Zdjęcie w tle
Samochody

Społeczność

Samochody

14
Będę musiał ubezpieczyć niedługo asterkę. Rozmawiałem już z pośrednikiem, ma dużo lepsze oferty niż rankomat czy mubi. Niestety koszt samego oc jest jakiś dziwnie wysoki, prawie 1000 zł za astrę h z 2006 roku z silnikiem 1.6 i lpg, 177 tys. km.
Dla pewności policzyłem rankomatem: 1400, mubi: 1350.
Z ciekawości wbiłem vectrę c gts z 2002 roku, 2.2 z lpg, 320 tys. km. Wyszło 1200-1300 zł. W grudniu kupowałem za ok. 700 zł.

Co jest kurczeblade?! Rozumiem inflację, wyższe koszty itd., ale to vectra powinna być droższa w ubezpieczeniu.

#ubezpieczenia
razALgul

@macgajster no ale absolutnie wszystko sprawdziłeś? Na mubi masz te 150 zwrotu...zawsze coś.

Toarddd

@macgajster Bardzo prawdopodobne że po prostu ta Asterka jest w grupie "podwyszonego ryzyka" czyli że bardzo często jej kierowcy powodują jakieś kolizje, coś jak z ubezpieczeniem Bmw e36/e46 jest często droższe niż nowsze generacje.

Niepowtarzalny2

Mi Corsa też skoczyła. Podobne wartości

Zaloguj się aby komentować

Encyklopedia tuningu Poloneza Caro w jednym egzemplarzu:
-owiewki
-spoiler
-trójramienne alusy
-naklejka Pioneer na tylnej szybie
-naklejki Castrol i Marlboro na boku
-dwa paski uziemiające
-fotel-tygrys
-multi-lock
-choinka Wunderbaum

https://www.olx.pl/d/oferta/fso-polonez-caro-1-6-benzyna-CID5-IDZdt1V.html

#motoryzacja #samochody #polonez #olx
SonyKrokiet

Ciekawe ile sam obecny właściciel dołożył XD bo alusy, pasek uziemiający, multilock i owiewki to myślę że mógł pierwszy właściciel dodać, ewentualnie też pokrowiec na fotel (stawiam że przetarty może być), naklejki, spoiler i choinka to raczej inwencja obecnego XD brakuje mu tylko rovera, pomarańczowych kierunków i ocipiari orciari, wtedy byłby modelowy po tjuningu XDDD

Zaloguj się aby komentować

Zostań Patronem Hejto i odblokuj dodatkowe korzyści tylko dla Patronów

  • Włączona możliwość zarabiania na swoich treściach
  • Całkowity brak reklam na każdym urządzeniu
  • Oznaczenie w postaci rogala , który świadczy o Twoim wsparciu
  • Wcześniejszy dostęp, do wybranych funkcji na Hejto
Zostań Patronem
Patrzcie co znalazłem 😁

#motoryzacja #fso #fsm #polskifiat #prl
bori userbar
997a45b5-fd33-4091-8ffb-b130fbe5cec8
s_____

@bori Mało kto wie, że można było wyjąć rozrusznik, demontując tylne koło, domowi mechanicy zazwyczaj odkręcali cały silnik. Miałem takiego zgrzyta jak na zdjęciu, palony z bicza.

SonyKrokiet

Z tej serii (chyba w tej szacie w latach 80 wydawana) mam picrela, potem kolorowe okładki robili xD

b5163632-8ef7-4433-8a78-3cb06cde93b4
3a0ae95d-ffd6-4564-b1ee-e3eb1f58933c
trixx.420

Dołączam do kolekcji :)

74a1fe88-b786-4c8a-81bc-4ef17ccb9cce

Zaloguj się aby komentować

Czy jest tu jakiś (samochodowy) cwaniak? Rozglądam się od dłuższego czasu za kombivanami i najlepiej mi wygląda Ford Tourneo Connect EcoBlue 2.0 122KM. Silnik i skrzynia są od VAGa, reszta to Ford. Może ktoś coś o nim wiecej powiedzieć, jakieś duże przeciw?

#motoryzacja #samochody
Aksal89

Jaka reszta to Ford? Przecież to Caddy z innymi lampami i znaczkiem

Zaloguj się aby komentować

Kupiłem Opla.

Wczoraj przejechałem nim z Kopenhagi do Aarhus.

Ale się jaram (ʘ‿ʘ) Po 2,5 roku bujania się zbiorkomem, tachania mebli autobusem i wynajmowania aut, w końcu będę sam sobie sterem, żeglarzem i rybą. Ale będę jeździł.

#samochody #chwalesie #kupilemopla
86c50b12-d25b-4e92-9cff-00b1ad625a8c
824268f7-b72e-4f9a-8afb-d2c614a210a6
dolchus

@lukmar napisz jaki silnik dokładnie bo diesle miały wadę fsvryczną i panewy mogą się łatwo zatrzeć

Odczuwam_Dysonans

@lukmar oględnie rzeczy ujmując, nie jestem fanem marki, ale ogólnie Insignie są wygodne, sporo miejsca i przyzwoicie się tym jeździ. Nie jest to jakiś zły wybór. Niech służy!

Michumi

@lukmar @lucabianco spaniałe auto, miałem wersję cosmo czy jak rocznik bodaj 2012 (kupiłem w 2014).

Jedyna usterka to zaśniedziałe styki w wiązce klimy - straciłem 2 dni na lokalnych naprawiaczy i chuja zrobili, w serwisie 150 pln i 20 minut.

Poza tym auto rewelacyjne. Potem zacząłem jeździć służbowymi octaviami i to też fajne auta ale do Insigni nie mają startu.

a tak btw to jak kupiłem Insignię pracowałem w duńskim corpo i często odwiedzałem cph, billund, aarhus, thisted w Danii najlepsze steki jadłem

Zaloguj się aby komentować

720HP Skoda Superb 2.5 TFSI | 0-100 100-200 POV & INSANE SOUND

https://youtu.be/K1-tF4UkGuA

#motoryzacja #samochody #skoda #tuning#autotopnl
Chunx

Matko bosko! Świetny sliperek

Tapporauta

Odpowiednia furka na jazdę po mieście, od czerwonego do czerwonego ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Half_NEET_Half_Amazing

@Chunx @Tapporauta

mokry sen przedstawiciela handlowego 😉

Zaloguj się aby komentować

Korzystacie z tych specyfików dolewanych do baku, które mają czyścić wtryski i ogólnie układ paliwowy? Działa to? Warto?

Sam wlałem ze 3x do baku, zgodnie z zaleceniem co 5kkm ale nawet efektu placebo nie czuję.

#pytaniedoeksperta #mechanikasamochodowa
Topia

Pewnie działanie jak tych musujacych kspsułek witaminowych do rozpuszczania w wodzie: zabić nie zabije, ale nic specjalnego też nie zdziała.

Podstawa to lać paliwo dobrej jakości z dobrych stacji.

Anteczek

Te dodatki naprawdę działają, można testy na YouTube obejrzeć. Ale może po prostu silnik masz w mirę czysty, nie zalepiony nagarem, to nie zauważysz różnicy. Ale nie zaszkodzi raz na jakiś czas dać, lepiej nie dopuścić, żeby się złogi wytworzyły.

Zaloguj się aby komentować

Pomyślałem, że podzielę się moją opinią z Autocentrum odnośnie Audi Q5 II. To polularny model z popularnego segmentu, więc może ktoś szuka. Jeśli ktoś miałby pytania, to zapraszam.

Samochód:
Audi Q5 II
Silnik 2.0 TDI 190KM 140kW
Rok produkcji 12.2017
Przebieg: 92 tys. km

Całokształt 5/5
Auto sprawuje się bardzo dobrze. O plusach nie ma za bardzo co się rozpisywać, bo wszystko jest po prostu tak, jak być powinno. Drażnić mogą pewne detale, ale chyba nie ma aut idealnych.
Za największą wadę uznałbym małą ilość miejsca w środku jak na te gabaryty auta, oraz pazerność Audi, które dosłownie za wszystko każe sobie dopłacać.

Silnik 5/5
190 KM wystarcza w zupełności przy normalnej jeździe. Silnik jest oszczędny i na razie bezawaryjny.

Skrzynia biegów 5/5
S-Tronic to chyba jeden z lepszych automatów na rynku.

Układ jezdny/zawieszenie 4/5
Zasadniczo OK. W zależności od trybu jazdy można sobie zmienić siłę wspomagania. To co trochę denerwuje, to zawieszenie, które nie jest ani sztywne, ani komfortowe, tylko jakieś takie nijakie, i to mimo pneumatyki. Tryby jazdy niewiele tu dają.

Widoczność 5/5
Lusterka są duże. Kamery 360 stopni ułatwiają parkowanie. Nie mam zastrzeżeń.

Ergonomia/funcje 4/5
To element, z którego słynie Audi. Generalnie jest poprawnie, jednak jest pole do poprawy:
- Sterowanie tempomatem z manetki jest dla mnie mniej wygodne, niż sterowanie na kierownicy jak np. w VW.
- Brak ekranu dotykowego. Czasem zwłaszcza w Google Maps to przeszkadza.
- Radia nie da się ustawić tak, by wyświetlało na głównym ekranie nazwę utworu i wykonawcę - żenada. W 16-letnim Seacie to miałem.

Ilość miejsca/przestrzeń 3/5
Tu moje największe zastrzeżenie do tego auta. Bagażnik na papierze jest duży, ale przez to, że jest też wysoka podłoga, to wcale się do niego tak dużo nie mieści. Przestrzeni w środku nie ma za wiele. Jeśli wsadzimy fotelik dla dziecka z bazą, to przed nim pasażer może podróżować na wcisk. Konkurencja z segmentu jak np. Hyundai Santa Fe oferuje tu o wiele więcej.

Wyciszenie 5/5
Jest OK, zwłaszcza że mam szyby akustyczne z przodu. Nie słychać klekotania diesla. Nie jest to klasa światowa, ale ani nie ten segment, ani nie ta bryła auta, żeby bić rekordy wyciszenia.

Koszty utrzymania 4.5/5
Pewnie gdy auto będzie się starzeć, to koszty będą wysokie. Na razie za wszystko płaci serwis Audi (gwarancja serwisowa 10 lat dla aut zakupionych w Szwajcarii), więc koszty to tylko wymiana oleju, ubezpieczenie i paliwo. Wiadomo, że elemety takie jak np. opony wzmocnione 20 cali są droższe, niż do klasy budżetowej.

Stosunek jakość/cena 3.5/5
Jakość wykonania/spasowania jest normalna. Razi mnie pazerność Audi, które dosłownie za wszystko każe sobie dopłacać. Mam dokupioną opcję sportowych elektrycznych foteli, ale okazało się, że nie mają pamięci. Żenada, bo auta nie premium z niższego segmentu to przeważnie mają, a Audi za prawie 400 tysięcy złotych nie ma.
Kolejna oznaka pazerności, to aktualizacje systemu nawigacji i płatne subskrypcje. Czy to jest normalne, żebym do systemu nawigacji, który kosztował bodajże 28 tysięcy złotych po trzech latach musiał płacić jak za zboże za aktualizacje mapy?! Do tego płatna subskrypcja za różne przydajki, które choćby w Tesli są w standardzie.

Bezawaryjność 4.5/5
Sporadycznie(ze 3 razy w roku) zdarza się, że kamera 360 wariuje, czy system się zrestartuje, ale nie jest to nic poważnego.

Spalanie 4.5/5
Auto jak na te gabaryty i kształty jest oszczędne. W trasie da się zejść do 6.2 l/100 km, a przy normalnej jeździe z prędkościami autostradowymi to około 7 l/100 km. Wynik nie do pobicia przez te wszystkie wynalazki wspomagane prądem.

Ogólnie polecam. Auto na pewno kupiłbym drugi raz. Na razie nie widzę powodu, żeby zmieniać, bo nowe modele nie oferują niczego więcej, co by mnie interesowało.
Jak ktoś ma pytania, to zapraszam.

#samochody #audi #pokazauto
3da7c069-4e9d-420b-80ff-e16171d57a29
KierownikW10

@Topia kolejny obrzydliwy SUV, który może i jest duży w środku ale za to mały wewnątrz. Szwagier ma Q5 z 2021, wcześniej jezdził Volvo xc60. Ostatnio jako auto zastępcze dostał Audi A6, pojeździł kilka dni, później był zachwycony tym jak to auto się super zachowuje na drodze, jest ciche i mało pali. No ba, to głównie dlatego, że po prostu nie jest suvem.

bartek555

Samochod typu chcialbym q7, ale mnie nie stac, wiec kupie suva, ktory w srodku ma miejsca tyle co golf xD i to jeszcze tfu w dieslu.

Zaloguj się aby komentować

Szukam auta w przedziale 20k - 35k PLN (a tak naprawdę to 40-60k dkk, bo nie wiem jak teraz jest z cenami aut w Polsce).

Wymagania / moje tło:

  • Kombi
  • > 400km dojazdów do pracy autostradami tygodniowo (100km w jedną stronę)
  • Dużo miejsca z tyłu (często będzie pełne, bo będę jeździć z ludźmi do pracy)
  • Tanie w naprawach
  • W miarę łatwe do sprzedania w Polsce za 4-5 lat.
  • Hak, tempomat

Oprócz tego co w ankiecie, biorę pod uwagę VW Golf 1,6 TDi 105 (diesel) 2011, Audi A4 2,0 TDi 143 (diesel) 2010.

Co polecacie? Co odradzacie? Na co uważać? Dziękuję z góry, odwdzięczę się jak będziecie mieli jakieś pytania o LEGO

#samochody #mechanikasamochodowa #pytaniedoeksperta #pytanie #motoryzacja #dania #humorobrazkowy
494d2cfc-f56a-496c-8285-c5d1ae2d5486

Co wybrać?

47 Głosów
Helio09.

Bierz kie, w 2912 roku sprzedasz jako roczną sztukę

i_am_not_a_robot

Trochę nie wierzyłem w to, że "w Danii LPG nie istnieje", ale wg mylpg.eu w Danii znajduje się całe... 5 stacji obsługujących gaz.

ce8a2cb9-5b25-40dc-bbec-16b73e54be1d
Dexster

Jak chcesz duże auto za relatywnie male pieniądze to skoda superb. Miałem z 190km benzyna z 2019r i to była bajka. Nie ważne który model rocznikowy skoda superb wygrywa ilością miejscaz tyłu. Minus to że nudne jak flaki z olejem.

Zaloguj się aby komentować

Jadąc po kolei:

  • czyszczenie głowicy, w ruch poszła jedynie szmata. Stosowanie chemii w tym miejscu mogłoby być kłopotliwe gdyby coś spłynęło kanałami do miski albo zostało do momentu rozruchu. Widać jak działają dzisiejsze oleje, im dalej od rozrządu tym silnik bardziej pochyły ku dołowi. W miejscach gromadzenia się oleju stary szlam było dużo łatwiej domyć. Może wezmę jeszcze szklanki do mycia, sprężyn zaworowych za bardzo nie ma jak żeby nie ryzykować wpadnięcia któregoś.
  • odkryłem przyczynę utraty cieczy chłodzącej. Jedna ze śrub musiała się poluzować (albo nie dokręciłem do końca, też możliwe) i gdzieś po drodze wypadła. Na szczęście to typowa śruba, coś się dobierze.
  • przypasowałem wydrukowaną niedawno uszczelkę. Szyba nie była umyta z jakiegoś kleju albo starej uszczelki dowulkanizowanej do szyby, ale podoba mi się jak się ze sobą spasowały te części.

Plan na najbliższą przyszłość to złożyć kanapkę (części będą pewnie w przyszłym tygodniu), umyć szklanki, sprowadzić części, zmienić uszczelniacze zaworowe, dokręcić pompę brakującą śrubą i dolać płynu, zmontować to wszystko.

#macmajster #samochody #prestizowygruz2 #diy #zrobtosam
144954d6-23e4-4da4-af1e-2d6ac3bf6cff
55440e42-0fdf-4770-a06f-85a0b5b23d31
1c828f4a-c527-41f7-b9a3-9576277ea8a0
Toarddd

Jak chcesz rozpiąć zawór bez zdejmowania głowicy to masz 2 opcjie, albo tłokustawić w gmp i zawór oprzeć o tłok i wtedy rozpiać albo weżyk do sprawdzania kompresji wkręcić w otwór świecy i podpiąć do prosto do butli konpresora zeby cały czas tam było ciśnienie i w tedy zawór też nie wypadnie i można normalnie rozpiąć.

Zaloguj się aby komentować

Druk numer trzy, jest dużo lepiej. Live Z poszło 0,2 w dół, stopa słonia wywalona, latanie przez model z uniesioną dyszą wyłączone, temperatura stołu podniesiona do 60 st. C, brim wywalony, podpory tylko w modelu. Na wcześniejszej sztuce próbowałem podtapianie, ale nie znalazłem jeszcze dobrej temperatury. Jestem wystarczająco zadowolony żeby po obróbce wewnętrznych powierzchni uszczelki zamontować to i sprawdzić jak będzie się trzymało długoterminowo w samochodzie.

https://www.hejto.pl/tag/macmajster#macmajster #samochody #prestizowygruz2 #zrobtosam #diy #druk3d
21be7775-97b7-4aa6-b974-ce37ccc3e878
mortt

to będzie w środku auta? PLA raczej się do tego nie nadaje. W lecie może popłynąć. Wiele PLA robi się plastycznych w okolicy 40 stopni

Yossarian

Dziś przyszły zamówione na allegro nakrętki do klejów /silikonów. Druk 3d, w środku oring, piękna robota.


Tak sobie to właśnie wyobrażałem

d_kris

@macgajster jak pokona ją temperatura to możesz spróbować wydrukować formę z PLA i zalać ją silikonem formerskim twardym. Parę uszczelek odpornych na wrzątek tak zrobiłem.

Zaloguj się aby komentować

Jakie używane auto do 15k PLN polecacie?

Mam na oku Skode Fabię II, Audi A3 P8 oraz Audi A4 B6.

Interesuje mnie jedynie benzyna.
Szukam czegoś nisko awaryjnego / z tanimi częściami.
Ważniejsza dla mnie jest frajda z jazdy niż wygody

Jakieś polecajki?

#kiciochpyta
jajkosadzone

Wszystko z dala od vag.

I w ogole jaki rozstrzal- od auta klasy b do klasy d xD

Polecam w jak najlepszym stanie jak najmlodsze auto- opel corsa lub fiat punto jezeli to ma byc klasa B

Fiat Bravo, Citroen C4 jezeli klasa C

Honda Accord, Citroen C5 jezeli klasa D

Taxidriver

Wybierz jedno, bezawaryjne/grupa VAG

GitHub

Brał bym skode.

18k budżet i myślisz o A3 8P? To koszt zakupu pojazdu to będzie początek wydatków.


- nisko awaryjne

- tanie części

- dające frajdę z jazdy


Weź się zdecyduj ;)


Generalnie w tym budżecie wybierasz w: Citigo, Mii, Fabia, Punto, Fiesta, Micra, Swift

Roczniki od 2014

Zaloguj się aby komentować

Skończyłem proces mycia kanapki. Marcin (mechanik) potwierdził przypuszczenie, że ktoś "nie wymieniał oleju na czas".
Na zdjęciach wyczyszczony wałek rozrządu, wyczyszczona kanapka bez elementów składowych.

Orientacyjny czas procesów żeby doprowadzić to do obecnego stanu:

  • zdjęcie pokrywy - 1 godzina,
  • mycie pokrywy wraz z rozebraniem odmy i myciem pod nią - 7 ... 8 godzin,
  • obranie pokrywy ze starego lakieru - 2 godziny,
  • malowanie pokrywy - 2 godziny,
  • wyjęcie kanapki - 2 ... 2,5 godziny,
  • rozebranie kanapki - 1 godzina,
  • mycie części kanapki - 13 ... 14 godzin.

Do zrobienia:

  • zamówienie oringów i simmeringu do kanapki,
  • montaż kanapki,
  • czyszczenie głowicy pod kanapką bez wyjmowania,
  • wymiana uszczelniaczy zaworowych, sprawdzenie czy na prowadnicach zaworów są luzy,
  • sprawdzenie czy i jaka uszczelka powinna być na łączeniu głowica - kanapka,
  • montaż (jeśli uszczelka będzie "płynna" to kolejny punkt i druga rozbiórka nie ma znaczenia),
  • pomiar luzów zaworowych,
  • dobranie płytek zaworowych,
  • zdjęcie kanapki, podmiana płytek, montaż,
  • podlanie części olejem żeby nie startowały na sucho,
  • montaż pokrywy,
  • naklejenie znaczka na pokrywę.

uff... "Zawsze mogłeś zbierać znaczki".

#macmajster #samochody #prestizowygruz2 #diy #zrobtosam
8095f9fe-80bb-43bd-81eb-9e9d1722cfde
978900b4-d79c-42ef-bf73-27f55392b0e5
7ff84d36-962c-469e-b02a-98e68de0828e
3zet

@macgajster wałek na zdjęciu wygląda na przytyrany, będziesz coś z nim jeszcze robił?

Zaloguj się aby komentować

24h Le Mans 1955 – odbył się w dniach 11-12 czerwca 1955, zwyciężył w nim Mike Hawthorn. Podczas wyścigu miał miejsce wypadek Pierre’a Levegha jadącego w Mercedesie, poza kierowcą zginęło w nim 82 widzów, a dalszych 120 odniosło rany i obrażenia.

Przez pierwsze dwie godziny wyścigu trzej kierowcy: Eugenio Castellotti, Mike Hawthorn i Juan Manuel Fangio przewodzili na przemian stawce. Na 33 okrążeniu, naprzeciwko głównej trybuny, Hawthorn niespodziewanie podjął decyzję o zjechaniu do boksu i zaczął hamować. Zaskoczony jadący za nim Lance Macklin w celu uniknięcia kolizji wykonał gwałtowny skręt w lewo, nie widząc, że z pełną prędkością pędzą tuż za nim dwa Mercedesy, którymi kierowali Levegh i Fangio. Levegh w ostatniej chwili uniósł rękę by ostrzec Fangia, po czym uderzył w Macklina z prędkością ponad 200 km/h. Jego pojazd, wyrzucony w powietrze, uderzył w szczyt wału ziemnego przed zatłoczoną trybuną i roztrzaskał się. Zginął kierowca. Silnik i fragmenty karoserii zabiły wielu widzów, przy czym pokrywa silnika − wirując z ogromną prędkością − zadziałała jak nóż gilotyny[1].

Mimo wypadku dyrektor wyścigu, Charles Faroux, postanowił o jego kontynuacji. Pod koniec dziewiątej godziny wyścigu szef ekipy Mercedesa rozmawiał telefonicznie ze zwierzchnikami w Stuttgarcie, którzy na znak żałoby nakazali mu wycofać z zawodów pozostałe dwa samochody tej stajni. Choć Juan Manuel Fangio i Stirling Moss prowadzili z dużą przewagą, szef ekipy spełnił polecenie.

Ostateczny bilans wypadku podano dopiero po zakończeniu wyścigu. Tragedia pochłonęła 83 ofiary śmiertelne i 120 rannych. Niektóre kraje (Francja, Niemcy, Hiszpania i Szwajcaria) natychmiast zakazały organizacji takich imprez. Firma Mercedes postanowiła wycofać się z rywalizacji sportowej i nie wróciła na tory wyścigowe aż do roku 1987.

https://pl.wikipedia.org/wiki/24h_Le_Mans_1955

#motoryzacja #wyscigi
@cebulaZrosolu @Marchew @D21h4d @Boltzman Wołam, bo byliście zaangażowani w temat robienia uszczelki od zera.
Kupiłem filament, wczoraj testowałem na prostych kształtach z podporami, dziś wydrukowałem na próbę swoją uszczelkę.
Nie jest źle, choć ustawienia ewidentnie można poprawić. Najgorzej wygląda pierwsza warstwa, jakby trochę za rzadko przebiegi były i chyba również za daleko od stołu. Po podporach pozostają pojedyncze linie, trochę ciasne miejsce żeby podejść bocznymi i je wyciąć. Wypełnienie 70%, jest dość sztywna w grubszych fragmentach, natomiast w osi ładnie się ugina.

#macmajster #samochody #prestizowygruz2 #zrobtosam #diy #druk3d
141cf15d-6f17-4906-b5ea-2a09a321e663
8da975a0-29df-419f-87c9-bca32a2fe765
412ec8db-f553-4ac7-9654-a905e16e07f3
Pajra

Jaka drukarka, jaki filament?

Pajra

Ten spód rzeczywiście słabo wygląda, drukowałeś z raftem?

Masz w swoim slicerze opcję szew zlokalizować w jednym miejscu zamiast losowo? Jak będziesz miał wszystko w jednym pasku to łatwiej to ogarnąć papierem ściernym.

macgajster

@Pajra jest problem z kalibracją osi Z. Może w przyszłym tygodniu posiedzę ja albo kolega, na razie próbuję jak to wyjdzie i czy ma sens. Raft puściłem. Czy jest opcja dla szwów to muszę poszukać. Papier ścierny tutaj raczej będzie słabo podchodził, ale w sumie nie zaszkodzi spróbować, zawsze mogę zrobić drugą sztukę.

Boltzman

@macgajster z czego drukowałeś?

Jak masz wątpliwości co do szczelności ustaw w piekarniku temperaturę ciut niższą niż topnienia i wygrzej z 30 minut.

macgajster

@Boltzman TPU, w poście gdzieś wyżej jest link.

Raczej na razie będę korzystał z tego jako wzorzec, a docelowo będę chciał zrobić coś ładniejszego, tzn. ustawić drukarkę, na koniec roztopić delikatnie powierzchnię jakimś płaskim grotem. W piekarniku mogłoby się zdeformować lub nawet spłynąć, nie mówiąc już o niechęci do używania go później do jedzenia

Boltzman

@macgajster no spoczko, wiadomo, że ustawienia są ważne zawsze ;p. A TPU póki się nie pali nie powinno być niebezpieczne. A co do samej procedury wygrzewanie to poczytaj w necie jeśli chcesz. Takie wygrzanie spowoduje utrwalenie łączeń i nic nie popłynie. Wiele razy tak robiłem żeby uzyskać wodoodporność.

Inna sprawa jest taka, że możesz zmienić kształt wydruku i kupić dwie płaskie zwykle uszczelki. I tylko nałożyć je na taką obudowę w której wymodelujesz sloty na te uszczelki. Z tego zyskujesz ładną szczelność i potrzebny kształt.

Zaloguj się aby komentować

Na dziś wystarczy. Zacząłem o 16:15, skończyłem o 22:30. Kanapka rozebrana, koniki i ich wałki wyczyszczone, koło pasowe i śruba też. Kanapka do doczyszczenia z góry i czyszczenia od dołu. Wałek rozrządu do czyszczenia. Do kupienia simering i oringi.
Poza tym wyszczotkowałem, zamontowałem i naoliwiłem antykorozyjnie blachę odmy w pokrywie. Sama pokrywa jest już odmalowana. U @3zet czeka znaczek na pokrywę.
Uhetany, ale zadowolon. Jeszcze drugie tyle i będzie można przejść do zakładania wszystkiego na silnik (po wymianie uszczelniaczy zaworowych).

#macmajster #samochody #prestizowygruz2 #diy #zrobtosam
3427aee5-1596-4f17-b261-5e9421f61394

Zaloguj się aby komentować