Zdjęcie w tle
MlodyMarketingowiec

MlodyMarketingowiec

Koneser
  • 43wpisy
  • 189komentarzy
Chciałbym przeczytać jakąś #ksiazka z ciekawą fabułą. Może być kryminał, thriller, dramat, fantastyka cokolwiek ciekawego. Co polecacie z ostatnio czytanych?
dsol17

@MlodyMarketingowiec Masz od razu całą serię ( @Whoresbane: nie wiesz czy dożyjemy tego 6 tomu ? czy może Wegner tak naprawdę umarł i to wszystko to ściema żeby podtrzymać zainteresowanie serią ?)


https://lubimyczytac.pl/cykl/908/opowiesci-z-meekhanskiego-pogranicza


Lekkie ale fajne tylko jak na razie nie skończone.

Whoresbane

@dsol17 Będzie w tym roku ale nie wiem kiedy. Autor żyje

ZeRoZeRoRaZ

Cykl Filary Ziemi - z niechęcią się za to zabrałem, a później nie mogłem się oderwać.

Nemrod

@ZeRoZeRoRaZ O, Ken Follet, już o nim zapomniałem - czytałem Trójkę i Młot Edenu (Klucz do Rebeki?) jakieś 20 lat temu. A widzę, że ten cykl zbiera znacznie wyższe oceny, chyba sprawdzę czemu

Dlu

Skończyłem wczoraj metro 2033, dawno nie czytałem tak ciemnej historii. A do poczytania Ćwiek Panie czrowne z fantastyki albo Wiedźmin fantasy

MlodyMarketingowiec

@Dlu wiedzmina już przeczytałem pozostałe sprawdzę, dzięki!

dsol17

@MlodyMarketingowiec To co polecałem sprawdź. Naprawdę. Sorry za natarczywość ale kurwa Metro czy Ćwiek to nie ta liga jednak - w lidze Metra czy Ćwieka to jest Żelazny Druid Hearne'go (w sumie jak się zastanowić to nawet powyżej tej ligi) albo nawet pisanina Żambocha typu Koniasz robiona cały czas według tego samego planu do zarzygania (choć Żamboch tak coś uklepie to jest to choć jak kawał dobrego mięsa)

Zaloguj się aby komentować

Zostań Patronem Hejto i odblokuj dodatkowe korzyści tylko dla Patronów

  • Włączona możliwość zarabiania na swoich treściach
  • Całkowity brak reklam na każdym urządzeniu
  • Oznaczenie w postaci rogala , który świadczy o Twoim wsparciu
  • Wcześniejszy dostęp, do wybranych funkcji na Hejto
Zostań Patronem
Gdyby poniedziałek miał twarz #pracbaza
35de0222-80db-465f-aefa-68baa2c7c815
MlodyMarketingowiec

@juventino w niedzielę wieczór zawsze to samo - coś by się porobiło, ale już nic nie warto, bo zaraz koniec dnia

juventino

@MlodyMarketingowiec śmieszne jest to, że ja w sumie lubię swoją pracę. Myślę, że bardziej męczy mnie sam fakt tego, że muszę tam iść i siedzieć 8h. Chyba jestem stworzony do pracy na swoim xd

Zaloguj się aby komentować

Co chwilę gdzieś widzę artykuły, że firmy zwalniają, nawet w #programowanie. Jak tam u was w #pracbaza? Jest jakieś spowolnienie? Zwalniają? Zatrudniają?
Jeszcze #marketing, bo to moja branża.
9209abba-2572-43e2-83c3-b308784c54f3

Jaki okres w roku jest waszym zdaniem najlepszy na szukanie pracy?

27 Głosów
Arczevski

@MlodyMarketingowiec U mnie szukają ludzi do teamu cały czas i ciężko o kogoś sensownego. Znajomi i znajome agencje też nie narzekają na brak pracy, także jest co robić. Też marketing jak coś ;)

MlodyMarketingowiec

@Arczevski No szuka się pracowników, też spotkałem się z tym, że ciężko kogoś sensownego znaleźć. Nie wiem z czego to wynika, ale naprawdę przychodzi dużo CV na ofertę, a na rozmowę nadają się 2 osoby na 10

Arczevski

@MlodyMarketingowiec Może jednak gdzieś zwalniają i to są ofiary zwolnień xD Sam jak robiłem rekrutacje to była masakra z tymi CVkami.

Zaloguj się aby komentować

Otwieram nitkę Waszych ulubionych filmów ze względu na dobry scenariusz / ciekawą historię (może TOP 3). Ja zacznę:
  1. To nie jest kraj dla starych ludzi
  2. Nienawistna ósemka
  3. Tootsie
P.S. Jeśli ktoś się interesuje pisaniem (książki, scenariusze) dla zabawy lub ma jakieś wydane pozycje na koncie, to zapraszam do społeczności Dzielmy się doświadczeniem!
mrmydlo

@MlodyMarketingowiec ja niestety często oceniam filmy nie za scenariusz a za klimat


Ad Astra

Między słowami

MlodyMarketingowiec

@mrmydlo Czasem trudno ocenić, ale myślę, że w wielu produkcjach scenariusz może mieć wpływ na klimat.

tbjoka

@MlodyMarketingowiec obecny!

Zaloguj się aby komentować

Czy słyszeliście o Stanfordzkim eksperymencie więziennym? Była to próba zbadania, co się stanie, kiedy na pewnej grupie ludzi zostanie zasymulowane życie w więzieniu.
Dobór kandydatów polegał na ocenie kondycji psychofizycznej i upewnieniu się, że nie mają oni kryminalnej przeszłości.
Po wybraniu 24 uczestników w piwnicy wydziału psychologii utworzono "więzienie". Coś, co na początku wydawało się tylko przenośnią, pewnym środowiskiem badawczym, z czasem stało się dla uczestników niemal nie do odróżnienia od warunków panujących w prawdziwym zakładzie karnym.
W wyniku eksperymentu Philip Zimbardo doszedł do wniosku, że osoby zupełnie zdrowe psychicznie w specyficznych warunkach mogą przyjmować role oprawców i ofiar.
Jak przebiegał eksperyment? Co ustalono w wyniku badań? Poniżej wrzucam linka do ciekawego filmu na ten temat.
https://www.youtube.com/watch?v=L0AwTFJQb3s

Czy słyszeliście o Stanfordzkim eksperymencie więziennym?

19 Głosów
PanGargamel

kurde, kto czytający nie słyszał?!

Zaloguj się aby komentować

Na #wykop pojawiło się znalezisko dot. nowej wersji portalu i zostało zakopane. Chyba będą musieli jeszcze trochę popracować nad #marketing.
Jak pisałem pod jednym z wpisów - redesign wykopu to temat na pracę magisterską o tym jak UX/UI może wpłynąć na decyzję użytkowników xd
https://wykop.pl/link/6986551/calkowicie-nowa-wersja-serwisu-sprawdz-co-zmienilismy-na-wykopie
Polecam komentarze zadowolonych użytkowników.
fe1b33be-ab85-4281-8aba-11b7a38918c5
MlodyMarketingowiec

@Ha_tfu_na_biauka miało wyjść inaczej xd

Zaloguj się aby komentować

Trafiłem dzisiaj na coś ciekawego, a mianowicie artykuł o wypaleniu zawodowym wśród influencerów.
Z tekstu dowiemy się między innymi, że:
Według badania przeprowadzonego przez platformę Awin, wypalenie zawodowe dotyka ogromnej ilości osób pracujących w mediach społecznościowych. Aż 78 prof. influencerów ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, współpracujących z platformą, zgłasza problemy w tym obszarze. Jeśli chodzi o stopień problemu, to 48 proc. z nich czasem odczuwa wypalenie zawodowe, a 30 proc. często.
https://vibez.pl/wydarzenia/influencerzy-narzekaja-na-wypalenie-zawodowe-platformy-ich-nie-wspieraja-6828974767536672a
MlodyMarketingowiec

@5tgbnhy6 Szanuję Twoje zdanie, ale skoro marketing jest potrzebny firmie, to też potrzebują go pracownicy, bo nie mieliby co robić, gdyby nikt nie kupował tego, co produkują, takie uroki kapitalizmu. No, a co do kosztów marketingu - jak jest dobrze prowadzony, to z czasem wydatki na promocję mogą stanowić coraz mniejszy % puli. Dobry marketingowiec wie, że pozyskanie nowego klienta jest znacznie droższe niż utrzymanie obecnego, więc obecnie działania często skupiają się na tych osobach, które są już jakoś związane z marką i z największym prawdopodobieństwem kupią jakiś jej produkt. Nie chcę też zabrzmieć jako ktoś kto na siłę szuka sensu swojej pracy. Po prostu jak marketing przestanie być potrzebny to rynek mnie zweryfikuje, a ja poszukam sobie innego zajęcia. W obecnych czasach każdy musi się liczyć z przebranżawianiem

5tgbnhy6

@MlodyMarketingowiec Ogólnie się z Tobą zgadzam, ale jedna rzecz mnie trapi - uważasz, że bez marketingu nikt by nie kupował niereklamowanych produktów?

MlodyMarketingowiec

@5tgbnhy6 Wiesz co, chyba tak nie uważam. Po prostu jak rynek jest przepełniony mnóstwem podobnych produktów, to firmy produkujące dobro X podobne do wielu innych dóbr, będą potrzebowały marketingu, żeby się wyróżnić i zdobyć więcej klientów. Napędza to w jakiś sposób rynek, ale nie mam pojęcia w jak dużym stopniu Bez marketingu po prostu jest większa szansa, że kupisz coś losowo, a jak ktoś będzie przekonywał Cię do zakupu za pomocą reklamy, to może zamiast produktu X kupisz produkt Y, bo jest lepiej reklamowany

Zaloguj się aby komentować

[Rozpoczynam nitkę]
Najlepsza książka non-fiction, jaką przeczytałeś/aś i chętnie polecasz :)
Ja zacznę - "Kod kulturowy" Clotaire Rapaille
Świetna książka tłumacząca, dlaczego jakaś społeczność charakteryzuje się określonym stylem życia i kupuje takie, a nie inne produkty/usługi. Jeśli ktoś jest marketingowcem lub interesuje się tematem, warto przeczytać
sullaf

"Zła krew" John Carreryrou. Opisuje historię jednego z największych przekrętów w historii start-upów. Projekt zakładał wynalezienie narzędzia diagnostycznego, które na podstawie kropelki krwi będzie w stanie przeprowadzić kompleksową

i dokładną diagnostykę. Pozyskano lekko ponad miliard dolarów, właścicielkę start-upu okrzyknięto najmłodszą miliarderką na świecie.


Projekt miał tylko jedną, małą wadę. Nie działał. Autor książki dokładnie pokazuje cała architekturę kłamstwa budowanego przez właścicielkę firmy, aż do szczęśliwego końca - czyli jej głośnego upadku.


Styl lekki, wchodzi jak słodkie, rozcieńczone winko.


Polecić mogę każdemu, zwłaszcza:

a) zbyt mocno zapatrzonym w "American dream" i kult spektakularnego sukcesu

b) ludziom związanym z szeroko pojętymi "life sciences".

Marvinn8686

Z reportaży jeśli ktoś jeszcze nie czytał to polecam "Gottland" Mariusza Szczygła (jest też audiobook). Fajne historie z życia znanych i nieznanych mieszkańców kraju zza naszej południowej granicy. Lekko, z humorem (choć historie czasem smutne jak to w życiu).

Zaloguj się aby komentować

Zastanawialiście się kiedyś, jak wygląda stylizowanie jedzenia do reklam? Jeśli nie, to mam dla Was coś w sam raz do niedzielnego obiadu Ekspertka w wywiadzie tłumaczy, jak to wygląda
https://www.youtube.com/watch?v=f2Y_hTFpJus
miedzywymiarowy_szympans

Powinni zakazać takiego oszukiwania w reklamach. Reklama powinna pokazywać rzeczywisty produkt, nie jakieś sztuczne czy upiększane wersje produktu.

https://youtu.be/Vy5vkTqpk8M

Zaloguj się aby komentować

Cześć,
Chciałem dzisiaj napisać trochę o propagandzie. W obecnych czasach trzeba bardzo uważać na przekaz z propagandowym wydźwiękiem. Mamy social media i inne środki masowego przekazu, które tylko wspomagają rozpowszechnianie zmanipulowanych informacji. 
Dlaczego to takie ważne, aby nie dać się propagandzie? Służy ona do kształtowania opinii odbiorców w jakiś konkretny sposób. Zazwyczaj kojarzymy ją z polityką, ale propaganda ma wiele oblicz. Jeśli chcecie myśleć samodzielnie, warto znać jak najwięcej różnych narzędzi propagandy.
Najczęściej wykorzystywane narzędzia propagandy to:
  1. Upraszczanie złożonych informacji. W propagandzie często stosuje się proste zwroty, krótkie zdania i powtórzenia, a także metafory i porównania. Dzięki temu komunikaty wydają się prawdziwe. Im łatwiejsza do zapamiętania jest dana informacja, tym lepiej, bo wtedy nie trzeba nadmiernie myśleć podczas jej przywoływania. Na dodatek, takie slogany i hasła mogą w pewien sposób jednoczyć grupę wokół jakiejś idei.
  2. Atakowanie przeciwnika. Technika polega na podważaniu wiarygodności, kompromitowaniu czy nawet wzbudzaniu nienawiści i wywoływaniu w odbiorcy myślenia nasi vs obcy (polaryzacja). 
  3. Wyzwiska i przezwiska. Technika polega na wymyśleniu dla przeciwnika jakiegoś obraźliwego określenia (przezwiska). Propagandysta chce tworzyć uprzedzenia jednej grupy względem innej. Dzięki temu ludzie przestają myśleć logicznie i walczyć na argumenty. Zamiast tego po prostu obrzucają się nawzajem wyzwiskami. Chodzi o to, aby grupa, na którą skierowana jest propaganda, nie myślała za często samodzielnie nad genezą konfliktu.
  4. Odwoływanie się do emocji. Dzięki temu zabiegowi można wywołać strach, złość, radość grupy, na którą ktoś chce skierować działania propagandowe. Przykładowo, syndrom oblężonej twierdzy, który polega na tym, że w danej społeczności podtrzymuje się poczucie zagrożenia przed wymyślonym wrogiem.
  5. Zastraszanie. Polega na tym, że propagandysta stara się przestraszyć grupę odbiorców propagandy i w ten sposób przekonać ją do jakiejś akcji. Przykładowo, wyobraźmy sobie sytuację, że dane środowisko polityczne chce wygrać wybory za pomocą straszenia wyborców, że jeśli wygra inna partia, to zburzony zostanie dotychczasowy porządek.
W kolejnym wpisie postaram się przytoczyć więcej przykładów Oczywiście nie jestem żadnym ekspertem od propagandy. Uczyłem się o tym na studiach, ale temat jest na tyle ciekawy, że postanowiłem zrobić małe podsumowanie dla wszystkich.
Pracując nad tym wpisem wspierałem się poniższymi źródłami:
  1. https://www.verywellmind.com/how-does-propaganda-work-5224974
  2. https://propaganda.mediaeducationlab.com/pl/techniques
Bezkres

@MlodyMarketingowiec Na czasie. Możesz jeszcze dodać coś o nowomowie, dużo jej ostatnio w TVP.

Zaloguj się aby komentować

Cześć
Dzisiaj podrzucam Wam do obejrzenia niestandardowy sposób promocji, na jaki zdecydowała się marka Coca-Cola. W tym przypadku była to reklama skierowana do określonego rynku, a mianowicie mieszkańców Indii oraz Pakistanu.
W marcu 2013 roku rozpoczęto kampanię mającą na celu przełamywać bariery między oboma krajami. Jak tego dokonywano? Sprawdźcie sami i oceńcie Co myślicie o takich sposobach promocji marek?
https://www.youtube.com/watch?v=ts_4vOUDImE
MlodyMarketingowiec

@anervis Zgadzam się. Kampanie niestandardowe cieszą się szczególnym zainteresowaniem marek. Obecnie to całkiem skuteczny sposób, żeby się wyróżnić, bo na rynku robi się tłoczno Na dodatek ludzie ciągle są zajęci konsumowaniem różnych treści, więc kolejne i nowe materiały muszą być dla nich ciekawsze niż zwykła reklama.

muskutanin

@MlodyMarketingowiec potańczą, popiją coca coli, a potem znowu wrócą się tłuc o Kaszmir. Spoko

Nebthtet

@MlodyMarketingowiec marketing pomysłowy. Tylko... Ilu młodych ludzi w Meksyku ma problemy zdrowotne przez fabryki coca coli, które odebrały ludziom w wielu miejscach dostęp do zdatnej do picia wody?

Zaloguj się aby komentować

Dzisiaj będzie krótko o eksperymencie Stanleya Milgrama. W latach 1961-1962 psycholog przeprowadził eksperyment posłuszeństwa wobec władzy.
Pomysł przeprowadzenia eksperymentu zrodził się, kiedy Milgram zastanawiał się, dlaczego niemieccy żołnierze podczas II wojny światowej byli ślepo posłuszni wobec rozkazów władzy.
Dlaczego w ogóle wspominam o tym eksperymencie i dlaczego jest on tak ciekawy? Wszystko z powodu zaskakujących wniosków, do jakich doprowadziły badania Milgrama.
W wyniku przeprowadzonych eksperymentów badacze zdali sobie sprawę jak silna może być presja wywierana przez osoby cieszące się autorytetem. Okazało się także, że poczucie niezależności jednostki jest znaczeni bardziej iluzoryczne niż nam się wydaje, a człowiek wykonujący polecenia władzy, którą uważa za prawowitą, jest zdolny do okrutnych rzeczy.
Na YouTube znalazłem film przedstawiający eksperyment Milgrama. Jeśli ktoś chce obejrzeć, zostawiam link na dole.
https://www.youtube.com/watch?v=2YdBVgEApRI
MlodyMarketingowiec

@Wartosci_tradycje_europejskie Dzięki Będę się starał co jakiś czas wrzucać takie ciekawostki

RufusVulpes

Jeśli kogoś temat interesuje to polecam zobaczyć świeżą odsłonę:

https://www.youtube.com/watch?v=h-fQnltrg6w

Zaloguj się aby komentować