Szanowni użytkownicy,
Szykuje mi się wymiana samochodu służbowego. Mam do wyboru poniższe:
-
Škoda Octavia Combi Ambition 2.0 TDI Automat
-
Toyota Corolla Style 2.0 Hybrid Dynamic Force Automat
Gdybyście mieli taki wybór to na co byście postawili?
Nie interesują was względy finansowe, spalanie, ubezpieczenie, eksploatacja i serwis.
Czym byście się kierowali?
#ankieta
Mój wybór to:
Wybor typowo pod przedstawiciela handlowego:(
Masz mozliwosc przejechania sie jednym lub drugim autem?
Wowczas najlepiej dopasujesz sobie fure pod siebie
ja bym brał dieselka
@pionter jako użytkownik Octavii 4 w takiej własnie konfiguracji, trochę doposażonej powiem tak. Pomimo tego, że elektronika tego auta to nieśmieszny żart, to auto jest świetne w jeździe w trasy, po autostradach. Po kręceniu się wokół komina i po mieście wziąłbym Toyotę w hybrydzie.
to zeletzy czy długie prasy czy miasto na to se odpowiedz
@pionter jeżdżenie toyotą z innych względów niż ekonomiczne to masochizm. Głośne, wolne, brzydkie i niewygodne xD po 200km dupa boli od tych ich fotelików dla Azjatów.
@BajerOp Jako posiadacz podobnego modelu Toyoty:
Głośne - TAK
Wolne - NIE, 7,4 do 100s to najlepszy wynik z podanych aut, Vmax to raczej nieistotny parametr na polskich drogach
Brzydkie - Kwestia gustu
Niewygodne - NIE, w moim modelu fotele są spoko, dupa nie boli, można ustawiać siedzisko pod kątem
Główne wady to głośność ze względu na kiepskie wyciszenie i jakość wnętrza. Wziąłem w wersji GR-Sport tylko dlatego że w tej wersji środek wygląda akceptowalnie.
Są też specyficzne kwestie:
-
skrzynia CVT - na początku dziwne uczucie gdy obroty wchodzą na maksymalne nawet przy małym przyśpieszaniu
-
Przyśpieszenie - nigdy nie wiesz jakie będzie, zależne od plam na słońcu, chwilowego humoru algorytmu, stopnia naładowania akumulatora czy kombinacji temperatury powietrza/silnika/baterii. Czasem wyrwie jak wariat(lepiej niż w specyfikacji) a czasami zamuli. Najlepiej chyba jeździć w trybie SPORT wtedy mniej wydziwia.
@Uzyszkodnik gr sport ma inne fotele (pewnie masz chr xD), dla mnie i tak nie są wygodne, są za wąskie dla mnie, ja mam ergocmofort w vw (podejrzewam, że skoda może też je mieć) i Toyota niestety nie ma podejścia do nich. Podejrzewam, że to zależne od masy i budowy ciała użytkownika.
@Uzyszkodnik jako użytkownik rav4, 2.5l hybryda cvt potwierdzam że jak depniesz to ostro idzie po obrotach i wtedy jest głośno, ale nauczyłem się żeby nie traktować prawego pedała jak gaz (którym de facto nie jest). W normalnym aucie deptasz mocno i dosyć szybko odpuszczasz jak osiągniesz prędkość, a w cvt wbijasz "akcelerator" aż osiągniesz przyspieszenie które Cię interesuje. Lekko inna filozofia ale jak się nauczysz to da się jeździć bez wbijania obrotów na orbitę;)
@BajerOp C-HR - dobry strzał, nie chciałem pisać bo zaraz by się zaczęło hur dur jaki brzydal
Ja na miejscu Opa bym umówił jazdy próbne, w jedno popołudnie wszystko by się rozjaśniło.
Toyota będzie głośna ze względu na skrzynię. Ale jak tylko po mieście to ona jak do innego miasta Skoda
@jarzyn nowe ecvt są ciche. Juz pewnego czasu te skrzynie nie są głośne. Toyota będzie głośna, to fakt, ale ze względu na słabe wyciszenie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@pionter jako użytkownik 2.0 TDI w Seacie to mogę powiedzieć, że to fajowy silnik
@Zielczan do momentu znalezienia opiłków w układzie paliwowym zacierających pompę wysokiego ciśnienia i rozwalających wtryski
@Zielczan Jako ex mechanik potwierdzam co pisze @Niv
Kup coś z jajcem, szkoda życia na nudne wozidła.
@Zielczan a ile masz koni i który rocznik? Nigdy nie miałem VW a Caddy chodzi mi po głowie, i właśnie 2.0 TDI w nim siedzi
@jedzczarnekoty 150 po programie na 185, rocznik 2013, kod ckfc
Octavia. Miałem taką tylko w style i doposażoną. Przyjemne auto.
a Toyota - głośna, nudna, kiepskie osiągi i wygląd xd
@GordonLameman sprawdź osiągi, albo coś źle widzę albo Toyota ma przyśpieszenie ponad 1s lepsze
@Uzyszkodnik
Faktycznie - to jest 7,7 (Toyota) vs 8,5 (Skoda).
Nie sądziłem, że dają inne silniki niż te 125 i 140KM.
I tak bym wybrał Skodę.
Odzardzam 2.0 Dynamic force, awaryjne i chla dużo oleju.
@dildo-vaggins Służbowy, może mieć to w dupie. Tak na prawdę jeśli od samochodu zależy czy musi zapierdalać to awaryjność może być plusem
@pionter ale napisz jak bedziesz to auto uzytkowal, bo one maja dwa rozne przeznaczenia. Corolla do miasta zloto, a Oktawka na trasy tez zloto.
Hybrid Dynamic Force Automat
To brzmi jak napis na pralce do prania
Mamy corolle w firmie. Tragiczna jest bez stopniowa skrzynia biegów, już lepiej brać dsg w octavi.
@Rmbajlo rav4 cvt here.
Tragiczna jest bez stopniowa skrzynia biegów
Kiedyś miałem z ojcem dyskusje, bo stwierdził że ABS to zło a on to lubi mieć kontrolę nad maszyną. Po przejechaniu 90k km na cvt uważam to za zajebistą opcję. W mieście elektryk / idealnie dobrane obroty do prędkości. Jak depniesz to wkręca się pod sufit i ciągnie ile fabryka dała. Fakt że dziwne uczucie na początku ale jak się już przyzwyczaisz to nie widzę minusów
@mroczny_pies
wycie tej skrzyni
tu kompletnie nie chodzi o walory użytkowe - sam mam teraz auto bez skrzyni biegów.
Ale o wycie tej skrzyni
@GordonLameman to jest kwestia przestawienia myślenia. Jeśli jedziesz ze stałą prędkością to jest spoko. Jak wbijesz gaz w podłogę to mówisz "chce przyspieszać w opór", więc samochód robi to co mu kazałeś - chce Ci dać tyle mocy ile jest w stanie. Też mnie to na początku wkurzało, więc kumam temat, ale to nie wynika z tego że cvt jest jakoś niewiarygodnie głośne tylko z tego że operujesz prawym pedałem jakby to był manual. Jeśli zaczniesz deptać prawy pedał tak żeby unikać wachlowania nim to jest dużo bardziej kulturalnie
@mroczny_pies
brzmi jak coping mechanism xd
@GordonLameman raczej też mnie to wkurzało, poszedłem do ASO, dokładnie to samo mi powiedzieli, sprawdziłem i stwierdziłem "tyyyyy fajne to"
@mroczny_pies
no jeśli rozwiązaniem wycia jest “jedź wolniej” to xd
@GordonLameman ewidentnie nie włożyłeś 12% wysiłku potrzebnego żeby zrozumieć to co mówię.
Weźmy taki manual (ten niewyjący). Rozpędź się do 50km/h i zredukuj do jedynki. Efekt? Wszystko wyje.
Weźmy takie CVT (to słynne wyjące). Wbijasz akcelerator w podłogę, CVT redukuje Ci przełożenie ile tylko da radę żeby dać Ci best rate of acceleration. Efekt? Wszystko wyje.
Rozwiązanie dla manuala? nie redukuj tak mocno.
Rozwiązanie dla CVT? nie redukuj tak mocno.
@mroczny_pies przed wszystkim jak ktoś jeździ w po mieście spoko. Gorzej jak ktoś ma trasy 2500-5000 miesięcznie to już tak przyjemnie nie jest. Mamy i octavi i. Co roller. Octavia lepiej się spisuje, ma lepsze przyspieszenie. Corolla bardzo wolna się zbiera przy wyprzedzaniu.
@mroczny_pies
Nawet najgłupszy łącznik pedału z kierownicą nie redukuje do 1 przy 50 km/h w ruchu miejskim.
czemu CVT to robi?
i czemu próbujesz mi to opchnąć jako feature? To nie tak powinno wyglądać
wystarczy dopracować rozwiązanie
@GordonLameman czemu tak robi? Bo umie i jeśli tego potrzebujesz to to masz to dostępne. Dlatego mówię że jest to inna filozofia używania prawego pedału i jeśli się ją ogarnie to cvt nie wyje co zmianę prędkości
@mroczny_pies
no można się przyzwyczaić, ale po co?
mi w corolli brakuje innych zalet
@GordonLameman nie no tego to ja akurat nie kwestionuje że toyotki nie są dla każdego. 2.5litrowa benzyna bez turbo ma 140 koni. Przy 2 tonach masy to nie jest kosmos. Z drugiej strony ten silnik o ile ma filtry i olej zmieniane to mam wrażenie że jest pancerny. Kompromis jest wtedy kiedy wszyscy są niezadowoleni
@mroczny_pies Ale w Corolli jest eCVT a nie CVT! To jest duża różnica
@pat85 o cholera, faktycznie to są różne skrzynie. To pardon
@pionter nie wiem o co chodzi z tym wyciszeniem, jechałem ostatnio moim tanim ponad 10 letnim i20 z kumplem na koncert. I powiedział to co piszą tutaj - że jest ciszej niż w nowej Corolli jego wujka
@pionter Toyota bardzo przyjemna
Mam to pierwsze jako służbowe tylko Selection (Ambition to stara nazwa już nieużywana w nowym modelu). Corollę, choć w innej wersji silnikowej, również użytkowałem. Zdecydowanie lepiej prowadzi się Octavię, szczególnie na autostradzie. Fajniej też rozwiązane są zegary. A bagażnik to bajka. I nie jestem żadnym przedstawicielem handlowym, jak tu niektórzy sugerują :) Ot, samochód służbowy, który ma większość stanowisk w firmie.
Zaletą Octavii jest też to że chipbox do tego silnika kosztuje 1300 zeta i robi co 180-190KM i ok. 400nM.
@GordonLameman w służbowym nie zrobisz
@Tangas zrobisz, to box
@GordonLameman jak masz system monitorowania parametrów silnika i GPS to też?
@GordonLameman zaletą octavii jest to, że ma 4 koła. VAG ma więcej afer dotyczących ich przekrętów na klientach niż asa Akira chuji w dupie miała.
@Tangas
nikt mi nie zakwestionował a używałem tego w leasingu.
@rm-rf
ta, jasne.
ale to corolla jest stylistycznie nijaka, śmiertelnie nudna, a jazda tym autem na autostradzie przyprawia o głuchotę
a jakość wnętrza wciąż konkuruje z Octavią 2. I to przed liftingiem.
@GordonLameman co nie zmienia faktu, że Oktawia też jest do dupy a do tego ich chujowy diesel. Co do listy after jak pamiętam ma ponad 100 pozycji więc rzadko która firma może się takim wynikiem pochwalić. Nowe silniki tfsi, które teraz po 20kkm potrafią padać i VAG nie uznaje gwarancji. Ta firma do pomyłka ogólnie, podobnie jak GM.
@GordonLameman to jest chyba rozwiązanie mojego dylematu.
Miałem ochotę na Corollę ze względu na większą moc, ale obawiałem się komfortu podróżowania. A tym sposobem będę miał osiągi i wygodę
@rm-rf
ten diesel jest świetny. Mało pali, ma duży moment obrotowy, a kultura pracy jest bardzo fajna.
ta lista afer to chyba z for dla fanów francuskieej motoryzacji - czyli bzdury xd
poza tym - mam to gdzieś.
a no i fan toyoty powinien jednak siedzieć cicho przez najbliższe lata:
https://fortune.com/2024/06/10/toyota-reputation-falsifying-safety-tests-crown-corolla-yaris-cars/
w dodatku to dotyczyło bezpieczeństwa. Bezpieczeństwa.
wiec - serio. Nie powinnaś o aferach mówić
@GordonLameman akurat fanbojem żadnej marki samochodów nie jestem, antyfanem kilku, między innymi aut od vag - z vag to fajny był golf 2,audi 80 a miałem kilka aut od vag w swojej historii (a5, q5). Szczerze to rynek aut od 10 lat jest strasznie do dupy, to co robią księgowi woła o pomstę do nieba. Toyota jest głośna co pisałem wcześniej, ale jednak wolał bym wyciszyć toyotę niż Octavię. Co do Toyoty to to co ty podesłałeś to jest nic w porównaniu z aferą toyota z hamulcami.
Ogólnie ja od 2 lat prawie szukam auta dla siebie i ciężko coś znaleźć co by mi pasowało - lincoln navigator mi gdzieś tam chodzi po głowie, Dodge Durango i kilka innych mniej standardowych na polskie drogi aut bo niestety przebierać w czym nie ma.
w Skodzie chyba większy bagażnik i w ogóle te Skody są pojemne, w Toyocie niewygodnie.
brałbym zdecydowanie Skodę chyba że będzie auto jeździło tyko na krótkich trasach poniżej 5km wtedy hybryda
Najważniejsze - jeździsz w długie trasy czy miejskie/podmiejskie? Jak długie trasy to Octavia będzie lepsza, Corolla za to o niebo lepiej sprawdza się po mieście
@pionter żadne z powyższych. Nienawidzę diesli, a jakość materiałów Toyoty to kpina. Cvt sprawia że auto wyje i choć ich hybrydy są nie do zajechania, to komfort podróży jest miałki.
Jeżeli jednak pominiemy silnik, to skoda. Tylko nie wiem czemu masz do wyboru Passata vs octavie a nie superba?
Komentarz usunięty
@pionter
1. Octavia chujowe auto ale lepsza kultura jazdy przy prędkościach 80+kmph, za to diesel chujowy
2. Corolla hybrid jest na strasznie głośna przy przyspieszaniu i ma skrzynię bez stopniowa przez co frajdy z jazdy zero - za to do miasta spoko sedan i zasięg 700+km na 30L
Ciężki wybór i zależne od przeznaczenia - więcej jazdy po mieście czy trasy. Ja bym wziął corolle + wyciszył ją. VAG nie lubię.
Zależy kto leje do baku.
Jak nie ja to Skodę, jak ja to Toyotę.
PS. Prywatnie jeżdżę Toyotą xD
Zaloguj się aby komentować