@nyszom
Jednak w budowie społeczności nie jest problemem dostarczenie technologii, tylko właśnie zbudowanie bazy użytkowników, którzy tworzą tą społeczność. A taka szansa jaką ma Hejto to wygrana w totka. Dlatego tak, teraz czas na komunikację i rozmowę z 'fanami'. Godzina zainwestowana w rozmowę wynagrodzi miesiąc kodowania.
Tak, tak, tak! Nawet niedawno pisałam podobny komentarz, że wychodzi tu niezrozumienie rynku konsumenckiego w internecie, gdzie rzesza użytkowników to największy zasób. Fiasko wykopu 2.0 i napływ użytkowników to szansa jaka się już nigdy nie powtórzy, a pozyskanie użytkowników to nie taka łatwa i tania sprawa. Gdzieś ostatnio mi mignęła odpowiedź od zespołu hejto, że cały czas pracują i skupiają się na naprawie działania serwisu aby wytrzymywał ruch, nie było wylogowywania itd. Ok, tylko co z tego skoro za chwilę użytkownicy odejdą i nie będzie dla kogo usprawniać tego portalu.
Klucz to komunikacja, myślę że przeważająca większość użytkowników okazałaby zrozumienie że modernizacja i optymalizacja portalu to nie jest hop siup, zwłaszcza dla osób tworzących to po godzinach, ale bez zakomunikowania tego nam, użytkownikom, potem będzie wrażenia olewki. Jak dla mnie to mogłabym poczekać i parę miesięcy na zmiany, byle było wiadomo że jest praca nad tym, nad tym i nad tym. A tak to jest takie puszczenie samopas, potem wejdą obiecane zmiany, tylko już mało kto tu zostanie.
Mnie najbardziej denerwuje czarna lista - co z tego że mam użytkowników na czarno i nie widzę ich wpisów, skoro widzę ich komentarze i się tylko wkurzam oraz zabiera mi to przyjemność z użytkowania portalu. Użytkownicy i dyskusje to jest rdzeń portalu tego typu, ale też nie będzie dyskusji bez wypraszania toksycznych userów. Czarna lista, moderacja to mus, i wydaje mi się że bez większego sponsora się tutaj nie obejdzie, dobrze ktoś wyżej napisał że przydałaby się osoba do pozyskiwania funduszy aby portal mógł wejść na wyższy poziom, a twórcy mogli zająć się tym na poważnie.