Czy użytkownicy produktów legacy to klienci drugiej kategorii?
Była sobie firma UPC. Oferowała głównie telewizję, internet, telefon.
Nieco ponad rok temu UPC zostało przejęte przez spółkę P4 (operatora sieci Play), który powoli, powoli zaczął je wchłaniać wraz z klientami.
No i ja jestem jedną z tych klientek. Mam też tak, że nie zmieniam lubianych produktów, więc przy każdym telefonie konsultantów Play skrupulatnie odmawiam zmiany umowy (skądinąd, na gorszych warunkach - z mniejszą prędkością internetu i za wyższe pieniądze - ale nie o tym dziś mowa).
Przez parę miesięcy wszystko było okej - strona Playa wskazywała, gdzie klienci byłego UPC mają kliknąć, żeby zalogować się do serwisu. Może początkowo było to konfundujące, gdy raz na miesiąc próbowałam logować się na konto przy pomocy "Zaloguj" do Play - copy, niestety, nie wskazywało, że chyba popełniłam błąd i może jednak chciałabym zalogować się do portalu UPC. No nic, trzeba było się cofnąć i odnaleźć przycisk "Dla klientów usług UPC".
...ale w pewnym momencie przycisk "Dla klientów usług UPC" zniknął.
I powiem Wam, że mimo tego, że reprezentuję grupę użytkowników o wysokim poziomie "umienia w komputer", było mi ciężko odkryć, gdzie teraz jest moje miejsce. Logowania, w sensie.
W pierwszej kolejności pomyślałam, że w końcu zintegrowali oba portale logowania i wystarczy już użyć tego nieszczęsnego przycisku "Zaloguj", którego niepoprawnie używałam od miesięcy. No ale nie.
Nie kojarzę też jakichś jasnych wskazówek i informacji (otrzymanych na maila albo SMSem, ani tym bardziej ukazanych na stronie), którędy teraz można się zalogować do serwisu byłych klientów UPC.
I okej, ostatecznie odkryłam, że jestem teraz "Abonentem Usług multimedialnych" - brzmi bardzo nobliwie, prawda? - ale nie mogę przestać myśleć o tych wszystkich klientach, którzy jak ja trzymają się swojej oferty, regularnie płacą, od czasu do czasu muszą się zalogować do portalu klienta, jednak nie mają wystarczająco doświadczenia/dociekliwości/umiejętności/wiedzy, by odnaleźć się na stronie Play. Takich moich rodziców, na przykład.
Może zawiodła tu zbyt duża chęć prędkiego wyrugowania wszystkich śladów po UPC na stronie Play; może dla firmy było to oczywiste, co kryje się za "usługami multimedialnymi", i że każdy UPCant się odnajdzie w tym haśle.
Dziwi mnie jednak, że nie było dłuższego okresu przejściowego, w którym np. przy haśle "Abonenci Usług multimedialnych" byłby jeszcze przez kilka miesięcy dopisek "UPC", by łatwiej dało się odnaleźć odpowiedni portal.
I to sprowadza mnie do pytania: czy klienci produktów legacy są klientami drugiej kategorii?
Skoro są stałymi klientami, regularnie płacą i wykazują wierność marce, to czy nie wykazują tym swojej wartości i nie zasługują na chociaż lekkie pogłaskanie po głowie? Dłuższy okres przejściowy? Choćby link "Logowanie dla klientów UPC" w stopce?
Ale jeśli naszym grzechem jest to, że lubimy piosenki, które już znamy, to szykujcie się na to, że będziemy ich słuchać tak długo, jak to możliwe. Ja nie zamierzam odpuścić - no, chyba że w końcu dadzą lepszą ofertę.
#UX #uxwriting
Żadna strona nie wkurwiała mnie bardziej jak strona UPC
@Ragnarokk no widzisz, to teraz Play wkurza bardziej ¯\_(ツ)_/¯
@Ragnarokk @Wrzoo zapraszam na Tauron xD
@CzosnkowySmok Ty rzucasz Tauronem, ja wychodzę z PGNiG xD
@Wrzoo i tak w Polsce firmy ogarniają.
Zobacz Amazon xD
@CzosnkowySmok a weź, a Amazonie to nawet szkoda ryja strzępić
@Wrzoo raczej jest to kosmetyka, którą łatwo zrobić i fajnie wykazać w zestawieniu - taski zrobione, słupki zamkniętych zadań podskoczyły, a przy tym się nie napracujesz
@moll szczęśliwy project manager to szczęśliwy zespół?
@Wrzoo dokładnie
@Wrzoo @moll odpowiednio zmobbi....hmm...zmotywowany zespół jest zawsze szczęśliwy (´・ᴗ・ ` )
@VonTrupka i odpowiednio szybko ludzie w nim rotują, przez co zrobienie czegoś poważniejszego niż przesunięcie guzika na stronie wygląda jak wprowadzanie wykopu 2.0 xD
@moll co ty możesz wiedzieć o młodym dynamicznym zespole
@VonTrupka sporo, pracowałam w takim xD
@moll i po 3 miesiącach ostałaś się sama jedna bo wszyscy nowi? xD
@VonTrupka w ciągu 12 miesięcy odeszli wszyscy, wymienił się cały zespół xD
@moll słaba dynamika w tym zespole ( ͡° ͟ʖ ͡°)
@VonTrupka nie no, każdy zacisnął zęby żeby w CV to jakoś wyglądało, zanim odejdzie xD
@Wrzoo Kilka tygodni temu miałem podobną rozkminę xD W sumie od tamtego czasu nawet nie wchodzę na portal playa bo nie ma po co. Już nawet nie chcę się wykłócać o jakąś podwyżkę o 3 złote którą mi nałożyli po przejęciu upc.
@moderacja_sie_nie_myje Jooo. Ostatnio nawet jakiegoś shady smsa od nich dostałam, że niby będą dzwonić w sprawie wygasającej umowy (bezterminowej xD)... Taktycznie nie odebrałam i zastanawiam się, czy jeszcze coś mi będą podwyższać z tego tytułu xD
@moderacja_sie_nie_myje a ta podwyżka o 3 zł nie wynikała po prostu z końca okresu umowy? W umowie z UPC miałeś zwykle jakąś cenę na dwa lata, a po tym okresie cena wzrastała właśnie o 3 zł.
@cec Możliwe że tak było.
Target dla P4, ale tez w zasadzie wszystkich innych uslugowych, to nie jest obrót (= aktualni klienci) tylko pozyskiwanie nowej sprzedaży. Firma potrafiącą sprzedawać jest więcej warta na rynku, niż firma potrafiąca dbać o swoich obecnych klientów.
Ebitda 100mln z 5% rdr jest dla inwestora mniej atrakcyjna, niż ebitda 50mln z 50% rdr.
@cododiaska I to jest cholernie smutne.
@Wrzoo nowy użytkownik Playa/P4 tut, też jestem użytkownikiem drugiej (jeśli nie trzeciej lol) kategorii. Jak próbowałem się dodzwonić do supportu, to mnie odbijali przez dwa tygodnie bez żadnej odpowiedzi.
Skoro są stałymi klientami, regularnie płacą i wykazują wierność marce, to czy nie wykazują tym swojej wartości i nie zasługują na chociaż lekkie pogłaskanie po głowie? Dłuższy okres przejściowy? Choćby link "Logowanie dla klientów UPC" w stopce?
Nie, jesteś zwykłym userem, konsumentem zapisanym w exelu jako 1. Masz płacić.
@Wrzoo Jak mnie w ogóle wkurwia przejmowanie marek. No zostałeś sprzedany razem z brandem, takie życie. Mnie tak z bankiem kupili, potem wydzwaniali, żebym przyszedł kwit podpisać, bo mi konto zamknął. Chuje, kurwa, ja do was przyszedłem, czy wy mnie kupiliście? Odpierdolcie się XD
@Rozpierpapierduchacz no dokładnie; tak mnie też wkurzyła apka do trzymania kart lojalnościowych, która się sprzedała, a wraz ze sobą sprzedała mnie Klarnie :|
@Rozpierpapierduchacz konto zamknięte, ale przez ciebie bo wyniosłeś się gdzie indziej?
@VonTrupka finalnie tak, ale kwit był do podpisania odnośnie danych osobowych i innego gówno rodo, a okazało się, że mam oddział koło biura. Co oczywiście nie zmieniło ani trochę tego, jak bardzo mi się chciało tam iść.
bo mi konto zamknął
Właśnie zauważyłem, co odjebałem XD
Bo mi konto zamknĄ. To poszedłem, żeby mi nie zamknęli, a potem, żeby mi zamknęli, chyba dwa lata później XD
@Wrzoo widzisz, Ty możesz się chociaż zalogować
@noriad O cholera. xD To już w ogóle jest kosmos. Współczuję... Ale trzymaj się dziarsko, nie odpuszczaj
@Wrzoo zarejestrowałem się na tym ich "nowym serwisie", dostałem informację, że mają tak wolne serwery, że potrzebują 30 minut, żeby ogarnąć nowego użytkownika xDD
@noriad dobrze, o to chodzi - psuj im system
Update - udało mi się zalogować, wszystko jest, cuda! Ale za to mam informację, że od stycznia mam internet nie wiadomo dlaczego
@noriad Oni pewnie też nie wiedzą :D
@Wrzoo Ale że fakturkę trzeba wystawić, to wiedzą
@noriad jest tam jakiś system przypominania hasła/loginu?
odkąd wyniosłem numer z playa to nie wiem jak to wygląda
notabene do mvno na infra playa <_<
@VonTrupka coś chyba jest, ale nie wiem, czy nie prościej zadzwonić na infolinię wtedy
@noriad aa no tak to nie, no nie tak ( ̄︿ ̄ °)
@Wrzoo Widzę, że logowanie na stronie play to wyższy poziom abstrakcji
@noriad ach, komunikaty błędów
Fajne te wpisy, czekam na coś o gigancie z Redmond
Albo ogólnie o zawiłych próbach dostania sie do ustawień dotyczących kasacji konta, rezygnacji z subskrycji itd.
@Arlekin o tym to można książkę napisać... konfigurowałam ostatnio Windowsa od podstaw i to było mocne przeżycie
@Wrzoo Zwroty nadpłat też nie zabardzo chcą oddawać. Trzeba się samemu upominać...
@Wrzoo w jakim celu jest co miesięczne logowanie? Ja mam światłowód w Uk to od wypełnienia w Internecie że chce neta. To potem loguje się jedynie chwilę przed końcem umowy zobaczyć czy coś proponują na dalszą współpracę
@Monkey_D._Luffy sprawdzam numer faktury do opłacenia, żeby zapłacić przelewem.
@Wrzoo chce Ci się z tym tak przysłowiowo „pierdolic”? Nie ma jakieś automatyzacji płacenia?
Przesiadłem się na Play z UPC. Poniewczasie dowiedziałem się, że straciłem stacjonarke i HBO. Za to cena poszła nieznacznie do góry. A jakość tv i internetu spadła. A w dokumentach umowy nie dostałem danych do logowania do usług. I nikt, ale to nikt nie zająknął sie, że do zarządzania usługami należy używać aplikacji mobilnej.
Zlecilem powrót zgodnie z prawem do powrotu. Dwa tygodnie batalii - musiałem aż dotrzeć do dalszej linii wsparcia, by się udało. I tak jeszcze musiałem płacić za powrót, za odesłanie sprzętu, i jeszcze raz powalczyć, bo nie mogli dojść, gdzie jest odesłany sprzęt.
Jestem z powrotem na UPC, na poprzednim sprzęcie, nie odzyskałem stacjonarki (ale już nie chciało mi się o to walczyć). Na osłodę mam nieco niższy miesięczny rachunek.
I mądrość na przyszłość, by unikać Play jak ognia.
Są nieuczciwi w kontaktach z klientami, mają bardzo niski poziom usług i są zniechęcająco powolni.
Parafrazując slogan MediaMarkt:
PLAY tylko dla idiotów.
@Wrzoo nawet trzeciej, migruj albo giń! XD
Zaloguj się aby komentować