Wczoraj przejechałem nim z Kopenhagi do Aarhus.
Ale się jaram (ʘ‿ʘ) Po 2,5 roku bujania się zbiorkomem, tachania mebli autobusem i wynajmowania aut, w końcu będę sam sobie sterem, żeglarzem i rybą. Ale będę jeździł.
#samochody #chwalesie #kupilemopla
@lukmar ta jeździł xD
Nie no żartuje, niech służy :)
@cebulaZrosolu Widziałem opinie że Insignie z tych roczników (to jest 2011) były swego czasu królowymi lawet xD
No ale trafił mi się bardzo zadbany egzemplarz z niskim przebiegiem, więc uznałem że zaryzykuję xD
@lukmar popularne auto, mój brat ma w dieslu i w sumie nie kojarzę by coś mu się poważnego stało, ziomek ma turbo benzynę i jedyne na co narzeka to na spalanie xD
@lukmar fajne autko. Sporo tego jeździ więc zakładam, że daje radę. Bardzo podoba mi się to, że klapą bagażnika jest prawie cały tył przez co otwór załadunkowy jest ogromny. Co pod maską?
@the_good_the_bad_the_ugly cdti 2,0 eco. Na papierze 130 koni, chociaż przez 13 lat pewnie kilka uciekło. Bez szaleństw, ale na duńskie autostrady jest moim zdaniem w sam raz.
@the_good_the_bad_the_ugly w ogóle a propos klapy bagażnika, to to jest bodaj najwyższa wersja wyposażenia (cosmo), więc klapa jest elektryczna. Wczoraj już przywaliłem nią w ścianę garażu, bo chciałem sprawdzić czy jest czujka, która by na to uważała XDD
@lukmar powinno się dać jakoś zaprogramować do jakiego momentu się sama otwiera
@lukmar i nadal nie wiesz czy jest, może nie działa
Ja tam lubie tachac meble busem, przynajmniej biore tylko te potrzebne, jak jest auto to co trip do ikei to wracasz zaladowany do pelna.
@ErwinoRommelo Też prawda. Na szczęście ostatnio przeprowadzałem się rok temu, więc mieszkanie już urządzone. Nie powinno być dużo pokus.
@lukmar pojedziesz po stolik do salonu a wrocisz po 5 hot dogach, ze stloikiem pulka na przyprawy lyzka do butow z zestawem 5 kaktusow oraz jakims bajerem do lazienki.
@lukmar Pierwsze co zrób, to zabezpiecz podwozie i nadkola. Jak świat światem, Ople(chevrolety) gniją jak pojebion
Głupcze! W tej cenie mogłeś mieć kilkuletnią markę premium! #pdk
@lukmar od prywatnej osoby, czy jakaś salonowa używka? Bujam się z chęcią kupna auta już dobrą chwilę, bo uwidziałem sobie, że najbezpieczniej byłoby kupić używane z salonu, jakieś roczne może, ale ceny są astronomiczne jak na osobę przyzwyczajoną do cen w PL
I gratulacje!
@lukmar dobra, teraz doczytalem ze rocznik 2011
@cweliat od prywatnej. Problem z komisami jest taki (już pomijając prowizję), że często sprzedają niezarejestrowane auta, więc dochodzi Ci koszt rejestracji (czyli podatek ~100% wartości auta).
Ten egzemplarz znalazłem na dba, a że akurat byłem w Cph to umówiłem się na oglądanie i w kolejny weekend wróciłem kupić. To był jedyny samochód jaki oglądałem xD
Zapłaciłem 46000 koron + 340 opłaty za przerejestrowanie. No i planuje wydać pewnie kolejne 10k na poprawienie kilku pierdół i komplet letnich opon, bo kupiłem na zimówkach. Myślę że jak satysfakcjonuje Cię coś bardziej kompatkowego, to dorwiesz w tej cenie coś o połowę młodszego spokojnie, może mniej niż 5 lat nawet.
A to nie jest tak, że rejestracja i używanie auta w Danii jakoś niebiansko dużo kosztuje? Jakis ziomek na konkurencyjny portalu żalił się że nie stać go na auto w Kopenhadze.
@maly_ludek_lego czy ja wiem... Gdyby tak było, to nikt by tu nie miał samochodu, a o ile Twoje życie nie ogranicza się do miasta, w którym mieszkasz, to w zasadzie nie da się tu żyć bez przynajmniej jednego auta w rodzinie.
Faktycznie przy pierwszej rejestracji trzeba zapłacić podatek ok 100% wartości auta. Dlatego też nie opłaca się sprowadzać tu samochodów. Ale przy kupnie używanego samochodu jedyna opłata to 340 koron za przerejestrowanie. Do tego dochodzi ubezpieczenie (kilka stów miesięcznie) i "green tax". Ten ostatni rożni się w zależności od samochodu. Przy nowych samochodach z małymi silnikami da się zejść poniżej 1000kr rocznie. Ja za mój będę płacił 5400kr, a wielkie suvy potrafią spokojnie przekraczać 10k.
Samochody są trochę droższe niż w pl ale nie jakoś zaporowo. Ja za mój zapłaciłem około 26k pln, w Polsce pewnie bym wyrwał za 22.
To o czym trzeba pamiętać, to że średnia krajowa wynosi tutaj jakieś 25k kr (15k pln) na rękę miesięcznie. Także takie koszty nie są nie do przekroczenia.
Niech służy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Btw fajowskie felgi
duster benzyna 1.0 100KM z fabrycznym lpg landirenzo - przez 3 lata od zakupu jedyne co się popsuło to sfajczyły się 2 żarówki od świateł mijania- założyłem Helę i się nie palą
@superhero to słabo jak się nie palą... Weź inne marki. Może będą świecić normalnie. Sam mam dustera.
@RACO świecą bardzo dobrze i nie chcą się zespuć
@lukmar czlowiek cieszy sie z opla 2 x
Pierszy jak kupisz a drugi raz jak ci sie uda sprzedac.
Mialem astre 1.9 cdti - zepsulo sie wszystko to co pisali w internecie, ze moze sie zepsuc XD
Fakt, ze robilem nia rocznie 50k a kupilem jak miala 200k
Ale w tym samochodzie check engine - to byla norma jak jechalem co tydzien do pl
W piatek mechanik dostawal auto a w poniedzialek o 8 rano odbieralem - 2 lata XD
@Bystrygrzes ile litrów dolewki oleju silnikowego na przejechany 1 000 km?
@superhero wymianialem olej co 15k - zawsze wymagal 0,5 litry dolewki pomiedzy wymianami.
@Bystrygrzes super, w benzynowej corsie znajomych 0,5l oleju co 1 000 km bo pierścienie ulepione z gównolitu - opel das sch.....
@Bystrygrzes nie wiem. Ja tam słyszałem to powiedzenie o cieszeniu się w kontekście każdego auta - nie tylko Opli.
@lukmar u mnie tyczylo sie to tylko Astry. Reszta aut jezdzi jak szalona. Nawet vivaro
Øv, diesel to spory afgift. Ja za 1,6 2009 rok place 3700 halvårlig.
@robert07 no ja będę płacił 2700 za pół roku więc nie ma tragedii. W tym segmencie nie bardzo da się mniej w takich rocznikach. I mogę wjeżdżać do low emission zones!
@roberto07 @lukmar no właśnie jak to jest z tymi dieslami i jakie perspektywy? Bo ciągle straszą potencjalnymi ograniczeniami i z kim bym nie rozmawiał to „ooo diesel to nie”, a powiem szczerze, ze na wyjazdy do PL to jak znalazł, tylko boje się, że 2-4 lata i nie będzie tego jak sprzedać
@lukmar "a nie lepiej było dołożyć kilkaset tysięcy i kupić używaną markę premium?" #pdk ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@precelek albo jeszcze trochę i brać nową Dacię ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@precelek oho, kolega musi doradzać w sekcji rowerowej na pepperze xD
Insignia - jedyne auto, które wywaliło check engine, gdy oglądałem w komisie. A miałem 14 aut przez ostatnie 11 lat
@lukmar
Jeżdżę tym autem juz 3 lata, zdecydowanie najmniej psujące się auto w mojej karierze.
Najjwiększy problem tego auta to świece żarowe, które mogą występować w losowej kombinacji 1, 2, 3 lub 4 świec z czujnikiem ciśnienia. Aktualna cena tych świec to minimum 700 zł sztuka.
Jak hydroklapa zacznie wyć lub się nie otwierać w pełni to polecam zmienić olej.
Gdy po zgaszeniu będziesz słyszał dziwne wycie/pisk spod maski to od razu kup oryginalny nowy zawór n75 - zamiennik padł mi w 3 miesiące, nowy działa i pewnie już nie padnie. Awaria tego czujnika skutkuje odcinaniem turbo.
Na necie są szeroko dostępne adaptery bluetooth aby móc słuchać muzyki, wszystko w zależności jaki masz system multimedialny - żaden nie pozwala na odtwarzanie audio z telefonu za pomocą bt.
@lucabianco dzięki za konstruktywny komentarz. Myślę że niezależnie czym się jeździ to zawsze znajdzie się ktoś kto miał pecha. Albo farta xd
@lucabianco Kurde, nie miałem połowy problemów które ty opisałeś że miałeś przez 3 lata użytkowania auta i mówisz że to jest najmniej psujące się auto o.O czym Ty do cholery jeździłeś wcześniej?! xD
@Hi-cube a gdzie w swoim poście wymieniłem problemy?
-
Auto kupiłem ze świecami do wymiany - byłem tego świadom, więc dla potomnych podałem, że istnieją świece z czujnikiem ciśnienia i warto na nie uważać.
-
Hydroklapa - wymiany oleju dokonałem sam, olej kosztował 60 zł...
-
Zawór N75 OEM - 150 zł - wymiana 5 minut pod blokiem. Ja niestety przy pierwszej wymianie przycebuliłem i kupiłem zamiennik który wytrzymał 3 msc. Obecny OEM jeździ już rok i nic się nie dzieje.
Jeździłem głównie Audi - na drugi samochód mam Audi S3 (2018 r) - ten się akurat w ogóle nie psuje.
Powyższe to elementy eksploatacyjne - więc ciężko mówić tu o tym, że to są elementy, które się psuć nie powinny.
Opla mam w najwyższej wersji wyposażenia z pakietem OPC II, skórą nappa, kamerą wykrywającą znaki itp itd. Całkiem sporo tego jak na rok produkcji 2011.
Z drugiej strony - auto autu nie równe, nie zawsze przecież poprzedni właściciel serwisuje samochód należycie.
Podgrzewana kiera?
@dolchus właśnie kurde nie! A mam wersję cosmo, czyli niby najwyższą. Czytałem że Opel wkładał je wtedy do każdego modelu, więc nie wiem o co kaman.
@lukmar raczej to była opcja - w swoim oplu mam bardzo bogatą wersję a kierownicy podgrzewanej brak. Rok 2011.
@lukmar napisz jaki silnik dokładnie bo diesle miały wadę fsvryczną i panewy mogą się łatwo zatrzeć
@dolchus pisałem wyżej - cdti 2,0 Eco, 130km. Taa, czytałem o uszczelkach smoka w Insigniach, ale nie wiem czy ten silnik tez. Niedługo będzie szła na warsztat, to wspomnę i o tym.
@lukmar oględnie rzeczy ujmując, nie jestem fanem marki, ale ogólnie Insignie są wygodne, sporo miejsca i przyzwoicie się tym jeździ. Nie jest to jakiś zły wybór. Niech służy!
@lukmar @lucabianco spaniałe auto, miałem wersję cosmo czy jak rocznik bodaj 2012 (kupiłem w 2014).
Jedyna usterka to zaśniedziałe styki w wiązce klimy - straciłem 2 dni na lokalnych naprawiaczy i chuja zrobili, w serwisie 150 pln i 20 minut.
Poza tym auto rewelacyjne. Potem zacząłem jeździć służbowymi octaviami i to też fajne auta ale do Insigni nie mają startu.
a tak btw to jak kupiłem Insignię pracowałem w duńskim corpo i często odwiedzałem cph, billund, aarhus, thisted
Zaloguj się aby komentować