Wiecie co jest smutnego w tym mieście? Włodarze wiedzą lepiej.
Od kilku tygodni słychać o strefie czystego transportu, Złomnik miał nawet iść na wszystkie trzy konsultacje społeczne. Tyle tylko, że te konsultacje to pic na wodę, po prostu kłamstwo.
SCT wejdzie czy chcemy czy nie. Dlaczego? Miasto już zainwestowało w bilboardy, reklamy w autobusach, na słupach.
Potwierdza się kolejny raz - warszawa nie jest dla mieszkańców. "Miasto nie moje, a w nim urzędników szmat"
Piszę to jako mieszkający w warszawie od urodzenia ba, z rodziny od kilku pokoleń mieszkającej tu.
To samo dotyczy tramwaju na Kasprzaka. 200 mln złotych tylko po to żeby zlikwidować bezkolizyjny przejazd dla samochodów, puścić tamtędy tramwaje jadące (według strony) 10 minut. Za pomocą wujka G sprawdziłem ile zajmuje teraz dojazd Skierniewicką i Wolską do tego samego punktu - 9 do 14 minut. Przynajmniej dostępność przystanku dla niepełnosprawnych na Reducie Wolskiej spadnie na poziom kilka metrów pod ziemią, no ale dadzą windę i kilometr pochylni.
Swoją drogą: ile PM2.5 i PM10 pochodzi z budów wszelkiej maści? Może zakazać budowania w obrębie miasta i dzięki temu osiągniemy lepszą jakość powietrza?
Mały dodatek:
https://spidersweb.pl/autoblog/strefa-czystego-transportu-warszawa-obszar-od-kiedy/
#warszawa #ekologia #samochody
GetBetterSoon

Szkoda że wejdzie tak łagodnie, powinna od razu wejść od etapu 3.


ile PM2.5 i PM10 pochodzi z budów wszelkiej maści?


whataboutism

JaktologinniepoprawnyWTF

@macgajster Wystarczy spytać odpowiednich ludzi i wyjdzie wynik jaki potrzeba.

SzubiDubiDU

@macgajster dodajmy, że to co głównie generuje ten pył z aut to... ścierające się klocki hamulcowe i opony. Skasują stare auta i nic dosłownie nie zmienią. Możemy skasować wszystkie auta prywatne.


Przy okazji wiek jest najgłupszym wyznacznikiem. Auto z katem z 1995 będzie nielegalne ale passacik TDI bez kata z 2010 już spoko.


Auto ze swapem silnika na nowszy nie wjedzie.


Auto z LPG które mocno ogranicza zanieczyszczenia też nie wjedzie.


Auto z katalizatorem z 1994 jest tak samo kwalifikowane jak gruchot który kata nigdy nie miał (bo był przewidziany na benzynę ołowiową)


"Czaskowsky" zrobił laskę producentom nowym aut.


Przy okazji nikt nie czyta tej tabeli bo co dwa lata podwyższają wymagania. I to nie tak, że w 2024 wjedzie auto z 2004 a potem w 2028 auto z 2008. Nie, oni to robią wykładniczo więc w 2024 wjedzie auto rocznik 2004 ale w 2028 auto z 2012, starsze nie xD

slonski_pieron

@macgajster


Włodarze wiedzą lepiej.


Problemem jest propaganda i oszukiwanie 90% mieszkańców pozbawionych samodzielnego myślenia. Kwiatkami typu: "przeprowadziliśmy ankietę wśród mieszkańców, 78% popiera wprowadzenie SCT". Przeprowadzili. Wśród 512 osób Metoda CAWI Itp. itd. Zmiany w organizacji ruchu, bez przeprowadzania jakichkolwiek analiz. "Konsultacje" które działają jak w tym dowcipie o sraniu na wycieraczkę. Przykłady można mnożyć. Ale skrytykuj czajkoskiego to nazwą Cię onucą

macgajster

@SzubiDubiDU jak mnie będą chcieli pałować za to to przygotuję badania spalin od rzeczoznawcy i mam ich w nosie, pójdziemy się sądzić jeśli będzie spełniał normy. U niemca można założyć kata i nagle samochód spełnia normy, a tu mamy folwark, pan może wszystko, ale trzoda niech nie fika.

SzubiDubiDU

@macgajster no spoko, ale mandat i tak dostaniesz bo przepis mówi o wieku a nie o ekologii xD

Atom

@macgajster gdyby chodziło o ekologię to zachęcano by ludzi aby diesle wymienili na benzyny+lpg ale przecież wszyscy wiemy, że nie chodzi o to by zwykłym ludziom żyło się lepiej.

Zaloguj się aby komentować