Isotta Fraschini zwija żagle - zamiast dwóch aut w sezonie 2025, w tym sezonie nie zobaczymy już nawet jednego. tym samym stawka #wec z dniem dzisiejszym (21.08.2024) wynosi 36 aut, po 18 w klasie Hypercar i LMGT3.

src: https://www.dailysportscar.com/2024/08/21/isotta-to-park-hypercar-programme-with-immediate-effect.html
Patrique2001

tym samym stawka na sezon 2025 prezentuje się następująco:

-dwie Toyoty (#7, #8)

-dwa Porsche Penske (#5, #6)

-dwa Astony (numery jeszcze nieznane)

-dwa BMW (zakładam że WRT zostawi numery #15 i #20)

-dwa Peugeoty (#93, #94)

-dwie Alpiny (#35, #36)

-dwa Lamborghini (#19, #63)

-dwa Cadillaki (numery nieznane, ale z racji że samochody po Chip Ganassi Racing przejmie Hertz Team Jota to niemal na pewno jeden będzie z numerem #38)

-trzy Ferrari (#50, #51, #83)

-jedno Porsche od Proton Competition (#99)


i tym samym zostaną jeszcze dwa wolne miejsca do zapełnienia limitu zgłoszeń w klasie Hypercar (22 auta)... czyli pewnie będą jakieś dwa prywatne Porsche, bo:


  1. nikt inny nie sprzedaje swoich aut prywatnym ekipom (AF Corse #83 to kreatywna księgowość, bo ten zespół obsługuje fabryczne #50 i #51)

  2. żaden inny producent który kiedykolwiek rozważał starty (McLaren, czy ostatnio Hyundai) albo posiada gotowe auto (Acura) będzie gotowy najwcześniej na sezon 2026 - nikt rozsądny nie wystartuje bez programu testów (w przypadku Acury chodzi o testy w Europie, a dodatkowo o zgodę zarządu na dodatkowy program w WEC)

Zaloguj się aby komentować