Zainspirowany dyskusją na pewnym portalu z okazjami chciałbym sprawdzić jak wygląda przekrój społeczności hejto jeśli chodzi o wybór opon do samochodu.
Żeby ankieta była miarodajna:
-
pytam o jazdę w Polsce (osoby mieszkające za granicą - na jakich jeździlibyście w Polsce)
- moim zdaniem np. kormoran /dębica to opony budżetowe
Jakich opon używasz?
Michelin Cross Climate, ale ja prawie nic nie jeżdżę
Na oponach nie ma co oszczędzać.
@maximilianan nie ma, ale nie każdy może. Ale jak ktoś ma wybór pomiędzy używanymi pięcioletniemi "premium" a nową budżetówką w tej samej cenie to lepiej jeździć na nowej oponie, mimo że średniej.
@maximilianan zgoda ale 7 letnie chinskie zimówki już drugie lato nie chcą mi się skończyć xD
@mk-2 wiesz... albo ty skończysz je, albo one ciebie :v
@maximilianan no właśnie chyba nie uda mi się na nich przejechać więcej niż 3-4kkm do zimy i to ich prawdopodobnie nie skończy, ale właśnie przed zimą zmienię na wielosezonowe i chociaż nigdy nie jeździłem na takich to zgaduje że będzie ok z 4x4. Oczywiście to się stanie pod warunkiem takim że dożyję rzecz jasna
@mk-2 o ile nie jeździsz w śniegu, lodzie czy szybko w deszczu to wielosezonówki są gicior, sam miałem
@maximilianan a gdybyś miał porównać wielosezonowe ze starymi zimowkami z połową bieżnika to co lepiej jedzie w kopnym śniegu, koleinach i na lodzie?
@mk-2 zimówki będą lepsze w śniegu chcąc nie chcąc. Na lodzie żadne sobie nie poradzą, tylko kolce - wiem co mówię xd
Zimówki są bardziej miękkie niż wielosezonowe, więc generalnie lepiej sobie radzą w niskich temperaturach.
@maximilianan no to dam znać jak protestuję
Niby tak, ale jak cię stać na auto, to na opony powinno tym bardziej. To jest dosłownie coś co cię może ochronić przed śmiercią w złych warunkach
Zmieniam co sezon, kupuję do częściej używanego auta klasę premium, do drugiego auta ostatnio kupiłem Hankooki czy tam Klebery. Staram się opony zmieniać najpóźniej co 5 lat.
KILka dni temu wstawiłem wielosezony firmy Toyo. Fajne ciche zrobiłem 1000km jak na razie jestem zadowolony
ja przez dłuższy czas jeździłem na letnich cały rok, ale 2 lata temu kupiłem całoroczne Vredestein Quatrac i uważam to za najlepsze rozwiązanie
@def ile robisz km rocznie?
@Skawarotka kilka do kilkunastu tysięcy rocznie
@Skawarotka zimowe caly rok
@Skawarotka Zamiast typowo letnich
@ramen miałem 4 komplety unirayal z czego 3 komplety to były nowe zimowe, bardzo ok są, można używać
Cross Climate 2. Rok z nimi i działają lepiej niż średnio polkowe letnie + zimowe.
Letnie kupuję 2 -3 latki premium w wulkanizacjach za pół ceny. Do tej pory jestem bardzo zadowolony. Zimowe nowe ale na wiosnę jak prawdziwy cebulak
@Skawarotka zmieniam co 4-5 lat, mam 2 komplety. Na zimę wziąłem Dunlop Winter Sporty, na lato Michelin Primacy. Jestem mega zadowolony.
Myślałem kiedyś o całorocznych, ale potem miałem okazję pojeździć samochodem kumpla jak pierwszy śnieg spadł, totalna padaka i nawet turlanie się po osiedlu to był taniec dupą niczym Shehulk xdd
@Skawarotka cało roczne pirelli all season po 600 za sztukę i innych już na samochód nie założę, w zimie podjeżdżam pod Szklarska porebe(a to nie takie proste) w lecie nie mam żadnych problemów na najgorszym deszczu
Aktualne mam już 3 lata więc zaoszczędziłem 600zeta na wymianach
A jeszcze rok lub dwa pojeżdżę bo dalej 7mm bieżnika
@Sweet_acc_pr0sa płacąc 600zł/szt. za oponę mimo że całoroczną to już raczej spodziewałbym się takich osiągów.
@Sweet_acc_pr0sa Cinturato?
@Skawarotka u mnie taka cena to było w miarę tanio. I to fabryczne felgi. Za CC 2 płaciłem w sumie 3600 zł.
@Zielczan z plusem mialem je zarowno a a6 c7 z 360 kucami
jak i w a4 b6 ktorym teraz latam z 175 kucami
i mam zamiar pakowac je do kazdego nastepnego, do samochodow rodzicow etc
jedyne auto w ktorym mam inne to mazda mx5, bo w niej mam pilot sporty ale to inne auto do innej jazdy xD w zimie trzymana pod kocem
@Sweet_acc_pr0sa raz kupiłem całoroczne opony. Pierwsza zima i nie dało się jeździć ani bezpiecznie ani jakkolwiek przewidywalnie. Nawet po mieście.
@Mewtyla moral, kupiles chujowe opony
@Sweet_acc_pr0sa idea opon całorocznych jest chujowa w klimacie gdzie jest śnieżna zima i gorące lato.
@Mewtyla nie wiem mieszkam w gorach latałem ostatnie 3 lata do pracy w gory, praktycznie najwyzej jak sie da samochodem, nigdy nie mialem problemu aby podejchac,
zadzylo sie nawet ze sluzbowe skody moich kolegow z budowy na zimowkach nie podjezdzaly pod wzesienie przed hotelem a ja smigalem na lajcie
tak wiec nie zgodze sie z twoim stwierdzeniem
opony wielosezonowe sa idealne na nasze warunki, i tak jak napisalem sprawdzaly sie zarowno w samochodzie o duzej mocy jak i w samochodzie o mocy przecietnej
natomiast chujowa jest idea posiadania 2 kompletow opon, ktore po 1 nie ma gdzie trzymac po 2 trzeba zmieniac
pracujesz jako wulkanizator? XD
@Sweet_acc_pr0sa nie. Ale mam tych aut parę i parę w życiu miałem. Ale z resztą. Rób jak ci lepiej. Obu ci zawsze stykało na takich.
@Skawarotka całoroczne premium, bo jeżdżę po mieście i to mało
Letnie- Pirelli runflat, więc wyższa półka
Zimowe- Dębica, więc budżetowo, ale w kopnym śniegu na trasie mnie nie zawiodły, mam już 4 sezon
minęło kilka godzin więc wyjaśniam skąd ta ankieta. Otóż wywiązała się dyskusja na pepper że opony całoroczne goodride to opony dla "myślących i zachowujących odstęp". Miałem zgoła odmienne zdanie bo wg testów ta opona całoroczna wypada gorzej w lecie niż opona zimowa i o wieeeele gorzej niż referencyjna opona letnia (niestety nie udało mi się znaleźć jaką oponę konkretnie wzięli jako referenta), przykładowo hamowanie na suchej nawierzchni 100-0km/h 36,5m vs 48,7m. Z tego co widzę to ok. 12% użytkowników na tą chwilę zadeklarowało używanie opon budżetowych całorocznych.
@Skawarotka a zobacz statystyki dla najczęściej występującej u nas temperatury czyli blisko 10 stopni.
@Amhon ale jakie to ma znaczenie jeśli wszystkie były testowane w tej samej temperaturze?
@Skawarotka Widzę, że moje Kleberki Quadraxery ze sredniej półki mocno konkurują z klasą premium
@Skawarotka bo jak jeździsz w temperaturze 10 stopni to jaki sens jest patrzeć na test z 25 stopni? Wszystkie te testy są robione w ramach innej strefy klimatycznej. U nas jest statystycznie kilka stopni mniej niż w de czy Francji.
opony całoroczne goodride to opony dla "myślących i zachowujących odstęp". Miałem zgoła odmienne zdanie bo wg testów ta opona całoroczna wypada gorzej w lecie niż opona zimowa
@Skawarotka no to jak dla mnie wychodzi, że nie miałeś odmiennego zdania, bo "opona dla myślących i zachowujących odstęp" brzmi po prostu jak eufemizm dla gównianej opony ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Skawarotka ach, pepperek. Szanuję za fajne promki, ale czasami jak się pepperki zapędzą w wywodach, czemu tani (i często słaby) produkt X jest jednak dobry, to aż dech zapiera xD Opony dla "myślących i zachowujących odstęp" chyba nie przewidują sytuacji awaryjnych, ale chuj tam droga hamowania i bezpieczeństwo, jak można było zaoszczędzić kilka stów.
@Amhon ale na drodze wszyscy mają taką samą temperaturę powietrza xD
Przecież to nie są testy tego, przy jakiej temperaturze opona zachowuje się najlepiej, tylko porównanie działania opon przy takiej samej temperaturze.
Jakie ma znaczenie czy test był przy 10 czy 25 stopniach jeśli opona A od opony B byłaby ciągle gorsza o 30%? Pytam poważnie, wyjaśnij mi.
@Skawarotka całoroczna największą przewagę ma w temperaturze przejściowej tj. te 5-15 stopni
No i opony przecież testuje się w różnych temperaturach właśnie żeby wykazać różnice między tymi mieszankami.
@Amhon kto by się spodziewał że opona letnia nie działa jak jest zimno i mokro... niewiarygodne...
widzę że ten drugi wykres z tego samego filmu nie pasował do tezy - wrzucam hamowanie na suchej nawierzchni. Ten wykres co wrzuciłeś dotyczy hamowania na mokrej nawierzchni.
Zmienną w teście ma być tylko opona, a pozostałe czynniki mają pozostać bez zmian. Dlatego dla porównania wrzucili oponę letnią i zimową. Przecież nie będzie sytuacji żeby w jednym teście w takich samych warunkach opona letnia i zimowa sprawowały się równie dobrze. Jeśli jest ok dla letniej, oznacza że jest za ciepło dla zimowej i na odwrót. Z tego co piszesz to chciałbyś żeby każdą oponę testować w odpowiedniej dla niej warunkach - ale jakie ma to potem zastosowanie na drodze gdzie wszyscy mają TAKIE SAME WARUNKI?
Jeszcze trzeba dopowiedzieć że w tym teście użyli opon premium: Continental, Michelin, nordycka to Nokian.
@Amhon
bo jak jeździsz w temperaturze 10 stopni to jaki sens jest patrzeć na test z 25 stopni? Wszystkie te testy są robione w ramach innej strefy klimatycznej. U nas jest statystycznie kilka stopni mniej niż w de czy Francji.
Jakoś nie słyszałem żeby produkowali inne mieszanki na różne rejony europy oprócz opon nordyckich. Nie słyszałem o oponach zimowych polskich lub litewskich albo żeby można było kupić opony letnie greckie lub francuskie. Jeśli mówisz o kilkustopniowej różnicy "statystycznej" między Francją a Polską, to czemu producenci robią na te wszystkie rynki takie same opony?
Jeśli testy są robione dla "innych stref klimatycznych", to czemu opony na obu tych rynkach pozostają te same? xD
@Skawarotka pierwsza opcja. Ale teraz wziąłbym wyższą półkę całoroczne. Jeżdżę głównie po mieście, a km robię na tyle mało, że pieprzenie się z dwoma kompletami kół nie jest warte profitów.
Miałem w poprzednim całoroczne z wyższej półki, w nowym dostałem gratis dwa komplety niestety.
Ja jestem Team Całoroczne. Miałem Nexeny NBlue 4Season w dwóch samochodach i były super. Teraz całą zimę przejezdzilem na Uniroyalach a małżonka na Dębicach - z małymi zarzutami ale ok. Wujek od lat do wszystkich swoich aut kupuje całoroczne Imperiale i nie chce innych opon.
Zależy w którym aucie: w sportowym Subaru miałem premium, w nowym aucie projektowym będę miał pewnie jakieś tanie letniaczki, a do hondy na codzien kupię jakieś całoroczne. Najważniejsze by opony były nowe, nie starsze niż te 5-7 lat
@Skawarotka całoroczne za ok. 180zł sztuka. Do auta za 5k szkoda droższe wkładać
@Skawarotka Lato: Bridgestone Potenza Sport
Zima: Continental WinterContact TS 870 P
Robię ponad 30k rocznie, na lato średnio polkowe, na zimę premium. Zdarzały się takie momenty że na białej drodze byłem jedynym który jechal.
@30ohm na białej drodze ma to rację bytu,ale jak pewnego razu wybrałem się góry na Słowację,gdzie mają gdzieś odśnieżanie i na jezdni lód to niestety nawet te standardowe premium nic nie dadzą. Wtedy łańcuchy,bo kolce z tego co wiem to zabronione są.
Fiat Grande Punto niecałe 10 tysięcy rocznie. Zimówki mam średnie bo byłem bez kasy to kupiłem coś co mi mechanik polecił jako lepsze z tych tanich. Jeżdżę już na nich 3 rok więc na przyszłą zimę kupię chyba już coś nowego. Letnie to Yokohama (250 za sztukę) od których drożdże były tylko Bridgestone i Michelin (300 i więcej) więc mogę powiedzieć że to średnia/wyższa półka.
Lepiej tak niż znajomy który musi jeździć BMW ale stać go tylko na serię 1 i nalewki/chińskie.
Używki continental całoroczne ale ja jak kolega @starszy_mechanik tylko 7kkm rocznie, wiec tyle co nic.
@Skawarotka patrzę na to tak: opony to jedyne co łączy pojazd którym podróżuję z podłożem, więc wolę aby to „połączenie” było pewne. Nie oszczędzam na oponach, ale rozważam zmianę zestawu lato/zima na wielosezonowe, tylko jakieś z wyższej półki, zwłaszcza że odkąd pracuje z domu to nawet 10k km nie robię rocznie.
5 letnie Nokiany WR d4 z bieznikiem 5mm juz nadają się ma szrot, guma stwardniała i zaczynają pojawiać się spękania.
Lato to jakąś Fuldę mam, z pamięci nie powiem, tez 5 sezon i ostatni, ale lepiej wyglądają od Nokianów.
Pamietajcie, opona to jedyne co "trzyma" nas na drodze.
Mi Nokiny zimowe sparciały na bokach po jednym sezonie (produkcja w Rosji). Musiałem je oddać na gwarancji.
@Skawarotka dla bieda suva dusttera bieda opony zimowe kormoran suv wzmacniane, będzie ich trzecia zima
Gdzie jest odppwiedz tylko letnie? 🤓
Całoroczne premium i napęd na tył. Raz się zagrzebalem pod blokiem, ale ze swojej winy. Zimówki nic by raczej nie zmieniły. Oszczędność czasu i pieniędzy ogromna, przebiegi roczne rzędu 12k, 95% po mieście.
Uwielbiam jazdę po świeżym śniegu - jak jest pusto, wyłączam ESP i zarzucam dupką, aż miło, RWD to kopalnia radości jeśli ma się możliwość pozbawienia ustawieniami trakcji.
@Skawarotka obecnie lato kormoran uhp, zima kleber krisalp czyli budżet i średnia półka. Wolę jeździć na zimowych, bo są cichsze. Kolejne na lato będę brał z wyższej półki tylko z powodu hałasu, bo to w sumie jedyna wada tych kormoranów wg mnie.
Całoroczne premium.
Standardowo przed zakupem poszperałem i poszukałem recenzji. Wyszło, że w grze zostaje dwóch zawodników:
-
Michelin CrossClimate 2
-
Goodyear Vector 4Seasons Gen-3
Wziąłem Goodyeary, bo były nieco tańsze i wg testów też nieco cichsze. Śmigam 3 rok, głównie miasto i jestem zadowolony.
@Bojowy_Agrest teraz to numer 1 są Continental i zaraz za nimi Pirelli.
Michelin ląduje na 3-4 miejscu.
@Ekso a źródło? Bo jeszcze kilka msc w raaaaaczej wiarygodnym teście na podium były właśnie Micheliny + Goodyeary. Portal, który ma serię filmów na YT z testami + szczegółowe tabelki na stronie.
@Bojowy_Agrest tyrereview
https://www.tyrereviews.com/Article/Best-All-Season-Tyres-2024.htm#disqus_thread
dobre całoroczne
w moich rejonach inne nie mają sensu
Zaloguj się aby komentować