Bo piękno tkwi w prostocie.
#inzynieria
@myoniwy Przez chwilę zastanawiałem się czy nie robisz nas w balona i nie jest to jakaś stara lampa naftowa
Komentarz CEO ULA przed testem:
No cóż, tak to się potoczyło:
@ivaldir mam wrażenie że ciągle stoimy w miejscu a marketingu muska to właśnie ten niezniszczalne szyby w cybertrucku które są zniszczalne
@ivaldir xDDD
@ivaldir może ktoś to wytłumaczyć? Czy dobrze rozumiem, że to niby takie ulepszenie/uproszczenie a tak naprawdę inne układy, które są niezbędne są poza samym silnikiem?
@ColonelWalterKurtz
a tak naprawdę inne układy, które są niezbędne są poza samym silnikiem?
Skąd to info? Masz jakiś link?
Komentarz CEO ULA przed testem:
@ivaldir Tutaj jedyną możliwą odpowiedzią jest "Jak tam Starliner?" ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
@LondoMollari Uh, nie tak mocno, jesteśmy światowym liderem w technologiach kosmicznych
a tak naprawdę inne układy, które są niezbędne są poza samym silnikiem?
@ivaldir @ColonelWalterKurtz Tam nie za bardzo ma jak być cokolwiek poza silnikiem. Silnik z grubsza to turbopompy, układ zapłonu (jeśli silnik ma być restartowalny), całe mnóstwo zaworów, układ chłodzenia, wtryskiwacze, dysza, i ewentualnie siłowniki do sterowania ustawieniem silnika, jeśli silnik ma mieć takie sterowanie).
Na 100% radykalnie uprościli system zapłonu. Jak - to tajemnica eksportowa, natomiast po prostu nie ma systemu zapłonu, który był w Raptorze 2.
Na 100% zintegrowali wiele zaworów z obudową/przewodami, czyni to silnik mniej rozbieralnym, ale zwiększa wytrzymałość i zmniejsza rozmiar (zamiast łączeń masz jeden zespawany lub ciągły element).
Turbopompy - tutaj też z tego co mówi SpaceX pointegrowali wiele zaworów i przewodów. Turbopompy są stałą częścią silnika, i jego kluczowym komponentem. Nie da się tego wyjąć poza silnik.
Chłodzenie w Raptorze jest standardowe - zimne paliwo przed spaleniem jest przepuszczane przez dyszę w celu odbierania od niej ciepła. To jest już uproszczone od początku, być może jakieś sensory sę pousuwane z nowych Raptorów.
TL;DR - na zdjęciu jest raczej wszystko co jest potrzebne do pracy (tj, zbiorników paliwa i utleniacza nie ma, ale to oczywiste).
Dla większej ilości szczegółów polecam świetny wywiad Tima Dodda na temat produkcji silników i nie tylko: https://www.youtube.com/watch?v=aFqjoCbZ4ik
@ivaldir nie mam zadnegobinfo po prostu nie zrozumiałem o co w tym podlinkowanym wpisie wchodziło i czy to jestnkrytyka czy co?
Przeczytałem ostatnio biografie muska i tak się zainteresowałem tym jego sławnym upraszaczaniem. Rozumiem jednak z tego co @LondoMollari napisał że faktycznie to duże osiągnięcie i postęp a nie jakaś ściema. Jeżeli tak to jest to imponujące.
@ColonelWalterKurtz
CEO ULA w pierwszym zdaniu chwali uproszczenie konstrukcji, ale w drugim zarzuca, że pokazywanie samego "bloku" silnika bez osprzętu, jako gotowego urządzenia, to przesadne chwalenie się. No i wyszło, że ten "blok" silnika ma w sobie wszystko co potrzeba do działania
@myoniwy to nie mogli zrobić od razu takiego prostego silnika? Co oni, gupi są? #pdk
@Skawarotka oszczędności, inflacja, kryzys każdego może dopaść
Komu nie przytrafiło się po skręceniu zapomnieć o kilku śrubkach niech pierwszy rzuci gaźnikiem.
@Skawarotka z lewej - gdy starasz się i granty i dotacje.
Z prawej - gdy masz produkować sam i ma być jak najtaniej
@conradowl
po lewej: junior developer
na środku: external consultant
po prawej: senior developer
@Skawarotka Co nie? Żenujące...
@Skawarotka właśnie tego mema tu szukałem
Najważniejsze, że działa
Zaloguj się aby komentować