Kupiliśmy te pociągi, żeby podróżować z prędkością 250km/h. Przez te 10 lat nigdy żaden skład nie osiągnął tej prędkości. Kosztowały 2,6 miliarda złotych. Mogliśmy kupić 40 składów które osiągają 160km/h ale musieliśmy te szybsze.
Jedną z głównych zalet pendolino jest możliwość przechyłu nadwozia i pod taki tabor została zmodernizowana linia Warszawa - Gdańsk. Kupiliśmy wersję bez tej funkcji.
Kurwa mać.
#pendolino #pkp #pociagi #polska
Myślałem, że to już dłużej jest u nas.
@cebulaZrosolu 2011 zlozone zamowienie
@jelonek bynajmniej strefę ciszy dali
@ten_kapuczino ekhem... Pan nowy w internecie? XD
@Rozpierpapierduchacz chyba ty
@ten_kapuczino nie eeee, a bo ty
@Wrzoo że też ci się chciało
@ten_kapuczino Nie chciało mi się, ale bynajmniej striggerowałam ( ͡ʘ ͜ʖ ͡ʘ)
@Wrzoo i można wypić piwko w warsie (° ͜ʖ °)
Przez 10 lat nie zbudowano żadnej linii 250kmh XD. Na wwa-gda jest dopuszczone do 200.
@Cybulion
W 19 lat wybudowaliśmy 50 km linii kolejowych. Dróg 12 000 km. "Polityka wszystkich rządów po 1989" ·
Tak to wygląda, cały hajs szedł w jebane drogi, a na kolej zero, a później zdziwienie, że jesteśmy kolejowym skansenem na tle Europy.
@cyber_biker ile wyremontowalismy linii? Ciut wiecej, az tak zle nie jest ....
Czytalem ksiazki tematyczne i wiem do czego to zmierza. Ale widzisz dzisiaj Wiadro wrzuca szokujace info - dokładnie to samo co ja - tyle ze on jako oddany pisowiec serio wierzy ze to jest oburzajace. Oburzajace to bylo celowe wygaszanie linii i robienie tak by miało to podstawe.
@jelonek pamiętam jak jechałem Pendolino nad morze, bo potomstwo koniecznie chciało jechać Pendolino, bo było wtedy fanem pociągów.
cała trasa nowiutka - tory, trakcja, przejazdy bezkolizyjne...
Wlekł się jak podmiejski, dojechaliśmy w 8 godzin tylko dlatego że nigdzie nie stawał.
#jebacPO
@Opornik mówisz tak, bo chyba nie jechałeś "zwykłym". Właśnie sam fakt, że przepuszczają pendolino na trasie już sporo daje. Ja z Krakowa nad morze, a więc krk-wwa-gdynia-Lębork jechałem 6h pendolino, gdzie zwykłym jechałem jakoś 12h. Sporo tego czasu stoisz w miejscu przepuszczając pociągi wyższej klasy, a w dodatku masz ciasne kabiny, brak internetu i prądu.
dojechaliśmy w 8 godzin tylko dlatego że nigdzie nie stawał.
@Opornik XDDDDD kto miał zarobić na kupnie ten zarobił, po to to było
@pingWIN stosunkowo często jeżdżę IC.
@Opornik Nad morze 12h czy 1h do pracy? Ja ogólnie też często jeżdżę takim lokalnym IC i jest spoko, ale do przejechania Polski całej już raczej będę jeździł tylko Pendolino, bo jest odczuwalnie lepszy. Jak się kupi odpowiednio wcześniej to cenowo też nie jest źle nawet
@pingWIN do innych miast. na serio nie zauważyłem różnicy w wygodzie.
@Opornik No wygoda typu siedzenia itp. jest podobna już w tych nowszych pociągach, które właśnie jeżdżą zazwyczaj na krótsze dystanse, ale niestety na te dłuższe puszczają te starego typu z przedziałami. U siebie czy między 2 najbliższymi dużymi miastami faktycznie mam już te nowsze, które pod względem wygody są git, bardziej pisałem o tych starszych
@pingWIN Ech, przejechałbym się takim z przedziałami, bardzo nie lubiłem zawsze.
@pingWIN w zwykłym różnica czasowa w przejdzie jest ale głównie dlatego że musisz czekać na przesiadkę xd
@Anty_Anty nie do końca, nie miałem wtedy przesiadki żadnej. Natomiast jak pisałem wyżej jest dużo postoi spowodowanych przepuszczaniem pociągów wyższej kategorii jak pendolino, ale nie tylko. Różnica przy takim długim dystansie jest bardzo duża, ale wiem, że istnieje jeszcze jakiś ic express, za którego płacisz trochę więcej i jedzie on właśnie szybciej, z tego co wiem to jest on pomiędzy tymi dwoma czasowo
@Opornik jaka nowiutka trasa? Coś Ci się pomyliło, tam jest tylko nowy fragment Grodzisk Mazowiecki - Zawiercie (CMK), cała reszta trasy to stary standard z lat 90tych.
@Opornik komfort podróży pendolino jest nieporównywalnie lepszy od wszystkich innych pociągów w Polsce. Szkoda tylko że jest też duża różnica w cenie. I chuj z PO, bo pendolino to po prostu jeden wielu przykładów złej gospodarności w naszym kraju, niezależnie od rządzącej opcji politycznej.
@jelonek
Kurczę, nie zgodziłbym się. Jasne, jest szybciej, ale jakoś siedzenia są dla mnie mniej wygodne niż w tradycyjnym Intercity.
@jelonek a dla mnie było identycznie jak w Intercity.
a co do niegospodarności - od razu było wiadomo że będą wały na tym, Alstom miał wiele zarzutów o korupcję.
@cyberpunkowy_neuromantyk ano widzisz, co co dupa to inne wrażenia ;) dla mnie pendolino to zupełnie inna jakość. Czysto, cicho, schludnie. Jechaliśmy do Gdańska normalnie w ekonomicznej i było super. Na powrót bardziej nam pasowało IC, wzięliśmy pierwszą klasę i był dramat. Ciasno, bez klimty, zatłoczone. Aż mi się orenzada z komunii odbiła, bo miałem fleszbeki z 1992 roku.
@jelonek
Kwestia szczęścia/pecha, jeśli chodzi o tabor. W miarę regularnie jeżdżę na trasie Bielsko-Biała - Świnoujście (z różnymi kombinacjami przesiadek po drodze) i rzadko kiedy miałem na co narzekać.
Tylko że też zawsze wybieram wagony bezprzedziałowe - wtedy jest o wiele więcej miejsca na nogi i można je nawet wyciągnąć. Z kolei w przedziałach zawsze miałem z tym problemy, szczególnie jak ktoś siedział naprzeciwko mnie. :')
Chociaż nie powiem. Jak lata temu jeździłem na trasie Szczecin - Gdańsk, było koszmarnie. Popołudniowy pociąg, ludzie wracają z pracy/uczelni, zaledwie trzy wagony. Zawsze było pełno, ciasno i gorąco, szczególnie zimą.
@jelonek ja nie widzę jakiejś wielkiej różnicy między pendolino a dartem czy flirtem
@jelonek to samo masz na trasie Lublin Warszawa gdzie nie ma pendolino, tam dali pesy. Kurcze ta trasa jest lepsza niż Warszawa Gdańsk.
@jelonek Też nie mogę sie zgodzić. Sam napisałeś, że Pendolino ma już swoje lata (no 10 lat jak na tabor, to jeszcze ok), a PKP zrobiło naprawdę dużo, żeby odświeżyć tabor w tej dekadzie. Sam wolę jechać dartem.
@kryl_oceaniczny ja nie mam wątpliwości, że pendolino to ogromny skok naprzód i inna liga niz to co było wcześniej. Po prostu boli mnie, że nie wykorzystujemy w pełni ich możliwości. Kolej zawsze na propsie.
Kupiliśmy te pociągi, żeby podróżować z prędkością 250km/h. Przez te 10 lat nigdy żaden skład nie osiągnął tej prędkości.
@jelonek Polska w pigułce. Tak było, jest i będzie. Polska to taka patologiczna rodzina co jak ma zastrzyk gotówki to jej za każdym razem odwala a ostatnie co z nią zrobi to zainwestuje.
@Wyrocznia To jest doskonałe podsumowanie. A propos patologicznych rodzin, powiedz mi która z nich inwestuje 800+ w naprawdę doskonale oprocentowane Rodzinne Obligacje Sześcioletnie? Przecież dzieciak, który ukończy 18 lat i odbierze taką kwotę ze zakumulowanymi odsetkami mógłby sobie kupić mieszkanie.
Przecież dzieciak, który ukończy 18 lat i odbierze taką kwotę ze zakumulowanymi odsetkami mógłby sobie kupić mieszkanie.
@Pan_Buk pewnie dzieciaki z inteligenckich rodzin tak zrobią. Reszta jak klepała biedę tak będzie klękać jeszcze większą.
@Wyrocznia @Pan_Buk Ja wiem, że wam się może wydawać, że bieda=patola, ale są rodziny, które absolutnie patolą nie są, ale te 800 zł, to absolutne ratowanie budżetu domowego i ciężko tutaj mówić o inwestowaniu tego, kiedy oznacza to dziecko w dziurawych butach albo nadal nie naprawioną dziurę w dachu.
@Oolie z jednej strony sie z Toba zgadzam, a z drugiej znam sytuacje, gdzie kupuja takie osoby tanie smieciowe jedzenie, zamiast ugotowac rosol / zrobic domowe jedzenie ktore jest przeciez tansze i zdrowsze, ale tym osobom sie nie chce. Bieda to tez stan umyslu, nie tylko zasobnosc portfela. Jak ktos chce to kupi dobre buty niekoniecznie markowe dla szpanu, ale takie ktore wytrzymaja troche dluzej i odlozy pieniadze, moze nie cala kwote - ale pare zł oszczędzi.
ale te 800 zł, to absolutne ratowanie budżetu domowego i ciężko tutaj mówić o inwestowaniu tego, kiedy oznacza to dziecko w dziurawych butach albo nadal nie naprawioną dziurę w dachu
@Oolie jestem pewien, że gdyby weszło 10000+ na dziecko to po kilku latach programu napisałbyś tak samo. Musisz po prostu zaakceptować, że niektórzy ludzie przeżrą i przepiją każdą kwotę.
@mitsue I ja z drugiej strony znam sytuacje, gdzie prędzej trzeba dać szpadel do ręki i pogonić do pracy, a nie wręczaj pieniądze. Tylko, że nie sprawia, że będę zrównywał patologię z biedą i odwrotnie. To jest to, o co mi chodzi.
@Wyrocznia Nie dyskutuję tutaj ze słusznością programu, jego formą, czy jego powszechnością. Dyskutuję z tym, że bieda nie równa się patologi. Musisz to zaakceptować i przestać zakładać, że Twoje wyobrażenia na temat tego, co bym zrobił w abstrakcyjnej sytuacji, ani mnie nie opisują, ani nie są argumentem w tej dyskusji.
@Wyrocznia Mam nadzieję, że będziesz nową władzę tak samo krytycznie oceniał co poprzednią
@jelonek robienie inwestycji wycinkowych bez optymalizacji na poziomie całego systemu, to jakiś polski sport narodowy.
Kupujemy pociągi na 250 km/h, torów na to nie ma i nawet nie uruchomiliśmy żadnych projektów, żeby takie powstały - ale przecinamy wstęgę w tv i pora na CSa, a sami przecież i tak będziemy grzać autostradą 200km+ (true story - D. Tusk, J. Kurski obaj z Trójmiasta woleli stracić prawko niż jechać Pendolino)
Teraz w Warszawie powstaje (Uwaga!) pierwszy podziemny tramwaj. Fakt będzie miał przystanek pod ziemią pod Dworcem Zachodnim, ale na tym przystanku będzie kończył bieg. I nie ma żadnych konkretnych planów przebicia go i podłączenia do linii tramwajowych po wolskiej stronie... Przetnie się wstęgę i pora na CSa - za 30 lat znowu rozkopiemy okolicę, żeby zrobić to, co logiczne jest od razu - przecież i tak nikt, kto podejmuje decyzje nie jeździ tramwajami...
Jestem pewny, że w innych miastach też jest pełno tego typu kwiatków - inwestycji zrobionych jak memiczny koń - na wybranym poziomie detalu wymuskanych, że muuuaa, ale jako całość nie trzymających się kupy w ogóle.
@jelonek nie ma przedziałów. Często jakiś seba słucha muzyki z telefonu albo drze japę. Tak więc uważam, że komfort wcale nie jest tak wysoki. Do tego kilkanaście komunikatów na godzinę, za jasno - nie da się zdrzemnąć.
@maly_ludek_lego brak przedziałów to dla mnie ogromna zaleta. Jakby było za ciemno to by się nie dało czytać :p
Nie mam problemu ze zwróceniem uwagi Sebie żeby se ubrał słuchawki albo wezwaniem obsługi żeby go spacyfikowała.
Ps. Wagony ciszy <3
@maly_ludek_lego I bardzo dobrze, że nie ma. Przedziały to patola. Ile to razy widziałem najebusów bo przedział stwarza taką możliwość, że można imprezować. Pendolino jechałem raz i dobrze wspominam. Raz, bo mając 4ro osobową rodzinę nie opłaca się w porównaniu do samochodu.
Przedziały i patrzenie w twarz innego pasażera przez 2 godzinny to jakiś mikolski masochizm.
@jelonek wydaje mi się, ze podróżując 160 km/h składem ktory potrafi lecieć 250km/h jest większy komfort niż podróżując 160km/h składem na jego limicie. popraw mnie jesli się mylę. dla mnie z Katowic do Warszawy 2h to jest bardzo dobry czas
@GrindFaterAnona jeden rabin powie tak inny rabin powie nie. Pytanie czy stosunek ceny do jakości jest okej.
@GrindFaterAnona Nie powinno być różnicy. Ale nie znam się.
@jelonek jak rozumiem porównanie że moglibyśmy mieć 40 pociągów to chodzi o PESA Dart albo podobne? Wikipedia sugeruje że są właśnie o połowę tańsze.
Gdybyśmy mieli Darty, to myślę że nikt by nawet nie zauważył szczególnej różnicy. Może trochę mniej miejsca na kolana, ale wydaje mi się że problem może się zaczynać przy dwóch metrach wzrostu, czyli mnie nie dotyczy.
@wombatDaiquiri darciki spoko pociągi i też na luzie 160 lecą
@jelonek na CMK jest chyba odcinek gdzie vmax to 250km/h.
@FoxtrotLima nie ma.
@FoxtrotLima jest w remoncie, MOŻE od 2027 będzie te 250km/h
Zacznijmy od tego, że jak pendolino weszło na nasze tory to było lata świetlne dalej jeśli chodzi o komfort niż ówczesne składy Pesy/Newagu. Teraz już są porównywalne, ale to Pendolino jest zdolne śmigać 200+ km/h, co lada moment będzie w użyciu (miejscami już jest na CMK). Tak, nasze składy POTRAFIĄ się rozpędzić do >200km/h, ale nie mogą tego robić komercyjnie.
A co do wychylania: nasze tory były przebudowane pod szybkie pociągi, a nie pod pociągi z wajadłem. Nie ma u nas torów, na których użycie wychylanego składu dałoby znaczący zysk, a koszty by były znacznie wyższe. To, że gdzieś Pendolino pojedzie 200 a nie 250 wynika nie z profilu zakrętu, a z torów/trakcji/przepisów.
Tak tylko piszę bo nie lubię dezinformacji. Samego Pendolino specjalnie nie kocham - ciasnawe, telefony w nim ledwo działają, przedziały "dla osób z dziećmi do lat 6" są totalnie nieprzystosowane do tego celu (w sumie czemu nie zrobili klasy "biznes?") no i jest za drogie 😉
Ojej, ale pamiętam tą guwnoburze wtedy, z analizami wad i zalet, każdy się wtedy stał specjalista od konstrukcji szybkich pociągów na miesiąc. I ten kwik (głównie) polityków PiSu, że kupujemy zagraniczny szrot, a przecież POLSKIE firmy mają już już prawie gotowe pociągi lepsze, szybsze i z ze złotymi kiblami :P
Szkoda tylko, że zaraz potem taki ch_jowy rząd wygrał wybory, że zastopował rozwój tej naszej taborowej potęgi XD
@AureliaNova akurat w kwestii produkcji taboru nie mamy się czego wstydzić. W Polsce nowe pociągi to w zasadzie 100% polska produkcja (Stadler też produkuje w Polsce) - Pendolino jest tu wyjątkiem, natomiast PESA produkuje na bardzo różne rynki (ostatnio Ghana).
akurat w kwestii produkcji taboru nie mamy się czego wstydzić
@REXus Że co? A co z Newag, aferze z celowym blokowaniem taboru i pozwami SLAP aby uciszyć osoby mówiące o tym? Przecież to Januszerka na takim żenującym poziomie, że aż wstyd jest opowiadać o etyczności polskich producentów pociągów, obsługujących ich prawników i wymiarze sprawiedliwości.
@matips Newag w kwestii afer może Alstomowi buty czyścić. Bulwersujemy się, ale w tej skali chodzi o drobne, a i najważniejsze rzeczy w tej aferze jakoś przeszły bez echa (choć chodzi o kwestie techniczne, a więc niezrozumiałe dla szeregowego odbiorcy).
Nie bronię Newagu, moim zdaniem ktoś powinien beknąć, ale po pierwsze nie zbliżają się do najlepszych aferzystów, a po drugie jeżdżę ich pociągami codziennie i serio nie ma wstydu.
@REXus Nie no, pociągi są OK. Ale kultura ich produkcji, a w zasadzie jej brak, nie przysparza chluby polskiemu przemysłowi.
@jelonek tylko po co nam by było 160 km/h kiedy chcemy 200km/h?
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/wiecej-linii-kolejowych-na-200-kmh-do-2023-roku-79367.html
@jelonek do tego brak wi-fi i mniej miejsca niż w innych pociągach Intercity
Na plus to zajebiście cicho w środku jak jedzie
@Gilgamesh brak wifi boli, swoją drogą gdyby tak postawili na takim składzie starlinka to w końcu by to było wifi które daje jakiś zysk w stosunku do internetu w telefonie... ech rozmarzyłem się 😍
A ciasnota to fakt. Raz chciałem nadać przsesyłkę konduktorską, wchodzę na peron a tu pendolino. Pytam konduktora gdzie mogę nadać a on "panie, w swoim przedziale to nogi pod fotelem muszę trzymać, gdzie miejsce na przesyłkę? xD Ale mała paczuszka to wziął pięć dych i gdzieś upchnął 😉
@Gilgamesh @enron Wy się tak chętnie podłączacie do każdej pierwszej lepszej publicznej sieci? Tym bardziej w 2024 a nie w 2010 roku.
@viollu a w czym problem? Serio pytam, chętnie się dowiem co takiego strasznego się stanie po przyłączeniu do obcej sieci. Oczywiście normalnym systemem, nie windows XP bez servicepacków
Ludzie drą mordy o kolej dla CPK a tak właśnie będzie wyglądała realizacja tego postulatu jak Pendolino.
@bishop Tam mają być/miały być nowe nitki, bez odpowiedniej infrastruktury żadnej pociąg nie pojedzie więcej niż 250km/h. Jeśli zbudują nowe, bezkolizyjne linie to będzie, a jeśli nie zbudują to nie będzie. Polacy są po prostu umysłowo niepełnosprawni, trudno zatem, aby politycy nie byli.
Pojeździj koleją po Hiszpanii, a zobaczysz czego brakuje.
@cyber_biker ja wiem czego brakuje i uważam, że to nie powstanie w takiej formie w jakiej jest reklamowane. A do tego przepierdolone zostaną miliardy złotych.
@bishop tak dlatego należy zaorać wszystko i zrobić skansen z PL i rezerwat do zwiedzania dla grubych Niemców, może nawet takie ludzkie ZOO z Polaków, żeby ciepali nam większą jałmużnę... Ale broń boże nie budować niczego i nie zmieniać, a już w szczególności nie walczyć o zmianę postaw polityków na bardziej obywatelską...
Co za mental niewolnika
@edek101 dla pewności jeszcze wapnem posypać!
Witamy w Polsce. A WiFi juz jest bo z tego co pamiętam kupili bez WiFi, dostawca zażyczył sobie kosmicznych pieniędzy za dołożenie osprzętu a na rynku nie można było zrobić bo gwarancja XD kiedyś jak jechałem to wifi było ale neta nie było XD
@ColonelWalterKurtz niestety wifi w pociągach jest realizowane na GSM, więc raczej kiszka jest bo linie kolejowe często są na granicy zasięgu. Taki starlink to by była nowa jakość i coś, za co faktycznie człowiek byłby skłonny dopłacić.
@jelonek kto rządził w 2011 roku?
Premier Donald Franciszek Tusk
Prezydent Bronisław Maria Komorowski
Większość w Sejmie i Senacie: PO.
PKP Intercity kupiło 20 pociągów Pendolino od Alstomu. Jak powiedział na poniedziałkowej konferencji prasowej prezes PKP Intercity Janusz Malinowski, nowe pociągi zapewnią pasażerom najwyższy standard podróży. "To skok do przodu dla polskiej kolei" - podkreślił. Wartość kontraktu to 665 mln euro. 30 maj 2011
Zaloguj się aby komentować