Zdjęcie w tle
Grafika 3D

Społeczność

Grafika 3D

18

Społeczność obejmująca tworzenie, krytykę, pomoc w zakresie grafiki 3D. Blendery, Maye, C4D, co dusza zapragnie!

#blender #blender3d #grafika3d Zrobiłę jaśniej i zrobiłem na 6 kolorków.
21 minut render. Najs. Chyba spróbuję wrócić do paru rzeczy
d8b008e0-3e9f-4aad-a0d0-1976d4141817
DiscoKhan

@Acrivec się zrobila swiateczna atmosfera!

koszotorobur

@Acrivec - Blender mnie kiedyś relaksował - można było skupić się na robieniu czegoś nawet przez kilka godzin - ważny był proces a nie rezultat - teraz mam Hejto

LoneRanger

@Acrivec dodaj bevel na krawędziach tych ścian i okręgów - w rzeczywistości żaden obiekt nie jest tak ostry i nawet na czymś co wydaje się mieć kąt 90 stopni jest malutkie zaokrąglenie które odbija światło.

Acrivec

@LoneRanger jest bevel.

LoneRanger

@Acrivec no to bardzo mały, nie widać go kompletnie.

Zaloguj się aby komentować

#blender #blender3d #grafika3d
1024 sample w prawie 6 minut.
Na 980Ti render 25% tej rozdziałki miał 40 sampli po pół godziny XD
Ciekawe czy luxcore mi się odpali
ff982a7d-0da6-47a9-a03c-0c3b9a1c50fd
3467cb8d-22ba-484c-af3d-0fa25835d18b
Acrivec

Tutaj chyba hejto będzie miał poprawny color space

0982cad9-f047-4a01-94c6-44afd075bd03
Acrivec

Jaśniej dałem. A następny będzie miał odbicia włączone

7c42fae5-b2c0-4f52-ac58-a5efa8d8dd5f
Ominous

A teraz czym renderujesz?

Zaloguj się aby komentować

Wrzucałem tu jakiś czas temu postęp prac nad tym projektem ale nareszcie udało mi się go skończyć. Jest to powrót do jednego z pierwszych moich poważnych projektów 3D. Było to w 2021 roku - przez ten czas nabrałem sporo doświadczenia i nauczyłem nowych rzeczy. Wróciłem do tego projektu i postarałem się wycisnąć z niego maxa - więcej geometrii, przebudowane niektóre elementy, UV i tekstury stworzone od nowa + kilka nowych dodatków.
Jako, że Unreal Marketplace wymaga aby większość fotek była zrobiona in-engine to darowałem sobie Marmoseta, tym bardziej, że w UE5 jakoś już na starcie to wszystko lepiej wygląda. Musiałem się nauczyć Sequencera, ustawień renderowania, kamer itp. Na pewno jest dużo lepiej niż było

Więcej fotek w linku: https://www.artstation.com/artwork/5vGQ3z

#grafika3d #unrealengine #gamedev #blender #substance3d
b42ba99e-abde-42a5-85e7-e1a44526760f
ataxbras

@LoneRanger I jeszcze jedna, drobna uwaga. Te oznaczenia są zbyt idealne. Inne są realistyczne, a te jak od linijki.

988d0838-a391-4329-bc68-b4f58b5707af
LoneRanger

@ataxbras te są identyczne z tymi pozostałymi Może to złudzenie wynika z faktu, że tutaj są czarne na białym, bardziej matowym tle.

ataxbras

@LoneRanger Prawdopodobnie masz rację - pozostałe robią wrażenie bardziej zużytych. Może, gdyby użyć trochę noise dla bump lub displace jako składnika materiału, wyglądałoby to lepiej?

Belzebub

Bardzo ładny Vis100 czy tam Ragun

PanieCoPan

Gratki. Podziwiam dbałość o detale i kompleksowość projektu.

Zaloguj się aby komentować

Zostań Patronem Hejto i odblokuj dodatkowe korzyści tylko dla Patronów

  • Włączona możliwość zarabiania na swoich treściach
  • Całkowity brak reklam na każdym urządzeniu
  • Oznaczenie w postaci rogala , który świadczy o Twoim wsparciu
  • Wcześniejszy dostęp, do wybranych funkcji na Hejto
Zostań Patronem
zaczalem sie bawic bryce 3d, są tu jacyś użytkownicy? @SzubiDubiDU jak tam idzie?
#grafika3d #grafikakomputerowa #bryce3d #zajawka
622bf60a-9726-491c-bead-7a28d80325f3
Glonojad

Wygląda jak wygaszacz ekranu z roku 1999

Felonious_Gru

@roadie a zrób tak, żeby bylo odealnie zapętlone to będzie zajebiście

SzubiDubiDU

@roadie zajebiście jest

1fd8e3dd-1610-48b8-bee5-2f8d5879d745
roadie

@SzubiDubiDU oo widać progress xD skąd bierzesz modele?

roadie

@SzubiDubiDU chciałbym zrobić napis z literek ale nie mogę znaleźć nigdzie ani nie umiem tworzyć własnych modelo

Zaloguj się aby komentować

Cześć,
Chyba nikt jeszcze o tym tutaj nie wspominał, a warto.
Kilka tygodni temu wypuszczono wersję 1.0 programu Plasticity.
Plasticity to program do tworzenia modeli 3D, ale nie w sposób znany choćby z Blendera czy 3ds Maxa, bo programowi pod tym względem bliżej do programów typu CAD. Co jednak wyróżnia Plasticity?
Został on stworzony dla artystów, łączy więc funkcjonalność programów CAD z łatwością obsługi, interfejsem np. Blendera. Skomplikowane kształty które w Blenderze zajęłyby nam godziny i kilkanaście prób, tutaj tworzy się bardzo łatwo i szybko. Nie trzeba martwić się o siatkę, można szaleć z booleanami, bevelami i tworzyć kszałty przy pomocy krzywych. Warte wspomnienia, że program korzysta z najlepszego na rynku kernela, więc ciężko o sytuację typu: "nie da się". Model później można eksportować do formatu .obj i wrzucić do Blendera itp. Eksporter posiada wiele parametrów, więc można wyeksportować model z bardzo gęstą siatką albo wręcz low poly.
Później wystarczy poświęcić troszkę czasu na optymalizację modelu i możemy do niego zaaplikować Remeshera i mieć piękny i czysty model High Poly.
Program jest obecnie w wersji 1.1, niedługo wyjdzie wersja 1.2. Wersja trial zapewnia miesiąc testowania, wersja Indie to 99 USD i program jest wasz na zawsze, z aktualizacjami wersji 1.x.
Tutaj oficjalna strona: https://www.plasticity.xyz/
Na YT znajdziecie wiele tutoriali, ale szczególnie polecam ten kanał: https://www.youtube.com/@Pixelfondue
Macie też kilka prac (nie moich).
Zapraszam też do nowo utworzonej społeczności:
https://www.hejto.pl/spolecznosc/plasticity
#grafika3d #gamedev #blender
46a64e11-6311-4a34-8692-f66b20039bae
26b55797-e9cf-4f0e-a061-f091ce9f44ee
8b4366a5-5d14-4870-8285-c9410752ba37
1ce3c481-96f0-412a-931d-711213454a82
Drathir

Chyba wrócę do grafiki 3d, już to długo odwlekalem ale ten programik wygląda spoko i warto byłoby go poznać

LoneRanger

@Drathir Polecam, według mnie niższy próg wejścia niż np. Blender. Jeśli masz nawyki z niego albo innego podobnego programu to mogą cię trochę drażnić na początku, ale idzie się przyzwyczaić. Po prostu workflow jest inny.

mshl

Jakby ktoś miał metrialy na temat retopologii tego typu modeli nieorganicznych to chętnie przyjmę xd

LoneRanger

@mshl a co byś chciał konkretnie wiedzieć? W przypadku modeli hard surface jest to dość proste, bo na płaskich powierzchniach możesz pozbyć się całej zbędnej geometrii. Ostre krawędzie wyznaczają ci granice.

l100e

Bardzo ciekawa odskocznia. Jak skończę modelować tramwaj to zainteresuje się tematem szerzej, bo prawdę mówiąc chce jakiejś odskoczni od Mayi :)

Zaloguj się aby komentować

Kiedyś to było...
Chciałem sprawdzić jak po prawie 5 latach wyrabia się Reality Capture z tym samym setem zdjęć co kiedyś.
I robi to dobrze, poprzedni mesh miał wiele problemów i braki w geometrii.
Zdjęć ok tysiąca, po stackowaniu finalnie 144 zdjecia.
Lampa Quadralite Rx400,
Canon 5dsr, Canon 100mm, F20, ISO 100
Wyszedł całkiem ok
#grafika3d #fotografia #tworczoscwlasna #makrofotografia
e863cd33-8e10-43d0-9c86-3bcf01fbfec2
02cb2b08-eea9-444c-bd42-fee10f9fd02d
4876e49a-3722-4ae1-9082-ab6fb314cd9a
c236879a-9332-4b1f-a163-db06cdbbab2a
5dd32219-aeeb-4924-a03d-2c82d124ad13
#grafika3d #vfx #blender #houdini
Przeglądając Entagmę zauwazyłem, że mają też tutki do Blendera, to sobie jeden zobaczyłem.
Nie znam Blendera, odtworzyłem efekt w Houdinim. Wyszło całkiem średnio. Czyli super!
Tak na prawdę, to nie. Noise co prawda jest nakładany na pozycję, ale nie na aktywację i zamiast po masce to leci szpetna równa linia po całości. Można by jeszcze przy tym podłubać, ale na lapku renderowało się 6h, więc zostaje jak jest
https://www.youtube.com/watch?v=rhgxzIRbiK0
Montaże do latarki SureFire M600 Scout. Modelowanie uczy - dowiedziałem się jak dokładnie działa M-Lok i co za firma za to odpowiada - Magpul. Pozwalają innym używać ich patentu ale każdy produkt musi zostać przez nich zatwierdzony.
Od lewej u góry:
  1. Montaż na szynę Picatinny z offsetem do góry dzięki czemu na tej samej szynie można użyć innego gadżetu i latarka nie zasłoni go
  2. Fabryczny montaż na Picatinny
  3. M-Lok z offsetem 45 stopni - tutaj podobnie używana szyna może być użyta ponownie.
  4. M-Lok standardowy. (ten na samym dole)
Z latarkami i laserami na razie koniec. Pora na następną kategorię
#blender #grafika3d
af5d1a07-e16b-4588-ba7a-1502241ea7fc
7e3f752e-ce5a-4543-91f5-441f0818b899

Zaloguj się aby komentować

Zarywam nockę przy kolejnej latarce
Tym razem wzoruje się na SureFire M600 Scout. Na razie sama latarka bez montażu.
Base model wygładzony Remesherem.
#grafika3d #blender
79c7d460-f46d-4ffb-bbc2-b90b4567e309
0b038c2f-f50a-43a9-a5de-ef92b76d58f8
ice-numero-cinq

świetna latarka, głębo, tzn. daleki zasięg

428d6898-378c-4cf2-84b7-f6774b9e479b
Thomash80

@LoneRanger lubisz świecić? Ja też

Zaloguj się aby komentować

Dobry wieczór,
Dodałem trochę tematów do społeczności. Po wejściu w społeczność można wyświetlić wpisy z konkretnego tagu.
Dajcie znać w tym wpisie jeśli macie pomysł na jakiś temat

Zaloguj się aby komentować

Następna