Zdjęcie w tle
Rower

Społeczność

Rower

449

Wszystko co związane z rowerami. https://www.strava.com/clubs/hejto Rowerowy równik: https://www.hejto.pl/spolecznosc/rowerowy-rownik Kontakt: mejwen

W tym roku sezon na rower zaczął się wcześnie ale zdążyłem tylko raz pójść zanim dopadł mnie paskudny wirus. Dzisiaj drugi raz bo trochę mi już lepiej a tu od jutra ma zacząć lać

#rower #wiosna #pogoda #zalesie #gownowpis #krokusy
9ad9347c-ccb9-44ac-97f8-35d8f644ff87
0

Zaloguj się aby komentować

Polećcie jakiś bagażnik rowerowy pod sakwy, żeby pasował do mtb gdzie nie ma punktów montażowych. Najlepiej żeby nie kosztował miliony monet.
W necie widzę ten najzwyklejszy do sztycy, tylko jakoś mi to nie wygląda dobrze, choć jak nic innego nie znajdę to i zadowolę się tym.
#rower #bagaznikrowerowy #bikepacking
47ecb27d-cf73-47c6-94a5-e69e1d1917a4
8
knoor

@Qwapi Kupowałem ponad 3 lata temu i chyba to był ten model:


https://allegro.pl/oferta/bagaznik-rowerowy-alu-regulowany-rama-tarcze-13080459926


Przejechałem na tym 400 kilometrów po górskich ujebach, niejednokrotnie lecąc po 40km/h po po leśnych zjazdach i załadowane 15kg szpeju w sakwach - nic.


I zamocowałem to do starego górala bez punktów montażowych, jest na to trick, o taki:

https://allegro.pl/oferta/m-wave-obejma-34-9-pod-siodlo-mocowanie-bagaznika-uchwyt-zaczep-otwory-ramy-15674847808


Te bagażniki do sztycy to się nie nadają, poprzedni mi pękł;0

DexterFromLab

@Qwapi taki co na rysunku to złamał mi się w trasie i miałem mega problem. Grubość ścianki to jak 3 razy ściana puszki

Kierownikkatedry

Według mnie ten który jest na zdjęciu pod sakwy nie bardzo się nadaje. Jest mało zabudowany po bokach i będą Ci sakwy o koło i szprychy ocierać. Poszukaj takiego, który ma więcej rurki po boku żeby sakwa się o nią opierała.

Zaloguj się aby komentować

niebylem

@vvitch dzisiaj mimo wiatru zadziwiająco sporo rowerzystów, a będzie już tylko więcej

Zaloguj się aby komentować

Michumi

Petarda. Najbardziej szalona rzecz w moim wykonaniu to drzemka na balkonie

maly_ludek_lego

@Ragnarokk czytałem to już kiedyś. Cudowna przygoda.

notak

@Ragnarokk No to krzyż tera

Zaloguj się aby komentować

Yes_Man

@Deykun Prychłem głośniej niż wypada o tej porze dnia

Zaloguj się aby komentować

NiebieskiSzpadelNihilizmu

@kaszalot polska infrastruktura rowerowa. W moim mieście to samo- burmistrz od lat pucuje gałę jak to miasto jest przyjazne rowerzystom, plakietki eko sreko i co tam jeszcze "bo budował ścieżki". Tak budował, że to często gęsto są odckinki po 100-200 metrów które zaczynają się nigdzie i kończą nigdzie, tak z p⁎⁎dy. 2 "największe" natomiast to arcymistrzostwo świata planowania.


Jedna zaczyna się na skrzyżowaniu i co kilkadziesiąt metrów jest przerywana drogą dojazdową do działek z ładnymi szerokimi rozszerzeniami na wjazdach więc zamiast zrobić ciąg z pierwszeństwem rowerowym, bo auta mają widoczność... postanowili każdy przerwać. Więc zgodnie z prawem trzeba zejść, przejść przez pasy, wsiąść i tak non stop przez zawrotne pół kilometra, gdzie ścieżka... po prostu w pewnym momencie kończy się razem z chodnikiem dochodzącym do dwupasmówki.


Natomiast druga "największa" ścieżka jest kompletnym zaprzeczeniem tej wyżej- ciągnie się może z kilometr, dojazdówek jest mało, ale za to wyjazdy z nich są cholernie niewygodne i niebezpieczne, bo te uliczki są niżej jak główna droga plus są zabudowane do samego rogu czy to budynkami czy płotami z tujami więc kierowca żeby widzieć czy może wyjeżdżać po prostu musi na ślepo się wpierdolić na chodnik, a więc i na ścieżkę rowerową. Fun fact- jakby ją zrobili na chodniku po drugiej stronie drogi to problem by nie istniał, bo tam nie ma dojazdówek, a i tak przerabiali całą drogę przy remoncie. Ale ale- to nie jest najlepsze. Najlepsze jest to, że ta ścieżka została tak cudownie skonstruowana wraz ze światłami, że autobus skręcając z głównej drogi miał w martwym polu rowerzystę i wciągnął go pod koła. Efekt? Burmistrz dalej nie widzi żadnego problemu i uważa, że to miasto przyjazne rowerzystom pucując się do zdjęć na lokalny portal. Tadaaa.

Zaloguj się aby komentować

Cześć. Miał ktoś styczność z tą szosą od KTM'a: https://www.pepper.pl/promocje/rower-szosowy-ktm-revelator-alto-pro-carbon-shimano-105-2x11-95kg-rozmiar-s52-992062 ?
Dosyć ciężki setup, ale najbardziej zastanawia mnie czy frameset jest rozwojowy. Ze specyfikacji wynika, że rama jest wykonana z karbonu o najniższej klasie z grupy Revelator Alto + widelec karbonowo/aluminiowy.
Warto kupić?

#rower #szosa
0

Zaloguj się aby komentować

maximilianan

@maciekawski spoko prom, dobra restauracje mają i kajutę kapitańską

dzangyl

@maciekawski ło jeju, bez jazdy od września? Życzę szybkiego powrotu do formy, suchej nawierzchni i bezpiecznej jazdy

osobliwy

Oho fajna Merida. To jest big nine?

W ogóle to ty jesteś tym programistą portalu na w?

Zaloguj się aby komentować

Chodzi mi po głowie konieczność wymiany dużego blatu. Czy jest już taka potrzeba? Dodatkowo na czerwono zaznaczone 2 uszkodzone zęby.

Co ile wymieniacie linki i pancerze w swoich szosach, jest sens robić to co roku? Tym bardziej w grupie 10rz.
#rower #szosa
1ccf39c0-10bb-4a28-b531-6f81808cad84
a0051b58-4f61-4bd7-b9f1-1305c193f08d
6
Statyczny_Stefek

@Furto jak znam siebie, to bym jeszcze pojeździł - wszystko zależy od tego jak mocno ciśniesz i czy jest ryzyko że Ci łańcuch przeskoczy ;)


Tak na serio to wymień przy najbliższej wymianie łańcucha i kasety. To już ten czas.


Linki i pancerze wymieniam gdy trzeba - gdy przerzucanie biegów zaczyna stawiać opór. Ich żywotność zależy od tego w jakich warunkach jeździsz - jeśli bywa mokro, piaskowato albo tuż po zimie (gdy jest dużo soli) to zużyją się szybciej.

mhu

Jak dla mnie to tarcza jest w porządku i jeszcze pojeździ. Nawet w nowych, niektóre zęby mają inny kształt, są takie jakby "ucięte".

ovoc

Nie wiem jaki masz model manetek. Stara 10-rzedowa 105-ka lubiła kruszyć linkę na zgięciu w manetce, potem był kłopot z usunięciem resztek. Zależy jak dużo jeździsz. Co sezon jest dobrze na wszelki wypadek wymienić linki. przerzutek.

Zaloguj się aby komentować

niebylem

@Deykun a bidon wygląda jak gaśnica XD z ciekawości sprawdziłem i nie ma jeszcze w internecie wyników dla "uchwyt na gaśnicę do roweru", może to jest niezagospodarowana nisza klientów rowerów elektrycznych ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

Zaloguj się aby komentować

Buffalo Utility S2

Rower którego znakiem szczególnym są dwa łańcuchy. Wzmocniona konstrukcja, proste serwisowanie w terenie. Wszystko proste, wytrzymałe do poruszania się i wożenia towarów na bezdrożach Afryki. W porównaniu w pierwszy buffalo bike dodano drugi łańcuch, dodatkową zębatkę z przodu i tyłu. Ruch korby do tyłu załącza wyższe przełożenie dzięki czemu można jechać szybciej (jak w crocsach kiedy przełączy się na tryb sport). Kolejny ruch korbą do tyłu wyłącza szybsze przełożenie i aktywne jest przełożenie terenowe. Za każdym razem kręcą się oba łańcuchy.

#ciekawostki
80c10abe-d203-4737-8b1f-122f425f3177
63fd98f7-0577-461c-a1b9-9809096b505c
70efc2d9-0c50-4dd9-b9e4-046ed8ed5df9
owczareknietrzymryjski userbar
13
skorpion

@owczareknietrzymryjski o taki by mi się przydał!

skorpion

@owczareknietrzymryjski aaa ma przy okazji pytanie do wszystkich co się znają na #rower

kiedy jest najlepszy okres, żeby kupować używkę (trochę po lesie, trochę po mieście, trasy wiejskie itp)?

Zaloguj się aby komentować

Jakie są Wasze opinie i doświadczenia z woskiem SQUIRT? Do tej pory używałem oliwki Rohloff, ale rzekomo czystszy napęd w trakcie jazdy i szybka ponowna aplikacja kusi żeby spróbować. Jakieś plusy i minusy w porównaniu do oliwki?
#rower #szosa #gravel
22
KierownikW10

@bladybezczel ja jeżdżę na Rohloffie od lat i właśnie zastanawiam się co dalej, bo kończy mi się duży zapas.


Z aplikacją wosku jest taka lipa, że napęd musi być idealnie czysty przed aplikacją, inaczej o kant d⁎⁎y można to potłuc. U mnie to raczej odpada, bo chyba nie mam na tyle samozaparcia. Z olejem po prostu czyszczę napęd tak trochę, nakładam olej, wycieram do sucha i jazda.

bladybezczel

@KierownikW10 Wydaje mi się, że tylko przed pierwszą aplikacją łańcuch musi być idealnie oczyszczony. Później tylko dolewasz kolejne porcje Squirta. Wyszejkuje w odtłuszczaczu dwa razy, przepłuczę gorącą wodą i później do piekarnika na 50 stopni/30 minut i powinno być dobrze. Mam wrażenie, że więcej roboty jest przy czyszczeniu łańcucha przed każdym smarowaniem oliwką

fonfi

@KierownikW10 @bladybezczel Z tym czyszczeniem trochę urban legend. Faktycznie przed pierwszym nałożeniem wosku dobrze, jest wyczyścić porządnie łańcuch. Później przecieram tylko szmatką nakładam nową warstwę i tyle. Dosłownie 5 minut roboty. Raz na jakiś czas, dokładniej czyszczę szmatką z odtłuszczaczem jakimś. Natomiast warto pamiętać, że na wosku napęd jest głośniejszy i starcza na krócej. Zależnie od warunków pogodowych i gdzie się jeździ - latem na jakieś 200km (no chyba że po piachu, ale to i tak zawsze po każdej takiej zabawie czyszczę dokładniej) zimą maks 100km. Jeżdżę tak od kilku sezonów, łańcuchy zmieniam co jakieś 8tys kilometrów. Polecam tak żyć.

Aha, tylko nigdy nie używałem Squirta, zdecydowanie najlepiej sprawdza mi się BIKE7 PRO WAX, ewentualnie Momum. W życiu nie wrócę do smarów

pingWIN

@bladybezczel Używałem, polecam. Teraz używam Bike7 Pro Wax i też polecam, może nawet bardziej, choć nie ma jakiejś przepaści. Ogólnie wosk to super sprawa, oprócz pierwszej aplikacji to suchą szmatką przecieram, przejadę woskiem i tyle, bo ogólnie nie brudzi się tak ten napęd. Najlepiej jak sobie odczeka trochę, ale jeździłem też od razu po aplikacji i nie było źle, trochę bardziej się brudził po prostu, więc najlepiej po jeździe/ na dzień przed sobie nasmarować i tyle.

wonsz

Spróbowałem Peaty's Link Lube Dry i k⁎⁎wa cudeńko, ale szybko się nauczyłem że na zimę wchodzi oliwka bo cały łańcuch pordzewiał - wosk jest tylko wewśrodku. Jak jeździsz zimą to przechodzisz na oliwkę, ale poza zimą tylko wosk.

Zaloguj się aby komentować

Wczoraj znowu złapałem gumę w tylnej oponie. Tym razem to było szkło, takie małe - dłuższą chwilę mi zeszło zanim znalazłem w oponie
#rower
bf2169b3-3737-4523-b8ba-003071caa1e4
19
exprenpn

@Yes_Man co to za lampa? Ładnie świeci

Yes_Man

@exprenpn Action, marka Wallfort bodajże. Miałem inną ale mi ukradli więc kupiłem najtańszą żeby nie było szkoda. O dziwo świeci lepiej niż tamta

exprenpn

@Yes_Man dziękuję bardzo :)

bartek555

O cie c⁎⁎j, ale lampa :o napedzana zloscia wkurwionych kierowcow?

TorrentFreak

Zalej mlekiem i po sprawie.

Zaloguj się aby komentować

WysokiTrzmiel

Tak właściwie to skąd popularność graveli? Teraz chyba wszyscy takie mają poza mną.

Oolie

@WysokiTrzmiel Uniwersalność. Tak, kosztem szybkości na asfalcie i nieco wygody na gorszych drogach, ale ogólnie masz w nosie, gdzie jedziesz. Jechałem ze znajomym, co był szosie, to pół drogi płakał, jakie słabe asfalty - dziury, łaty, głęboko popękane krawędzie. A ja na wyjebce. XD

WysokiTrzmiel

@Oolie Wszystko to mam w trekingu z pełnym wyposażeniem i wyprostowaną pozycją. Dalej nie wiem dlaczego gravel jest popularniejszy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zaloguj się aby komentować

Przyjaciele ratujecie. Potrzebowałem trochę lżejszych przełożeń na podjazdy i zamieniłem swoją korbę HT II Deore LX FC-T661 na Alivio FC-T4060. Wykręciłem starą korbę, włożyłem nową. Koniec. Suportu ani podkładek nie ruszałem. I co się okazało? Nie mogę wyregulować przedniej przerzutki. Manetka nie jest wstanie dźwignąć wózka w górę na tyle żeby nie ocierał o łańcuch. Kiedy trzymam dźwignie kciukiem jest okey, ale gdy puszcze wózek cofa się kilka milimetrów i trze. Zupełnie jakby nowa korba miała większy dystans pomiędzy tarczami. Przerzutka to DEORE LX FD T-660. Sprawdzałem specyfikacje na stronie Shimano i korba i przerzutka są ze sobą kompatybilne
#rower
8
ovoc

Jeżeli największa zębatka w T-4060 ma mniejszą ilość zębów od tej w T661, to musisz obniżyć przerzutkę tak, aby jej wodzik był w odległości pomiędzy 1-2m od blatu. Od tego trzeba zacząć. Poluzuj linkę, potem ustaw maks. zakresy wychylenia wodzika i dopiero wtedy naciągnij linkę.

bladybezczel

@ovoc Obniżyłem zanim wziąłem się za regulację. W każdym razie napisałem pierwszego posta, zrobiłem sobie herbatki i 15 minut poźniej wyregulowałem przerzutkę bez problemu:) Nie wiem o co chodziło

Zaloguj się aby komentować

starszy_mechanik

Łatwiej skrócić niż wydłużyć

Sofon

@bladybezczel a stary łańcuch przyjmie nowe blaty? gdzieś na forum rowerowe widziałem wzór jak to się liczy ilość ogniw łańcucha żeby było git

bladybezczel

@Sofon łańcuch i korba będą nowe. W sumie teraz zacząłem się zastanawiać czy kaseta przyjmie łańcuch

Zaloguj się aby komentować

W rowerze trekkingowym mam tylną przerzutkę RD-M771 SGS o pojemności 45t i zgodnie ze specyfikacją maksymalnym rozmiarem największej zębatki 34. Aktualnie mam kasetę 9s 11-34, ale chciałbym ją zmienić na 12-36. Z przodu 48/36/26 co przy kasecie 12-36 daje wymaganą pojemność 46t. Myślicie, że przerzutka podoła czy będą problemy?
#rower
1
ovoc

Powinna sobie poradzić. Moja szosowa przerzutka z krótkim wózkiem (do 30t) obsługuje kasetę 11-32t bez problemu.

Zaloguj się aby komentować

Następna