Zdjęcie w tle
Lotnictwo

Społeczność

Lotnictwo

138

Pogawędki o lotnictwie.

    #lotnictwo #samoloty #airbus #wizzair &źródło

    Z komentarzy: "Trzeba zdjąć zjeżdżalnię. Opróżnienie jej z powietrza i ponowne spakowanie może zająć kilka dni, a prawdopodobnie zastąpili ją zapasową z innego samolotu będącego w konserwacji. Podobno koszt ponownego zamontowania wynosi około 25 000 funtów."

    @Deykun z opisu wynika, że FA zaczął otwierać drzwi bez "rozbrojenia" zjeżdżalni najpierw. A jak już się zacznie to jest po frytkach i trzeba dać jej się nadmuchać.

    Tak w ogóle to nie wygląda mi na Wizzaira, chyba, że nagrywane w Male na Malediwach, bo to jedyne lotnisko, gdzie samolot Wizzaira i Air Asia mogłyby się spotkać.

    Zaloguj się aby komentować

    Zostań Patronem Hejto i odblokuj dodatkowe korzyści tylko dla Patronów

    • Włączona możliwość zarabiania na swoich treściach
    • Całkowity brak reklam na każdym urządzeniu
    • Oznaczenie w postaci rogala , który świadczy o Twoim wsparciu
    • Wcześniejszy dostęp, do wybranych funkcji na Hejto
    Zostań Patronem

    @Cybulion może próbują Cię namierzyć :p

    @cebulaZrosolu ale to polak lata, maja moje dane w wcr XD. Kumpela mi napisala ze ich zwolali do jednostki w trybie alarmowym ale nie wiadomo w jakim celu narazie. Moze rutynowy test gotowości. Juz sie korek pod blokiem robi, większość tedy do bramy lata.

    @Cybulion daj znać jak będzie wojna, co prawda Clio nie zatankowane ale kawałek ujade :D

    Nad Krakowem w sensie wsi obok krk dzis od rana latajo i się tłuką nad uchem

    @kopytakonia nad krakowem to macie pole do tankowania z tego co pamietam

    @kopytakonia ale teraz nic nie widze u ciebie. Zaś na wschodzie latajabo bardierki litwa - rumunia. Chyba sprawdzaja reakcje putleta

    Swoja droga dalej lataja, chyba latajacy radar pilnuje ruskiego

    94e8906c-79dc-4fe8-b595-3d59a871e149

    @Cybulion To jest nasz AWACS, który sobie niedawno od Szwedów kupiliśmy. Bardzo potrzebna i przydatna rzecz.

    @Fly_agaric oooo to nie wiedziałem, fajnie to niech buczy ile wlezie

    Zaloguj się aby komentować

    Od rana bucza i bucza człowiekowi nad głową.
    #flightradar24 #lotnictwo #wojsko
    Cybulion userbar
    78511d60-0a80-402f-b5a6-75fee2969f6f
    984817c6-7548-4345-b2df-0c3e8cc314b8

    @Cybulion Zaczęło się. Nareszcie! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    @FoxtrotLima codziennie lataja od wielu lat, poprostu dzisiaj takie warunki ze mocno ich slychac. A no i co 3 ma wlaczone radio, zazwyczaj slychac a na FR24 sie nie pokazuja

    @Cybulion na ADSB exchange popatrz jak na FR24 nie widać.

    Zaloguj się aby komentować

    :airplane:

    Lot Spirit Airlines z Florydy na Haiti przekierowany po postrzeleniu samolotu ~ November 11, 2024
    Linia lotnicza zawiesiła loty do Port-au-Prince i Cap-Haïtien do czasu dalszej oceny sytuacji. Lot Spirit Airlines z Fort Lauderdale na Florydzie do Port-au-Prince na Haiti został przekierowany do Republiki Dominikańskiej po tym, jak w poniedziałek gangi otworzyły ogień do samolotu, poinformowały Departament Stanu USA i linia lotnicza.

    Według linii lotniczej, lot Spirit Airlines 951 wystartował w poniedziałek rano z Międzynarodowego Portu Lotniczego Fort Lauderdale-Hollywood i bezpiecznie wylądował w Santiago po incydencie. Międzynarodowy port lotniczy na Haiti został tymczasowo zamknięty z powodu aktów przemocy, które miały miejsce w czasie, gdy zaprzysiężono nowego premiera.

    [...]

    Jedna stewardesa odniosła drobne obrażenia i została przebadana przez personel medyczny. Źródła podały, że kula przebiła drzwi awaryjnego wyjścia, co spowodowało eksplozję włókna szklanego, które uderzyło stewardesę w twarz i szyję. Linia lotnicza potwierdziła, że żaden z pasażerów nie ucierpiał.

    https://www.nbcwashington.com/news/national-international/spirit-airlines-flight-from-fort-lauderdale-to-haiti-diverted-to-dominican-republic-after-reported-gunfire/3765849/

    #haiti #dominikana #lotnictwo &źródło

    Zaloguj się aby komentować

    Ruski myśliwiec 5 generacji, postrach "zgniłego" zachodu, poooooootężny Su-57 których mają 14 - 22.
    Zwróćcie uwagę na jakość wykonania.
    Niet analoga w mirie.

    https://x.com/clashreport/status/1853403110657409363

    Tymczasem w Lipcu F-35 pykło 1000 sztuk wyprodukowanych.

    #lotnictwo #samoloty #technikawojskowa #bekazrosjan #rosja
    f6eb66b7-6b63-4fb9-9a55-973906a2749f

    @Opornik przykro mi zmartwię cię, to pierdololo

    Miejsce wskazane na filmiku z wkrętami to tylko blenda używana przy pokazach i prezentacjach. Ma zasłaniać system mocowania rakiet/bomb/dodatkowych zbiorników.

    @Ten_koles_od_bialego_psa


    Skoro tak mówisz. Ja ekspertem nie jestem.


    Ill give them the benefit of doubth and say those are torq-set screws, they are very common in avaition, and I have used them a million times, but they are Russians so who knows at this point.


    Przypomina mi się porównawcze zdjęcie hangaru lotniskowca - tego Ruskiego, i tego co ruscy sprzedali Chińczykom.

    Chiński czyściutki i odmalowany, a ruski rdzewiejący i zasyfiony.

    ad8be87e-0f15-45ad-a6fb-aafbeffdd313
    e0b2ed25-cd94-4325-a643-29bdba05a5b2

    @Opornik

    Gdy nie dokręciłeś pilotowi wkrętów i patrzysz jak odlatuje na specjalną operację wojskową

    eda540b1-4475-4202-b611-5eb08a2f5e6a

    @Opornik wkręty krzyżakowe jakie tam widzisz to nie są zwykle jak do drewna

    Tam masz zastosowanie specjalnych wkrętów i to w miejscach gdzie są koniecznie po to by zrobić okresowa obsługę i np zdjąć owiewkę raz na ileś tam godzin lotu.


    Czasem ruscy stosowali wkrety w miejscach napraw polowych ale to na innych powierzchniqch płatowca.

    Zaloguj się aby komentować

    :small_airplane:
    Lot Air Canada 143, powszechnie znany jako „Szybowiec z Gimli”, był kanadyjskim krajowym lotem pasażerskim na trasie z Montrealu do Edmonton, który 23 lipca 1983 roku, w sobotę, na wysokości 12 500 metrów (41 000 stóp) w połowie trasy, nagle stracił paliwo. Załodze udało się bezpiecznie wyprowadzić Boeinga 767 do awaryjnego lądowania na byłej bazie Kanadyjskich Królewskich Sił Powietrznych w Gimli, Manitoba, która została przekształcona w tor wyścigowy, Gimli Motorsports Park. W wyniku tego zdarzenia nie doszło do poważnych obrażeń wśród pasażerów ani osób na ziemi, a samolot doznał jedynie drobnych uszkodzeń. Maszyna została naprawiona i pozostała w służbie do momentu wycofania w 2008 roku. Ten nietypowy incydent lotniczy nadał samolotowi przydomek „Szybowiec z Gimli”.

    Przyczyną wypadku była seria błędów, poczynając od awarii czujnika wskaźnika ilości paliwa (FQIS). Wskaźniki te miały wysoką awaryjność w modelu 767, a jedyna dostępna zamienna część również nie działała prawidłowo. Problem został zgłoszony, ale później personel techniczny błędnie zinterpretował sytuację i wyłączył zapasowy FQIS, co wymagało ręcznego pomiaru paliwa przy pomocy bagnetu. Komputer nawigacyjny wymagał wprowadzenia danych o ilości paliwa w kilogramach; jednak zastosowano błędne przeliczenie z objętości na masę, co doprowadziło do tego, że piloci i obsługa naziemna błędnie uznali, że samolot ma wystarczającą ilość paliwa na pozostałą część trasy. W rzeczywistości samolot miał jedynie 45% potrzebnego zapasu paliwa. Paliwo skończyło się w połowie drogi do Edmonton, gdzie personel techniczny czekał na wymianę FQIS, którą pożyczyli od innej linii lotniczej.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Gimli_Glider

    Wideło. dx

    #katastrofylotnicze #kanada #lotnictwo #awiacja

    @Deykun - pilot kozak - i ludzi nie stracił i maszyn nie rozbił.

    Zaloguj się aby komentować

    #lotnictwo

    Widzieli co SoloTürk 'prawie' odjebał na TEKNOFEST? Gdyby się polot w porę nie ogarnął... Niby incydent zgłoszony jako awaria komputera sterującego lotem, ale ja tam bym podchodził do tego ze sporym dystansem. Zdaje się że na RIAT w tym roku też na 3 dni pokazów, trzykrotnie kebab naruszył procedury bezpieczeństwa.

    https://youtu.be/wv7OqRCriK4

    Ta, awaria. Co za idiota. Powinien być uziemiony.

    Zaloguj się aby komentować

    Zmiana w trasie lotu z Seatle do Stambuł po tym jak jeden z pilotów Tureckiej linii zasłabł i finalnie zmarł.

    59 letni pilot z 17 latami doświadczenia w linii przeszedł rutynowe badania w marcu 2024.

    https://www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/pilot-dies-turkish-airlines-new-york-seattle-b2626695.html

    #lotnictwo #turcja #usa
    5e6a1009-9661-4130-b3fb-bd100da3c2d7

    @Deykun kurczę dlaczego oni lecieli aż do jfk awaryjnie? Nie mogli gdzieś bliżej wylądować?

    @Syster No właśnie, w Kanadzie nie było lotnisk?

    @Syster zgaduję, że lądował na najbliższym lotnisku z którym Turkish Airlines miało zawarte umowy.


    Sytuacja na pewno niekomfortowa ale w żadnym wypadku nie awaryjna.

    Zaloguj się aby komentować

    #nato #austria #usa #lotnictwo #wojsko #awiacja

    Trochę mnie dziwi, że nie znalazłem wpisu o tym na żadnej z Wikipedii, a często są tam takie incydenty, i w sumie ciekawe.

    W dniu 18 października 2002 roku doszło do incydentu z udziałem myśliwców F-117A "Stealth Fighter" amerykańskich sił powietrznych, które próbowały nielegalnie przelecieć przez austriacką przestrzeń powietrzną. USAF zgłosiło plan lotu dla jednego samolotu tankującego McDonnell Douglas KC-10A, jednak nie ujawniło, że pod jego skrzydłami znajdowały się dwa dodatkowe F-117A. Austriackie myśliwce Draken, podejrzewając nieprawidłowości, zostały wysłane do zbadania sytuacji. Po przechwyceniu formacji, Drakeny uchwyciły zdjęcia, które później zostały zaprezentowane przez austriackiego ministra obrony, Herbert Scheibnera, podczas spotkania Rady Bezpieczeństwa Narodowego jako część protestu dyplomatycznego wobec USA.

    Incydent miał miejsce w kontekście wzmacniania sił amerykańskich w regionie Zatoki Perskiej, co mogło skłonić Air Force do złożenia wprowadzonego w błąd planu lotu. Choć F-117A wzięły udział w inwazji na Irak pięć miesięcy później, nie ma pewności, czy te, które próbowały przelecieć przez Austrię, były częścią tej operacji.

    Austriacki artykuł na ten temat:
    https://www.airpower.at/news02/1023_f-117a/

    Jakaś Jetowa stronka:
    https://fighterjetsworld.com/historic-aircraft-and-incident/when-u-s-air-force-got-caught-trying-to-sneak-f-117s-stealth-fighter-through-austrian-airspace/22928/
    20d8e816-6eb9-42cd-b9ff-1c971860d4d7
    91a53ea2-13bc-4230-9ace-40b562d9d161
    https://en.wikipedia.org/wiki/Japan_Air_Lines_Flight_351
    Przetłumaczono z DeepL.com (wersja darmowa)

    Lot 351 linii Japan Air Lines był regularnym lotem pasażerskim z lotniska Tokio-Haneda do Fukuoki, który został porwany przez członków Frakcji Czerwonej Armii Japońskiej Ligi Komunistycznej 31 marca 1970 roku, w incydencie zwykle określanym w języku japońskim jako Yodogo Hijacking Incident.

    Około 20 minut po starcie młody mężczyzna o imieniu Takamaro Tamiya wstał z fotela, wyciągnął katanę i krzyknął: „Jesteśmy Ashita no Joe!”. Oświadczył, że zamierza porwać samolot i poinstruował pozostałych porywaczy, by wyciągnęli broń. Następnie porywacze wzięli 129 osób (122 pasażerów i siedmiu członków załogi) jako zakładników i rozkazali pilotom, aby polecieli samolotem do Hawany na Kubie, gdzie zamierzali przejść szkolenie przez komunistyczne grupy wojskowe. Porywacze zostali następnie poinformowani, że samolot, Boeing 727, nie był w stanie odbyć takiej podróży, ponieważ nie był w stanie pomieścić wymaganej ilości paliwa.

    Dowiedziawszy się o tym, porywacze nalegali, aby samolot został przekierowany do Pjongjangu w Korei Północnej, po zatrzymaniu się na tankowanie w Fukuoce. Po przybyciu do Fukuoki policja przekonała porywaczy do uwolnienia 23 zakładników, a piloci otrzymali mapę Półwyspu Koreańskiego. Do mapy dołączona była notatka, która instruowała pilotów, aby dostroili swoje radia do określonej częstotliwości. Kontrolerzy ruchu lotniczego, którzy byli świadomi sytuacji, celowo udzielili pilotom błędnych wskazówek, próbując zmusić ich do lądowania na lotnisku Gimpo w Seulu w Korei Południowej, gdzie zamaskowali lotnisko jako północnokoreańskie.

    Mimo to porywacze szybko zdali sobie sprawę, że zostali oszukani, a wiceminister transportu Japonii, Shinjiro Yamamura, zgłosił się na ochotnika, by zająć miejsce pozostałych zakładników, a porywacze przyjęli jego ofertę. Następnie udali się na lotnisko Mirim w Pjongjangu, z Yamamurą jako zakładnikiem, gdzie poddali się władzom Korei Północnej, które zaoferowały całej grupie azyl.

    Wykorzystując Koreę Północną jako bazę, starali się podżegać do buntu w Korei Południowej i innych miejscach w Azji Wschodniej. Samolot przewożący wiceministra Yamamurę i resztę załogi został zwolniony dwa dni później i powrócił do swojej bramki na lotnisku Haneda o 9:39 rano 5 kwietnia.

    Późniejsze wydarzenia
    Sprawcą porwania, Takaya Shiomi, został skazany i odbył 20 lat więzienia w Japonii. Po wyjściu na wolność, Shiomi podjął pracę jako stróż na parkingu w Tokio. Po opuszczeniu więzienia, dołączył do ruchu antybazowego i napisał kilka książek. W 2015 roku wystartował w wyborach do zgromadzenia miejskiego. Zmarł w 2017 roku.

    Moriaki Wakabayashi, były członek zespołu rockowego Les Rallizes Dénudés, który brał udział w porwaniu, mieszkał w Korei Północnej wraz z innymi członkami grupy w 2014 roku.

    Inni członkowie grupy, Yasuhiro Shibata i Yoshimi Tanaka, zostali aresztowani i skazani w Japonii, jednak reszta porwaczy nadal pozostaje na wolności według japońskiej policji. Przywódca grupy, Takamaro Tamiya, zmarł w 1995 roku, a Kintaro Yoshida przed 1985 rokiem. Takeshi Okamoto i jego żona zginęli podczas próby ucieczki. Pozostali członkowie grupy przebywają w Korei Północnej i w 2004 roku wystosowali prośbę o powrót do Japonii, nawet jeśli mieliby być ukarani za porwanie.

    Znani pasażerowie
    Jednym z pasażerów lotu był przyszły arcybiskup i kardynał Stephen Fumio Hamao. Innym pasażerem był Shigeaki Hinohara, który był jednym z najdłużej pracujących lekarzy i pedagogów na świecie. Jeden z dwóch amerykańskich pasażerów był dyrektorem regionalnym Pepsi.

    #lotnictwo #samoloty #korea #japonia #kuba #pepsifakty

    @Deykun Fascynująca historia, pierwsze słyszę o japońskich komunistach, no i szacun dla Shinjiro Yamamury !!!

    Zaloguj się aby komentować

    Polska elita intelektualna na tropie kolejnego spisku xD

    #teoriespiskowe #samoloty #lotnictwo
    d9111db2-b0fe-41b3-b4f7-5ec453a63ac3

    @ElektrolizatorDwuczlonowy Za każdym razem kiedy ogarnia was zdziwienie wynikami, to pamiętajcie, że to ma prawa wyborcze!

    No dobra, ale faktycznie jest tak że samolot tankuje więcej paliwa, niż waży niezatankowany samolot?

    Bo to mnie serio zastanawia xD

    A z drugiej strony, wiezie też kilkaset ton ładunków i pasażerów, więc te 300 ton paliwa to może będzie mniejszy ułamek całości.

    Jeszcze ciekawe jaką gęstość ma to paliwo, bo piszą o 300 tonach, a nie o 300 litrach. Ciekawe ile w praktyce zajmuje. Wtedy by można łatwiej policzyć czy wejdzie taka ilość do skrzydeł

    @redve tak, samolot musi mieć duże zbiorniki żeby mógł daleko latać. To nie Passat, że może do tankować 3 razy w drodze do Chorwacji


    Zazwyczaj na europejskich trasach ładuje się tylko pół zbiorników paliwa. Zbiorników jest kilka, zwykle dwa na jednym skrzydle + pod łukiem bagażowym jeszcze trochę.


    B737-400 pusty waży 34,820 kg a maksymalna masa startowa to 68,000 kg z czego paliwa mieści się 26,020–29,670 L

    Zaloguj się aby komentować

    Następna