#techpigulka 223.
Cześć!
Druga generacja okularów Ray-Ban Stories od Meta pozwoli użytkownikom na przesyłanie na żywo wideo do widzów, którzy będą mogli odpowiadać w czasie rzeczywistym. Okulary umożliwią bezpośrednie komunikowanie się z publicznością poprzez przekazywanie komentarzy za pomocą wbudowanych słuchawek.
Urządzenie będzie miało "ulepszoną żywotność baterii i lepsze kamery" w celu wsparcia transmisji na żywo. Nowe okulary podnoszą również głośność odtwarzania dźwięku w hałaśliwym otoczeniu i próbują zapobiec robieniu zdjęć lub filmów, jeśli użytkownik manipulował wskaźnikiem LED informującym o nagrywaniu.
Jeśli Meta wprowadzi funkcję przesyłania wideo na żywo do swoich inteligentnych okularów, może to wywołać kontrowersje. Istnieją obawy, że ludzie mogą transmitować na żywo rzeczy, których nie powinni - na przykład tragiczne wydarzenia.
Niemcy planują podwoić publiczne finansowanie badań nad sztuczną inteligencją do prawie miliarda euro w ciągu najbliższych dwóch lat, dążąc do zniwelowania różnicy umiejętności z liderami sektora, takimi jak Chiny i Stany Zjednoczone. Jednak ich cel jest skromny w porównaniu z 3,3 miliarda dolarów, które rząd USA przeznaczył na badania nad AI w 2022 roku.
Niemcy planują stworzenie 150 nowych laboratoriów uniwersyteckich do badań nad AI, rozbudowę centrów danych i udostępnienie skomplikowanych publicznych zestawów danych. Prywatne wydatki na AI w USA wyniosły 47,4 miliarda dolarów w 2022 roku, prawie dwukrotnie więcej niż całkowite wydatki Europy i znacznie więcej niż 13,4 miliarda dolarów w Chinach.
Mimo że Niemcy nie mają odpowiednika gigantów technologicznych z USA, liczba niemieckich startupów AI podwoiła się w 2023 roku. Stark-Watzinger podkreśliła, że europejskie ramy regulacyjne, które kładą większy nacisk na prywatność i bezpieczeństwo osobiste, mogą przyciągnąć nowych graczy do Niemiec.
Niemiecka firma Apptronik przedstawiła humanoida o nazwie Apollo, który jest zdolny do wykonywania różnych zadań, takich jak chodzenie, rozładunek przyczep, paletyzacja i wybieranie skrzynek. Apollo ma także modularną funkcjonalność, co oznacza, że jego tułów może być odłączany od nóg i montowany na podstawie na kółkach.
Apptronik skupia się na naturalnym chodzeniu robota. Firma bada również dalsze rozwinięcie dłoni robota, aby zwiększyć jego zdolności manipulacyjne. Apollo ma również ekran OLED na klatce piersiowej, który prezentuje informacje przeznaczone dla ludzkich współpracowników.
Apptronik planuje komercyjne wprowadzenie Apollo pod koniec przyszłego roku, z komercyjną dostępnością w 2025 roku. Firma obecnie prowadzi proces pozyskiwania funduszy w ramach rundy A i ma 84 pełnoetatowych pracowników, z planami znacznego wzrostu - głównie w dziedzinie inżynierii.
Nvidia, producent procesorów graficznych niezbędnych do budowy aplikacji AI, takich jak ChatGPT, odnotował ogromny wzrost sprzedaży o 171% w skali roku, osiągając 13,51 miliarda dolarów w drugim kwartale fiskalnym. Ich najbardziej zaawansowany chip AI, H100, cieszy się ogromnym popytem wśród firm technologicznych. Zysk brutto firmy wzrósł o ponad 25 punktów procentowych w porównaniu z tym samym kwartałem ubiegłego roku, osiągając 71,2%.
Nvidia zgłosiła niesamowity dochód netto w kwartale w wysokości 6,7 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 422% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Około połowa przychodów firmy z centrum danych pochodzi od dostawców chmur, a wzrost w biznesie centrum danych firmy wyniósł 195% w ciągu kwartału, co jest większą liczbą niż ogólny wzrost biznesu wynoszący 171%.
Bolt wprowadza w Polsce testy nowej funkcji rejestrowania dźwięku podczas przejazdu taksówką zamówioną przez ich aplikację. Testy obejmą cztery miasta: Kraków, Lubin, Olsztyn i Opole. Inicjatywa ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu podróży dla pasażerów i kierowców.
Funkcja pozwala na nagrywanie dźwięku w samochodzie podczas przejazdu, które można później przesłać do Zespołu Wsparcia Bolt. Nagranie jest zaszyfrowane, przechowywane na urządzeniu użytkownika przez 24 godziny, a następnie automatycznie usuwane. Aby udostępnić nagranie, użytkownik musi dołączyć je do zgłoszenia wysłanego do Zespołu Wsparcia.
Według danych firmy, 99,999% przejazdów na platformie Bolt odbywa się bez zgłoszeń dotyczących niewłaściwego zachowania kierowców. Bolt wprowadził również inne środki bezpieczeństwa, takie jak śledzenie przejazdów za pomocą GPS, weryfikacja kierowców w czasie rzeczywistym oraz współpraca z fundacją Feminoteka w zakresie szkoleń dla kierowców.
Na kilka moich pytań odpowiedział Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce.
Czy Bolt uzyskał zgody od kierowców na wprowadzenie takiej funkcji nagrywania dźwięku w samochodach?
Planujemy aktywnie informować o funkcji rejestrowania dźwięku w trakcie przejazdów, która będzie dostępna w najnowszej wersji aplikacji, za pośrednictwem poczty elektronicznej, mediów społecznościowych, ogłoszenia na blogu oraz powiadomień w aplikacji kierowanych zarówno do pasażerów, jak i kierowców. Za pośrednictwem tych kanałów będziemy edukować pasażerów i kierowców o istotnych szczegółach dotyczących nowej funkcji - wszystkie nagrania są szyfrowane, przechowywane lokalnie na urządzeniu nagrywającym i automatycznie usuwane po 24 godzinach, chyba że nagrywający wyśle zgłoszenie dotyczące przejazdu do Zespołu Wsparcia. Dbamy również o to, aby nasi użytkownicy rozumieli, w jaki sposób przetwarzamy ich dane osobowe i jakie przysługują im prawa.
Jakie gwarancje Bolt oferuje w zakresie ochrony danych osobowych pasażerów i kierowców, biorąc pod uwagę, że nagrania są zaszyfrowane na urządzeniu?
Bolt bardzo poważnie traktuje prywatność i bezpieczeństwo danych osobowych swoich kierowców i pasażerów. Bolt wdrożył rozbudowany program ochrony prywatności, który zakłada przeprowadzanie dokładnych ocen wpływu na prywatność przed uruchomieniem jakiejkolwiek nowej funkcji, aby upewnić się, że prawa jej użytkowników zostały należycie uwzględnione, oraz że funkcje te będą działać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i wymogami regulacyjnymi, w tym RODO.
Jakie są kryteria decydujące o tym, które miasta zostały wybrane do testów tej funkcji?
To decyzja biznesowa.
Czy istnieją mechanizmy zapobiegające nadużyciom tej funkcji przez pasażerów w celu fałszywych oskarżeń kierowców?
Możliwość dodania nagrania audio z przejazdu do zgłoszenia wysłanego do Obsługi Klienta, ma pomóc naszemu zespołowi zarządzać i rozwiązywać sprawy szybciej i efektywniej.
Jak Bolt reaguje na obawy, że taka funkcja może być wykorzystywana do innych celów niż bezpieczeństwo, na przykład do szpiegowania czy inwigilacji?
Nagranie nie może zostać odsłuchane przez użytkownika, który nagrał dźwięk. Dostęp do odsłuchu ma wyłącznie Zespół Wsparcia Bolt, ale również dopiero wtedy, gdy nagrywający prześle do Zespołu zgłoszenie dot. przejazdu, do którego załącza zaszyfrowane nagranie. Co ważne, jeśli w trakcie nagrywania, nagrywający włączy inną aplikację używającą mikrofon (albo np. odbierze telefon), nagrywanie w aplikacji Bolt się zatrzymuje.
Longform:
----
Interesują Cię podobne treści? Chciałbym zaprosić Cię więc do obserwacji tagu #techpigulka . W każdy poniedziałek, środę i piątek podsumowuję w krótkiej formie ważne wydarzenia ze świata #technologia #biznes i #nauka .
Z poszanowainem dla Twojego czasu. Bez bullshitu.
#nauka #technologia #ciekawostki #biznes
Zaloguj się aby komentować