@Anty_Anty nie do końca rpzumiem twoja wypowiedź, postaram się odnieść do tego, co mam nadzieję zrozumiałem. Jak już powiedziałem "Baltic Pipe" był projektem, który w warunkach pokojowych nie byłby ekonomicznie uzasadniony. Jednakże polskie władze slusznie zauważyły, że z Rosją nie ma pokoju, jest wyłącznie zawieszenie broni a Baltic Pipe jest świetnym zabezpieczeniem przed odcięciem od rosyjskich węglowodorów. Korzyść dla bezpieczeństwa energetycznego Polski w tym wypadku jest czymś, czego CPK nie oferuje.
Ostatnie problemy Chin wynikające z realizowania chorych planów politycznych partii komunistycznej:
- 0 COVID policy prowadzące do totalnego ubezwłasnowolniania ludzi
- powstawanie pustych osiedli
- bańka na rynku deweloperów budowlanych, która obecnie jest w umiejętny sposób tuszowana
- problemy w sektorze bankowym
- problemy w branży motoryzacyjnej
- ukrywanie rzeczywistej liczby ludności oraz problemu ujemnego przyrostu naturalnego
- ogromne inwestycje w koleje na wielu odcinkach niczym nieuzasadnione
- dotowanie nierentownych startupów oraz eksportu w celu realizacji planów politycznych
A jeśli chodzi o branże motoryzacyjną to hehe, źle trafiłeś. Chińczycy nie wyprzedzają EU w motoryzacji, ale bardzo niebezpiecznie się zbliżyli pod względem jakości. W technologii elektryków zrobili ogromne postępy, a przez to że mają dostęp do tańszych surowców, dotacji itp. (albo często zupełnie nie liczą się z rachunkiem ekonomicznym) to są w stanie konkurować ceną. Obecnie jednak sprzedaż chińskich aut w EU jest mała, być może zmieni się to w nadchodzących latach.