Zdjęcie w tle
SUQ-MADIQ

SUQ-MADIQ

Autorytet
  • 654wpisy
  • 933komentarzy
SUQ-MADIQ userbar
#zeglarstwo #statki #morze #bezpieczenstwonamorzu
Po zderzeniu z wielorybem zatonął 13 metrowy (44') jacht RAINDANCER. Uszkodzenia dna wokół śruby i skegu były na do zabezpieczenia i jacht szybko poszedł na dno. Ranny, krwawiący wieloryb zanurkował i nie wiadomo czy wypłynął. 
Kilka FAKTÓW i MYŚLI:
#1 - zatonięcia jachtów po spotkaniu z morskimi dużymi ssakami są rzadkie, ale się zdarzają. Również po celowym działaniu orek wzdłuż brzegów Porugalii i Hiszpanii.
#2 - Po spotkaniu ze statkami ginie około 20.000 zwierząt ROCZNIE!
#3 - od 2007 roku zgłoszono 1200 kolizji jachtów z wielorybami.
#4 - Od 2019 co rok ponad 100 ataków Gangu Orek na jachty wzdłuż brzegów od Gibraltaru do Zatoki Biscay kończy się zniszczeniem sterów i kilku zatopieniami. 
#5 - Ale niektóre kraje, w tym Hiszpania i Portugalia, zabraniają odstraszania morskich ssaków, a ŻADNE z oficjalnych zaleceń nie działa!
#6 - PINGER - holowana za jachtem bojka emitująca specjalne sygnały skutecznie odstrasza orki i innw morskie ssaki. Cena €110 - 150.
#7 - gdyby sy RAINDANCER (i większość innych straconych jachtów) miał wbudowane grodzie wodoszczelne to by nie zatonął. Ale byłby pewnie troszkę droższy i mniej wygodny do mieszkania.
PS. Zdjęcia z "Latitude 38" nr4/23 - ciekawego magazynu żeglarskiego
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02khEonK6thGLEbrnkV3d4H3F8bpHuyWBoNmasBkqufBqYuccfc5Z3QFrTFxHD5TfYl&id=100001022285914
SUQ-MADIQ userbar
43a7718b-ab9b-4b32-8c56-62da310743cc
cb81320c-63ce-460b-90b9-786bc0e01c90
jarezz

Słyszałem o tych orkach atakujących jachty ale myślałem, że to pojedynczy przypadek był.


Tutaj to wygląda na zorganizowaną grupę przestępczą i to o charakterze zbrojnym przez uzębienie.

Pewnie dlatego iberyjskie rządy nieskuteczne zalecenia wydają. Boją się waleniowej mafii.

Zaloguj się aby komentować

https://youtu.be/G7CjpkyHHLU
Tymczasem lotnicy, którzy przybyli do Stanów Zjednoczonych na motolotniach, byli chwaleni przez miejscowych pilotów. Akcentowali oni, że wykonanie tego długiego na 90 mil lotu nad otwartym oceanem, zwłaszcza przy silnym wietrze, wymagało dużej odwagi.
https://dlapilota.pl/wiadomosci/swiat/kubanscy-emigranci-na-motolotniach-dostali-sie-na-floryde-film
#lotnictwo #usa #kuba #emigracja #ciekawostki
SUQ-MADIQ userbar
Boltzman

Brzmi jakby za zdolności i odwagę mieli dostać obywatelstwo. W końcu takich ludzi na świecie trzeba.

Zaloguj się aby komentować

Zostań Patronem Hejto i odblokuj dodatkowe korzyści tylko dla Patronów

  • Włączona możliwość zarabiania na swoich treściach
  • Całkowity brak reklam na każdym urządzeniu
  • Oznaczenie w postaci rogala , który świadczy o Twoim wsparciu
  • Wcześniejszy dostęp, do wybranych funkcji na Hejto
Zostań Patronem
#statki #morze
SUQ-MADIQ userbar
9f0d4873-1396-42dc-a995-e2304bb22e48
solomid-mid

andrzeju nie denerwuj sie

MPTH

@SUQ-MADIQ tutaj to nawet wiadro szpachli nie pomoże xD

Sorokawojcie.ch

Tylko przednimi hamował, aż mu rufę podniosło!

SUQ-MADIQ

@Sorokawojcie.ch pewnie auta przy jebnięciu zaparkowały z przodu

bartek555

@SUQ-MADIQ wiem, ze heheszki, ale przy takich masach, bezwladnosciach i plastycznosci konstrukcji to tego zderzenia sie nawet za bardzo nie czuje.

Zaloguj się aby komentować

#historia #ciekawostki #sredniowiecze
Field Armor of Maximilian I (1480).
SUQ-MADIQ userbar
b542c6d1-b823-4b77-bdca-709a3308ec9e
anervis

@SUQ-MADIQ należy pamiętać, że w tamtych czasach kowale i płatnerze również jak dzisiejsi projektanci mody tworzyli czasami projekty nierealne w zastosowaniu; żeby pokazać swoje umiejętności, zaszokować i zrobić o sobie hałas.

SUQ-MADIQ

@anervis taka zbroja kosztowała tyle co miasto

michal-g-1

Ale co robi "nakrętka motylkowa" na brodzie i czy w średniowieczu znali śruby? Jak robili gwint?

To część stojaka?

Kubek

@michal-g-1 znali, ale na pewno nie takie i watpie ze stosowali je w ten sposob. Raczej dzisiejszy dodatek

AdelbertVonBimberstein

Znali i robili. Z tego co wiem to co najmniej od początku XV w a w XVI to już bardzo popularne.

Zaloguj się aby komentować

Nie ma róży bez kolców , a Horn nie wbacza.
Trudne warunki na trasie The Ocean Race .
𝗥𝗼𝘀𝗮𝗹𝗶𝗻 𝗞𝘂𝗶𝗽𝗲𝗿 z Team Malizia wczoraj około 9:00 UTC 𝗱𝗼𝘇𝗻𝗮ł𝗮 𝘂𝗿𝗮𝘇𝘂 𝗴ł𝗼𝘄𝘆 po tym, jak w pobliżu Przylądka Horn wyjątkowo duża fala nieoczekiwanie rzuciła jachtem.
Rosie nie straciła przytomności, 𝗱𝗼𝘇𝗻𝗮ł𝗮 𝗷𝗲𝗱𝗻𝗮𝗸 𝘀𝗶𝗹𝗻𝗲𝗴𝗼 𝗸𝗿𝘄𝗮𝘄𝗶𝗲𝗻𝗶𝗮 𝘇 ł𝘂𝗸𝘂 𝗯𝗿𝘄𝗶𝗼𝘄𝗲𝗴𝗼. Will Harris i Antoine Auriol opatrzyli jej ranę i co godzinę monitorowali Rosalin pod kątem nasilających się objawów wstrząsu mózgu.
Spike Briggs, lekarz wyścigu, potwierdził, że Rosie doznała wstrząśnienia mózgu i musi odpocząć. Jak odpocząć na kilkumetrowej fali nie wyjaśnił .
Dyrektor zespołu zapewnia że Rosie jest twarda i dużo odpoczywa, podczas gdy Will Harris potwierdził, że załoga robi wszystko co w ich mocy, aby upewnić się, że wszystko jest w porządku.
Załoga, zespół lądowy i organizatorzy wyścigu będą monitorować Rosalin, korzystając z porad doktora Briggsa, aby zapewnić najlepszą możliwą opiekę.
𝗪𝗴 𝗽𝗿𝗼𝗴𝗻𝗼𝘇, 𝘁𝗿𝘂𝗱𝗻𝗲 𝘄𝗮𝗿𝘂𝗻𝗸𝗶 𝗺𝗮𝗷𝗮̨ 𝘀𝗶𝗲̨ 𝗱𝘇𝗶𝘀́ 𝗽𝗼𝗽𝗿𝗮𝘄𝗶𝗰́.
Team Malizia pomimo kontuzji Rosie prze naprzód, właśnie mija Horn i prowadzi w wyścigu. Kilka mil za nimi Team Holcim - PRB, natomiast zespoły Biotherm i 11th Hour Racing Team straciły ok. 250 mil do liderów
#żeglarstwo
foto: The Ocean Race press release
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02fMWnMxdwc6HVAjG2yRjpuQJc69ayjpvvmueBpTzWWvcYGW79i56kkVkvB7NQQVc6l&id=100064718649184
SUQ-MADIQ userbar
798b79cb-a125-4ea5-a5b2-e216f577ef1f
b224cb65-0488-47a6-ab3d-813f37f19b5c

Zaloguj się aby komentować

#pracaspawaczamnieprzeistacza #spawanie #holandia #ofertapracy
firma w której pracuję szuka ludzi więc się dzielę ofertą:
Maxtech oferuje pracę w charakterze montera konstrukcji stalowych z podstawami spawania.
Praca na stałe na umowie holenderskiej. Okolice Eindhoven - Breda
61h x 17€ = 1037€ x 4 (wypłaty są co 4 tygodnie a nie co miesiąc) = 4148€ minus chata ok 170€
Wychodzi około 4000€ na rękę.
Na A1 też można za 23€ i chata nieodpłatnie.
Transport firmowy na miejscu - nie trzeba przyjeżdżać swoim autem
Sama praca jest łatwa i niemęcząca, zakłada się blaszki na różne profile z umiarkowaną dokładnością, część materiału przychodzi potrasowana. Jeżeli ktoś montował już samodzielnie z rysunku to sobie poradzi. Monter od trzymania miarki z pewnością nie bo pozakłada blachy odwrotnie w najlepszym wypadku - jeśli ktoś nie jest pewny że umie to znaczy że nie umie.
CV wysyłamy na hr@maxtech-nl.work 
Rysunki wyglądają tak:
co do samej firmy, jak wiecie jestem najemnikiem 14 krajów i ponad 60 kontraktów, nigdy bym nie powoedział że rzuce robote i wrócę do firmy dwa razy, teraz wróciłem czwarty raz w ciągu trzech lat do nich.
SUQ-MADIQ userbar
8c2d1f18-fc44-41ed-a07c-38e87cef8cdd
62c1a3d6-51c0-4953-9807-39220d0c1e27

Zaloguj się aby komentować

#archeologia #heheszki #budowlanka
SUQ-MADIQ userbar
f8b0a30c-387c-44bb-b4aa-bd5112e3646d
DeadRabbit

Tadek, gdzie majster? Nie wim, powiedzioł, że idzie się gdzieś kimnąć na chwila.

JackDaniels

@Ymir cooo? archeologa z własnej kieszeni? no chyba kogoś pojebało. a jak znajdziesz w ziemi złotą monetę to nawet nie jest twoja. takiego wała.

Petrolhead

Nooo, takie to już są uroki prawne xd Osobiście znam przypadek gdzie gostka odkopano jak prowadzono przyłącze wodne do wielorodzinnego. Jak się jorgnęli co to, to tak jak ktoś wyżej wszyscy mieli przykaz mordy w kubeł włożyć. Kości nikt nie chciał ruszać, bo raz, że dosłownie nikt nie chciał, dwa, że nieelegancko i niech już sobie spoczywają tam gdzie są, a trzy, że niby co mieliby z nimi zrobić? Zupy nagotować?

Wykop trochę wyprofilowano w inną stronę, rury położono z ominięciem kości, i na odbiorze przez wodociągi wszystko było git.

Teraz stoi tam piękne prestiżowe osiedle deweloperskie xd

Zaloguj się aby komentować

#zeglarstwo #statki #historia
Queen Anne's Revenge was an early-18th-century ship, most famously used as a flagship by Edward Teach, better known by his nickname Blackbeard. Although the date and place of the ship's construction are uncertain,[3] it was originally believed she was built for merchant service in Bristol, England in 1710 and named Concord, later captured by French privateers and renamed La Concorde. After several years' service by French sailors (both as a naval frigate and as a merchant vessel – much of the time as a slave trading ship), she was captured by Blackbeard in 1717. Blackbeard used the ship for less than a year, but captured numerous prizes using her as his flagship.
In May 1718, Blackbeard ran the ship aground at Topsail Inlet, now known as Beaufort Inlet, North Carolina, United States, in the present-day Carteret County. After the grounding, her crew and supplies were transferred to smaller ships. In 1996, Intersal Inc., a private firm, discovered the remains of a vessel that was later determined to be Queen Anne's Revenge, which was added to the U.S. National Register of Historic Places.The shipwreck was discovered off Beaufort Inlet, North Carolina. 
https://en.wikipedia.org/wiki/Queen_Anne%27s_Revenge
https://www.facebook.com/groups/tallships/permalink/9034056143332482/
SUQ-MADIQ userbar
f0228b4d-a0e9-41fc-8f83-24e344ee3d11
ArthurBurbridge

@SUQ-MADIQ na polski nie umiesz przetłumaczyć?

Zaloguj się aby komentować

#zeglarstwo #historia #mechanika
EVINRUDE introduced a “FOUR-STROKE” outboard, two inboards and two boats in 1916
In 1916, Evinrude Motors, now owned by Ole’s ex-partner Chris Meyer, introduced a four-cycle, opposed twin-cylinder outboard producing 4-horsepower and costing $125 to its product line. Unfortunately, the motor failed to deliver any significant speed or performance increase over the improved single-cylinder, two-cycle Evinrudes, though weighting and costing considerably more. It was discontinued after 1917.
Notably, a pair of two-cycle “inboards” were also introduced in 1916. The single-cylinder 2-horsepower model cost $50, while the two-cylinder 5-horsepower model cost $90. That year, Evinrude Motors also ventured into the boat building business showcasing two 16-foot boats - a round bottom model ($80) and flat bottom model ($40) - for use with its motors.
Sales, however, continued to decline for Meyer, and by 1917, had fallen to 5,534 units, or roughly half the volume produced by Ole and Bess the year they embarked on their five-year retirement and non-compete in 1914. Despite lagging in sales, Evinrude Motors was still the leading outboard producer when Ole’s non-compete expired in 1919.
(Brochure cover upper left.)
SUQ-MADIQ userbar
0c289b5f-9153-4f9b-b08b-154aecd71e77

Zaloguj się aby komentować