#rower #wiosna #pogoda #zalesie #gownowpis #krokusy

Społeczność
Wszystko co związane z rowerami. https://www.strava.com/clubs/hejto Rowerowy równik: https://www.hejto.pl/spolecznosc/rowerowy-rownik Kontakt: mejwen
Zaloguj się aby komentować
Szerokości!
Zaloguj się aby komentować
@Qwapi Kupowałem ponad 3 lata temu i chyba to był ten model:
https://allegro.pl/oferta/bagaznik-rowerowy-alu-regulowany-rama-tarcze-13080459926
Przejechałem na tym 400 kilometrów po górskich ujebach, niejednokrotnie lecąc po 40km/h po po leśnych zjazdach i załadowane 15kg szpeju w sakwach - nic.
I zamocowałem to do starego górala bez punktów montażowych, jest na to trick, o taki:
Te bagażniki do sztycy to się nie nadają, poprzedni mi pękł;0
@Qwapi taki co na rysunku to złamał mi się w trasie i miałem mega problem. Grubość ścianki to jak 3 razy ściana puszki
Według mnie ten który jest na zdjęciu pod sakwy nie bardzo się nadaje. Jest mało zabudowany po bokach i będą Ci sakwy o koło i szprychy ocierać. Poszukaj takiego, który ma więcej rurki po boku żeby sakwa się o nią opierała.
Zaloguj się aby komentować
@vvitch dzisiaj mimo wiatru zadziwiająco sporo rowerzystów, a będzie już tylko więcej
Zaloguj się aby komentować
Petarda. Najbardziej szalona rzecz w moim wykonaniu to drzemka na balkonie
@Ragnarokk czytałem to już kiedyś. Cudowna przygoda.
@Ragnarokk No to krzyż tera
Zaloguj się aby komentować
@Deykun Prychłem głośniej niż wypada o tej porze dnia
Zaloguj się aby komentować
@kaszalot polska infrastruktura rowerowa. W moim mieście to samo- burmistrz od lat pucuje gałę jak to miasto jest przyjazne rowerzystom, plakietki eko sreko i co tam jeszcze "bo budował ścieżki". Tak budował, że to często gęsto są odckinki po 100-200 metrów które zaczynają się nigdzie i kończą nigdzie, tak z p⁎⁎dy. 2 "największe" natomiast to arcymistrzostwo świata planowania.
Jedna zaczyna się na skrzyżowaniu i co kilkadziesiąt metrów jest przerywana drogą dojazdową do działek z ładnymi szerokimi rozszerzeniami na wjazdach więc zamiast zrobić ciąg z pierwszeństwem rowerowym, bo auta mają widoczność... postanowili każdy przerwać. Więc zgodnie z prawem trzeba zejść, przejść przez pasy, wsiąść i tak non stop przez zawrotne pół kilometra, gdzie ścieżka... po prostu w pewnym momencie kończy się razem z chodnikiem dochodzącym do dwupasmówki.
Natomiast druga "największa" ścieżka jest kompletnym zaprzeczeniem tej wyżej- ciągnie się może z kilometr, dojazdówek jest mało, ale za to wyjazdy z nich są cholernie niewygodne i niebezpieczne, bo te uliczki są niżej jak główna droga plus są zabudowane do samego rogu czy to budynkami czy płotami z tujami więc kierowca żeby widzieć czy może wyjeżdżać po prostu musi na ślepo się wpierdolić na chodnik, a więc i na ścieżkę rowerową. Fun fact- jakby ją zrobili na chodniku po drugiej stronie drogi to problem by nie istniał, bo tam nie ma dojazdówek, a i tak przerabiali całą drogę przy remoncie. Ale ale- to nie jest najlepsze. Najlepsze jest to, że ta ścieżka została tak cudownie skonstruowana wraz ze światłami, że autobus skręcając z głównej drogi miał w martwym polu rowerzystę i wciągnął go pod koła. Efekt? Burmistrz dalej nie widzi żadnego problemu i uważa, że to miasto przyjazne rowerzystom pucując się do zdjęć na lokalny portal. Tadaaa.
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
@maciekawski spoko prom, dobra restauracje mają i kajutę kapitańską
@maciekawski ło jeju, bez jazdy od września? Życzę szybkiego powrotu do formy, suchej nawierzchni i bezpiecznej jazdy
Oho fajna Merida. To jest big nine?
W ogóle to ty jesteś tym programistą portalu na w?
Zaloguj się aby komentować
@Furto jak znam siebie, to bym jeszcze pojeździł - wszystko zależy od tego jak mocno ciśniesz i czy jest ryzyko że Ci łańcuch przeskoczy ;)
Tak na serio to wymień przy najbliższej wymianie łańcucha i kasety. To już ten czas.
Linki i pancerze wymieniam gdy trzeba - gdy przerzucanie biegów zaczyna stawiać opór. Ich żywotność zależy od tego w jakich warunkach jeździsz - jeśli bywa mokro, piaskowato albo tuż po zimie (gdy jest dużo soli) to zużyją się szybciej.
Jak dla mnie to tarcza jest w porządku i jeszcze pojeździ. Nawet w nowych, niektóre zęby mają inny kształt, są takie jakby "ucięte".
Nie wiem jaki masz model manetek. Stara 10-rzedowa 105-ka lubiła kruszyć linkę na zgięciu w manetce, potem był kłopot z usunięciem resztek. Zależy jak dużo jeździsz. Co sezon jest dobrze na wszelki wypadek wymienić linki. przerzutek.
Zaloguj się aby komentować
@Deykun a bidon wygląda jak gaśnica XD z ciekawości sprawdziłem i nie ma jeszcze w internecie wyników dla "uchwyt na gaśnicę do roweru", może to jest niezagospodarowana nisza klientów rowerów elektrycznych ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
Zaloguj się aby komentować
@owczareknietrzymryjski o taki by mi się przydał!
@owczareknietrzymryjski aaa ma przy okazji pytanie do wszystkich co się znają na #rower
kiedy jest najlepszy okres, żeby kupować używkę (trochę po lesie, trochę po mieście, trasy wiejskie itp)?
Podoba mi się
Zaloguj się aby komentować
@bladybezczel ja jeżdżę na Rohloffie od lat i właśnie zastanawiam się co dalej, bo kończy mi się duży zapas.
Z aplikacją wosku jest taka lipa, że napęd musi być idealnie czysty przed aplikacją, inaczej o kant d⁎⁎y można to potłuc. U mnie to raczej odpada, bo chyba nie mam na tyle samozaparcia. Z olejem po prostu czyszczę napęd tak trochę, nakładam olej, wycieram do sucha i jazda.
@KierownikW10 Wydaje mi się, że tylko przed pierwszą aplikacją łańcuch musi być idealnie oczyszczony. Później tylko dolewasz kolejne porcje Squirta. Wyszejkuje w odtłuszczaczu dwa razy, przepłuczę gorącą wodą i później do piekarnika na 50 stopni/30 minut i powinno być dobrze. Mam wrażenie, że więcej roboty jest przy czyszczeniu łańcucha przed każdym smarowaniem oliwką
@KierownikW10 @bladybezczel Z tym czyszczeniem trochę urban legend. Faktycznie przed pierwszym nałożeniem wosku dobrze, jest wyczyścić porządnie łańcuch. Później przecieram tylko szmatką nakładam nową warstwę i tyle. Dosłownie 5 minut roboty. Raz na jakiś czas, dokładniej czyszczę szmatką z odtłuszczaczem jakimś. Natomiast warto pamiętać, że na wosku napęd jest głośniejszy i starcza na krócej. Zależnie od warunków pogodowych i gdzie się jeździ - latem na jakieś 200km (no chyba że po piachu, ale to i tak zawsze po każdej takiej zabawie czyszczę dokładniej) zimą maks 100km. Jeżdżę tak od kilku sezonów, łańcuchy zmieniam co jakieś 8tys kilometrów. Polecam tak żyć.
Aha, tylko nigdy nie używałem Squirta, zdecydowanie najlepiej sprawdza mi się BIKE7 PRO WAX, ewentualnie Momum. W życiu nie wrócę do smarów
@bladybezczel Używałem, polecam. Teraz używam Bike7 Pro Wax i też polecam, może nawet bardziej, choć nie ma jakiejś przepaści. Ogólnie wosk to super sprawa, oprócz pierwszej aplikacji to suchą szmatką przecieram, przejadę woskiem i tyle, bo ogólnie nie brudzi się tak ten napęd. Najlepiej jak sobie odczeka trochę, ale jeździłem też od razu po aplikacji i nie było źle, trochę bardziej się brudził po prostu, więc najlepiej po jeździe/ na dzień przed sobie nasmarować i tyle.
Spróbowałem Peaty's Link Lube Dry i k⁎⁎wa cudeńko, ale szybko się nauczyłem że na zimę wchodzi oliwka bo cały łańcuch pordzewiał - wosk jest tylko wewśrodku. Jak jeździsz zimą to przechodzisz na oliwkę, ale poza zimą tylko wosk.
Zaloguj się aby komentować
@Yes_Man co to za lampa? Ładnie świeci
@exprenpn Action, marka Wallfort bodajże. Miałem inną ale mi ukradli więc kupiłem najtańszą żeby nie było szkoda. O dziwo świeci lepiej niż tamta
@Yes_Man dziękuję bardzo :)
O cie c⁎⁎j, ale lampa :o napedzana zloscia wkurwionych kierowcow?
lampa jak skurwysyn
Zalej mlekiem i po sprawie.
Zaloguj się aby komentować
Tak właściwie to skąd popularność graveli? Teraz chyba wszyscy takie mają poza mną.
@WysokiTrzmiel Uniwersalność. Tak, kosztem szybkości na asfalcie i nieco wygody na gorszych drogach, ale ogólnie masz w nosie, gdzie jedziesz. Jechałem ze znajomym, co był szosie, to pół drogi płakał, jakie słabe asfalty - dziury, łaty, głęboko popękane krawędzie. A ja na wyjebce. XD
@Oolie Wszystko to mam w trekingu z pełnym wyposażeniem i wyprostowaną pozycją. Dalej nie wiem dlaczego gravel jest popularniejszy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zaloguj się aby komentować
Komentarz usunięty
Jeżeli największa zębatka w T-4060 ma mniejszą ilość zębów od tej w T661, to musisz obniżyć przerzutkę tak, aby jej wodzik był w odległości pomiędzy 1-2m od blatu. Od tego trzeba zacząć. Poluzuj linkę, potem ustaw maks. zakresy wychylenia wodzika i dopiero wtedy naciągnij linkę.
@ovoc Obniżyłem zanim wziąłem się za regulację. W każdym razie napisałem pierwszego posta, zrobiłem sobie herbatki i 15 minut poźniej wyregulowałem przerzutkę bez problemu:) Nie wiem o co chodziło
Komentarz usunięty
Zaloguj się aby komentować
Łatwiej skrócić niż wydłużyć
@bladybezczel a stary łańcuch przyjmie nowe blaty? gdzieś na forum rowerowe widziałem wzór jak to się liczy ilość ogniw łańcucha żeby było git
@Sofon łańcuch i korba będą nowe. W sumie teraz zacząłem się zastanawiać czy kaseta przyjmie łańcuch
Polecam sposób opisany w akapicie "Jak sprawdzić długość łańcucha rowerowego?"
Zaloguj się aby komentować
Powinna sobie poradzić. Moja szosowa przerzutka z krótkim wózkiem (do 30t) obsługuje kasetę 11-32t bez problemu.
Zaloguj się aby komentować