Zdjęcie w tle
macgajster

macgajster

Fenomen
  • 328wpisy
  • 2808komentarzy

Trust me I'm an endźiniir

Wreszcie skończyłem* temat daszków przeciwsłonecznych : ) Czekały na to chyba ze dwa lata, bo generalnie to potrzebne za bardzo nie są - robotę robi siedzenie wysoko, nisko zaczynająca się szyba i pasek na szybie.
Do wyfrezowanej z bólem na dremel cnc sklejki przytegowałem pręt fi 8 odpowiedniej długości. Pierwotna konstrukcja miała odchylać się na bok, stąd dodatkowe otwory na śruby (w kanapce ze sklejki miał być zamknięty wygięty w "L" pręt aluminiowy).
Całość oklejona tkaniną do samochodów. Po założeniu daje radę i diagnosta już raczej nie powinien zwrócić uwagi.
Co można było zrobić lepiej: wycięcie jest w dużej mierze zbędne.
Co do * - nie uważam tego za skończone, jednak nie jestem przekonany żebym jeszcze raz chciał się za to zabierać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
P.S. Telefon nie łapał mi ostrości na ciemnej podsufitce, soracz.
#macmajster #maluch #fiat126p
545da8ef-3fd1-4f6d-8684-87498657a49d
0c3df736-9997-4dd4-be89-aa6870c6d4b9
34110b74-bc7f-42d6-9200-1b758357d2cd
c1c5ec9f-7c8e-411d-aae5-6f48d5e834ed
ac5f7331-4424-4faa-bf97-01e99c240491
Pan_Pomidor

@macgajster Jezus Maryja takim kaszlakiem do liceum jeździłem. xD

macgajster

@Pan_Pomidor przejeździłem nim pół technikum, całe studia, jedną robotę i teraz drugą. Tak naprawdę wdzięczny wóz o ile zadba się zanim klęknie.

Zaloguj się aby komentować

Dziś bez relacji z roboty, za to mała opowieść jak to kupowałem te ałto. Część francuska od linijki pisanej capsem.
Ogólnie za samym samochodem jako modelem rozglądałem się jakieś półtora roku. Najpierw mobile.de, ale tam wybór nijaki w moim pułapie cenowym (za to mnóstwo "rarytas, klasyk, prl" : >). Przez pół roku namawiałem holendra na sprzedaż, ale koniec końców rozmyślił się. Pewnie dlatego, że miał automat, a ja chciałem przerzucić skrzynię. Przez wakacje zajmowałem się wakacjami, więc głowa luźna od graciarskiego zmysłu. Przyszedł za to wrzesień, zimno, smutno, a można sobie narobić roboty! Z pomocą @DonRzoncy przyglądałem się co tam na autoscout24.it piszczy. Byłem nawet blisko zdecydowania się na Biturbo ( ͡° ͜ʖ ͡°). Tak się jednak potoczyło, że w Novarze (kawałek od Mediolanu) pojawił się SD1 2600 Z KLIMĄ. No blyat cyka, klima to rzadkość. Dogadałem przez znajomego włocha termin przyjazdu, stan samochodu, zaklepałem bilet na samolot i cumpla żeby samemu nie jechać z Bergamo. Tydzień przed wylotem wyszło, że samochód sprzedany.
Poleciałem jednak, przełaziliśmy bergamo, opędzlowaliśmy pizzę, zapytałem włocha co myśli o pizzy z ananasem (abominacja). Pierwszy raz widziałem pizzę z tymi kulkami co są w mozarelli, na jednej było 8 sztuk. Był też asfalt kładziony na wykładzinę, znak "roboty drogowe" wyglądające jak człowieczek grzebiący patykiem w kupie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Wszystko to i więcej zaliczone w niecały jeden dzień, bo wylot był o 22, dolot ok. 2:00, o 10:00 poszli w miasto żeby o 20 lecieć na samolot : D
TU ZACZYNA SIĘ CZĘŚĆ FRANCUSKA
Smutek zakupowy trwał aż krótko. Odkryłem mnóstwo różnych portali z ogłoszeniami, więc można było się zagłębiać. Wyczaiłem na leboncoin.fr jedną sztukę niedaleko granicy FR/DE, trzy zdjęcia, niski przebieg, dobra cena. Zadzwoniłem czy da się po angielsku pogadać - no! Zadzwonił cumpel z poprzedniego wyjazdu czy gościu mówi po niemiecku - najn! Kolegę z pracy poprosiłem, gdyż jego żona po francusku biegle nadaje i odbiera - OUI, OUI! Parle pa francais, je ne parle anglocośtam i niemcocośtam. Dwa miesiące zastanawiałem się jak to ugryźć i jednocześnie czekałem na lepszą pogodę. Po relacji z rozmowy telefonicznej wiedziałem, że to "jakiś starszy francuz, nie mówi po niemiecku, polsku i nie ma też nikogo kto by mówił po angielsku. W aucie uszkodzony jest tłumik i on by nim raczej na kołach nie wracał". OK, w lutym pozbierałem cztery litery, wynająłem autolawetę żeby pierwszy raz takim bydlakiem powozić, wziąłem tego samego cumpla i zrobiliśmy WIO 1300 km w jedną stronę w trybie językowym yolo.
W sobotę rano spotkaliśmy się z dziadzią pod hotelem (miał podrzucić jakiś fajny i tani nocleg, a skończyło się na "wszystkie są dobre"). Przyjechał innym samochodem. Wyglądał jak dobrej jakości kloszard, pachniał kwasem. Porozumieliśmy się na machanego, że to on, a my to my. W drodze do samochodów okazało się, że... skubaniec mówi po niemiecku tak sprawnie, że nie było żadnego problemu w rozumieniu go przez cumpla.
Ruszyliśmy na jego posiadłość. Wjeżdżamy pod zakaz, jakiś las, nerki zaczynają drżeć. Jednak jest i cel naszego transportu, posesja ze zdjęć, a na niej -R-o-w-e-r- Rover. Z czegoś na kształt stodoło - stajni wychodzi jego syn ze swoim fąflem.
Okazuje się, że jego syn mówi po angielsku. Oglądam samochód, silnik włączony, ale za równo nie chodzi. Stwierdzam parę drobnych usterek, dowiaduję się, że przegląd to jest, ale oc nie ma, więc z jakiejś jazdy nici. No dobra, stan ogólny za tę kasę to spoko, najważniejszy brak wszechobecnej rdzy.
Po drodze zostalim oprowadzeni po stajnio - stodole, gdzie były nie tylko konie biologiczne hodowane przez dziadzię "dla przyjemności" (( ͡° ͜ʖ ͡°)), ale też czarny Citroen DS. Wychodzimy ze stajni, bo dziadzia się podjarał i okazuje. W jednym garażu drugi DS, ale odrestaurowany. W innym jakiś bardziej terenowy/wojskowy Citroen, a w jeszcze innym kolejny dla odmiany Citroen, ale nie pamiętam jaki. Obok garaży pod plandeką coś fest zgniłego, ale do odratowania.
Musiałem pojechać z dziadzią do bankomatu, jego samochodem. No tak zakurzonego w środku to w życiu nie widziałem. Jeszcze dziadzia jarał jak smok, więc w ogóle fajosko. Umowę podpisaliśmy, dostaliśmy jeszcze jakieś świeżo upieczone pączuszki.
Po powrocie zabrałem się za inspekcję nabytku. No tylko tłumik i brak OC to nie jest w nim problemem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jaki z tego morał? Kłamczuszki francuskie, kombinatory, szachraje. Takie wnioski mogę wyciągnąć po tej wyprawie : )
P.S. Starałem się skrócić wątki poboczne, choć jak na moje to są równie ciekawe.
#macmajster #prestizowygruz2 #francja
41fc0542-92e2-4e78-af64-a41b35cd069e
0d2dacd7-93a4-423a-88e2-eb88af440b1f
7b05e2be-6e1b-4b88-97e1-b8d38a73bacf
d3fa3828-ae61-44cb-a313-944c56799410

Zaloguj się aby komentować

Zostań Patronem Hejto i odblokuj dodatkowe korzyści tylko dla Patronów

  • Włączona możliwość zarabiania na swoich treściach
  • Całkowity brak reklam na każdym urządzeniu
  • Oznaczenie w postaci rogala , który świadczy o Twoim wsparciu
  • Wcześniejszy dostęp, do wybranych funkcji na Hejto
Zostań Patronem
Może i nikt nie obserwuje, ale
Drogi pamiętniczku, dawno mnie tu nie było. Wymyłem całą tapicerkę włącznie z zabezpieczeniem jej. Wygląda lepiej, ale będzie trzeba od nowa ją malować i impregnować.
Tymczasem sprawa sprzęgłowa chyba powoli się prostuje. Jego odpowietrzanie to droga przez mękę. Długi wężyk ułożony w chińskie osiem, mały zbiorniczek na płyn i ciągle występujące w instalacji powietrze. Po przelaniu jakichś 400 ml płynu coś z tego sprzęgła jest, ale jeszcze przyda się sporo deptania.
Zająłem się równolegle elementami drewnianymi tapicerki. Wymontowałem wszystkie, te mniejsze pozbawiłem już lakieru. Niestety na niektórych fornir również popękał, będzie trzeba zrobić szpachlę po przeszlifowaniu. Wybrałem już również lakier - okrętowy/łodziowy, bezbarwny, wysoki połysk. Będę kładł aerografem, pierwszy raz w życiu :3
Niestety jedna z szyb została zamocowana przez dziadzię na przewód typu drut żeby nie opadała. Z tyłu nie ma siłowników do centralnego, a przednie chyba były dokładane. Dziwne.
Zamówiłem za to po znajomości spojler na klapę, będzie wreszcie wyglądał. Chyba powinienem również domówić oryginalne siłowniki centralnego, a może... udałoby się znaleźć oryginalny parownik i kompresor klimy?
#macmajster #prestizowygruz2 #samochody #rover
c335ecf3-c19d-4158-b505-e391cdc2a75f
ec2ecc61-f37b-448f-80ed-56d5c2aa3310
AndrzejZupa

Że ja Twojego tagu wcześniej nie widziałem...trzymam kciuki. I wrzucaj!

Zaloguj się aby komentować

Kombinuję nad rozszerzeniem działalności, ale wtedy muszę zmienić formę opodatkowania, co z kolei powoduje konieczność prowadzenia księgowości. Zapoznaję się z tym wszystkim po kolei, ale nad ostatnią kwestią muszę nieco posiedzieć
Szukam jakiegoś programu do księgowości żeby spróbować poprowadzić ją samemu. Wydaje się to powtarzalna praca, więc nie widzę problemu żeby spróbować. Najwyżej po dwóch - trzech miesiącach złapię księgową i będę jej płacić za prowadzenie
Jak na razie znalazłem program do faktur, nie chcę żeby to była jakaś kryptoreklama, ale po prostu nie znalazłem innej opcji offline jak Elisoft Firma. Jeśli chodzi o wysyłanie w świat jakichś poufnych danych, to staram się to po prostu minimalizować i stąd chcę program offline (tak, wiem, KSEF, ale to od przyszłego roku). Ten ma dodatkowo formę nieabonamentową, więc drugi plus.
Coś polecicie?
#biznes #b2b #jdg #wlasnafirma
macgajster

@motokate @jedikk @milew jakie to państwo, w sensie prawo tworzone przez polityków, jest kontrproduktywne (╯°□°)╯︵ ┻━┻ Na pewno jak będą jeszcze bardziej dokręcać śrubę, to szara strefa zacznie szybciej się zmniejszać, na pewno.

Dzięki za podpowiedzi. Rozejrzę się zatem za sensowną księgową.

jedikk

@macgajster zgadza się, pamiętaj jeszcze, aby co miesiąc wysyłać do us jpk i do zusu zus-dra, aby ci odpowiednią składkę zdrowotną wyliczyli

Zaloguj się aby komentować

Chciałem już kupić OC, bo te kary za jego brak to jednak takie srogie, a nie lubię płacić prywatnej firmie ustawionej w systemie państwowym.
No ale nie da się, nie teraz.
Żeby kupić OC samochód:
  1. Musi być mieniem przesiedleńczym, czyli np. mieszkałem x lat w innym kraju ZSRE i wracam razem z samochodem. Pojazd jest już zarejestrowany w innym kraju. Tu też wpada temat OC krótkoterminowego.
  2. Musi być zarejestrowany u nas.
Punkt 1. odpada z założenia, więc zostaje punkt 2. Niby tak, ale nie. Dzięki informatyzacji i centralizacji (Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców im. Jana Pawła II) nie można kupić samochodu i od razu opłacić OC po VIN. Tzn. można, ale ono nie działa, do tego ubezpieczalnia musi narobić fikołków żeby wyklikać co trzeba.
Także zostaje rejestracja. Szkopuł w tym, że trzeba mieć aktualny i pozytywny przegląd. Tymczasem ten mój samochód ścieżkę przejedzie żabką, poprzedni właściciel przelew z gaźników puścił w piach, kilka świateł nie działa.
Wiem co można zrobić, ale chciałem legitnie.
#macmajster #prestizowygruz2 #prawo #polska #zalesie
KierownikW10

@macgajster

poprzedni właściciel przelew z gaźników puścił w piach, kilka świateł nie działa


To nie jest auto, to jest gruz i nie powinno to jeździć po publicznych drogach. Ogarnij stan techniczny, wykonaj przegląd, rejestrację i normalnie jak człowiek ubezpiecz auto.

macgajster

@KierownikW10 ta, a UFG pierwsze odezwie się za minutę opóźnienia w zapłacie OC. Widziałem dziś Mazdę bez połączenia błotnik-nadkole z tyłu, bez sporego kawałka progu i porządnie chrupniętym błotnikiem przednim. Była w trakcie ruchu.

Ja chcę tylko zarejestrować i mieć formalności z głowy żeby nie musieć pilnować terminów. Nie mam zamiaru jeździć i pluć (drogą) benzyną na ulicę.

@jarezz to nie wiem. Mnie ubezpiecza człowiek z polecenia już któryś raz, więc raczej bardziej jemu ufam ¯\_(ツ)_/¯

jarezz

@macgajster oczywiście, rób jak uważasz. To nie pierwszy raz jak się wypowiadam w tym temacie, chociaż pierwszy raz tutaj.

Sam miałem kolizję ze swojej winy tak bezpieczonym autem (dalej tablice FR, dalej OC bez polskich tablic i dalej tylko pierwszy przegląd w PL).

Zaloguj się aby komentować

Pomiary kompresji odbyte ( ͡° ͜ʖ ͡°) Niby nie jest źle, ale ostatni cylinder z wkręconym kompresjomierzem puszczał bokiem gdzieś na gwincie mimo uszczelki. Dziadzia musiał wiedzieć, bo świeca była głęboko dowalona i trudno szła.
#macmajster #prestizowygruz2 #samochody #rover
31cb79d9-d480-4ff2-8cd9-9e20fb3400bd
macgajster

@Jason_Stafford zgodnie z rzeczywistością to jest Vanden Plas z silnikiem 2600

Jason_Stafford

@macgajster ciekawie prezentujący się pojazd

macgajster

@Jason_Stafford odkrywam go z każdym dniem bardziej niż po opisach z neta Względem współczesnego samochodu nie ma poduszek powietrznych i ABS/ESP (ESP to nie taki mus). ABS można próbować dołożyć.

Generalnie to jest luksuwowe Ferrari dla ubogich, długoterminowa jakość wykonania uzyskana została przez szkolenia personelu w fabryce FSO ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

Zaloguj się aby komentować

Wiecie co jest smutnego w tym mieście? Włodarze wiedzą lepiej.
Od kilku tygodni słychać o strefie czystego transportu, Złomnik miał nawet iść na wszystkie trzy konsultacje społeczne. Tyle tylko, że te konsultacje to pic na wodę, po prostu kłamstwo.
SCT wejdzie czy chcemy czy nie. Dlaczego? Miasto już zainwestowało w bilboardy, reklamy w autobusach, na słupach.
Potwierdza się kolejny raz - warszawa nie jest dla mieszkańców. "Miasto nie moje, a w nim urzędników szmat"
Piszę to jako mieszkający w warszawie od urodzenia ba, z rodziny od kilku pokoleń mieszkającej tu.
To samo dotyczy tramwaju na Kasprzaka. 200 mln złotych tylko po to żeby zlikwidować bezkolizyjny przejazd dla samochodów, puścić tamtędy tramwaje jadące (według strony) 10 minut. Za pomocą wujka G sprawdziłem ile zajmuje teraz dojazd Skierniewicką i Wolską do tego samego punktu - 9 do 14 minut. Przynajmniej dostępność przystanku dla niepełnosprawnych na Reducie Wolskiej spadnie na poziom kilka metrów pod ziemią, no ale dadzą windę i kilometr pochylni.
Swoją drogą: ile PM2.5 i PM10 pochodzi z budów wszelkiej maści? Może zakazać budowania w obrębie miasta i dzięki temu osiągniemy lepszą jakość powietrza?
Mały dodatek:
https://spidersweb.pl/autoblog/strefa-czystego-transportu-warszawa-obszar-od-kiedy/
#warszawa #ekologia #samochody
macgajster

@SzubiDubiDU jak mnie będą chcieli pałować za to to przygotuję badania spalin od rzeczoznawcy i mam ich w nosie, pójdziemy się sądzić jeśli będzie spełniał normy. U niemca można założyć kata i nagle samochód spełnia normy, a tu mamy folwark, pan może wszystko, ale trzoda niech nie fika.

SzubiDubiDU

@macgajster no spoko, ale mandat i tak dostaniesz bo przepis mówi o wieku a nie o ekologii xD

Atom

@macgajster gdyby chodziło o ekologię to zachęcano by ludzi aby diesle wymienili na benzyny+lpg ale przecież wszyscy wiemy, że nie chodzi o to by zwykłym ludziom żyło się lepiej.

Zaloguj się aby komentować

Kolejna aktualizacja w temacie naprawy gazu. Zaprogramowałem na szybko kolejny sterownik, ciśnienie nieco za duże (1,3 bara), ale jakoś to działa. Podczas kalibracji wyświetliło mocną sugestię na zmniejszenie dysz. Przy schodzeniu z obrotów po puszczeniu gazu i wypięciu biegu obroty spadają do ok. 500, po czym wędrują do 1200 i kilka razy tak się to buja. Się zrobi, wykręcę co się da ze starej listwy i porównam z nową.
Czuje dobrze człowiek, bo ałto woła już żydem na ekranie, a gazu w zbiorniku mam pod korek :3
#macmajster #majsterkowanie #diy #lpg
macgajster

@slonski_pieron tako i zrobię na start. Niestety za każdą zmianą trzeba od nowa stroić sterownik, a mój laptop wytrzymuje 20 minut bez ładowania. Będzie więc strojenie statyczne i liczę, że po obniżeniu ciśnienia będzie już dobrze.

Zaloguj się aby komentować

Kupiłem furę, ale jest tak niszowa, że mam dylemat czy się pochwalić, bo zaraz ktoś wystalkuje : <
Mógłbym co jakiś czas pisać o naprawach, jest sporo rzeczy do zrobienia, no ale znowu stalkerów strach.
A może założyć badronajd... [̲̅$̲̅(̲̅ ͡° ͜ʖ ͡°̲̅)̲̅$̲̅]
#macmajster #prestizowygruz2 #samochody
SonyKrokiet

@macgajster pamiętam, tylko pisałem o 3.5 z Buicka bo z tymi od Rovera to jest różnie XD a z gaźnikami to trochę papiezmachajacy.jpg chociaż też nie zawsze ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ daj znać jak to się sprawuje po zjechaniu lawety bo sam jestem ciekawy XD

macgajster

@SonyKrokiet no generalnie rozlawetowanie okazało się dość trudne, bo sprzęgło łapie u samej góry, po czym następuje zdeh silnika, nawet jak się go dość mocno pałuje na zimnym. Widać, że sporo części stało długo, tzn. wycieraczki i szyby chodzą pędem emeryta. Wróć, jedna szyba nie chodzi, bo mechanizm rozwiódł się z szybą Spryskiwacze nie banglają, tak samo szyberdach, klakson... jest, choć mógłby być jakieś 60 dB głośniejszy. Generalnie sporo usterek typu drobnego, ale za to rdza widoczna tylko na przednim podszybiu w rogach. Przypatrując się można dojrzeć początek rudej na krawędzi szyberdachu czy w miejscach typu łączenie nadkola i progu na samej krawędzi. Ktoś przyfandzolił za to metalowym lusterkiem w jakiś słupek, dzięki czemu przez jego środek blacha jest wgnieciona fest.

Na szczęście wszędzie z przodu są papieskie żarówki ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Eternit_z_azbestu

@macgajster Sprawny, jak na jakość British Leyland ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

Zaloguj się aby komentować

Koło 2017 roku kupiłem pulsoksymetr, bo chciałem podłączyć go pod komputer i trochę porejestrować danych. Nadal tego nie zrobiłem, ale za to na pewno od tamtego czasu wiem o bradykardii. Minimum jakie osiągnąłem poza kadrem to 42. Niestety trzymanie telefonu podnosi puls o 3-4. Do tego wyczekiwanie na ten idealny moment na focię, zastrzyk adrenaliny kiedy widzę zmianę, a jeszcze nie przeanalizuję w którą stronę nastąpiła i nie dało się zejść poniżej 43.
Dla równowagi jadąc na rowerze maksymalne tętno jakie miałem (jednorazowa zabawa, oldskulowym już, pulsometrem) to 173.
#zdrowie #serce #bradykardia trochę #chwalesie a wszystko przez #rower
9f5c2e02-3821-4136-a1ec-eb204d17e30a
globalbus

@macgajster to dość standardowe u jeżdżących na rowerze trochę więcej

Zaloguj się aby komentować

Ja to mam fart.
Upolowałem używany sterownik, taki sam jak miałem. Dziś go podłączyłem, do tego międzymordzie i zasilacz do kompa żeby wszystko ładnie i na spokojnie porobić. No i co? Stolec.
Stary sterownik źle steruje, a "nowy" nie przełącza zaworu w butli i nie umie obsłużyć jednego przycisku wraz z cztereka
LEDami.
Miał być sprawdzony, a tu takiego wała.
#macmajster #majsterkowanie #diy #lpg

Zaloguj się aby komentować

Mały apdejt nad naprawianym LPG.
Reduktor zmieniłem, udało się podpiąć międzymordziem i połączyć z ecu gazu. Niestety wymiana reduktora to wymiana termistora, który ma połowę wartości poprzedniego, więc trzeba majstrować. Jednak ecu nie przyjął nowej wartości i cały czas, nawet na silniku o temperaturze płynu < 70 stopni pokazuje 110 - 120 stopni C.
Prawdopodobnie uwalony komputer, z resztą poszarpywania też by na to wskazywały. Jakaś używka na alle 99 cbl kosztuje.
Zauważyłem jeszcze, że przepustnica na wolnych na benzynie też coś jęczy, aż światła robią delikatne disco. Trzeba zajrzeć.
Corvectra na benzynie droga jest :<
#macmajster #majsterkowanie #diy #lpg
macgajster

@Odczuwam_Dysonans hm, cenne uwagi. Po kolei:

Próbowałem zmienić typ czujnika z 10k na 4k7, ale mimo wizualnej zmiany i mignięcia komunikacji temperatura reduktora cały czas pokazywana jest w zbyt wysokim zakresie, a przełączenie na gaz powoduje gaśnięcie silnika w agonii.

Stary czujnik ma nieco krótszą tulejkę i nie wkręcę go porządnie. Ten nowy z zestawu nawet dałbym w dłuższej, no ale nie jestem producentem.

Adaptacji nie robiłem. Laptop mi trzyma jakieś 20 minut. Mogę w pracy na przedłużaczu popatrzeć sobie na wykresy na postoju i trochę popałować na luzie.

Stary reduktor był stary. Ogólnie ten samochód miał z 5 właścicieli i jeszcze niemca, jest w stanie nazwijmy "niedoinwestowanym" (liczne drobne i mniej drobne usterki, chyba była wstawka od słupka B do końca boku, na pewno było spawane i jest odcięcie w klarze na dachu między słupkiem B i C). Założyłem, iż reduktor może mieć tyle lat co w papierach - 16 lub "zbyt dużo". Wtryski mam od STAGa, W01 zakładałem w tamtym roku gdzieś w lato, też prewencyjnie trochę.

Zapłon to już w ogóle fajna sprawa. Cylinder 1 jest dość mocno zaolejony, nawet na gwincie świec 1, 2, trochę 3, widać wyciek mimo braku wycieku spod pokrywy. Dolewka minimum 1 L/1000 km. Co jakiś czas skrobię świece i wkręcam, chodzi spoko mimo zaolejenia. Chyba żadna nigdy nie miała dobrego koloru. Nie zamierzam remontować, bo olej tańszy ( ͡° ͜ʖ ͡°). Zapłon raczej nie wypada, to naprawiałem po zakupie, gdzie jedna świeca siadła. Niestety zapłon jest zintegrowany w formie listwy, więc nic nie psiknę.

Mam wrażenie, że silniczek przepustnicy (jest elektroniczna) trochę luzu złapał na zębatkach, ale jeszcze nie zaglądałem. Na benzynie na wolnych widać jak światła przygasają razem z drobnym spadkiem obrotów, co dzieje się dość nieregularnie. Do tego przez odmę wpada olej.

Przebieg ponad 310k, oficjalny, z licznika. Pewnie po przywiezieniu w 2007 cofnęli 50-100k, ale nie mam na to żadnych dowodów. Tak, pudruję trupa ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Jak się nie uda to zawsze trochę doświadczenia zgarnę, bo następne samochody na pewno będą miały podtlenek, nie ma bata.

Odczuwam_Dysonans

@macgajster jaki sterownik, jaki parownik?

macgajster

@Odczuwam_Dysonans AGC JZ-2005, STAG R01, listwa STAG W01

Zaloguj się aby komentować

Gównomiasto. Reorganizacja ruchu razem z tablicą wprowadzona chyba tego samego dnia. We czwartek pojechałem normalnie, a dziś już zakaz skrętu w prawo. Co lepsze, jak się skręci w lewo i zawróci to pojechać prosto (pierwotne w prawo) już można bez większego problemu.
Warszawa to nie jest miasto dla mieszkańców, potwierdzenie numer n + 1
#warszawa #zalesie #gorzkiezale
macgajster

@DOgi może i tak, ale nie lubię rozprowadzać swoich danych, a coś mi świta, że ta nawigacja lubi to. Jak na razie jeżdżę na yanosiku, bo na trasie długości 11 km potrafią stać 2 - 3 bagietowozy -,-

Zaloguj się aby komentować

Kupiłem sobie kostkę 300 g mozarelli, właściwie kulki w postaci prostopadłościanu, bez mozarelli #pdk i byłoby fajnie, gdyby nie spleśniała w 1-2 dni po otwarciu mając termin ważności do połowy lutego -,-
#biedronka #jedzenie
macgajster

@Jason_Stafford lodówka kupiona w grudniu, wymyta przed używaniem, nie dopuszczałem niczego do spleśnienia w środku. Imo jakość stonki, bo inne produkty stoją w spokoju po kilka dni po otwarciu i nic

Jason_Stafford

@macgajster ja tam dawno nie chodzę do tego sklepu, jakoś odrzuca mnie zawsze rozpierdol, który tam panuje. I jeszcze ta akcja z wpłatami na WOŚP przy terminalu. Żałosne.

macgajster

@Jason_Stafford do wyboru w okolicy mam stonkę (otwarte do 23:30, chadzam koło 23), carrefour z karaluchami i połową półek pustych, a w ostateczności dwa hipermarkety (jeden spożywczy) w centrum handlowym gdzie spędza się multum czasu na łażeniu między regałami i obijaniu o ludzi. Także tego, za bardzo wyboru nie ma :<

Zaloguj się aby komentować

Tak jak sądziłem ( ( ͡° ͜ʖ ͡°) ) wymiana reduktora elpidżi nie jest jakaś trudna czy coś. Dwie godziny, na spokojnie, z przymierzaniem, 3 stopnie na termometrze i parking pod chmurką.
Do zrobienia:
  • wymiana beczułki na przewodzie miedzianym, bo nie wziąłem cążek do cięcia
  • wkręcenie i podłączenie czujnika temperatury, bo w instalacji mam wtyk, a dla odmiany nowy czujnik też ma wtyk :3
  • ewentualne korekty, ale na razie nie działa mi międzymordzie, a właściwie program kalibracyjny nie dogaduje się ze sterownikiem ¯\_(ツ)_/¯
Na zdjęciu truchło i wmontowany nowy reduktor.
#macmajster #majsterkowanie #diy #lpg
9aeba228-a145-49cf-a43d-a4b71bc1c5e5
macgajster

@Pigachu spodziewałem się, ale jakbym miał to robić sam to zaraz z prostej naprawy pewnie by się przerosło w "jeszcze tylko dokupić X", co potrwałoby 1-2 tygodnie. Tak zrobiłem plug&play niemalże, straty w płynie chłodzącym liczone w kroplach, zapowietrzenie o tyle co siedzi w reduktorze. Jak dobrze pójdzie to jutro nim pojeżdżę już na zmienionym.

Stary reduktor niby mogę zregenerować, ale nie wiem czy jest sens.

Zaloguj się aby komentować