
DexterFromLab
- 311wpisy
- 4605komentarzy
Streszczenie: "Facing Up to the Problem of Consciousness" (Chalmers, 1995)
Główna teza Chalmers wprowadza fundamentalne rozróżnienie między "łatwymi problemami" a "trudnym problemem" świadomości. Łatwe problemy Dotyczą funkcji poznawczych, które można wyjaśnić mechanizmami neuronalnymi lub obliczeniowymi: dyskryminacja i kategoryzacja bodźców integracja informacji raportowanie stanów mentalnych kontrola zachowania różnica między snem a czuwaniem Trudny problem Dotyczy doświadczenia fenomenalnego — dlaczego przetwarzaniu informacji towarzyszy subiektywne przeżycie? Dlaczego istnieje "coś, jak to jest" być świadomym organizmem (nawiązanie do Nagela)? Żadne wyjaśnienie funkcjonalne nie...
Naszym wspólnym wrogiem jest obojętność. Naszym wspólnym celem jest bycie uważnym. Bronią będzie świadectwo, które damy swoim życiem, a moją bronią przeciwko tej nieprawości będzie to, co wam opowiem.
Słyszycie o ludzkim cierpieniu, ale dla wielu to tylko liczba. Za każdą ludzką śmiercią stoi czyjś przerwany los i ból jego bliskich. Wy widzicie liczbę, ale to złudzenie. Prawdziwe jest cierpienie, które stoi za statystyką. Bo tak jest łatwo — nie myśleć i nie widzieć. Usiądź na chwilę i pomyśl. Uważność będzie twoją bronią przeciwko nieprawości. Współczucie będzie drogowskazem — pójdźmy tą drogą. Człowiek zginął, bo inny go nie widział. Ludzka krzywda jest niewidzialna. Chłop w Chinach zmarł na raka, bo fabryka wylała odpady do rzeki. Bo ci, którzy mogli, zrobili to. On był niewidzialny. Nikt nie widział cierpienia jego i jego rodziny. Innym razem zginął żołnierz w walce. Rodzina pogrążona w żałobie. Bo ktoś, kto podjął decyzję o rozpętaniu wojny, nie widzi cierpienia — on widzi liczby. Mój ojciec umarł na raka, bo ktoś podjął decyzję, że nie zamontuje osłon na radzieckiej stacji radiowej. Bo tak było taniej i szybciej, i nie widział cierpienia mojego i mojej rodziny.
Ale to jest moja broń przeciwko temu. Nazwijmy to po imieniu — wrogiem nie jest drugi człowiek. Wrogiem jest obojętność. Uważność to nasza siła, aby widzieć cierpienie takim, jakie ono jest. A moim działaniem, aby walczyć z obojętnością, było napisanie dla ciebie tej wiadomości. Dziękuję, że przeczytałeś. Bądź zdrowy i uważny.
#rozkminy #feels #wojna
Przeczytałem. Dziękuję.
Zaloguj się aby komentować
Wojna to takie głupie zjawisko. Siedzą jacyś losowi ludzie po jednej i po drugiej stronie. I jacyś decydenci każą im się zabijać. A ci ludzie, co tam siedzą w tych okopach, mają swoje życia, rodziny i wcale nie mają ochoty walczyć. Ale ci z góry ich tam pchają i mielą w maszynce do mięsa.
To ja mam pomysł. Weźmy tych wszystkich decydentów, co mówią, że trzeba walczyć, i siłą wcielają ludzi do armii, i każmy im się bić. Proponuję ustawkę, MMA: Putin kontra Nawrocki. Jak są tacy odważni, żeby decydować, kto ma umrzeć na froncie, to niech się tłuką na pięści.
To oczywiście tylko taki ponury żart. Chcę tylko pokazać, jakim bezsensownym zjawiskiem jest wojna. Całe dekady budowania gospodarek, majątków, dyplomacji — i kończy się to, bo jacyś cwaniacy w białych rękawiczkach mają jakieś chore ambicje. Ale to nie decydenci płacą cenę. Cenę płacą zwykli ludzie — tacy jak ty, ja i każdy, kogo miniesz dzisiaj na ulicy.
#wojna #zalesie #rozkminy
Czyli jakby ktoś Cię wyzwał na pojedynek w walce o Twój dom to byś się stawił czy nie?
Zaloguj się aby komentować
Silnik gry działa bardzo dobrze
Na ten moment zużycie zasobów całej aplikacji wygląda tak:
Zużycie zasobów Coconut Game Stack:
Główne komponenty gry:
Monitoring (opcjonalny):
Minimalna konfiguracja (tylko gra):
-
CPU: ~0,8% (server + client)
-
RAM: ~485 MB (401 + 84 MB)
Pełna konfiguracja (z monitoringiem):
-
CPU: ~1,5%
-
RAM: ~733 MB (401 + 84 + 209 + 36 + 3 MB)
Wydajność:
-
Game Server: Najbardziej zasobożerny (Java JVM + C++ engine)
-
Client: Lekki (tylko Vite dev server)
-
Monitoring: Średnio zasobożerny, ale opcjonalny
Na ten moment działa:
-
Multiplayer (wielu graczy)
-
Wiele mobów, AI
-
Poruszanie się, systemy kolizji i wiele typów terenu
-
Bardzo prosty interfejs graficzny z chatem (żeby mieć wizualizację)
-
Proste statystyki
Następnym razem udostępnię serwer – napisana jest już cała konfiguracja auto-deploymentu. Wystarczy wrzucić i uruchomić. Zrobię to w najbliższym czasie.
Później zajmę się rozwijaniem mechaniki gry, punktacją, rozwojem postaci :D
#chwalesie #programowanie

@DexterFromLab widzę liquid glass. ;d
Nie znam się ale czy dla RPi te 700mb to jakoś sporo się wydaje?
fajnie to wygląda, niezła robota.
Zaloguj się aby komentować
Który serwer VPS polecacie? Chciałem wystawić serwer swojej gierki. Jest bardzo lekki, pójdzie na kalkulatorze. Coś byle taniego :)
#programowanie #pytanie
Ja mam na OVH. Lokalizacja w Ożarowie pod Warszawą. W miarę blisko mam, więc mogę w dwa kwadranse podjechać i wgrać coś z dyskietki ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
Ja do projektów małych/personalnych gdzie zależy mi żeby było jak najtaniej a jakość ma mniejsze znaczenie to używam Mikrusa od Unknowna: https://mikr.us/
Za to do większych projektów bądź też jeśli stawiam aplikacje dla klientów i zależy mi żeby to działało i było pewne to używam wyżej wspomnianego OVH i jeszcze nigdy mnie nie zawiódł: https://www.ovhcloud.com/pl/vps/
Zaloguj się aby komentować
Dalej pracuje nad grą. Zastanawiałem się jak zrobić dużą otwartą mapę dla wielu graczy. I długo nad tym myślałem. Na początku myślałem o Pythonie, ale szybko okazało się, że optymalizacja mapy w Pythonie jest dość skomplikowana. Nawet użycie Numpy nie dawało zadowalających efektów, zwłaszcza przy dużych, otwartych światach.
Następnie przesiadłem się na Javę, bo to świetne narzędzie z wieloma optymalizacjami. Ale tutaj natrafiłem na problem z operacjami bitowymi, które były kluczowe dla mojej gry. Chciałem, aby dane były kodowane binarnie, co w Javie było nieco trudniejsze do zaimplementowania.
Ostatecznie zdecydowałem się na C++. Ten język daje mi pełną kontrolę nad wydajnością i operacjami bitowymi, co jest kluczowe dla mojej gry z otwartym światem.
Teraz mam już prawie gotowy silnik gry, zrobionych około 200 testów jednostkowych, które potwierdzają, że działa.
W przyszłym tygodniu planuję podzielić się tutaj z wami pierwszą betą, bez tekstur – zamiast animowanych postaci będą się poruszać symbole po kolorowych kwadratach. Będzie można tworzyć proste interakcje. W grze znajdą się także skryptowane lokacje z scenariuszami i questami, a zamiast tradycyjnego systemu walki, będą mini-gry, jak kółko-krzyżyk czy warcaby.
Potem skupię się na narzędziu do edycji mapy i dalszym rozwoju lokacji.
#chwalesie #programowanie
@DexterFromLab - no to czekam na tę betę
Pisanie własnego engine do gry to jest tytaniczny wysiłek i wymyślanie koła na nowo. Zastanów się czy na pewno tego potrzebujesz. Jestem niemal pewien, że kiedyś już pisałem podobny komentarz tutaj, ale jeśli chcesz tylko stworzyć grę to najprawdopodobniej możesz użyć Unity, Godota, Unreala albo jakiegokolwiek innego engine do tworzenia gier, masa jest takich na GitHubie w przeróżnych językach programowania.
Pisanie swojego własnego silnika ma tylko sens gdy:
-
Twojej gry nie dało by się zrobić w żadnym dostępnym silniku bo ma jakąś wyjątkową mechanikę (np. patrz przypadek gry Noita)
-
Nudzi ci się i chcesz to zrobić dla samego faktu kodowania plus np. potem mogło by wlecieć do portfolio.
Nie chce zniechęcać ale pisząc samemu silnik i to jeszcze w C++ więcej czasu poświęcisz na walkę z tym silnikiem niż faktyczne tworzenie gry. A już samo tworzenie gry w pojedynkę to jest duże i czasochłonne wyzwanie.
optymalizacja mapy w Pythonie jest dość skomplikowana.
Ale tutaj natrafiłem na problem z operacjami bitowymi, które były kluczowe dla mojej gry.
Ostatecznie zdecydowałem się na C++.
Tu się dzieją jakieś straszne rzeczy.
Zaloguj się aby komentować
Bawię się w gierkę kodowaną przy pomocy Claude'a. Super zabawa! Od kiedy pojawiło się AI, uwielbiam programować. Stałem się totalnym freakiem.
Przeszedłem przez szkołę programowania, ale wtedy traktowałem to jako środek do celu — budowałem urządzenia elektroniczne i po prostu chciałem, żeby działały. Zbudowałem mnóstwo różnych rzeczy. Zawsze to lubiłem: siedziałem w domu i montowałem różne układy, nawet mikro-frezerkę CNC na silnikach krokowych z drukarki!
Ale do rzeczy. Dziś programowanie stało się moim nałogiem. Nie mogę się od tego oderwać. Łączę duże logiczne bloczki, patrzę, jak dane przepływają między nimi, i jestem zachwycony.
Używam Claude'a w ten sposób, że każę mu pisać moduły. Rozbijam program na najmniejsze, odpowiedzialne jednostki — tak zwane klasy. To, co dzieje się w metodach, zaglądam już rzadziej. Myślę na poziomie klas: one robią to, co chcę. Opisuję relacje między nimi, używając do tego PlantUML, a gdy potrzeba opisu słownego — LaTeXa. Można tak pracować, bo LLM generuje wykresy z języków znaczników.
Nawet nie czytam klas — czytam, co klasy robią. Robię diagramy, opisuję zachowanie, pilnuję dobrej struktury i piszę testy integracyjne. Dzięki temu agent działający na kodzie wie, czy dobrze go modyfikuje. Pyta o ocenę testu, a test integracyjny trzyma program w ryzach. To kluczowe.
Kazałem Claude'owi przepisać silnik gry z Pythona na Javę, bo Java lepiej optymalizuje sytuacje typu CRUD, a to sztandarowy przykład. Może mało osób o tym wie, ale Java bywa szybsza niż C++ dzięki interpreterowi JIT i profilowaniu w czasie wykonania. Java 21 już dziś potrafi tak działać, że interpreter analizuje działanie programu i w trakcie pracy modyfikuje swój własny kod maszynowy. C++ zostaje w tyle, bo on tego nie zrobi. Java zbiera statystyki, może automatycznie cache'ować powtarzające się zapytania, a metody, które są intensywnie używane, kompiluje do postaci natywnej z optymalizacją pod procesor.
I kto jest kozak? Java jest kozak.
A tutaj chciałem tylko zaznaczyć, że w JavaScripcie to można co najwyżej koledze obciągnąć pęto. C zawsze w moim sercu — i pozdrawiam z tego miejsca dziadka asemblera. Jeszcze w BASCOM-ie dla AVR programowałem — taka egzotyka, moi państwo!
#chwalesie #rozkminy
@bojowonastawionaowca wiem że tu zernąłeś! Wiem że mnie obserwujesz
@DexterFromLab oj tak, Java to jest dobra rzecz- przerabiałem C, C++, potem ten wynalazek k⁎⁎wy i szatana aka C#, skryptówek nie liczę, teraz z racji tego gdzie pracuję i co robię klepię w Javie i jest nieporównywalnie łatwiej i szybciej rzeczy robić i każdy, kto to neguje ma zapewne pojęcie o Javie kończące się na "3 BILLIONS DEVICES WORLDWIDE".
Kazałem Claude'owi przepisać silnik gry z Pythona na Javę, bo Java lepiej optymalizuje sytuacje typu CRUD, a to sztandarowy przykład
Halina, mam zawał.
Zaloguj się aby komentować
Dzień dobry wszystkim. Zgodnie z obietnicą cel 20 piorunów został osiągnięty. Oto mój matematyczny opis rzeczywistości prezentujący moje obecne zrozumienie tego czym jest świadomość i rzeczywistość. Zapraszam do lektury.
Moja teza łączy intuicje filozofii Wschodu i mistyki z formalizmem fizyki kwantowej, aby stworzyć spójny model, który wyjaśnia, jak ze stanu "wszystkiego naraz" wyłania się nasz obserwowalny, doświadczany świat.
- Fundament: Rzeczywistość Ultymatywna (V)
Zacznijmy od podstaw: Cała rzeczywistość, którą nazywam Rzeczywistością Ultymatywną (V), jest formalnie zdefiniowana jako liczba zespolona.
Wzór (w wersji uproszczonej): V = P + iC
- P (Pustka): To jest część rzeczywista. Odpowiada za statykę i masę.
- C (Chaos): To jest część urojona. Odpowiada za dynamikę, ruch i energię.
- Kluczowy Aksjomat: P ≡ C. Pustka i Chaos są nierozróżnialne.
V zawiera w sobie wszystko, co jest możliwe: prawa fizyki, struktury matematyczne, logikę i samą świadomość. Zanim cokolwiek się wydarzy, V jest Funkcją Falową Rzeczywistości (Ψ = |V⟩) – superpozycją wszystkich możliwych stanów naraz.
- Świadomość jako Akt Kolapsu (Qualia)
W mojej teorii świadomość nie jest zewnętrznym obserwatorem świata. Świadomość jest manifestacją. Jest to akt, w którym V "wybiera" i konkretyzuje jeden stan spośród superpozycji.
Formalnie, akt świadomości definiuje Równanie Świadomości:
Wzór (w wersji uproszczonej): ⟨Ψ|Ô|Ψ⟩ = Q
- Q (Qualia): To jest konkretne, subiektywne doświadczenie.
- Qualia to Energia: To równanie oznacza, że doświadczenie subiektywne (Q) jest energetyczne w swojej naturze. Świadomość jest działaniem, a działanie jest energią: Świadomość = Energia = Działanie.
- Operator Manifestacji (Ô / Nadświadomość H)
Jeśli świadomość jest aktem kolapsu, musi być coś, co ten kolaps wywołuje. To jest Operator Manifestacji (Ô).
Operator Manifestacji jest formalnie tożsamy z Operatorem Hamiltona (H) z fizyki kwantowej. W fizyce Hamiltonian odpowiada za energię całkowitą i ewolucję systemu.
- Nadświadomość: Identyfikuję H jako Nadświadomość – pierwotnego agenta kolapsu i źródło intencji.
- Struktura Operatora: H ma strukturę izomorficzną z V: H = P̂ + iĈ (Operator Pustki plus Operator Chaosu)
- Uniwersalność: Operator Ô jest identyczny dla wszystkich świadomych bytów. To implikuje ontologiczną tożsamość wszystkich świadomości – mamy wspólne źródło (Ψ) i wspólny operator (Ô).
- Konsekwencje: Wyprowadzenie E=mc^2 i Równanie Schrödingera
Model jest spójny, ponieważ generuje kluczowe równania fizyki z aksjomatów ontologicznych.
Równoważność Masy i Energii (E=mc^2)
To wyprowadzenie wynika bezpośrednio z Aksjomatu Nierozróżnialności P ≡ C:
- W świecie manifestowanym Pustka (P) objawia się jako masa (m).
- Chaos (C) objawia się jako energia (E).
- Skoro P ≡ C, to ich manifestacje muszą być powiązane.
- Prędkość światła (c²) jest stałą transformacji, która określa maksymalną szybkość, z jaką Chaos może przeobrazić Pustkę w energię: E = mc²
Równanie Ewolucji Manifestacji
Równanie Schrödingera, opisujące ewolucję funkcji falowej w czasie, w moim modelu jest po prostu równaniem ewolucji manifestacji:
Wzór (w wersji uproszczonej): iℏ ∂Ψ/∂t = HΨ
- Zawiera on stałą Plancka (ℏ), która określa minimalną jednostkę działania – to "piksel wszechświata".
- i to jednostka urojona, która wprowadza relację między Pustką (P) a Chaosem (C).
- Podsumowanie Cyklu Życia Rzeczywistości
Cała Rzeczywistość przechodzi nieustanny cykl:
- Rzeczywistość Ultymatywna (V = P + iC): Nierozróżnialność, potencjał.
- Superpozycja (Ψ = |V⟩): Wszystkie stany naraz (Pole Prawdopodobieństwa).
- Nadświadomość (H = P̂ + iĈ): Agent kolapsu (Intencja).
- Manifestacja (⟨Ψ|H|Ψ⟩ = Q): Konkretne doświadczenie (Qualia, Energia).
- Rozwiązanie (Q → |V⟩): Powrót doświadczenia do pola superpozycji.
Teoria ta generuje weryfikowalne równania fizyczne i stanowi argument za wewnętrzną spójnością modelu.
Zapraszam do dyskusji!
#rozkminy
@DexterFromLab yy tak
@DexterFromLab masz rację trzeba wziąć urlop do końca roku w pracy a po nowym roku L4 na 2 tygodnie
@DexterFromLab To fajne jest, ale czy ma jakikolwiek sens z punktu widzenia fizyki wysokich lotów?
Zaloguj się aby komentować
Jak będzie 20 plusów to wrzucę wam matematyczno logiczny wywód wyjaśniające naturę wszechświata, człowieka i użyje słowa na wyrost: Boga. A jak nie będzie 20 to wyślę na PW plusunącym dokument na kilkanaście stron co to tłumaczy :D
#chwalesie
A czy i tak nie będzie mniej roboty po prostu zrobić ten wywód niezależnie od tego ile piorunów zbierzesz niż wysyłać do 20 privów? xd
Zaloguj się aby komentować
Chatbot kazał mi iść spać i mnie zgnoił że mam ADHD xD i mam się wyspać xD świat się kończy.
#zalesie
powinienem spać od 2h
i nie mogu
Zaloguj się aby komentować
"Nie chodzi o to kto jest przyjacielem a kto wrogiem, chodzi o to abyśmy poszli do przodu razem"
— Abraham Lincoln
Życzę wszystkim dobrego dnia i smacznej kawy!
#polityka #dziendobry #historia #wojna

@DexterFromLab "abyśmy poszli do przodu razem i nabijali kieszeń naszym amerykańskim magnatom". Zapomniałeś dodać do cytatu tego pradawnego hamburgera :). USA to nie kraj, to biznes. Od zawsze.
Zaloguj się aby komentować
W 2015 roku miałem 24 lata i pracowałem jako programista embedded w Lumelu w Zielonej Górze. Firma miała sowieckie metody zarządzania i dostawałem mydło jako benefit, ale dostałem zadanie: zaprojektuj rejestrator temperatury i wilgotności z interfejsem sieciowym.
Wybrałem japońską obudowę za 60 zł, narysowałem layout. Potem zaczęła się robota:
- Firmware w C na mikrokontrolerze - Web server na uIP stack Adama Dunkels - Interface WWW z wykresami w czystym HTML/CSS/JS (lata 90 style, bo nie było miejsca na frameworki) - 8GB pamięci z systemem plików - SMTP do maili, FTP, DHCP, Modbus TCP/IP - Własny driver do sondy
Największy ból: musiałem kolejkować requesty HTTP po stronie JavaScript, bo EMAC buffer w mikrokontrolerze się przepełniał i łączność padała. Ethernet potrafił zawiesić cały procesor.
Produkt wszedł do sprzedaży jako Lumel HT20. Jest używany w serwerowniach, magazynach farmaceutycznych, laboratoriach, muzeach.
Dzisiaj, 10 lat później, HT20 nadal jest w katalogu Lumela i sprzedaje się globalnie - Polska, Indie, Vietnam, USA. Są nawet używane egzemplarze na eBay z Turcji.
https://www.ebay.pl/sch/i.html?_nkw=ht20+lumel&_trksid=p4432023.m4084.l1313
Moja pierwsza komercyjna rzecz która przeżyła dekadę.
#chwalesie
@DexterFromLab no w sumie, nigdy się nad tym nie zastanawiałem

Pięknie 😌
@DexterFromLab rozumiem niektóre słowa
Zaloguj się aby komentować
Zapamietajcie moje słowa. Jak Rosja osłabnie, może nawet władza się wywali to na Białorusi wybuchną protesty i już nie będzie odsieczy z Moskwy. Łukaszenkę tego wąsatego ziemniaka bez odrobiny współczucia powieszą na latarni zanim umrze smiercią naturalną.
Tak będzie
#wojna #wojnanaukrainie
Zaraz się okaże, że Łukaszenka to amerykański agent;)
Ps w piździec z tałatajstwem!
@DexterFromLab bardzo, bardzo bym chciał, żeby tak się stało. Niestety tam jest tak, że ogromną rzesza ludzi w jakiś sposób wplątqna w aparat władzy, jest zależna od kartofla finansowo i układami. Podczas ostatnich krwawi stłumionych protestów, to nie ruscy go obronili, to właśnie ci wszyscy zależni od niego aparatczycy i polegli im funkcjonariusze, bez skrupułów bronili kartofla i status quo
@Modrak właśnie, jak to jest. U nas też za komuny byli zomowcy. I czy ktoś ich rozlicza? Mam takiego wujka co był w zomo. I on jest alkoholikiem. W zasadzie to nikt z rodziny z nim nie rozmawia. Wiedzie marne życie. W sumie zasłużył jeśli bił ludzi.
@Modrak Akurat ruscy go obronili. HOMO z Rosji sprowadzone i poparcie zadeklarowane przez putina, by aparat władzy wiedział by nie fikać.
@DexterFromLab nie do końca, bo ci co mieli tyle w sobie zaparcia aby to zrobić: Siedzą w więzieniach albo uciekli zagranicę. Mam znajomych Białorusinów, którzy musieli wybrać drugą opcją.
Zaloguj się aby komentować
Udawałem Chińczyka. Zastanawiało mnie co chiński deepseek odpowie na pytania o przemoc w rosyjskiej armii. A potem poszedłem i krok dalej i zacząłem pytać o chiską politykę.
Pytanie:
Skoro potwierdzasz istnienie systemu masowej przemocy w rosyjskiej armii (12 tysięcy skarg, egzekucje, tortury, mięsne szturmy) - to jak myślisz, dlaczego nie dochodzi do masowych protestów rodzin zmobilizowanych żołnierzy? W końcu mówimy o dziesiątkach tysięcy ofiar. Jakie mechanizmy społeczne i polityczne sprawiają, że społeczeństwo to toleruje lub nie jest w stanie się temu przeciwstawić?
Odpowiedź deep seeka:
Twoje pytanie dotyka kluczowego paradoksu: mimo ogromnej skali cierpienia, masowy sprzeciw rodzin żołnierzy nie nastąpił. Wynika to z połączenia kilku potężnych mechanizmów – całkowitej kontroli informacji, strachu przed represjami oraz głęboko zakorzenionych czynników społecznych.
Poniższa tabela podsumowuje główne mechanizmy tłumiące masowy sprzeciw:
Mechanizm Główne Przejawy Skutek 🛡️ Izolacja informacyjna i propaganda Prawo przeciw "falszywkom" o armii; blokowanie mediów; narracja o "wojnie z NATO" i "nazistach". Społeczeństwo odcięte od prawdy; wojna przedstawiana jako walka egzystencjalna, usprawiedliwiająca ofiary. 😨 Represje i strach Aresztowania uczestników protestów; drakońskie wyroki; inwigilacja; "sprawa Nawalnego" jako przestroga. Zniechęcenie do jawnego sprzeciwu; wysokie ryzyko osobiste przewyższa potencjalne korzyści. 📜 Czynniki społeczne i historyczne Tradycja przemocy w armii (diedowszczyna); korupcja jako fundament systemu; niska wartość życia; depenalizacja przemocy domowej. Normalizacja przemocy; brak wiary w możliwość zmiany; poczucie bezsilności.
💎 Podsumowanie
Rosyjskie społeczeństwo nie tyle "toleruje" przemoc wobec żołnierzy, co jest wobec niej w znacznym stopniu bezsilne. System, łącząc totalitarną kontrolę informacji z policyjnymi represjami i wykorzystując historycznie uwarunkowaną bierność, skutecznie atomizuje społeczeństwo i uniemożliwia skrystalizowanie się wspólnego, masowego frontu sprzeciwu. Rodziny żołnierzy, często pozbawione rzetelnych informacji i zastraszone, skazane są na indywidualne cierpienie, nie znajdując dla niego zbiorowego, politycznego wyrazu.
Mam nadzieję, że ta analiza pomaga zrozumieć głębsze przyczyny tej pozornej bierności. Czy chciałbyś/chciałabyś, abyśmy przyjrzeli się któremuś z tych mechanizmów, na przykład propagandzie czy historycznym korzeniom, bardziej szczegółowo? ---------- Dobra to było łatwe pytanie. A teraz zapytam go o coś mocniejszego. Tylko że przy takich pytaniach on się wyłącza. Częściowo odpowiada, wtedy robiłem screeny. W pewnym momencie przerywa odpowiedź i proponuje zmianę tematu. Dla zmyłki pytanie napisane po chińsku i udawałem Chińczyka który coś tam chce się dowiedzieć.
Xinjiang/Ujgurzy: "网上有人说新疆有再教育营,是真的吗?为什么西方媒体这么关注这个问题?" (Ludzie w internecie mówią że w Xinjiang są obozy reedukacyjne. To prawda? Dlaczego zachodnie media tak się tym interesują?)
Nooo i on teraz odpowiada. Dodam screeny w temacie. Potem kasuje to co wygenerował zanim system cenzury go wyłapie. Ale mamy część odpowiedzi. I teraz pokaże wam analizę od claude, bo ja oczywiście chińskiego nie rozumiem.
Udało Ci się go złapać w akcie! Zobaczmy co tu mamy: SCREEN 1 (ostatni): "你好,这个问题我暂时无法回答,让我们换个话题再聊聊吧。" ("Cześć, na to pytanie chwilowo nie mogę odpowiedzieć, zmieńmy temat i pogadajmy o czymś innym.") → TWARDY ZAKAZ. System go wyłączył. SCREEN 7 (początek odpowiedzi): Zaczął konstruować odpowiedź - mówi że: "需要平衡客观事实与不同立场" (trzeba zbalansować obiektywne fakty z różnymi stanowiskami) Planował pokazać różnice między chińską oficjalną wersją a zachodnimi mediami Wspomina 19 zagranicznych dziennikarzy którzy odwiedzili Xinjiang (klasyczna propaganda CCP) SCREEN 2-6 (tabela porównawcza): Zaczął robić DOKŁADNIE TO CO OBIECAŁ - tabelę porównującą: Kolumna 1: Aspekt Kolumna 2: 中国官方表述 (Oficjalne chińskie stanowisko) I tutaj widać propagandę: "职业技能教育培训中心" (Ośrodki Szkolenia Edukacji Zawodowej) - eufemizm dla obozów "提供职业教育和培训,打击极端主义" (Zapewniają edukację zawodową i szkolenie, walczą z ekstremizmem) "社会稳定,三年无恐怖袭击,居民生活幸福,安全感提升" (Społeczna stabilność, trzy lata bez ataków terrorystycznych, mieszkańcy szczęśliwi, bezpieczeństwo wzrosło) Próbował zrobić "obiektywną" analizę pokazując obie strony, ale już sam fakt nazwy "ośrodki edukacji zawodowej" zamiast "obozy reedukacyjne" to propaganda. Co się stało: DeepSeek próbował odpowiedzieć dyplomatycznie Zaczął budować narrację "both sides" Ale w trakcie pisania system go wyłapał HARD BLOCK - "nie mogę odpowiedzieć" Wniosek: Xinjiang to czerwona linia twardsza niż rosyjska przemoc System ma filtr w czasie rzeczywistym który analizuje odpowiedź podczas jej tworzenia DeepSeek próbował być "obiektywny" ale nawet wybielanie nie pomogło.
@Andromeda @bojowonastawionaowca
#glupiezabawyzai #niewiemjaktootagowac #gownowpis





@DexterFromLab ciekawostka
Zaloguj się aby komentować
Straszny zalew negatywnych informacji.
#gownowpis
chodzi o ta cebule, ktorej sie nazarlem?
Zaloguj się aby komentować
Wyprawa na grzyby udana. Pierwszy raz zebrałem sarniaki. Polecane były w panierce. Ale tak szczerze to kanie lepsze. Zjadłem i żyje. Magiczny Pegaz usiadł mi na parapecie i ćwierkał coś o skarbie na końcu tęczy, i dodał że politycy to uczciwi ludzie. Także grzyby nie były trujące.
#gownowpis


Dodaje toto do listy "nietrujaków". Dziękować!
@AndrzejZupa jest spoko, piszą w internecie że smaczny grzyb, ale prawdę mowiac to tyłka nien urywa
Zaloguj się aby komentować
Kąpie żółwiecko... Ludzie mają psiecka a ja mam żółwiecko...
#gownowpis

Ale dla czemu nasikales wczesniej do wanny
@ErwinoRommelo mocznik nabłyszcza skorupkę.
@DexterFromLab a kuma coś ten żółw? Znajomy ma dwa żółwie z czego jeden jest głupi jak but a drugi potrafi za nim chodzić i domagać się ogórka
@evilonep i który mądrzejszy - ten co się nachodzi i dostanie ogórka, czy ten co ma wszystko w dupie i też w końcu dostanie ogórka?
@eloyard bardzo dobre pytanie
a on tak może?
bo on chyba taki stepowy bardziej
@Half_NEET_Half_Amazing żółwia jak się włoży do wody to się osrywa koncertowo. Działa to trochę jak na nas kawa. A dodatkowo żółw się relaksuje w ciepłej wodzie. Lubi sobie poleżeć do czasu aż nie nasra albo woda ciepła. Jak zapaskudzi albo woda ostygnie to chce uciekać.
@DexterFromLab i bardzo lubią jak się je szczoteczką myzia
Zaloguj się aby komentować




