Cześć,
Chyba nikt jeszcze o tym tutaj nie wspominał, a warto.
Kilka tygodni temu wypuszczono wersję 1.0 programu Plasticity.
Plasticity to program do tworzenia modeli 3D, ale nie w sposób znany choćby z Blendera czy 3ds Maxa, bo programowi pod tym względem bliżej do programów typu CAD. Co jednak wyróżnia Plasticity?
Został on stworzony dla artystów, łączy więc funkcjonalność programów CAD z łatwością obsługi, interfejsem np. Blendera. Skomplikowane kształty które w Blenderze zajęłyby nam godziny i kilkanaście prób, tutaj tworzy się bardzo łatwo i szybko. Nie trzeba martwić się o siatkę, można szaleć z booleanami, bevelami i tworzyć kszałty przy pomocy krzywych. Warte wspomnienia, że program korzysta z najlepszego na rynku kernela, więc ciężko o sytuację typu: "nie da się". Model później można eksportować do formatu .obj i wrzucić do Blendera itp. Eksporter posiada wiele parametrów, więc można wyeksportować model z bardzo gęstą siatką albo wręcz low poly.
Później wystarczy poświęcić troszkę czasu na optymalizację modelu i możemy do niego zaaplikować Remeshera i mieć piękny i czysty model High Poly.
Program jest obecnie w wersji 1.1, niedługo wyjdzie wersja 1.2. Wersja trial zapewnia miesiąc testowania, wersja Indie to 99 USD i program jest wasz na zawsze, z aktualizacjami wersji 1.x.
Tutaj oficjalna strona:
https://www.plasticity.xyz/
Na YT znajdziecie wiele tutoriali, ale szczególnie polecam ten kanał:
https://www.youtube.com/@Pixelfondue
Macie też kilka prac (nie moich).
Zapraszam też do nowo utworzonej społeczności:
https://www.hejto.pl/spolecznosc/plasticity
#grafika3d #gamedev #blender