#filmy
Babkę zapina na wieży
@DonDussy powąchał palucha
Zaloguj się aby komentować
Babkę zapina na wieży
@DonDussy powąchał palucha
Zaloguj się aby komentować
Genialny film
Kocham ten film. Za dzieciaka puszczałem go loszkom na randkach i się tuliły że strachu xD
@maximilianan jest nas dwóch.
@ShowTimeUszatek to się nazywa strategicznym myśleniem xd
@raikage what's on the box? What's in the fucking box?!
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
@raikage Gra fajna ale nie daruję im tego klatkarzu na podstawowym ps4... Dosłownie dla mnie to była najtrudniejsza gra From Software bo wszystkie inne przeszedłem sobie w płynnym 60fps z zerowym input lagiem a potem na końcu jak dorwałem ps4 to chciałem ograć Bloodborne oczywiście i tu taki zonk. Bloodborne na PC when???
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Bedzie na jakims vod?
Zaloguj się aby komentować
@raikage warto dodać że reklama Dooma na SNESa. Żeby jakkolwiek umożliwić zbyt słabej konsoli odpalenie tytułu, na kardridżu zastosowano dodatkowy procesor
@Odczuwam_Dysonans W latach 90 bardzo szybko się rozwijała grafika komputerowa. To co SNES miał pod koniec jego żywota było już przestarzałe, więc wrzucenie w miarę nowoczesnego koprocesora na kartridż było popularnym rozwiązaniem w drugiej połowie istnienia SNESa
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List\_of\_Super\_NES\_enhancement\_chips
@kama2 true, ogólnie z tym portem historia jest ciekawa, choćby takie smaczki jak to że mapa w przeciwieństwie do oryginału obracała się razem z graczem, właśnie dzięki funkcjom układu SuperFX. Niemal wszystko trzeba było wykrzesać od zera bazując tylko na normalnym Doomie. Wersja ta co ciekawe miała jeszcze parę późniejszych inkarnacji.
Jak ktoś jest ciekaw historii, to polecam ten artykuł: https://www.shacknews.com/article/117004/super-doom-how-id-softwares-opus-made-the-jump-to-super-nes
Ale oczywiście w sieci można znaleźć o tej wersji o wiele więcej.
Zaloguj się aby komentować
[delikatne spoilery, raczej nie zepsują gry nikomu, ale ostrzegam]
Ja mam taką love/hate relację z tą grą. Po 1 to studio robi świetne produkcje i nie boi się eksperymentować i próbować nowych pomysłów. Ich gry są dopieszczone i robione z pasją. Dlatego zawsze mają moje pieniądze.
Rozgrywka jest bardzo ciekawa i te łącznie skilli i chainowanie jest bardzo spoko, ale gra była trochę za krótka na tak skomplikowany/rozbudowany system skilli.
Gra była też zaskakująco prosta. Nie jest wybitnym graczem, ale ani razu nie umarłem. Nawet dwóch bosów za 1 razem rozwaliłem. Ostatni boss sam się dawał cheesować, że można go było utłuc prawie bez straty HP XD
Story ciekawe, świat ciekawy, ale narracja była taka... kurwa, pokrętna, niebezpośrednia. Przez 70% gry ja w ogóle nie wiedziałem co się w sumie dzieje. Troszkę mi zeszło zanim ogarnąłem, że babka gada z tym ziomkiem przez te terminale i komentarze xD No i trza dobrze ogarniać angielski i przede wszystkim jednoczesne czytanie/słuchanie, bo inaczej nie zdążysz przeczytać tej ich konwersacji. Na końcu musiałem poczytać mądrzejszych ludzi od siebie w necie by poskładać story do kupy.
Grę kocham, bo story i lore jest bardzo ciekawe i oryginalne, ale nienawidzę jej bo forma podania tego story jest (dla mnie) ciężkostrawna i trudna do śledzenia. Narracja w takim Bastionie czy Hadesie była o niebo lepsza i ciekawsza.
Mimo to nie żałuję żadnej złotóweczki i minuty w tej grze. A studio jest jednym z lepszych dzisiaj, którzy tworzą gry z pasją i bardzo dużo miłości w nie wsadzają i warto ich wspierać.
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
@raikage To ja z kolei najbardziej pamiętam ją z serialowego thrillera "The fall"
Zaloguj się aby komentować
@raikage Oj pamiętam, dobre to było. Nie wiadomo było czym ta gra zaskoczy za następnym zakrętem. Szkoda że chyba się nie sprzedało tak dobrze bo pomysł był zacny.
@raikage ta grafika i muza NiN do dziś są niesamowite.
Polecam
@raikage pamiętam, grałem w demo jak wychodziła i bardzo mi się podobało, jednak to były czasy kiedy nie tak łatwo było dorwać grę która ci się podoba - pozostawała giełda, ale ja akurat jakoś regularnie na giełdy nie jeździłem, w sumie z paru powodów - miałem stamtąd parę gier, ale nie tak żebym np. co miesiąc jakąś wybierał.
Ale gierka była super. Od tych dwóch dekad chcę ją przejść całą, kiedyś się uda
Dużo gier miało wtedy taki psychodeliczny klimat, zasadniczo to od zawsze gry na PC miały taki psycho-front reprezentowany przez konkretne produkcje, ale 3D jakby uwypukliło ten nurt. I wraz z wzrostem znaczenia rynku gier, tak jakby zaczął zamierać - ale też nie ma chyba co ograniczać tego do gier, bo w całej popkulturze podobnie to wyglądało. Pamiętam że to właśnie przy okazji Alicji od Americana prasa którą czytałem uświadomiła mi, że Alicja w krainie czarów to nie tylko taka miła Disneyowska opowiastka, ale również dzieło dla bardziej dorosłych. Oczywiście w grze jest to bardziej dosłowne, w końcu jesteśmy psychopatką z nożem a wybudzenie z krainy czarów było bardziej niż brutalne, ale to się broni i wpasowuje w konwencję.
Jedna z gier z tego samego okresu, która jest trochę zapomniana (ale to tytuł na konsole to może tam pamiętają) a też ma mroczno-psycho klimacik to Evil Twin: Cyprien's Chronicles - ale było parę gier które czerpały z takiej mroczno-magicznej-nibydladziecialewsumienie stylistyki czy przynajmniej o nią zahaczało. Sam Evil Twin wspominam o tyle zabawnie, że musiałem pożyczyć pada od kumpla żeby zagrać w demo. Zrobili port na PC który nie obsługiwał myszki i klawiatury, w 2001r. XD
Jednak to właśnie Alicja była strzałem w dziesiątkę. Jej okładkowy wizerunek, rezydentki szpitala psychiatrycznego stojącej z zakrwawionym nożem obok upiornego kota z Cheshire, wbił się w świadomość graczy i pojawiał się w każdym czasopiśmie o grach, pozostając dla mnie pewnym znakiem czasów. Przełom wieku obfitował w takie ikony.
Gra miała także pewien problem z dostępnością. W 2011r. wyszła kolejna część, Madness Returns, która podobnie jak jedynka była dosyć dobrze oceniana. W 2012r. wydana zostaje Complete Edition dwójki, która zawiera również wersję HD pierwszej części. Problemem jednak jest to, że są to czasy kiedy każdy jeden wydawca chce mieć swój launcher, toteż nawet kupując grę przez Steam logujemy się później w Originie należącym do EA. A Origin nie radził sobie najlepiej, i chociaż oficjalnie usługę zamknięto rok temu, zamieniąc ją w EA Play, tak wiem że na pewno przez jakiś okres z dostępnością gry był problem, być może sklepy nie chciały sprzedawać tytułu na umierający launcher. Teraz ponoć na wszystkich platformach, gdzie jest dostępna, gra jest po prostu spięta z EA Play i problemu, niby, nie ma. Jednak fajnie byłoby zobaczyć te gry na GOGu, bez upierdliwych DRMów.
I jeszcze ciekawostka: w Japonii gra wyszła jako "Alice in madness".
Sam McGee w tym roku opublikował oświadczenie, że zarzuca plany na kolejną Alicję, a także wypisuje się z branży growej w obecnej formie. Od czasu wypuszczenia sequela przygotowywał "biblię" dla prequelu, Alice: Asylum. EA nie wyraziło chęci na sfinansowanie kolejnej odsłony, toteż American zbierał środki poprzez Patreon a sami fani naciskali EA żeby coś z tym zrobiło. Jednak korpo pozostało nieugięte, i nie dość że nie miało zamiaru tworzyć kolejnej gry, to dodatkowo nie dopuściło możliwości użyczenia licencji. McGee zrezygnował, pozostawiając projekt na Patreonie w hibernacji - dalej aktywny jest próg 1$, przez co fani mogą dalej uczestniczyć w społeczności, również sama biblia została nieodpłatnie udostępniona i wygląda fajnie:
https://drive.google.com/drive/folders/1EODy3bZI4xJLyvKA2F8zQgqIEGaD5tIi
Niestety na ten moment tak kończy się historia tej serii
Z takich psychodelicznych gier z tamtych czasów pamiętam też Kiss Psycho Circus :)
@PdG_PL oo, to też było dobre
Zaloguj się aby komentować
@raikage ten film to dzieło sztuki! Aktorka grająca tytułową rolę stworzyła coś niesamowitego, grając w niemym filmie, głównie mimiką twarzy. Polecam każdemu!
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Nawet fajna to gra była. Tylko mechanika chwilami kulała.
@SpokoZiomek 5 najlepsza
@Quake Dla mnie 3
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
@raikage
Ja tam lubię ludzi. Ale jak ktoś sobie nie radzi, i woli, dajmy na to, owce czy kozy, to nie będę osadzał.
Myślałem tylko, że co jak co, ale Duke lubi dziewczyny.
Zaloguj się aby komentować