Nie ma norm dotyczących ustawienia oświetlenia w rowerze tak jak to jest w samochodach.
Jedyne wymogi dotyczą posiadania takiego oświetlenia w rowerze z przodu i z tyłu.
Notabene odblask z tyłu jest wymagany, a mało który rowerzysta w ogóle takowy montuje w rowerze.
Niektóre świecidła mają warstwę odblaskową, co może ratować w sytuacji mandatowej, ale zdziwko gwarantowane (´・ᴗ・ ` )
co do samych ustawień, to głupota cyklistów jest nieskończona. Lepiej walić mocnym światłem w przestrzeń przed siebie oślepiając wszystkich, w szczególności kierowców, niż rozświetlać podłoże po którym się jedzie. Każdemu takiemu durniowi życzę żeby się wpieprzył w dziurę i sobie durny ryj rozwalił.
Co do ustawień, to choćby ze względów bezpieczeństwa tylne mocne światło powinno być skierowane w dół, na tyle aby miganie było widoczne z daleka, ale wiązka światła oświetlała przy tym podłoże za rowerem - circa do 5m za nim aby ta plama światła rzeczywiście była widoczna - a przy okazji rozświetli nieco tył roweru (błotnik, opona, bagażnik). Lampki posiadające dodatkowe diody rzucające linie bezpieczeństwa po bokach roweru mają informację dot. montażu w instrukcji.
Co do przedniego światła to wygląda bardzo podobnie. Ja kieruję zawsze światło na tyle w dół, aby rozświetlało mi nieco oponę z przodu, poza oczywiście rozświetlaniem podłoża po którym jadę zamiast walić po oczach wszystkim z naprzeciwka. Muszę dokupić drugą latarę, bo ostała mi się jedna, aby była skierowana do przodu żebym mógł kontrować oślepiające światła debili jadących z naprzeciwka, bo nic przez to nie widzę.
coś tam ogólnikowo znajdziesz w tym artykile
https://rowery.pl/porady-i-sprzet/porady/2322-masz-mocna-lampke-rowerowa-dowiedz-sie-jak-ja-ustawic.html