Druk numer trzy, jest dużo lepiej. Live Z poszło 0,2 w dół, stopa słonia wywalona, latanie przez model z uniesioną dyszą wyłączone, temperatura stołu podniesiona do 60 st. C, brim wywalony, podpory tylko w modelu. Na wcześniejszej sztuce próbowałem podtapianie, ale nie znalazłem jeszcze dobrej temperatury. Jestem wystarczająco zadowolony żeby po obróbce wewnętrznych powierzchni uszczelki zamontować to i sprawdzić jak będzie się trzymało długoterminowo w samochodzie.

https://www.hejto.pl/tag/macmajster#macmajster #samochody #prestizowygruz2 #zrobtosam #diy #druk3d
21be7775-97b7-4aa6-b974-ce37ccc3e878
mortt

to będzie w środku auta? PLA raczej się do tego nie nadaje. W lecie może popłynąć. Wiele PLA robi się plastycznych w okolicy 40 stopni

macgajster

@mortt to będzie uszczelka osi silnika wycieraczki w szybie tylnej. Filament to TPU. Jeśli ufać opisom to jest szansa, że wytrzyma.

Yossarian

Dziś przyszły zamówione na allegro nakrętki do klejów /silikonów. Druk 3d, w środku oring, piękna robota.


Tak sobie to właśnie wyobrażałem

macgajster

@Yossarian dej foto.

Patrząc na to co jest możliwe do zrobienia żeby zastąpić materiały gumowe, to druk FLEX jest zbawieniem. Zrobienie prostej formy do wulkanizacji kształtu to kilka stów. Przy zapotrzebowaniu jednostkowym zupełnie nieopłacalne. Druk to tymczasem jednorazowy zakup uniwersalnej drukarki (prusa mk4 to 4200 cbl teraz) i dokupowanie filamentu po 50 - 100 cbl.

d_kris

@macgajster jak pokona ją temperatura to możesz spróbować wydrukować formę z PLA i zalać ją silikonem formerskim twardym. Parę uszczelek odpornych na wrzątek tak zrobiłem.

macgajster

@d_kris myślałem już nad silikonem, formę wydrukowałem, ale twardość "twardszego" silikonu to tylko 37 Sha, gdzie guma ma ok. 60.

Zaloguj się aby komentować