrupnik

@StivRambo spróbuj zdiagonować poloneza na windowsie 98, potem lanosa na 2000/xp, reszta pójdzie z górki

StivRambo

widzę że tu nikogo nie ma, chyba czas wycofać dotacje

Hejto_nie_dziala

@StivRambo chcesz do silnika czy do wszystkiego? Do silnika w tej cenie autela szukaj, mają gdzieś 2 lata aktualizacji za free. Do wszystkiego to raczej tylko autocom chinski

Zaloguj się aby komentować

#samochody #motoryzacja #mechanikasamochodowa

Pacjent T4 '92
Coś bije na przednich kołach.
Szybsze bicie wraz ze wzrostem prędkości.
Odczuwalne po 40km/h.
Czuć na kierownicy i podłodze szoferki.
Opony świeże, wymienione u wulkanizatora - brak poprawy.
Szarpak na przeglądzie nic nie wykazał w czerwcu.
Swożnie wymienione z 1,5 roku temu.
Podczas hamowania brak różnicy, tak samo bije.
Co mogę jeszcze w miarę samodzielnie sprawdzić?
Yossarian

@Dalmierz_Ploza


Wzór na obwód koła to 2 * pi *r.


Pi to 3 z hakiem, o to ten hak bije.

Odczuwam_Dysonans

@Dalmierz_Ploza ciężko wróżyć, dodam tylko że jeśli tarcza byłaby mocno zwichrowana, to będzie bić również bez hamowania - chociaż hamowanie powinno uwypuklić problem, no i przy hamowaniu powinno to być wyczuwalne również przy niższych prędkościach.

Zacząłbym jednak od podstaw. Przednia oś w górę i poszarp kołami, może po prostu któreś łożysko się kończy, może któraś tuleja się oberwała.

Zwróć uwagę czy bicie występuje niezależnie od zasprzęglenia, tj. czy jazda na luzie zmienia objawy, bo jeżeli tak no to można założyć że problem najprędzej jest w samym układzie napędowym i trzeba iść od przegubów zewnętrznych, po półosi, aż do dyfra w skrzyni czy wręcz do dwumasu bo tam już chyba bywały, i próbować namierzyć luzy/bicie. Ale najpierw koła w górę i szarp. Na szarpakach nie zawsze wychwycą luzy, bo patrzą głównie na sworznie a może być rozsypane łożysko - nie zawsze będzie tak charakterystycznie huczeć.

Warto też sprawdzić stan zawieszenia silnika/skrzyni, niech ktoś napina układ sprzęgłem (jakby chciał ruszyć, może być na ręcznym) a ty patrz czy silnik nie gania, nie przeskakuje po całej komorze.

jajkosadzone

@Dalmierz_Ploza

Moim zdaniem maglownica ma wyciek i pompa wspomagania zaczyna wyc i dogorywac

Zaloguj się aby komentować

Cześć, wracam z citroenem C4 1.6hdi (silnik 9hz) z 2006 roku. Błąd P0299, dźwignia gruszki rusza się przy uruchamianiu silnika, podciśnienie obecne, ale nie mam jak dokładnie zmierzyć. Podpatrzyłem w DiagBox parametry "zmierzony wydatek powietrza" i wartości zadane i wygląda to tak, że sterownik chce np 760mbar a turbo generuje ledwo 470. Odłączyłem wężyk podciśnienia od gruszki, ta sama sytuacja. Samo turbo ma na oko 0.5mm luzu na osi, wzdłużnego. Myślicie, że turbo kaput? Auto jakiś czas jeździło z zapchanym dpfem bo EGR się zaciął, teraz EGR mam zaślepiony, ale nie wyprogramowany.
#mechanikasamochodowa
HugeMetalFan

samochód odstawiony do mechanika, gruszka nie trzymała ciśnienia

Zaloguj się aby komentować

Citroen C4 Grand Picasso 1.6 THP 110kW 2009r.
Czy błąd sondy lambda wywołany przez zjebany katalizator może powodować pojawienie się innych (teoretycznie nie związanych z katalizatorem) błędów?
Bigos userbar
Glonojad

Skąd wiesz że kat jest zepsuty? Najczęściej jest tak że przez uszkodzoną sondę zapycha się kat a nie na odwrót

Toarddd

Bład sondy jest tej przed czy po katalizatorze?

Toarddd

Jak tej po to katcie to prawdopodobnie katalizatora już nie ma. Sonda p rzed katem złuży do regulacji mieszanki a ta po kacie sprawdza tylko czy jest i działa katalizator.

Zaloguj się aby komentować

#ogrodnictwo #elektryka
Jest na sali jakiś Johnny Goldhand? Podkaszarka do żywopłotu przestała kosić - silnik śmiga ale noże przestały, jakby ktoś wcisnął sprzęgło. Jakieś pomysły? Pacjent to ten szit poniżej.
9aa5d8c6-adc0-458c-bc85-392f800749b7
Jim_Morrison

Działało to cale dwa sezony, wow. Wcześniej padł mi po kilku taki nazista to stwierdziłem, że kupię najtańszy szit to wyjdzie na to samo tylko taniej. No, nie, jest jeszcze gorzej.

97641a62-9ebd-435f-8154-b52b5487662b
Half_NEET_Half_Amazing

@Jim_Morrison

wciśnij sprzęgło

a jak nie pomoże to przeniesienie napędu zdechło

Fifonge

Kiedyś też mi noże przestały się poruszać, wystarczyło rozkręcić na prowadnicy śrubki, trochę wyczyścić i nasmarować i chodziło xD nie wiem czy u Ciebie coś pomoże ale może warto spróbować

Zaloguj się aby komentować

Kolejna szybka robota w #audi a4 b8. Reset interwału serwisowego, żeby ten denerwujący komunikat, przedstawiony na zdjęciu, nie wyskakiwał. Niestety, w przeciwieństwie do interwału olejowego, nie da się go zresetować z poziomu MMI ( komputera pokładowego) i trzeba kasować za pomocą #vcds . Wczoraj zauważyłem że nie działa mi oświetlenie schowka i lampki w podsufitce z przodu i z tyłu nie palą. Niestety na rozpisce bezpieczników nie znalazłem nic co by mnie nakierowało i o jaki bezpiecznik może chodzić. VCDS nie widzi żadnego problemu. Spotkał się ktoś kiedyś z czymś podobnym i wie który gagatek odpowiada za te światełka?
EDIT Ok. Znalazłem na YT. Bezpiecznik wymieniony. Światełko działa
#mechanikasamochodowa #samochody #diy #druciarstwo #motoryzacja
6bb6e694-601d-4a01-bc32-29e22e4690a4
SunSenMeo

U mnie też właśnie wyjebało ten komunikat 😔 jak go czytam to mam takie coś Service Dude 🤣

To mówisz że jak go usunąć?

Zaloguj się aby komentować

Kułdebele, tak mogę podsumować sprawy nad chłodnicą.
Ale najpierw część niesponsorowana, ale to nasza, swojska firma, więc należy wspierać. Janmor, firma z Pabianic, miło mnie zaskoczyła. Szukam części w rimmerbros, wpisuję sobie w kaczko-szukajkę identyfikator żeby znaleźć coś czego nie trzeba sprowadzać i... miłe zaskoczenie. Janmor produkuje na bieżąco przewody zapłonowe do silnika 2.6 R6, a jakbym chciał to i cewkę kupię funkiel nówkę nie śmiganą!
A stare przewody to raczej były wymieniane wieki temu, wciąż Unipart, więc może nawet oryginały.
No to teraz mniej fajen.
Oddałem chłodnicę do rozebrania, sprawdzenia, płukania i malowania. Chłodnica z mosiądzu fajna rzecz, serio. Do tego zażyczyłem sobie montaż wentylatora elektrycznego żeby dwa razy nie oddawać i nie spuszczać ciągle płynu. To był błąd logistyczny. Na łoko pasowało, jak chciałem wstawić to już nie pasuje, bo wentylator na wiskozie haczy srogo. Wentylator wyleciał, próba numer dwa - wiskoza haczy. Dowalona fest, zgniotłem sobie porządnie palec (aż zrobił się naprawdę fioletowy) przy odkręcaniu na dwa klucze. Dopiero elektryczny klucz do kół pomógł. Tylko nadal haczy śruba i pozostała część ośki mocującej wiskozę (╯ ͠° ͟ʖ ͡°)╯┻━┻
Szybka kalkulacja, trza rwać pompę wody żeby utegować to co wystaje tam gdzie się da i nie zaszkodzi, dodatkowo trzeba wymienić łożyska. Dziś tam przylazłem, zdjąłem pokrywę rozrządu i no bida straszna. Przed pompą wody przechodzi pasek rozrządu. Może dałoby się to zdjąć, ale trzeba zapewne naciągać pasek i robić wygibasy. Może się skuszę, ale już na pewno nie dziś. Skoro już będę przy tym grzebał to spróbuję namierzyć części zamienne do rozrządu i pójdzie za jednym razem (hehe, he ( ͡ಥ ͜ʖ ͡ಥ) ).
Paski są łącznie trzy, wszystkie wyglądają na wiekowe. Jeden marki Unipart, dwa marki Gates, może również oryginalne. Napięte jak akcja w klanie.
Zerwałem jeden fornir z najgorszej wstawki drewnianej. Szło jak krew z nosa, łącznie chyba półtorej godziny. Mam nadzieję z tego materiału zrobić szpachlę i drugą nadzieję, że po uzupełnieniu w tych popękanych fornirach nie będzie nic widać moich uzupełnień. Jak na razie zmieliłem na drobny pyłek cały materiał w młynku do kawy w pracy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wymieniłem żarówki ostrzegawcze w drzwiach, oświetlenie wewnętrzne na słupkach i jedną żarówę w bagażniku na ledówki.
#macmajster #prestizowygruz2 #rover #roversd1 #samochody #janmor #drewno
06c5fd26-d3bc-41e7-a390-e15ad2dd6643
b49b6cb5-4505-49ca-8fc2-2272f12d5fe9
0d9ea44e-8fe8-4a95-805b-7e350daeb927
735cd6ce-f2df-4de2-85c1-91e748e9eb05
f5b3c4d8-4bc7-43e3-87e7-4d6259dc2e32
Trupus

Walcz dzielnie! Odnośnie końcówki z młynkiem, bywają takie niesamowite przypadki, że kilka osób z jednego działu jednej firmy ląduje na onkologii w krótkim odstępie czasu. Dziwne nie?

Zaloguj się aby komentować

No dzień dobry. #motoryzacja
W moim renault megane mam informację, abym jechał na przegląd. Trzy pytanka na szybko:
  1. lepiej #renault ASO czy może być stacja kontroli pojazdów pierwsza lepsza? Auto 5 lat więc się o stan nie przejmuję oprócz...
  2. tego że co chwila dolewam oleju silnikowego. Benzyna 1,6 litra, 116 KM a w ciągu pół roku krzyczy dość często, żebym dolał. Chuja się znam na mierzeniu ile wlewam i co ile km, ale po 8 tysiącach to gdzieś 2 litry śmiało wlałem na raty.
  3. na co zwrócić uwagę przed przeglądem?
tmmk

@Filip to tylko inspekcja. Da się skasować w momencie.

Ale do warsztatu się przejedź. Te silniki nie powinny wciągać oleju. A przynajmniej nie takie ilości.

Marchew

@Filip

Może głupie pytanie ale...

Czy ty chcesz jechać na przegląd do stacji kontroli pojazdów aby przedłużyć "ważność" papierów?

Czy może chcesz jechać "na przegląd" typu okresowe czynności serwisowe samochodu typu olej, filtry, rozrząd, płyny?

Fen

8 tysięcy km na 2l to jest mega dużo ... Miałem niedawno roboczego golfa 4 z 1998 roku to mniej oleju pobierał...

Zaloguj się aby komentować

Mam pytanko drodzy hejtowianie. Jak mam podgrzewane boczne lusterko i odpadło mi samo szkiełko to wystarczy kupić szkiełko żeby grzało czy trzeba kupić razem z wkładem?
Na logike ten wkład został, ale na allegro są szame szkiełka lub szkiełka z wkładem.
Boltzman

Ja kupiłem w wkładem i okazało się że piny ma inne więc i tak musiałem przekleić

Boltzman

Do przeklejania polecam zmywacz do kleju np tesa

Nuszek

@Matteo wkłady podgrzewające można kupić uniwersalne i sobie dokleić do szkiełka

Zaloguj się aby komentować

Czołem! Potrzebuje porady, co to może hałasować, a przestaje gdy wciśnie się sprzęgło do końca? Hałasuje też jadąc na 1/2 biegu(na innych może też ale inne hałasy mogą tłumić)bez dodawania gazu na niskich obrotach. Citroen 1.6hdi 109KM z 2006 roku.
Zaczęło się po wymianie sprzęgła z dwumasy na zwykłe, podobno był też jakiś ubytek oleju w skrzyni. Ale ogólnie mam podejrzenie że mechanik mnie naciągnął i nie wierzę co faktycznie tam było.
https://youtu.be/eYhavS2x2yU
#mechanikasamochodowa
starebabyjebacpradem

@HugeMetalFan łożysko wysprzeglika?

HugeMetalFan

@starebabyjebacpradem czyli jeśli mechanik wymieniał sprzęgło to zakładam że i to powinien założyć nowe, a jeśli tak stuka to coś z nim nie tak.

z gościem rozmowa była taka, ze uznał, że był ubytek oleju w skrzyni i oberwała po tyłku i to ona hałasuje(główne łożysko skrzyni? jakoś tak) więc no "Wicie rozumiecie żegnam". Klawo. Żeby to teraz naprawić to rozumiem trzeba skrzynie zrzucić? Ewentualnie jeździć aż się coś nie wysypie na amen?

Marchew

@HugeMetalFan Ewidentnie na partacza trafiłeś. Zmiana dźwięku przy wciskaniu sprzęgła, dokładnie tak jak ty robisz, ewidentnie wskazuje na uszkodzoną dwumasę czy rozlatujące się elementy sprzęgła. Przy takich objawach jedzie się na wymianę aby przypadkiem dziury w obudowie skrzyni biegów nie wywaliło. Elementem wychodzącym na spacer będą właśnie elementy dwumasy/sprzęgła. Uwalone łożyska to piszczenie/miauczenie podobne do dźwięku "biegu wstecznego".

Kolejna rzecz, nie wymienia się dwumasy na zwykłe, to proszenie się o kłopoty, możesz zabić skrzynię biegów. Niestety, ale najlepsza opcja to założyć porządną (nie tanią!) nową dwumasę. Jesteśmy zbyt biedni aby oszczędzać na takich elementach, to się zemści...

ps. diesel do tanich w utrzymaniu nie należ, niestety : (

Zaloguj się aby komentować

Pozdrawiam fanów starych samochodów. Pacjent: Volvo 740. Operacja: zaciski tylne.
Ktoś przede mną się nieumiejętnie dobierał. Trzy tłoczki nie dotykane praktycznie bez problemu, długo trwało tylko dorabianie przyrządów.
Walka z ostatnim „dotykanym” trwała prawie 6 godzin. Ciągle pod ciśnieniem 10bar, migomat w akcji. Zacząłem o 23 wczoraj, skończyłem o 6:30 dzisiaj. #zawszegratem #mechanikasamochodowa
931ded1d-1821-42d4-89fd-fad24e2988a4
JacekSasinPL

@Kyr_Kaw teraz wyjaśnij jak on tam tak mocno siedział.

wrukwiony

@Kyr_Kaw zacisk pewnie z 50zl na zlomie, tez sie lubie tak pierdolic

gedzior84

Szacun za poswiecenie, ktore malo kto doceni. Mysle, ze powinienes o tym powiedziec klientowi, zeby mial swiadomosc ile pracy potrzeba bylo w to wlozyc

Zaloguj się aby komentować

#e39 #bmw #mechanikasamochodowa
tracę już nadzieje, cierpliwości i pieniądze ( ͡° ʖ̯ ͡°) wymysł bawarskiej myśli zaczął coraz mocniej szwankować. zaczęło się od tego, że czasem auto bardzo opornie wkręcało się na obroty, potrafiło sobie szarpać, miało brak mocy. innym razem wszystko było ok. Ale, że jestem osobą co lubi mieć sprawne auta i nie dawało mi to spokoju, oddałem do mechnika co się zajmuje bmw. I co? i tak właściwie to gówno. miałem nieszczelność przy tym dolocie do przepływomierza. ok, wymienili to. Do tego niby wywalało błędy czujników wałka rozrządu i chyba wału. wymienili mi czujnik wałka rozrządu (i tu mam zgrzyt, bo na jakiś zamiennik, a jak wczesniej o tym gadaliśmy to przytaknął mi, że musi być oryginał ¯\_(ツ)_/¯ ). Finalnie zapłaciłem dużo a auto nadal jest niesprawne. Stwierdził ze coś tam sobie dziwnie rzęzi powyżej 2k obrotów, ale do tego trzeba by było sciągnąć chyba pokrywy zaworów i zobaczyć. Tzn zablokować między innymi rozrząd i posprawdzać. Póki co auto odebrałem i nadal jest jak było. czasem jest ok a innym razem nawet jeździ i nic się wielkiego nie dzieje. do tego jak wyjechałem i nie miał mocy to zaczął jeszcze dziwnie pierdzieć z wydechu, a wcześniej sobie pięknie cichutko pracował, niemalże niesłyszalnie. Czemu to pisze? Nie wiem. Już chyba nie wiem co dalej robić. Mam ochotę sprzedać ten samochód i kupić coś taniego w utrzymaniu i coś do czego wsadze sobie dwa rowery ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ale zanim to zrobie to jednak przydało by się to naprawić niż sprzedawać w cenie złomu. Ale tak czy inaczej pewnie już wtopiłem na tym aucie. Nie ma problemu z tym, że jest jakaś usterka, ale nic mnie tak nie irytuje jak ktoś sobie strzela z diagnozami i zaczyna mi wymieniać po kolei wszystko co się da, z myślą, że sie może tym razem uda. Skoro się wyżaliłem, to pójdę sobie teraz na spacer, żeby sobie głowę przewietrzyć
najgorzej, że sam sobie to robię kupując te wraki. zawsze powtarzam sobie, że ten następny będzie zdroworozsądkowym zakupem a kończy się jak wyżej XD
d0404c7b-b423-4678-8991-20ba35804933
Half_NEET_Half_Amazing

@ImeNs

ja wczoraj oddałem do tego samego mechanika drugi raz w tym miesiącu auto

poprzedni wymieniał mi 4 świece 2 tygodnie

coraz częściej myślę o zakupie czegoś do diagnozy i o samodzielnej naprawie

radidadi

@Half_NEET_Half_Amazing OBD warto mieć ale jak chcesz coś sam naprawić to szybko się okazuje że do połowy rzeczy potrzebne są specjalne narzędzia

ImeNs

@Half_NEET_Half_Amazing jakieś mniejsze naprawy w innych autach robię sobie sam. ale tu było za dużo potencjalnych winnych awarii plus potrzebny jest inny sprzęt do diagnozy niz ten który posiadam. dlatego padło na specjalistę

Hejto_nie_dziala

@ImeNs jaki rejon Polski? Może podjedź to coś poradzimy

ImeNs

@Hejto_nie_dziala wrocław

sorek

@ImeNs masz jakieś błędy w OBD2? Kup sobie kabel Inpa K+DCAN i zainstaluj inpa (BMW tools) i sprawdzaj błędy. Te auta często mają bardzo proste problemy w stylu nieoryginalny sensor itp.

ImeNs

@sorek mechanik twierdził ze cały czas wywala błedy czujników położenia walka i wału. Pompa paliwowa ok, przeplywka ok, odma tez, brak w tej chwili nieszczelności układu. Ja od samego początku zakładałem ze to wina czujnika walka rozrządu, bo objawy na to wskazywały. Nawet podczas rozmowy z nim przytaknął mi ze tak, w bmw musi być oryginał. I co? Zmienił mi na jakiś zamiennik bo on działa, bo sprawdzał na innym aucie (gdzie z tego co doczytałem to ze na innym zadziała nie znaczy ze na moim tez). Oddam auto tym razem nie do serwisu co się specjalizuje marką, ale do swojego mechanika któremu ufam. Bo teraz wydałem kase a tak naprawdę nic się nie dowiedziałem. A nie wiem czy chce inwestować w kolejne kable i programy czy nie sprzedam większość moich złomów i nie kupię jednego świeższego auta. Mam już trochę dość w bawienie się w ulicznego mechanika i na dochodzenie do tego co zdrutowali poprzednicy XD

sorek

@ImeNs kup oryginały od BMW do takich rzeczy to podstawa. Który to silnik dokładnie? Czasem czujnik położenia przepustnicy potrafi się zepsuć tak że robi zwarcie na linii 5V i to wpłwa na pracę innych czujników W M52 to bardzo częsty przypadek.


Szczególnie jeśli masz M52 na pojedynczym vanosie to najczęstszą rzeczą z jaką są problemy to nieoryginalne czujniki położenia wałka rozrządu ponieważ te używają dziwnych fazowych czujników.


Inna sprawa to też możliwość że rozrząd Ci się wyciągnął i/lub przestawił, ale w to wątpię.


INPA cable kosztuje grosze a warto go mieć bo do wielu aut pasuje

Zaloguj się aby komentować

#samochody #motoryzacja #mechanikasamochodowa
Cześć. Orientuje się może ktoś jaki jest koszt (części + usługa) wymiany rozrządu w Golfie 7 1.6 TDI z pompą elektryczną? Oraz co się przy takiej wymianie jeszcze robi? Mechanik wspominał coś o sprzęgle i wymianie paska wielorowkowego. Cena zestawu jaką podał mi mechanik nijak nie ma pokrycia w tym co widzę online. Nie znam się szczególnie na mechanice więc chciałbym mieć jako takie pojęcie czego się spodziewać, żeby nie być całkowicie wydymanym.
Zly_Tonari

@Pozeracz_Parowek rozrząd około tysiaka, robota 550-650zl w Kato.

Pasek osprzętu + rolki jakieś 170zl +150-250 robota.

Sprzeglo komplet nie wiem jaka cena ale wymiana 450-500zl jeśli ma dwumas +150zl

Pozeracz_Parowek

@Zly_Tonari Dzięki. A co z tym sprzęgłem? Trzeba to koniecznie robić? Z paskiem chyba też można się trochę wstrzymać?

Zly_Tonari

@Pozeracz_Parowek a sprzęgło się ślizga? Łapie na samym dole pedału?

Pasek się zmienia co 5 lat żeby nie strzelił sam bo guma parcieje.

Zaloguj się aby komentować