@Dagonet bogol
Zaloguj się aby komentować
@Dagonet bogol
Zaloguj się aby komentować
To jest tuareg?
Ile tym można jechać na trasie w sensie przelotowa autostradą żeby nie męczyć siebie i silnika?
@sleep-devir tak, Turek
140-150 licznikowe jest ok. Ja przeważnie trzymam mniej więcej 140 na tempomacie, jeszcze nie ma wiru w baku.
@Dagonet supi, dzięki za błyskawiczną odpowiedź.
Fajna maszyna!
masz tam tempomat?
Skad ruszales?
Chorujemy z zona na x1000xr ale zeby kupic 2 na raz to chyba 2 worki z kasa bym potrzebowal....
-------
Offtop:
Mieszkam teraz w gorach - mozna spokojnie 3 trasy po 400 km wykroic i zastanawiam sie czy nie zaczac tego jakos w sieci reklamowac - oraz podnajmowac pokoi... Bo w sumie dom duzy a mieszkamy tylko we 2-je...
@Bystrygrzes jest tempomat na pokładzie - to był jeden z warunków przy zakupie Moto. Ogólnie jestem z mazowieckiego - powiedzmy Grodzisk Mazowiecki. W piątek ruszyłem z domu do Starego Sącza, gdzie miałem nocleg. W sobotę od 8rano trasa ze zdjęcia i nocleg w Witowie.
Co do offtopu - myślę,że to spoko pomysł. Motocykle są coraz bardziej w modzie, chętni na nocleg przyjazny motocyklistom jak najbardziej na plus. Dodatkowo gospodarz, który proponuje kilka tras to duży atut. Ogólnie sugerowalbym kilka tras o różnej długości - 400 km to już dla tych co lubią się pomęczyć. Optymalnie myślę, że takie 250 do 300 by sprawdziły się najlepiej. Gadałem z gościem, u którego nocowałem w sobotę, że właśnie 90% motocyklistów robi po prostu kółko wokół Tatr bo są ładne widoki i trasa nie jest za długa.
Od roku się zastanawiam nad tą Aprilla. Jakie wrazenia? Jakie wady?
@Mewtyla Przy zakupie kierowałem się myślą, że chce coś uniwersalnego - możliwość zjazdu z asfaltu, stosunkowo lekki, dający radę przy tygodniowych wyjazdach za granicę i dający jakąś frajdę z jazdy. Wcześniej jeździłem vfr 800 rc79. Wiadomo, że Tuareg od vfr odstaje mocą - tam spokojnie 200 można było cisnąć ale jakoś fajniej mi się nim jeździ. Jest lekki, łatwiej się prowadzi - jakby sama jazda wymagała mniej energii. Do 140 nawet to przyspiesza. Komfort jak najbardziej na plus, tempomat to koniecznosc jak dla mnie w motocyklu. Jak wsiadasz to masz uczucie jazdy na rowerze, nie czuć tej masy. Jak jeździłem na Tenere to miałem wrażenie,że zaraz się przewali na bok (wysoki środek ciężkości), tutaj tego nie ma. Jakbym miał się przyczepić do czegoś to może bym chciał z 20km więcej ale serio jakoś bardzo mnie to nie boli. W teren mocy ma aż za dużo, na asfalt w sam raz. W tych pieniądzach raczej nic lepszego o tych właściwościach nie ma ma rynku.
@Dagonet dzięki.
Zaloguj się aby komentować
Skąd jeździsz kolego? 😉
@adin Grodzisk Mazowiecki. Tutaj lokalnie mało jeżdżę, bardziej celuje w jakieś dalsze trasy.
@Dagonet przecież to moto idealne na szutry (a takimi jechałeś, nie offem), więc nie dziwota, że zachowywał się super
@d.vil moje zdziwienie wynikało jedynie z tego, że to samo jechało przy moim zerowym doświadczeniu i umiejętnościach
@Dagonet na moim typowo szosowym motocyklu nauczyłem się jeździć po offroadzie z konieczności. Musiałem pokonać kilka kilometrów drogi leśnej wysypanej kamieniami. Jedna gleba nauczyła mnie, żeby przede wszystkim nie odpuszczać gazu. I koniec końców miałem z tego ogromną frajdę, kolejna klapka w głowie się odblokowała, zniknął strach, pojawiła się radość
@Rafau dokładnie, coś w tym jest. Przy małej prędkości przód może łatwo uciec. Dobra pozycja na Moto plus utrzymywanie otwartej manetki i można jechać. Na razie jest plan porobić jakieś łatwe trasy off i w przyszłym roku zaliczyć jakieś szkolenie
@Dagonet tu nawet nie chodzi o prędkość, co kąt wyprzedzania pływający na rozłożenie masy poprzez pracę zawieszenia. Sama jazda na półsprzęgle już zaburza równowagę i lepiej sprawdza się hamowanie tyłem z dodanym gazem - stary trick ułatwiający pokonywanie łuków z małą prędkością, który sprawdza się i w innych sytuacjach
Zaloguj się aby komentować
@Dagonet to jest taureg 660? Ile ją masz? Byłeś już w jakiejś dłuższej trasie? Jak pozycja? Nie bolą plecy/łapy? Ile zrobiłeś najwięcej w jeden dzień?
@Rafau tak, Tuareg 660. Kupiłem pod koniec zeszłego roku, w listopadzie. Aktualnie 2000km nabite. Najdłuższa trasa to 280km, około 3h jazdy. Pozycja jest mega wygodna - proste plecy, dobre ugięcie kolan. W porównaniu z moją była vfr niebo a ziemia. Motocykl super się prowadzi, jakbyś rowerem jechał. Nie masz wrażenia,że środek ciężkości jest wysoko i wali się w zakrętach. Czekam jeszcze aż przyjdą mi g mole i zacznę częściej zjeżdżać z asfaltu.
@Dagonet 280 to na sv robiłem
Pytam bo będę moje bmw zmieniał, ale to najwcześniej za jakieś 2 lata pewnie albo i 3, bo do tego czasu raczej nigdzie dalej nie dam rady pojechać ze względu na dzieciaczki
Zaloguj się aby komentować
Jadę w sierpniu. Jak ze spaniem pod namiotem ?
@sleep-devir tutaj nie pomogę - my mieliśmy codziennie wykupiony nocleg. Średnia cena noclegu ze śniadaniem w 3/4* hotelu to ok 110 zł, dlatego nawet nie rozważaliśmy namiotu. Z tego co wiem dużo ludzi jeździ pod namiot, więc pewnie trzeba by pogrzebać w necie na ten temat.
@sleep-devir w Rumunii spałem w namiocie w różnych miejscach, tak prawdę rzecz biorąc to tylko bałbym się przy transfogarskiej bo niezbyt rozsądni turyści dokarmiają misie. Niby w Bucegi mieliśmy alerty na komórkę ale zero misiów, tak samo w rejonie Moldovanu, ślady owszem, nawet świeże ale nigdy nie doszło do konfrontacji peer to peer.
Zaloguj się aby komentować
@Dagonet Po wpisach widziałem, że byłeś na obu, jakieś tipy na wyjazd? 3-4 dni wystarczą na objechanie obu tras? BTW VFR <3, chciałem na pierwsze moto, ale przy 190+cm mogłem się tylko oblizać
@json.json ja robiłem każdą osobnego dnia. Tak żeby nie spieszyć się i nie mordować. W Rumunii byłem tydzień i powiem,że to mało. Mocno polecam na moto wyjazd. Dużo krętych tras, jakość dróg jest w porządku. Ludzie są dobrze nastawieni do motocyklistów, policja nie chowa się z suszarkami w krzakach. Kolejny plus to ceny - jest na prawdę tanio. Spokojnie idzie znaleźć noclegi w miastach po ok 100zl ze śniadaniem. Paliwo było taniej niż u nas ok 60gr za litr. Nie ma strachu zostawić moto na ulicy, nikt nas nie okradł.
Z VFR tak wyszło,że to był pożegnalny wyjazd. W garażu na przyszły sezon czeka już Tuareg.
Zaloguj się aby komentować
Jaką masz kamerkę na garnku?
@AndrzejZupa na vfr DJI osmo action, na BMW jakiś model sony
Zaloguj się aby komentować
Tez byłem w tym roku. Taguj czy coś
Zaloguj się aby komentować
@Dagonet i jak wrażenia?
@lactozzi ogólnie spoko - na pewno misie na drodze na plus. Jakość asfaltu na minus, dużo nierówności i dziur. Widokowo super.
Ogólnie bardziej podobała mi się transalpina, tam jakość asfaltu mega.
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Gdzie się kręciłeś?
@MiernyMirek film nagrany głównie na trasie Nowy Kamion - Piotrkówek. https://maps.app.goo.gl/imdHUpMz5h8pJG8X9
@Dagonet w niedzielę tamtędy śmigałem, stąd tak jakoś znajomo wyglądało. Widzę, że ruszyłeś w kierunku, którym ci mniej więcej polecałem. Zajrzyj do Suchodołu nad Wisłę.
uwielbiam takie filmiki
@nogiweza ogólnie to ćwiczę nagrywanie dron + kask przed wyjazdem do Rumunii, na który ruszam w lipcu
@Dagonet a czym latasz? fajne są nagrania gdy dron śledzi nagrywającego. U Rafała Zazuniuka (jeździ na ciężarówkach w USA/Kanadzie) fajnie to wychodziło
Na ile jedziesz?
właśnie znajomo wyglądało, pozdro z okolic
Zaloguj się aby komentować
@MiernyMirek o ty cwaniaku
Zaloguj się aby komentować
@Zielonypomidor nie, seria. Grzeje do 400 stopni, mi wystarcza. Pizza piecze się tyle czasu, że zdążę na kolejną nałożyć składniki
Zaloguj się aby komentować
@Lubiepatrzec dzięki, bardzo pomogło
Zaloguj się aby komentować
@Rafau tak szczerze to nie na moje siły
@Dagonet mam tak samo, tylko nawet nie mam siły przejrzeć nagrań, które zrobiłem, co dopiero mówić o wrzucaniu na YT
@Rafau u mnie było podobnie, wziąłem wywaliłem wszystko co miałem. Stwierdziłem, że wyjazd do Słowenii będzie idealnym momentem na reset. Jak to zawsze bywa tuż po powrocie stwierdziłem, że muszę mieć lepszy sprzęt do nagrywania - kilka tysięcy poszło na nową kamerę, drona, jakieś gimbale i inne gówno. Może wydatek mnie zmusi żeby do tego porządniej przysiąść
Zaloguj się aby komentować