@Cinkciarz Włącz odkurzacz ( ͡ಥ ͜ʖ ͡ಥ)
jezu ale kocia wywłoka XD
Wykrecales po praniu?
Zaloguj się aby komentować
@Cinkciarz Włącz odkurzacz ( ͡ಥ ͜ʖ ͡ಥ)
jezu ale kocia wywłoka XD
Wykrecales po praniu?
Zaloguj się aby komentować
Ale to bedzie rozpierdziel xd
tylko ustaw kuwetę gdzieś na szafie i będzie git #pdk
no i fajnisty
oby rozszarpywał wszystko i ogryzał meble (☞ ゚ ∀ ゚)☞
Zaloguj się aby komentować
@Cinkciarz mam jednego. Zajebista rzecz. Jedno co mogę doradzić. DUŻY!!! Jak największy...
Koniecznie dwie przegrody! Wtedy robisz kompletny obiad na raz. Ja mam taką ninje i jestem zadowolony ^^
podepnę, bo nie do końca łapię - czym realnie różni się air fryer od piekarnika?
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
@Cinkciarz Polecam https://tosdr.org/ czasem warto zaglądnąć
Zaloguj się aby komentować
@Cinkciarz nie możesz jeść nie możesz spać?
@Cinkciarz ale tulaśne kitku
@Cinkciarz
Zawsze chciałem mieć psa
Ej, ale to jest kot
Zaloguj się aby komentować
@Cinkciarz zazdro!!!
Graty mordo, ciężka trasa :) skąd startowałeś?
Na gerlachu to sie gotuje co najwyzej
Zaloguj się aby komentować
@Cinkciarz Jak to "chciało"? Wypędziłeś biedactwo?
To ropucha zielona. Zwykle trafiam na ropuchę szarą w piwnicy. Nie wiem którędy włazi.
@Cinkciarz zimowanko
Zaloguj się aby komentować
@Cinkciarz dla ciebie cofanie sie w rozwoju dla innego zbawienie
Kto w 21 wieku uywa uzyawa skanera, skoro mozesz to w ulamek sekundy zrobi c apka w telefonie ;)
Przygoda jak u detektywa Cluzoe (´・ᴗ・ ` )
>v1.0 na v3.6. Patrzę na changelog - "w tej wersji zostały naprawione błędy związane z siecią WIFI". KUUUUUUUURRRRRRR... Cofamy się w rozwoju jako cywilizacja.
wytłumacz mi czego nie rozumiem, z każdym updatem oprogramowania w klimatyzatorach cofamy się w rozwoju?
Zaloguj się aby komentować
U mnie potrafią kraść z lodówki w pracy nawet sosy do pizzy szczyt chamstwa
Nie wiem, czy takie crossovery mają jeszcze branie tutaj (° ͜ʖ °)
jeszcze tak z 5 wpisów o parówkach dziś. serwery hejto to wytrzymają
Zaloguj się aby komentować
@Cinkciarz tramwaj
Ale urwał
Ktoś tam pisał że dobrze że była kamerka - syn lokalnego wysokiego rangą systemowca w chuju ma twoją kamerkę
Zaloguj się aby komentować
I jak wrócisz do domu to już nie dasz?
Zaloguj się aby komentować
Amatorzy! Ja to mam zwierzyniec
Dodam tylko że Pan Dyląż Garbarz ma się dobrze, rudziki odleciały, a Nietoperek wpierdziela komary aż miło. Dbajcie o Naturę a ona się odwdzięczy ;)
@Cinkciarz @Egon
Wróbla obejrzeć, jeśli nie ma widocznych urazów jak najszybciej oddać rodzicom.
Bezpiecznie można napoić spuszczając pojedyncze krople na dziób.
Jerzyka najpierw osuszyć i ogrzać. Potem iść nad jakiś większy trawiasty obszar i podrzucić na metr do góry.
Jeśli poleci to spoko, jeśli nie poleci - przekazać ekopatrolowi albo zawieźć do ośrodka rehabilitacji ptaków do dokarmienia. Jak na jerzyka ma dość krótkie lotki więc może jeszcze mieć problemy z lataniem.
@Zielczan @Ragnarokk Szczerze mówiąc, nie mam pojęcia o co chodzi, bo jerzyki mają jedne z najłatwiejszych dziobów do otwarcia. Ale może pojawił się wysyp "pomagających" ludzi, którzy próbują te dzioby otwierać poziomo zamiast pionowo...
Natomiast dużo większym zagrożeniem jest po pierwsze dość spore wejście do tchawicy (więc łatwo zalać to wodą) i bardzo silny instynkt jerzyków do plucia jedzeniem podczas ręcznego karmienia.
@DexterFromLab Jesteś potrzebny
Zaloguj się aby komentować
@Cinkciarz a tak jeszcze dopytam, nie możesz znaleźć dubbingu? Na Disney+ jest świetny naprawdę, na Disney junior często leci właśnie z polskim dubbingiem
Oj tak, jedyna bajka, którą pozwalam dzieciakom brata oglądać bez limitu, naprawdę świetnie zrobiona. Zresztą nieraz sama ją sobie włączam, bo przypomina, że dziecko inaczej spostrzega świat niż dorosły i czasami im trzeba 'odpuścić' i pozwolić być dzieckiem. A przy okazji samemu się świetnie pobawić
Oglądałem z córką jak byla w przedszkolu.
Teraz jest w połowie podstawowki i dalej razem oglądamy.
Świetna animacja
Zaloguj się aby komentować
@Cinkciarz Najlepiej wybrać się na porządne szkolenie na torze, naprawdę warto wydać na to pieniądze.
Nie zgadzam się z niedotykaniem tylnego hamulca w złożeniu, ćwiczyliśmy to w zakrętach na torze właśnie, bez odpuszczania gazu jak wynosiło nas na zewnątrz można było lekko dohamować i wyprowadzić motocykl. Generalnie filmy są spoko, ale bez przećwiczenia tych technik nic to nie da, trzeba trenować. Na drogach publicznych można, ale jest to bardziej ryzykowne niż w miejscu do tego przeznaczonym.
@Solar Ćwiczenie na torze to jest zawsze dobra odpowiedź
ćwiczyliśmy to w zakrętach na torze właśnie, bez odpuszczania gazu jak wynosiło nas na zewnątrz można było lekko dohamować i wyprowadzić motocykl
Nie mówię że nie, ale jest to bardziej ryzykowne, bo nie wszyscy mają ABS, a tym bardziej cornering, no i wymaga ćwiczenia. Poza tym dohamowanie tylnym spowolni, ale nie zmieni geometri zawieszenia, co też jest tutaj bardzo ważne. Trail breaking można zacząć stosować od strzała, a ćwiczysz go praktycznie na każdym zakręcie.
@Solar 1m16s na filmie. Panika i zablokowanie tylnego.
@Cinkciarz polemizowałbym ze stwierdzeniem, że przenosząc ciężar na przód masz większą przyczepność - znajdujesz się bowiem bliżej momentu utraty przyczepności i zablokowania przodu. Nie każdy ma ABS, nie zawsze on uratuje sytuację. Do tego sprężony widelec przedni nie pracuje lepiej, niż ten, który ma zapas. Sam środek ciężkości też nurkuje w przód, na niekorzyść przeniesienia momentu obrotowego na asfalt i przyczepności tyłu, który też może się wyślizgnąć.
O ile rozumiem argument, że minęło wiele lat od wydania "biblii pokonywania zakrętów" o tyle w prawach fizyki nie zmieniło się nic
@Rafau Pisałem o tym - kompresja zwiększa przyczepność, ponieważ siła jest skierowana w dół, do asfaltu. Wtedy opona wytrzyma większe siły wzdłuż toru jazdy lub w poprzek bez zrywania przyczepności, nawet na mokrym. T = µ* Fn i fizyki nie oszukasz
Z poprzedniego naszego wątku - Nie rozumiem jak skręcanie zwiększa opory toczenia ani jaki to ma wpływ. A problem z większym złożeniem jet taki, że im niżej, tym większe ryzyko. Zawsze.
Dodając gazu stopniowo przez całą długość zakrętu przenosisz ciężar na tył, który pcha maszynę. Tym samym odciążasz przód, który ma większy zapas przyczepności i w dużym uproszczeniu niwelujesz siły działające przeciwko utracie kontroli nad motocyklem.
To się logiki nie trzyma. W skrajnym przypadku przyspieszenie unosi opone i w ogóle nie jesteś w stanie skręcić. A dodawanie gazu zawsze pionuje maszyne i zwiększa promień skrętu.
Jak zakrętu nie znasz i nie wiesz czego się spodziewać - zwalniasz przed nim.
Mam traktować każdy zakręt, jakby na środku asfaltu coś stało i za każdym razem mam zwolnić do 5 km/h? Czy akceptujesz po prostu, że w razie czego wpierdolisz sie w sam środek przeszkody?
Większość (w tym ja) jeździ daleko od limitów przyczepności i mogłoby się bardziej pochylić w zakręcie. Blokada jest przede wszystkim w głowie.
Dokładnie. Niestety większość riderów wyleci z zkrętu na najbliższe drzewo, bo i tak się dalej nie pochylą choćby skały srały. Część wciśnie tylni hamulec i zdąży położyć motocykl, co w sumie niewiele zmienia. Ucząc korekty toru jazdy i stosowania hamulca, uczysz przeżycia.
@Cinkciarz
To się logiki nie trzyma. W skrajnym przypadku przyspieszenie unosi opone i w ogóle nie jesteś w stanie skręcić. A dodawanie gazu zawsze pionuje maszyne i zwiększa promień skrętu.
Nie przechodź że skrajności w skrajność
I nie, hamowanie prostuje maszynę.
Mam traktować każdy zakręt, jakby na środku asfaltu coś stało i za każdym razem mam zwolnić do 5 km/h? Czy akceptujesz po prostu, że w razie czego wpierdolisz sie w sam środek przeszkody?
Nie. Masz wchodzić w zakręt z taką prędkością i takim pochyleniem, aby go pokonać bezpiecznie i z zapasem. Nie przechodź że skrajności w skrajność.
W pochyleniu masz większą powierzchnię opony, która ma kontakt z asfaltem. Przy niskich prędkościach bardziej opłaca się docisnąć motocykl ustawiając ciało w przeciwnym kierunku, czego uczą na "policyjnych" kursach i to się sprawdza.
W życiu jest inaczej, często nie znasz drogi na pamięć, a nawet jeśli, to zawsze możesz się natknąć na piasek, liście, krowę albo zaparkowane auto na pasie, którego wcześniej nie zobaczysz na ślepym zakręcie. Dlatego "dopasowanie prędkości przed zakrętem" możesz wsadzić między bajki.
O to właśnie chodzi - musisz być w stanie przewidzieć jak najwięcej i wchodzić w zakręt z zapasem umiejętności i przyczepności, optymalnej dla motocykla.
Aha - nie ruszajcie tylnego hamulca w złożeniu. W niczym nie pomoże, a możecie zrobić efektowny high-side.
Nie. Pomoże, zwłaszcza przy niskich prędkościach, tzw dociąganie.
Hamując tyłnym hamulcem także spowodujemy ugięcie zawieszenia przedniego, ale w mniejszym stopniu, a masa pozostanie rozłożona między osie równomierniej. Hamowanie tylnym hamulcem w mniejszym stopniu odciąża tylną oś, co ma wpływ na stabilność motocykla, wspomaga hamowanie silnikiem i poprawia płynność.
@Cinkciarz Wymienieni goście zapewne wiedzą o czym mówią i ja nie neguję działania trail ale kontrola hampla w fazie składania i początku zakrętu też nie jest "za darmo".
Gorzej z tym co Ty piszesz, bo czasem masz rację a czasem bardzo nie.
"powinien oddać gazu i bardziej się pochylić"
To może być bzdura ale może być też niedokładność wypowiedzi ponieważ zwiększanie pochylenia wymaga dodania gazu i to są prawa fizyki a dokładnie geometrii opon.
"Aha - nie ruszajcie tylnego hamulca w złożeniu. W niczym nie pomoże, a możecie zrobić efektowny high-side"
Bez sensu albowiem gdyż high-side jest tylko i wyłącznie efektem gwałtownego odzyskania przyczepności przez idące w bocznym w stosunku do kierunku jazdy (a nawet płaszczyzny) koło, nieważne przednie czy tylne i nieważne jaka jest przyczyna utraty i odzyskania tejże, hampel, plama na drodze. Można tył sobie ślizgać w zakręcie tylko trzeba cholernie dużo umieć jak Gary McCoy.
"Jazda na brzegu opony, to jak jazda na najbardziej zewnętrznym skrawku asfaltu - nie masz żadnego marginesu ani na korekcje, ani na najmniejszy błąd."
Po pierwsze to w złożeniu nawet sporym możesz mieć sporą powierzhcnię robocza opony tzw. contact patch
Did you know: You have more contact with the ground leaned over than upright? : r/motorcycles (reddit.com)
Po drugie nikt nie mówi że masz iść max po kolanie, od zamknięcia laczka do max lean jest jeszcze sporo. Owszem ja też odradzam takie rzeczy na ulicy ale jednocześnie uważam że zapożyczenie z toru pozycji do jazdy w zakrętach ulicznych pozwala na większe pochylenie co daje radość i pozwala na lepszą kontrolę moto czyli korektę toru, zmniejszenie pochylenia a im więcej kontroli tym więcej bezpieczeństwa.
No chyba ze ktoś postanowi zedrzeć kolano i laczka w ślepym zacieśniającym się i jeszcze prawym to ja tam na jego rehab się nie składam, na wieniec też nie.
Gx
@Man_of_Gx ech, trza by się spotkać gdzieś gdzie jest tablica z kredą i skrzynka browaru
Zaloguj się aby komentować
@Cinkciarz łżesz 1000 lat temu nie było fotografii w kolorze, tylko B&W.
Zdjęcie ma maks 137 lat.
@Zly_Tonari OP to kłamca.
Zaloguj się aby komentować
@Cinkciarz to firma konsultingowa mająca duży wpływ na inkluzuwność w wielu grach z tzw. segmentu AAA. Ktoś robi fabułę a Sweet Baby Inc. sprawdza i nanosi poprawkę jeżeli tytuł nie jest wystarczająco inkluzuwny, na przykład zamieniając postaci na takie o innym kolorze skóry, wplatając do tytułu agitację na rzecz inkluzywnych opcji politycznych - na przykład w Spider-Man 2 graffiti promujące ruch BLM.
Ich doradztwo i konsulting wpływa na to jak wysoki będzie ESG score który to wskaźnik Sweet Baby Inc. samo też ocenia zaś to przekłada się na ilość kapitału jaki skłonne są wpłacić duże fundusze inwestycyjne. Także maksymalizscja inkluzywności w pośredni sposób przekłada się na rentowność firmy.
@DiscoKhan Na ile się orientuje, to idąc z woke pod ramię, nie wychodzi sie dobrze finansowo. Pamiętam, że jakiś twórca uprawiedliwiał klapę finansową swojego "dzieła" narzekaniem, że odbiorcy to mizogini i rasiści. Ale fakty są takie, że większość konsumentów nie lubi wciskania im do gardła jakichś lewackich poglądów i zwyczajnie głosuje portfelem. Czy w takim razie opłaca się mieć wysoki ESG (cokolwiek to jest) i robić produkty, które się nie sprzedają?
Tak się zastanawiałem ostatnio w kontekscie tego, że Disney był grubą bańkę na minusie - firmy co do zasady dążą do maksymalizacji zysków (chyba że inwestują). Pojawia się pytanie komu zależy na tym, żeby sprzedawać propagandę, bo przecież nie udziałowcom? U nas za podejmowanie niekorzystnych decyzji jest nawet paragraf "działanie na szkodę spółki".
@Cinkciarz oplaca sie, zobacz kto jest ich klientem, same AAA studia. Konsolowe pleby wszystko zjedza i tak a koniec koncow wladze ma inwestor.
Komentarz usunięty przez moderatora
@Cinkciarz ciekawe jakby dzisiaj takie San Andreas przeszlo,protagonista to czarnoskóry ale i główny antagonista to czarnoskóry,czarni są przedstawiani w większości jako kryminaliści, jest tylko jeden gej (OG Loc), bohater może wchodzić wyłącznie w związki hetero...
Zaloguj się aby komentować
@Cinkciarz widziałem właśnie że pan Marcin dostał takie wyróżnienie, wreszcie jakieś konkretne zdjęcie
Btw. zmieniłem też społeczność na Astrofotografia
Jakby ktoś chciał sobie automatycznie ustawiać tapetę APOD to na
@Cinkciarz tylko ze takiej śnieżki nie ma xD
@Sweet_acc_pr0sa co to znaczy?
@Cinkciarz jakiś użytkownik niedawno stwierdził, że tego typu zdjęcia równie dobrze można sobie wygenerować w AI i wyjdzie dokładnie na to samo, bo przecież gołym okiem nie zobaczysz nigdy takiego kadru
Zaloguj się aby komentować