#gry #doom #starereklamy #zajebanezreddita
@raikage warto dodać że reklama Dooma na SNESa. Żeby jakkolwiek umożliwić zbyt słabej konsoli odpalenie tytułu, na kardridżu zastosowano dodatkowy procesor
@Odczuwam_Dysonans W latach 90 bardzo szybko się rozwijała grafika komputerowa. To co SNES miał pod koniec jego żywota było już przestarzałe, więc wrzucenie w miarę nowoczesnego koprocesora na kartridż było popularnym rozwiązaniem w drugiej połowie istnienia SNESa
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List\_of\_Super\_NES\_enhancement\_chips
@kama2 true, ogólnie z tym portem historia jest ciekawa, choćby takie smaczki jak to że mapa w przeciwieństwie do oryginału obracała się razem z graczem, właśnie dzięki funkcjom układu SuperFX. Niemal wszystko trzeba było wykrzesać od zera bazując tylko na normalnym Doomie. Wersja ta co ciekawe miała jeszcze parę późniejszych inkarnacji.
Jak ktoś jest ciekaw historii, to polecam ten artykuł: https://www.shacknews.com/article/117004/super-doom-how-id-softwares-opus-made-the-jump-to-super-nes
Ale oczywiście w sieci można znaleźć o tej wersji o wiele więcej.
Zaloguj się aby komentować