Zdjęcie w tle
Factorio

Społeczność

Factorio

9
Po podbiciu Fulgory, spędziłem trochę czasu fortyfikując Nauvisa, żeby nie wrócić do ruin splądrowanych przez lokalną faunę.
Zbudowałem sobie też nową, fajną platformę którą załadowałem wszystkim co będzie potrzebne do rozpoczęcia podboju (zasoby do zbudowania silosu, rakiety, taśmociągi, działka, amunicja i nawet czołg).
Po krótkiej podróży wylądowałem na Vulkanusie, załadowałem karabin uranowymi nabojami i skierowałem swojego mecha w stronę pierwszego robala.
Okazało się, że zaatakowany robal ma aurę blokującą latanie. Nie było gdzie uciekać i padłem.
Potrzebny był inny plan. Robal może jest wrażliwy na obrażenia od prądu. Zbudowałem małą stację z działkami Tesli na drodze robala i go zawołałem. Działka wybuchły, robal mnie dopadł i padłem po raz drugi.
Jako że nie obowiązują mnie konwencje, sięgnąłem po trujące gazy bojowe, na nie też ma niską odporność. Szybkie zamówienie z Nauvisa na kapsuły zatruwają--
Chwila, czemu nie ma prądu. Co się podziało w mojej kopalni uranu? Ach, przestawiły mi się żądania uranu do produkcji paliwa do reaktorów. Na szczęście mam tam pociąg z zapasem uranu, tylko muszę przestawić ten jeden z żelaznymi płytkami-- jak to skończyło mu się paliwo? ;_;
W każdym razie, po krótkich bojach przyleciała dostawa 100x Niszczycieli, 100x pocisków do ręcznego działa Tesli i 100x uranowych pocisków do czołgu. Pora znaleźć robala.
Robal namierzony, niszczyciele wypuszczone, działo elektryczne ciężko pracuje. Biegam w lewo i prawo unikając wybuchów, niszczyciele szybko padają, ale stale utrzymuję ich ilość między 40 a 50. Po długim boju, pierwsza bestia padła!
Zadowolony z sukcesu, ale nieco zniesmaczony czasem walki, postanowiłem sprawdzić jak poradzi sobie czołg. Lawirując pomiędzy rzekami lawy, podjechałem do ogona robala i zacząłem ostrzał.
Po wystrzeleniu ~5 pocisków, zanim nawet robal zdążył się odwrócić, zakończyło się jego życie.

Czołg OP.

#factorio
shiranai

@Stashqo Atomówki nie działają, powtarzam, atomówki NIE DZIAŁAJĄ (RIP factorio guy).


Małego robala jedna jest w stanie zniszczyć (przy okazji niszcząc surowce z niego padające), ale na większe pewnie potrzeba kilku wystrzelonych równocześnie.

Zaloguj się aby komentować

Yee, będzie można budować jeszcze bardziej pokręcone linie kolejowe ༼ ͡° ͜ʖ ͡° ༽
https://cdn.factorio.com/assets/blog-sync/fff-378-junction-refinery.mp4
https://factorio.com/blog/post/fff-378
#factorio
LITE

@Dissociated OpenTTD misiu, OpenTTD. Za friko na Steam.

bojowonastawionaowca

@Dissociated no nie no, nie sprowokujesz mnie do stracenia kilkudziesięciu godzin...

Dissociated

@bojowonastawionaowca No cóż, zobaczymy co będzie jak już DLC wyjdzie, bo naprawdę fajnie się zapowiada

d_kris

@Dissociated może i bym zagrał ale cebula we mnie silna i za drogie to. A z tego co słyszałem to twórca nie zamierza dawać promocji. Więc zostanę przy satisfactory.

Dissociated

@d_kris Kupiłbym nawet i po dzisiejszej cenie. Biorąc pod uwagę to, jak twórcy rozwijali tę gierkę, to cena adekwatna.

Pjorun

@d_kris Masz demo. Demo na... 10 godzin? Może nawet więcej. Sporo contentu w demie jest. Zagraj w demo i zdecyduj. Gra *jest* tania. Jak cię demo ostro wciągnie, to cena za pełniaka to będzie nic, bo spalisz w tej grze ze kilkaset godzin lekką ręką. Mniej jak złotówka za godzinę zabawy to chyba dobry deal, nie?


IMO mało, który dev zasługuje na te pieniądze. Polityka jest ok - wyjdzie DLC to nawet nie będę czekać na prome tylko kupuję w 1szy dzień i nie martwię się, że potem taniej będzie. To jest naprawdę jeden z lepszych developerów na rynku dzisiaj. 0 bullshitu, wzorowy kontakt ze społecznością. Robią grę aby była fajna, a nie zarabiała kasę (jak takie diablo immortal). A że gra jest fajna to zarabia dobrze.


Takich developerów trzeba wspierać, aby inni brali z nich przykład. Bo inaczej zostaniemy jedynie z takimi firmami jak EA, Ubisoft czy Blizzard, które robią grę w pierwszej kolejności by wydoić kasę z nas.


Ostatecznie poszukaj GOGowej wersji bezpłatnie w internecie. Jak po demie nie kupisz i tak, to poszukaj pirata. Ja też grę kupiłem w sumie po ~50h w piracie. Dzisiaj mam >1500h nastukane, bo gra niesamowicie dobrze wspiera mody. I jest kilka modów co zmieniają grę fundamentalnie. W takim space exploration + krastorio2 mam aktualnie 500h nabite, a chyba w 50% jestem dopiero xD

Zaloguj się aby komentować

Mój pierwszy pajączek ( ͡ʘ ͜ʖ ͡ʘ)
Jestem trochę zawiedziony prędkością, ale muszę przyznać, że militarnie sprawdza się super. Tak samo przy użyciu pilota.
#grykomputerowe #pcmasterrace #factorio
58c3e334-1a43-4e55-b177-30516e87b55b
Stashqo

Wrzuć mu parę egzoszkieletów, przyspieszy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

lukmar

@Stashqo gram z Krastorio 2 więc to niestety nie pomoże. Za to wcisnąłem mu już 2 dodatkowe elektryczne silniki ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pjorun

Jetpack mod. Za wiele godzin się nabiegałem jak debil, teraz po prostu latam, też jak debil, ale szybki xD


No i w space exploration w kosmosie bez jetpacka to raz dwa można polecieć w czarną dupę i nie wrócić już xD

Zaloguj się aby komentować

Zostań Patronem Hejto i odblokuj dodatkowe korzyści tylko dla Patronów

  • Włączona możliwość zarabiania na swoich treściach
  • Całkowity brak reklam na każdym urządzeniu
  • Oznaczenie w postaci rogala , który świadczy o Twoim wsparciu
  • Wcześniejszy dostęp, do wybranych funkcji na Hejto
Zostań Patronem
#factorio
To jakiś bug czy coś robię źle? Ustawiłem Laboratorium i Automat Montażowy obok siebie. Między nimi Podajnik Spalinowy (ta rączka).
Automatowi dałem miedziane blachy i zębatki tak by produkował Czerwony Soczek i aby Podajnik odrazu go przekładał do Laboratorium. Podajnik przerzucił tak z 10 Soczków i przestał. Dalej tego nie robi. Miał węgiel.
Tak samo podajniki nie chciały wrzucać blach i zębatek do Automatu ze skrzyni. Wie ktoś jak temu zaradzić?
Polinik

@Skilowi Pokaż screen setupu.

Stashqo

@Skilowi a ile flaszek jest w laboratorium kiedy podajnik przestaje działać?

Skilowi

@Polinik @Stashqo chyba rozwiązałem ten problem. Podajnik pakuje w wszelkie budowle max dwukrotność minimalnego zapotrzebowania do pracy np. w Automacie Montażowym nastawionym na silniki (Silnik = 2 rury, 1 stal, 1 zębatka) więc podajniki wrzucą tam max 4 rury 2 stale i 2 zębatki. To samo z labami. Lab do pracy wymaga (obecnie) 1 czerwonego i 1 zielonego pakietu. To też pakują tam po max 2 każdego.

Zaloguj się aby komentować

Kurde, po kilkunastokrotnym ukończeniu Vanilii i 2-krotnym ukończeniu Krastorio 2 zacząłem szukać różnych overhauli.
Space Exploration 2 zniechęca mnie ogromem.
Industrial Revolution 2 wyszedłem poza epokę pary, zasejwowałem, poszedłem spać i już nigdy nie wróciłem do tego sejwa. Chyba zbyt przekombinowane łańcuchy produkcyjne jak dla mnie.
Nullius wygląda zachęcająco, ale odrzuca mnie to, że już chwilę po starcie jest kilkanaście różnych płynów i budynków do ich procesowania. Ciąganie kilkunastu systemów rur i przeplatanie ich ze sobą jest jednak meh.
Poziom rozbudowania Krastorio 2 jest dla mnie chyba optymalny, chociaż końcówkę ma już nudną a mechanizm rozkładu zasobów na materię i możliwość robienia z niej dowolnego innego zasobu wygląda już dla mnie jak cheatowanie. Rozbudowane sposoby pozyskiwania prądu też takie sobie -- bo niby tego dużo, ale przez to nie używa się większości. Pierwszy raz jak grałem miałem setup 24 reaktorów atomowych, za drugim razem -- parę reaktorów antymaterii, wystarczy to raz postawić i właściwie problem prądu znika.
Widziałem, że autor Krastorio 2 coś sugerował, że może wyda kolejną iterację, liczę, że będzie równie dobra jak dwójeczka.
#factorio #krastorio
Wróciłem po kilku latach, pożegnałem się już z rodziną na miesiąc. Jakieś fajne mody must have polecacie? Chce sobie przypomnieć jak się grało, później jakiś duży mod typu krastorio #factorio
imputator

@Stashqo na razie gram na peacefull, chyba w końcu za megabase się zabiorę jakiś

Polinik

@imputator

https://mods.factorio.com/mod/AutoDeconstruct -- automatycznie zaznacza do dekonstrukcji minery, które wydobyły wszystkie swoje zasoby.

https://mods.factorio.com/mod/mining-patch-planner -- automatycznie tworzy ghosty kopalni na zaznaczonym złożu.

https://mods.factorio.com/mod/TrainGroups -- tworzysz grupy pociągów, nowy ciopong przydzielasz do grupy, automatycznie tworząc mu rozkład jazdy danej grupy.

https://mods.factorio.com/mod/Squeak%20Through -- pozwala trochę swobodniej biegać między budynkami, dzięki czemu postać rzadziej się blokuje.

https://mods.factorio.com/mod/MaxRateCalculator albo https://mods.factorio.com/mod/RateCalculator -- zaznaczasz budynki i dostajesz podsumowanie ile potrzebują konsumować i ile wyprodukują. Genialne przy projektowaniu komórek produkcyjnych.

https://mods.factorio.com/mod/Orphan%20Finder -- znajduje i zaznacza osierocone wyjścia podziemnych rur i taśmociągów.

imputator

@Polinik dzięki, niektóre znałem, ale widzę kilka niezłych, wypróbuje

Zaloguj się aby komentować

Kurcze już była nadzieja... Wczoraj po rozegraniu 260h na valinna stwierdziłem, że chyba mi się nudzi pomału, już się cieszyłem, że w końcu koniec nałogu.
No i z nudów zainstalowałem Krastorio 2... i to jest jak całkiem inna gra, i od nowa mam ochotę kombinować jak łańcuchy produkcji poukładać, i coś czuje że nici z odstawienia tej gry.
Jakieś porady dla zaczynającego grę w tego moda? Tylko bez spoilerów proszę
#factorio
kto3

@mike-litoris Tak właśnie wczoraj zacząłem robić, i szczerze przyznam że póki co wygląda wszystko na bardziej skomplikowane. Mam też wrażenie, że dużo dłużej trwa nabranie rozpędu w tej grze. W vanilla po paru chwilach już bez problemu ma się zautomatyzowane podstawowe rzeczy, w K2 nadal biegam i manualnie wrzucam do assemblerów Doskwiera mi trochę fakt, że tutaj później mamy dostęp do takich dobrodziejstw jak splittery.


No i na początku miałem problem z zabijaniem robali, dopiero po chwili się zorientowałem, że trzeba dokładnie celować. Więc pierwsze 2 fale które minie odwiedziły troszkę mi zdemolowały fabrykę

mike-litoris

@kto3 no takie właśnie jest krastorio ;d

ja do waniliowego sporo korzystałem też z hands on experience ludzi z reddita, community tam mają zajebiste _:)

Rzuć gałką oczną tutaj > https://www.reddit.com/r/factorio/comments/pkew3g/a_small_early_game_guide_on_krastorio_2_space/ < może dostaniesz odpowiedzi na swoje pytania _:)

Xax

@kto3 mogę Ci powiedzieć, że jest tutaj więcej pakietów naukowych (kart) niż w podstawce, ale laboratoria używają max 6 różnych (później olewają podstawowe, a w late game używają tylko kilka ostatnich) i są 3 różne poziomy labów.


Dodatkowo masz tam takie fajne cusie jak ładowniki (loadery), którymi możesz bezpośrednio ładować i wyładowywać towar prosto z i do pojemników (a nawet fabryk) oraz większe pojemniki, więc jak to skombinujesz, to możesz mieć z tego balancery bez udziało spliterów. Aczkolwiek może nie działać to idealnie. Budować, obserwować.


Do kart wojskowych będziesz potrzebował creepu, który można zdobyć na początku tylko z baz robali (używasz do tego łopaty, albo robotów jak już masz do nich dostęp). Na późniejszym etapie gry będziesz mógł je produkować w specjalnych "szklarniach", które do budowy wymagają creepu. Więc jak wyłączasz robale, to możesz mieć problem z eksploracją tego drzewka technologii. Wtedy sobie najlepiej przestaw w ustawieniach moda (nie gry, a moda) na tryb pokojowy.


Drewno jest tutaj podstawowym zasobem, więc będziesz chciał dość szybko zbudować szklarnie, co mocno ułatwi jego pozyskiwanie, a także pozwoli sadzić nowe drzewa. Jest potrzebne do podstawowych kart i do koksu, który jest używany do produkcji stali.


Są tutaj metody walki z zanieczyszczeniami. Możesz to zrobić na 2 sposoby. Albo sadząc drzewa (produkowane w szklarniach), albo stawiając oczyszczacze powietrza.


Wysłanie rakiety jest dopiero gdzieś połową gry (jeśli nie chcesz sobie spojlerować, nie czytaj dalej). Jest mod, który rozszerza zakończenie gry i nie wiem, czy ja go miałem czy nie, jak przechodziłem, ale wygladało to u mnie tak. Trzeba było postawić nadajnik i zasilić go ogromną ilością energii. Naładować jak akumulator, przy czym, aby zaczął się ładować (jest to taki duuuuży akumulator w tym momencie), to sieć musi dostarczyć odpowiednią moc (każdy spadek powoduje rozładowanie go do 0). U mnie pomimo grania na kosztach badań chyba x100, to i tak koniec gry wyglądał tak, że przez jakieś 2h budowałem nowe elektrownie i czekałem aż się naładuje. Zrób z tą wiedzą co chcesz, ale wiedz że będziesz potrzebował bardzo, bardzo dużo energii pod koniec gry.


Endgame daje do dyspozycji przetwarzanie materiałów na materię i potem produkcji z tej materii innych materiałów. Nie bawiłem się tym, bo nie było to konieczne do przejścia gry, więc tylko informuję.


Sporo receptur powoduje odpady, więc będziesz musiał sobie jakoś z nimi poradzić. W przypadku płynów i gazów masz do dyspozycji spalarnie, więc tu jest łatwiej, ale w przypadku innych odpadów, będziesz musiał sam coś wykombinować.


Część z tej wiedzy mogła się mniej lub bardziej zmienić, bo grałem na w miarę czystym K2 jakiś rok temu, albo lepiej, ale mam nadzieję że Ci to pomoże. Patrz sobie też jakie badania masz potem, bo niektróre rzeczy mają mocniejsze wersje (np mocniejsze panele solarne) i potrafią one zajmować większą przestrzeń, żebyś nie nabudował masy słabszych, a potem musiał rozbierać, bo nie będziesz miał jak tego sensownie zupgradować. Zwracaj też uwagę w czym można produkować dany produkt, bo jest więcej rodzajów fabryk.

Zaloguj się aby komentować