#samochody #motoryzacja

Szanowni użytkownicy,
Szykuje mi się wymiana samochodu służbowego. Mam do wyboru poniższe:

  1. Škoda Octavia Combi Ambition 2.0 TDI Automat
  2. Toyota Corolla Style 2.0 Hybrid Dynamic Force Automat

Gdybyście mieli taki wybór to na co byście postawili?
Nie interesują was względy finansowe, spalanie, ubezpieczenie, eksploatacja i serwis.
Czym byście się kierowali?
#ankieta

Mój wybór to:

357 Głosów
jajkosadzone

Wybor typowo pod przedstawiciela handlowego:(

Masz mozliwosc przejechania sie jednym lub drugim autem?

Wowczas najlepiej dopasujesz sobie fure pod siebie

roadie

ja bym brał dieselka

KierownikW10

@pionter jako użytkownik Octavii 4 w takiej własnie konfiguracji, trochę doposażonej powiem tak. Pomimo tego, że elektronika tego auta to nieśmieszny żart, to auto jest świetne w jeździe w trasy, po autostradach. Po kręceniu się wokół komina i po mieście wziąłbym Toyotę w hybrydzie.

SuperSzturmowiec

to zeletzy czy długie prasy czy miasto na to se odpowiedz

BajerOp

@pionter jeżdżenie toyotą z innych względów niż ekonomiczne to masochizm. Głośne, wolne, brzydkie i niewygodne xD po 200km dupa boli od tych ich fotelików dla Azjatów.

Uzyszkodnik

@BajerOp Jako posiadacz podobnego modelu Toyoty:

Głośne - TAK

Wolne - NIE, 7,4 do 100s to najlepszy wynik z podanych aut, Vmax to raczej nieistotny parametr na polskich drogach

Brzydkie - Kwestia gustu

Niewygodne - NIE, w moim modelu fotele są spoko, dupa nie boli, można ustawiać siedzisko pod kątem


Główne wady to głośność ze względu na kiepskie wyciszenie i jakość wnętrza. Wziąłem w wersji GR-Sport tylko dlatego że w tej wersji środek wygląda akceptowalnie.


Są też specyficzne kwestie:


  • skrzynia CVT - na początku dziwne uczucie gdy obroty wchodzą na maksymalne nawet przy małym przyśpieszaniu

  • Przyśpieszenie - nigdy nie wiesz jakie będzie, zależne od plam na słońcu, chwilowego humoru algorytmu, stopnia naładowania akumulatora czy kombinacji temperatury powietrza/silnika/baterii. Czasem wyrwie jak wariat(lepiej niż w specyfikacji) a czasami zamuli. Najlepiej chyba jeździć w trybie SPORT wtedy mniej wydziwia.

BajerOp

@Uzyszkodnik gr sport ma inne fotele (pewnie masz chr xD), dla mnie i tak nie są wygodne, są za wąskie dla mnie, ja mam ergocmofort w vw (podejrzewam, że skoda może też je mieć) i Toyota niestety nie ma podejścia do nich. Podejrzewam, że to zależne od masy i budowy ciała użytkownika.

mroczny_pies

@Uzyszkodnik jako użytkownik rav4, 2.5l hybryda cvt potwierdzam że jak depniesz to ostro idzie po obrotach i wtedy jest głośno, ale nauczyłem się żeby nie traktować prawego pedała jak gaz (którym de facto nie jest). W normalnym aucie deptasz mocno i dosyć szybko odpuszczasz jak osiągniesz prędkość, a w cvt wbijasz "akcelerator" aż osiągniesz przyspieszenie które Cię interesuje. Lekko inna filozofia ale jak się nauczysz to da się jeździć bez wbijania obrotów na orbitę;)

Uzyszkodnik

@BajerOp C-HR - dobry strzał, nie chciałem pisać bo zaraz by się zaczęło hur dur jaki brzydal Mnie się podoba, płci pięknej też więc wszystko się zgadza. Właśnie trochę mnie zdziwiłeś że napisałeś foteliki dla Azjatów - przyznam szczerze że lepiej bym się czuł w nim gdybym był trochę większy, a znajomy typu szeroki na 2m komplementował. To że masz wygodniejsze fotele w VW jestem w stanie sobie bez problemu wyobrazić

Ja na miejscu Opa bym umówił jazdy próbne, w jedno popołudnie wszystko by się rozjaśniło.

jarzyn

Toyota będzie głośna ze względu na skrzynię. Ale jak tylko po mieście to ona jak do innego miasta Skoda

rith

@jarzyn nowe ecvt są ciche. Juz pewnego czasu te skrzynie nie są głośne. Toyota będzie głośna, to fakt, ale ze względu na słabe wyciszenie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zielczan

@pionter jako użytkownik 2.0 TDI w Seacie to mogę powiedzieć, że to fajowy silnik

Niv

@Zielczan do momentu znalezienia opiłków w układzie paliwowym zacierających pompę wysokiego ciśnienia i rozwalających wtryski

Ten_koles_od_bialego_psa

@Zielczan Jako ex mechanik potwierdzam co pisze @Niv

Kup coś z jajcem, szkoda życia na nudne wozidła.

jedzczarnekoty

@Zielczan a ile masz koni i który rocznik? Nigdy nie miałem VW a Caddy chodzi mi po głowie, i właśnie 2.0 TDI w nim siedzi

Zielczan

@jedzczarnekoty 150 po programie na 185, rocznik 2013, kod ckfc

GordonLameman

Octavia. Miałem taką tylko w style i doposażoną. Przyjemne auto.


a Toyota - głośna, nudna, kiepskie osiągi i wygląd xd

Uzyszkodnik

@GordonLameman sprawdź osiągi, albo coś źle widzę albo Toyota ma przyśpieszenie ponad 1s lepsze

GordonLameman

@Uzyszkodnik

Faktycznie - to jest 7,7 (Toyota) vs 8,5 (Skoda).


Nie sądziłem, że dają inne silniki niż te 125 i 140KM.


I tak bym wybrał Skodę.

dildo-vaggins

Odzardzam 2.0 Dynamic force, awaryjne i chla dużo oleju.

DirtDiver

@dildo-vaggins Służbowy, może mieć to w dupie. Tak na prawdę jeśli od samochodu zależy czy musi zapierdalać to awaryjność może być plusem

GrindFaterAnona

@pionter ale napisz jak bedziesz to auto uzytkowal, bo one maja dwa rozne przeznaczenia. Corolla do miasta zloto, a Oktawka na trasy tez zloto.

cododiaska

Hybrid Dynamic Force Automat

To brzmi jak napis na pralce do prania

Rmbajlo

Mamy corolle w firmie. Tragiczna jest bez stopniowa skrzynia biegów, już lepiej brać dsg w octavi.

mroczny_pies

@Rmbajlo rav4 cvt here.

Tragiczna jest bez stopniowa skrzynia biegów

Kiedyś miałem z ojcem dyskusje, bo stwierdził że ABS to zło a on to lubi mieć kontrolę nad maszyną. Po przejechaniu 90k km na cvt uważam to za zajebistą opcję. W mieście elektryk / idealnie dobrane obroty do prędkości. Jak depniesz to wkręca się pod sufit i ciągnie ile fabryka dała. Fakt że dziwne uczucie na początku ale jak się już przyzwyczaisz to nie widzę minusów

GordonLameman

@mroczny_pies

wycie tej skrzyni


tu kompletnie nie chodzi o walory użytkowe - sam mam teraz auto bez skrzyni biegów.

Ale o wycie tej skrzyni

mroczny_pies

@GordonLameman to jest kwestia przestawienia myślenia. Jeśli jedziesz ze stałą prędkością to jest spoko. Jak wbijesz gaz w podłogę to mówisz "chce przyspieszać w opór", więc samochód robi to co mu kazałeś - chce Ci dać tyle mocy ile jest w stanie. Też mnie to na początku wkurzało, więc kumam temat, ale to nie wynika z tego że cvt jest jakoś niewiarygodnie głośne tylko z tego że operujesz prawym pedałem jakby to był manual. Jeśli zaczniesz deptać prawy pedał tak żeby unikać wachlowania nim to jest dużo bardziej kulturalnie

GordonLameman

@mroczny_pies

brzmi jak coping mechanism xd

mroczny_pies

@GordonLameman raczej też mnie to wkurzało, poszedłem do ASO, dokładnie to samo mi powiedzieli, sprawdziłem i stwierdziłem "tyyyyy fajne to"

GordonLameman

@mroczny_pies

no jeśli rozwiązaniem wycia jest “jedź wolniej” to xd

mroczny_pies

@GordonLameman ewidentnie nie włożyłeś 12% wysiłku potrzebnego żeby zrozumieć to co mówię.


Weźmy taki manual (ten niewyjący). Rozpędź się do 50km/h i zredukuj do jedynki. Efekt? Wszystko wyje.

Weźmy takie CVT (to słynne wyjące). Wbijasz akcelerator w podłogę, CVT redukuje Ci przełożenie ile tylko da radę żeby dać Ci best rate of acceleration. Efekt? Wszystko wyje.


Rozwiązanie dla manuala? nie redukuj tak mocno.

Rozwiązanie dla CVT? nie redukuj tak mocno.

Rmbajlo

@mroczny_pies przed wszystkim jak ktoś jeździ w po mieście spoko. Gorzej jak ktoś ma trasy 2500-5000 miesięcznie to już tak przyjemnie nie jest. Mamy i octavi i. Co roller. Octavia lepiej się spisuje, ma lepsze przyspieszenie. Corolla bardzo wolna się zbiera przy wyprzedzaniu.

GordonLameman

@mroczny_pies

Nawet najgłupszy łącznik pedału z kierownicą nie redukuje do 1 przy 50 km/h w ruchu miejskim.


czemu CVT to robi?

i czemu próbujesz mi to opchnąć jako feature? To nie tak powinno wyglądać

wystarczy dopracować rozwiązanie

mroczny_pies

@GordonLameman czemu tak robi? Bo umie i jeśli tego potrzebujesz to to masz to dostępne. Dlatego mówię że jest to inna filozofia używania prawego pedału i jeśli się ją ogarnie to cvt nie wyje co zmianę prędkości

GordonLameman

@mroczny_pies

no można się przyzwyczaić, ale po co?


mi w corolli brakuje innych zalet

mroczny_pies

@GordonLameman nie no tego to ja akurat nie kwestionuje że toyotki nie są dla każdego. 2.5litrowa benzyna bez turbo ma 140 koni. Przy 2 tonach masy to nie jest kosmos. Z drugiej strony ten silnik o ile ma filtry i olej zmieniane to mam wrażenie że jest pancerny. Kompromis jest wtedy kiedy wszyscy są niezadowoleni

pat85

@mroczny_pies Ale w Corolli jest eCVT a nie CVT! To jest duża różnica

mroczny_pies

@pat85 o cholera, faktycznie to są różne skrzynie. To pardon

jedzczarnekoty

@pionter nie wiem o co chodzi z tym wyciszeniem, jechałem ostatnio moim tanim ponad 10 letnim i20 z kumplem na koncert. I powiedział to co piszą tutaj - że jest ciszej niż w nowej Corolli jego wujka

Orzech

@pionter Toyota bardzo przyjemna

Tangas

Mam to pierwsze jako służbowe tylko Selection (Ambition to stara nazwa już nieużywana w nowym modelu). Corollę, choć w innej wersji silnikowej, również użytkowałem. Zdecydowanie lepiej prowadzi się Octavię, szczególnie na autostradzie. Fajniej też rozwiązane są zegary. A bagażnik to bajka. I nie jestem żadnym przedstawicielem handlowym, jak tu niektórzy sugerują :) Ot, samochód służbowy, który ma większość stanowisk w firmie.

GordonLameman

Zaletą Octavii jest też to że chipbox do tego silnika kosztuje 1300 zeta i robi co 180-190KM i ok. 400nM.

Tangas

@GordonLameman w służbowym nie zrobisz

GordonLameman

@Tangas zrobisz, to box

Tangas

@GordonLameman jak masz system monitorowania parametrów silnika i GPS to też?

rm-rf

@GordonLameman zaletą octavii jest to, że ma 4 koła. VAG ma więcej afer dotyczących ich przekrętów na klientach niż asa Akira chuji w dupie miała.

GordonLameman

@Tangas

nikt mi nie zakwestionował a używałem tego w leasingu.

GordonLameman

@rm-rf

ta, jasne.


ale to corolla jest stylistycznie nijaka, śmiertelnie nudna, a jazda tym autem na autostradzie przyprawia o głuchotę


a jakość wnętrza wciąż konkuruje z Octavią 2. I to przed liftingiem.

rm-rf

@GordonLameman co nie zmienia faktu, że Oktawia też jest do dupy a do tego ich chujowy diesel. Co do listy after jak pamiętam ma ponad 100 pozycji więc rzadko która firma może się takim wynikiem pochwalić. Nowe silniki tfsi, które teraz po 20kkm potrafią padać i VAG nie uznaje gwarancji. Ta firma do pomyłka ogólnie, podobnie jak GM.

pionter

@GordonLameman to jest chyba rozwiązanie mojego dylematu.

Miałem ochotę na Corollę ze względu na większą moc, ale obawiałem się komfortu podróżowania. A tym sposobem będę miał osiągi i wygodę

GordonLameman

@rm-rf

ten diesel jest świetny. Mało pali, ma duży moment obrotowy, a kultura pracy jest bardzo fajna.


ta lista afer to chyba z for dla fanów francuskieej motoryzacji - czyli bzdury xd


poza tym - mam to gdzieś.

a no i fan toyoty powinien jednak siedzieć cicho przez najbliższe lata:


https://fortune.com/2024/06/10/toyota-reputation-falsifying-safety-tests-crown-corolla-yaris-cars/


w dodatku to dotyczyło bezpieczeństwa. Bezpieczeństwa.


wiec - serio. Nie powinnaś o aferach mówić

rm-rf

@GordonLameman akurat fanbojem żadnej marki samochodów nie jestem, antyfanem kilku, między innymi aut od vag - z vag to fajny był golf 2,audi 80 a miałem kilka aut od vag w swojej historii (a5, q5). Szczerze to rynek aut od 10 lat jest strasznie do dupy, to co robią księgowi woła o pomstę do nieba. Toyota jest głośna co pisałem wcześniej, ale jednak wolał bym wyciszyć toyotę niż Octavię. Co do Toyoty to to co ty podesłałeś to jest nic w porównaniu z aferą toyota z hamulcami.

Ogólnie ja od 2 lat prawie szukam auta dla siebie i ciężko coś znaleźć co by mi pasowało - lincoln navigator mi gdzieś tam chodzi po głowie, Dodge Durango i kilka innych mniej standardowych na polskie drogi aut bo niestety przebierać w czym nie ma.

mati3654

w Skodzie chyba większy bagażnik i w ogóle te Skody są pojemne, w Toyocie niewygodnie.


brałbym zdecydowanie Skodę chyba że będzie auto jeździło tyko na krótkich trasach poniżej 5km wtedy hybryda

pat85

Najważniejsze - jeździsz w długie trasy czy miejskie/podmiejskie? Jak długie trasy to Octavia będzie lepsza, Corolla za to o niebo lepiej sprawdza się po mieście

Rafau

@pionter żadne z powyższych. Nienawidzę diesli, a jakość materiałów Toyoty to kpina. Cvt sprawia że auto wyje i choć ich hybrydy są nie do zajechania, to komfort podróży jest miałki.

Jeżeli jednak pominiemy silnik, to skoda. Tylko nie wiem czemu masz do wyboru Passata vs octavie a nie superba?

rm-rf

@pionter

1. Octavia chujowe auto ale lepsza kultura jazdy przy prędkościach 80+kmph, za to diesel chujowy

2. Corolla hybrid jest na strasznie głośna przy przyspieszaniu i ma skrzynię bez stopniowa przez co frajdy z jazdy zero - za to do miasta spoko sedan i zasięg 700+km na 30L

Ciężki wybór i zależne od przeznaczenia - więcej jazdy po mieście czy trasy. Ja bym wziął corolle + wyciszył ją. VAG nie lubię.

100mph

Zależy kto leje do baku.

Jak nie ja to Skodę, jak ja to Toyotę.

PS. Prywatnie jeżdżę Toyotą xD

Zaloguj się aby komentować