No i z nudów zainstalowałem Krastorio 2... i to jest jak całkiem inna gra, i od nowa mam ochotę kombinować jak łańcuchy produkcji poukładać, i coś czuje że nici z odstawienia tej gry.
Jakieś porady dla zaczynającego grę w tego moda? Tylko bez spoilerów proszę
#factorio
@kto3 radziłbym tagować, bo nikt nie ma pojęcia o co Ci chodzi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@zomers myślałem, że dodanie posta w społeczności #factorio styknie
@kto3 powinno, ale społeczności nie są jeszcze w 100% dopracowane - np. nie można jej wrzucić na czarno listo
@kto3 KatherineOfTheSky na youtubie prowadziła tutki
@mike-litoris oglądanie tutków to pójście na skróty, lepiej odkrywać samemu. Chodziło mi bardziej o rady w stylu produkuj/zostaw sobie 3x więcej miejsca na produkcję x, bo tego idzie więcej niż myślisz. Albo idź w technologię Y bo pozwoli szybciej zdobyć coś bardziej użytecznego.
@kto3 z takim podejściem to gorąco polecam Ci wygenerować sobie mapę, popełniać błędy i robić notatki oraz na boku blueprinty z tego co Ci się udało i zaczynać nowe mapy z nową wiedzą
@mike-litoris Tak właśnie wczoraj zacząłem robić, i szczerze przyznam że póki co wygląda wszystko na bardziej skomplikowane. Mam też wrażenie, że dużo dłużej trwa nabranie rozpędu w tej grze. W vanilla po paru chwilach już bez problemu ma się zautomatyzowane podstawowe rzeczy, w K2 nadal biegam i manualnie wrzucam do assemblerów
No i na początku miałem problem z zabijaniem robali, dopiero po chwili się zorientowałem, że trzeba dokładnie celować. Więc pierwsze 2 fale które minie odwiedziły troszkę mi zdemolowały fabrykę
@kto3 no takie właśnie jest krastorio ;d
ja do waniliowego sporo korzystałem też z hands on experience ludzi z reddita, community tam mają zajebiste _:)
Rzuć gałką oczną tutaj > https://www.reddit.com/r/factorio/comments/pkew3g/a_small_early_game_guide_on_krastorio_2_space/ < może dostaniesz odpowiedzi na swoje pytania _:)
@kto3 mogę Ci powiedzieć, że jest tutaj więcej pakietów naukowych (kart) niż w podstawce, ale laboratoria używają max 6 różnych (później olewają podstawowe, a w late game używają tylko kilka ostatnich) i są 3 różne poziomy labów.
Dodatkowo masz tam takie fajne cusie jak ładowniki (loadery), którymi możesz bezpośrednio ładować i wyładowywać towar prosto z i do pojemników (a nawet fabryk) oraz większe pojemniki, więc jak to skombinujesz, to możesz mieć z tego balancery bez udziało spliterów. Aczkolwiek może nie działać to idealnie. Budować, obserwować.
Do kart wojskowych będziesz potrzebował creepu, który można zdobyć na początku tylko z baz robali (używasz do tego łopaty, albo robotów jak już masz do nich dostęp). Na późniejszym etapie gry będziesz mógł je produkować w specjalnych "szklarniach", które do budowy wymagają creepu. Więc jak wyłączasz robale, to możesz mieć problem z eksploracją tego drzewka technologii. Wtedy sobie najlepiej przestaw w ustawieniach moda (nie gry, a moda) na tryb pokojowy.
Drewno jest tutaj podstawowym zasobem, więc będziesz chciał dość szybko zbudować szklarnie, co mocno ułatwi jego pozyskiwanie, a także pozwoli sadzić nowe drzewa. Jest potrzebne do podstawowych kart i do koksu, który jest używany do produkcji stali.
Są tutaj metody walki z zanieczyszczeniami. Możesz to zrobić na 2 sposoby. Albo sadząc drzewa (produkowane w szklarniach), albo stawiając oczyszczacze powietrza.
Wysłanie rakiety jest dopiero gdzieś połową gry (jeśli nie chcesz sobie spojlerować, nie czytaj dalej). Jest mod, który rozszerza zakończenie gry i nie wiem, czy ja go miałem czy nie, jak przechodziłem, ale wygladało to u mnie tak. Trzeba było postawić nadajnik i zasilić go ogromną ilością energii. Naładować jak akumulator, przy czym, aby zaczął się ładować (jest to taki duuuuży akumulator w tym momencie), to sieć musi dostarczyć odpowiednią moc (każdy spadek powoduje rozładowanie go do 0). U mnie pomimo grania na kosztach badań chyba x100, to i tak koniec gry wyglądał tak, że przez jakieś 2h budowałem nowe elektrownie i czekałem aż się naładuje. Zrób z tą wiedzą co chcesz, ale wiedz że będziesz potrzebował bardzo, bardzo dużo energii pod koniec gry.
Endgame daje do dyspozycji przetwarzanie materiałów na materię i potem produkcji z tej materii innych materiałów. Nie bawiłem się tym, bo nie było to konieczne do przejścia gry, więc tylko informuję.
Sporo receptur powoduje odpady, więc będziesz musiał sobie jakoś z nimi poradzić. W przypadku płynów i gazów masz do dyspozycji spalarnie, więc tu jest łatwiej, ale w przypadku innych odpadów, będziesz musiał sam coś wykombinować.
Część z tej wiedzy mogła się mniej lub bardziej zmienić, bo grałem na w miarę czystym K2 jakiś rok temu, albo lepiej, ale mam nadzieję że Ci to pomoże. Patrz sobie też jakie badania masz potem, bo niektróre rzeczy mają mocniejsze wersje (np mocniejsze panele solarne) i potrafią one zajmować większą przestrzeń, żebyś nie nabudował masy słabszych, a potem musiał rozbierać, bo nie będziesz miał jak tego sensownie zupgradować. Zwracaj też uwagę w czym można produkować dany produkt, bo jest więcej rodzajów fabryk.
Zaloguj się aby komentować