#motoryzacja #historiamotoryzacji #samochody
Zaloguj się aby komentować
Społeczność
Zaloguj się aby komentować
@macgajster no ale absolutnie wszystko sprawdziłeś? Na mubi masz te 150 zwrotu...zawsze coś.
@macgajster Bardzo prawdopodobne że po prostu ta Asterka jest w grupie "podwyszonego ryzyka" czyli że bardzo często jej kierowcy powodują jakieś kolizje, coś jak z ubezpieczeniem Bmw e36/e46 jest często droższe niż nowsze generacje.
Mi Corsa też skoczyła. Podobne wartości
Zaloguj się aby komentować
Ciekawe ile sam obecny właściciel dołożył XD bo alusy, pasek uziemiający, multilock i owiewki to myślę że mógł pierwszy właściciel dodać, ewentualnie też pokrowiec na fotel (stawiam że przetarty może być), naklejki, spoiler i choinka to raczej inwencja obecnego XD brakuje mu tylko rovera, pomarańczowych kierunków i ocipiari orciari, wtedy byłby modelowy po tjuningu XDDD
Zaloguj się aby komentować
A taka klatka to legalna w polszy jest?
Zaloguj się aby komentować
@bori Mało kto wie, że można było wyjąć rozrusznik, demontując tylne koło, domowi mechanicy zazwyczaj odkręcali cały silnik. Miałem takiego zgrzyta jak na zdjęciu, palony z bicza.
Z tej serii (chyba w tej szacie w latach 80 wydawana) mam picrela, potem kolorowe okładki robili xD
Dołączam do kolekcji :)
Zaloguj się aby komentować
Jaka reszta to Ford? Przecież to Caddy z innymi lampami i znaczkiem
Zaloguj się aby komentować
@macgajster no witam :)
@macgajster witam w gronie posiadaczy hybryd benzyna - LPG
Zaloguj się aby komentować
Niby beka, ale spasowanie pod Opelka godne podziwu.
Zaloguj się aby komentować
@lukmar napisz jaki silnik dokładnie bo diesle miały wadę fsvryczną i panewy mogą się łatwo zatrzeć
@lukmar oględnie rzeczy ujmując, nie jestem fanem marki, ale ogólnie Insignie są wygodne, sporo miejsca i przyzwoicie się tym jeździ. Nie jest to jakiś zły wybór. Niech służy!
@lukmar @lucabianco spaniałe auto, miałem wersję cosmo czy jak rocznik bodaj 2012 (kupiłem w 2014).
Jedyna usterka to zaśniedziałe styki w wiązce klimy - straciłem 2 dni na lokalnych naprawiaczy i chuja zrobili, w serwisie 150 pln i 20 minut.
Poza tym auto rewelacyjne. Potem zacząłem jeździć służbowymi octaviami i to też fajne auta ale do Insigni nie mają startu.
a tak btw to jak kupiłem Insignię pracowałem w duńskim corpo i często odwiedzałem cph, billund, aarhus, thisted
Zaloguj się aby komentować
Matko bosko! Świetny sliperek
Odpowiednia furka na jazdę po mieście, od czerwonego do czerwonego ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Chunx @Tapporauta
mokry sen przedstawiciela handlowego 😉
Zaloguj się aby komentować
Pewnie działanie jak tych musujacych kspsułek witaminowych do rozpuszczania w wodzie: zabić nie zabije, ale nic specjalnego też nie zdziała.
Podstawa to lać paliwo dobrej jakości z dobrych stacji.
chuj oszustwo, nie warto
Te dodatki naprawdę działają, można testy na YouTube obejrzeć. Ale może po prostu silnik masz w mirę czysty, nie zalepiony nagarem, to nie zauważysz różnicy. Ale nie zaszkodzi raz na jakiś czas dać, lepiej nie dopuścić, żeby się złogi wytworzyły.
Zaloguj się aby komentować
@Topia kolejny obrzydliwy SUV, który może i jest duży w środku ale za to mały wewnątrz. Szwagier ma Q5 z 2021, wcześniej jezdził Volvo xc60. Ostatnio jako auto zastępcze dostał Audi A6, pojeździł kilka dni, później był zachwycony tym jak to auto się super zachowuje na drodze, jest ciche i mało pali. No ba, to głównie dlatego, że po prostu nie jest suvem.
Nie znasz się elo
Samochod typu chcialbym q7, ale mnie nie stac, wiec kupie suva, ktory w srodku ma miejsca tyle co golf xD i to jeszcze tfu w dieslu.
Zaloguj się aby komentować
Bierz kie, w 2912 roku sprzedasz jako roczną sztukę
Trochę nie wierzyłem w to, że "w Danii LPG nie istnieje", ale wg mylpg.eu w Danii znajduje się całe... 5 stacji obsługujących gaz.
Jak chcesz duże auto za relatywnie male pieniądze to skoda superb. Miałem z 190km benzyna z 2019r i to była bajka. Nie ważne który model rocznikowy skoda superb wygrywa ilością miejscaz tyłu. Minus to że nudne jak flaki z olejem.
Zaloguj się aby komentować
Jak chcesz rozpiąć zawór bez zdejmowania głowicy to masz 2 opcjie, albo tłokustawić w gmp i zawór oprzeć o tłok i wtedy rozpiać albo weżyk do sprawdzania kompresji wkręcić w otwór świecy i podpiąć do prosto do butli konpresora zeby cały czas tam było ciśnienie i w tedy zawór też nie wypadnie i można normalnie rozpiąć.
Zaloguj się aby komentować
to będzie w środku auta? PLA raczej się do tego nie nadaje. W lecie może popłynąć. Wiele PLA robi się plastycznych w okolicy 40 stopni
Dziś przyszły zamówione na allegro nakrętki do klejów /silikonów. Druk 3d, w środku oring, piękna robota.
Tak sobie to właśnie wyobrażałem
@macgajster jak pokona ją temperatura to możesz spróbować wydrukować formę z PLA i zalać ją silikonem formerskim twardym. Parę uszczelek odpornych na wrzątek tak zrobiłem.
Zaloguj się aby komentować
Wszystko z dala od vag.
I w ogole jaki rozstrzal- od auta klasy b do klasy d xD
Polecam w jak najlepszym stanie jak najmlodsze auto- opel corsa lub fiat punto jezeli to ma byc klasa B
Fiat Bravo, Citroen C4 jezeli klasa C
Honda Accord, Citroen C5 jezeli klasa D
Wybierz jedno, bezawaryjne/grupa VAG
Brał bym skode.
18k budżet i myślisz o A3 8P? To koszt zakupu pojazdu to będzie początek wydatków.
- nisko awaryjne
- tanie części
- dające frajdę z jazdy
Weź się zdecyduj ;)
Generalnie w tym budżecie wybierasz w: Citigo, Mii, Fabia, Punto, Fiesta, Micra, Swift
Roczniki od 2014
Zaloguj się aby komentować
@macgajster wałek na zdjęciu wygląda na przytyrany, będziesz coś z nim jeszcze robił?
Zaloguj się aby komentować
24h Le Mans 1955 – odbył się w dniach 11-12 czerwca 1955, zwyciężył w nim Mike Hawthorn. Podczas wyścigu miał miejsce wypadek Pierre’a Levegha jadącego w Mercedesie, poza kierowcą zginęło w nim 82 widzów, a dalszych 120 odniosło rany i obrażenia.
Przez pierwsze dwie godziny wyścigu trzej kierowcy: Eugenio Castellotti, Mike Hawthorn i Juan Manuel Fangio przewodzili na przemian stawce. Na 33 okrążeniu, naprzeciwko głównej trybuny, Hawthorn niespodziewanie podjął decyzję o zjechaniu do boksu i zaczął hamować. Zaskoczony jadący za nim Lance Macklin w celu uniknięcia kolizji wykonał gwałtowny skręt w lewo, nie widząc, że z pełną prędkością pędzą tuż za nim dwa Mercedesy, którymi kierowali Levegh i Fangio. Levegh w ostatniej chwili uniósł rękę by ostrzec Fangia, po czym uderzył w Macklina z prędkością ponad 200 km/h. Jego pojazd, wyrzucony w powietrze, uderzył w szczyt wału ziemnego przed zatłoczoną trybuną i roztrzaskał się. Zginął kierowca. Silnik i fragmenty karoserii zabiły wielu widzów, przy czym pokrywa silnika − wirując z ogromną prędkością − zadziałała jak nóż gilotyny[1].
Mimo wypadku dyrektor wyścigu, Charles Faroux, postanowił o jego kontynuacji. Pod koniec dziewiątej godziny wyścigu szef ekipy Mercedesa rozmawiał telefonicznie ze zwierzchnikami w Stuttgarcie, którzy na znak żałoby nakazali mu wycofać z zawodów pozostałe dwa samochody tej stajni. Choć Juan Manuel Fangio i Stirling Moss prowadzili z dużą przewagą, szef ekipy spełnił polecenie.
Ostateczny bilans wypadku podano dopiero po zakończeniu wyścigu. Tragedia pochłonęła 83 ofiary śmiertelne i 120 rannych. Niektóre kraje (Francja, Niemcy, Hiszpania i Szwajcaria) natychmiast zakazały organizacji takich imprez. Firma Mercedes postanowiła wycofać się z rywalizacji sportowej i nie wróciła na tory wyścigowe aż do roku 1987.
https://pl.wikipedia.org/wiki/24h_Le_Mans_1955
Zaloguj się aby komentować
Jaka drukarka, jaki filament?
@Pajra prusa i3, TPU
Ten spód rzeczywiście słabo wygląda, drukowałeś z raftem?
Masz w swoim slicerze opcję szew zlokalizować w jednym miejscu zamiast losowo? Jak będziesz miał wszystko w jednym pasku to łatwiej to ogarnąć papierem ściernym.
@Pajra jest problem z kalibracją osi Z. Może w przyszłym tygodniu posiedzę ja albo kolega, na razie próbuję jak to wyjdzie i czy ma sens. Raft puściłem. Czy jest opcja dla szwów to muszę poszukać. Papier ścierny tutaj raczej będzie słabo podchodził, ale w sumie nie zaszkodzi spróbować, zawsze mogę zrobić drugą sztukę.
@macgajster z czego drukowałeś?
Jak masz wątpliwości co do szczelności ustaw w piekarniku temperaturę ciut niższą niż topnienia i wygrzej z 30 minut.
@Boltzman TPU, w poście gdzieś wyżej jest link.
Raczej na razie będę korzystał z tego jako wzorzec, a docelowo będę chciał zrobić coś ładniejszego, tzn. ustawić drukarkę, na koniec roztopić delikatnie powierzchnię jakimś płaskim grotem. W piekarniku mogłoby się zdeformować lub nawet spłynąć, nie mówiąc już o niechęci do używania go później do jedzenia
@macgajster no spoczko, wiadomo, że ustawienia są ważne zawsze ;p. A TPU póki się nie pali nie powinno być niebezpieczne. A co do samej procedury wygrzewanie to poczytaj w necie jeśli chcesz. Takie wygrzanie spowoduje utrwalenie łączeń i nic nie popłynie. Wiele razy tak robiłem żeby uzyskać wodoodporność.
Inna sprawa jest taka, że możesz zmienić kształt wydruku i kupić dwie płaskie zwykle uszczelki. I tylko nałożyć je na taką obudowę w której wymodelujesz sloty na te uszczelki. Z tego zyskujesz ładną szczelność i potrzebny kształt.
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować