#samochody
Fizyczne przełączniki, potencjometry, i suwaki są milion razy lepsze od jakichkolwiek ekranów.
Nie zapraszam do dyskusji bo nie ma o czym.
c86d582d-4f06-4d5e-9bff-cb65d5740549
Jarem

@redve

Yup. Ekrany dotykowe w autach powinny być ograniczone do minimum.


Najbardziej mnie przerażają kamery zamiast lusterek. To jest totalnie bez sensu

Felonious_Gru

@Jarem chyba sobie kpisz. Kamery są genialne we wszystkim co wielkogabarytowe. Nieważne czy śmieciarka, autobus czy zwykły tir.

Jarem

@Felonious_Gru

Dodatkowe? Jasne.

Zamiast zwykłych lusterek? Głupota.

Felonious_Gru

@Jarem widać pan nie korzystałeś. Dobrze zaprojektowany system w niczym nie ustępuje tradycyjnym lustrom

Amebcio

@Jarem IMO ekrany dotykowe powinny zostać zakazane ustawowo, bo jak widać producenci sami się nie nauczą

redve

@Jarem przy wielkich gabarytach jestem w stanie zrozumieć kamery zamiast lusterek. Jadąc taką wielką krową i tak za wiele nie zobaczysz, a kamery możesz ustawić w takim miejscu że widzisz dokładnie co sie dzieje za samochodem

JanPapiez2

@Felonious_Gru ty chyba nie miałeś za dużo styczności z kierowcami zawodowymi? Zdecydowana większość z nich nie myje rąk i zębów a oczekujesz ze będą dbać o czystość wizjerów żeby nic nie ograniczało widoczności?

Felonious_Gru

@JanPapiez2 tacy, o których piszesz i tak jeżdżą starymi gruzami bez lusterek więc bez różnicy

ivanar

@Felonious_Gru byku w mojej firmie mamy 400 aut z 200 ma kamery zamiast lusterek l zgadnij ile z nich jechało pół Europy do Polski bo wyświetlacze zrobiły się czarne. Na oko z 20% takie niezawodne te kamery

Felonious_Gru

@ivanar no tak, bo w całej Europie jest tylko jeden serwis co potrafi kanery zdiagnozować xd


I jeszcze mi zaraz napiszesz, że zwykłego lusterka nikt nigdy u ciebie nje urwał to będzie komplet.

ivanar

@Felonious_Gru nie jeden serwis ale jak auto jest skupiony u polskiego dilera to musi wracać do polskiego dilera na serwis poczytaj trochę o pakietach serwisowych i gwarancjach zwłaszcza na duże aut, jak bardzo będziesz uparty że się to nie dzieje to odpalę służbowego lapka i znajdę ci zdjęcia z jednej z takich awarii

Felonious_Gru

@ivanar oczywiście, że się psują. Zwykłe też się psują.


A że nie macie w autach jeżdżących regularnie po Europie assistance na europe to nie moja wina, ani tych kierowców. Widocznie tak jest taniej

ivanar

@Felonious_Gru serio gościu uważasz że 400 nowych aut nie ma assistance na Europę? NIe masz pojęcia jak działa branża, assistance i pakiety serwisowe na Europę to mogą ci koło wymienić i kody błędów skasować, jakakolwiek awaria auto jest ściągane na Polskę żaden dealer nie przyklepuje napraw zagranicznych nie bez powodu na Słubicach jest w Zgorzelcu masz wielkie serwisy wszystkich Marek i to nie są tanie serwisy tylko po prostu to są jedyne serwis i gdzie możesz auta nowe serwisować jak najbliżej Europy

Felonious_Gru

@ivanar czyli mają assistance na europe, a i tak jadą do Polski?


XDDDDDD

Co wyście za umowę podpisali i z kim XDDDDDD

ivanar

@Felonious_Gru gościu ty rozumiesz co czytasz czy średnio. Żaden assistance nie naprawić ci tak poważnych usterek na Europie, dilerzy zawsze powiedzą że mogą to naprawić ale auto musi wrócić do Polski temat jest prosty i znany każdemu w tej branży nie bez powodu największe floty w Europie jak girteka i hegelman budują wielkie bazy w okolicy Zgorzelca i Poznania a do tego rejestrują auta na polskich numerach żeby żeby naprawy na gwarancji nowych aut można było robić w Polsce a nie ciągnąć je dalej i tu moja dyskusja z tobą się ucina bo myslisz kurwa że assistance na duże auta jest takie jak na małe nie masz pojęcia o czym mówisz i cwaniakujesz a usterka lusterek w nowych zestawach których praktycznie wszystkie już mają kamery jest bardzo częsta w ciągu pierwszego roku około 20% aut z kamerami u nas musiało zjeżdżać na taką naprawę najczęściej serwis wymieniał całe wyświetlacze razem z okablowaniem bo osprzęt od tych lusterek jest skitrany z tyłu za wyświetlaczami

Felonious_Gru

@ivanar jesteś zbyt głupi żeby napisać cokolwiek dłuższego niż dwa zdania bez przeklinania?

Felonious_Gru

@ivanar zajrzałem w twój profil. Tak, jesteś xd


Nara

TheLikatesy

@redve ja dostrzegam jeden jedyny pozytyw, jednym ruchem ściereczki do czyszczenia ekranów mam załatwiony cały kokpit, nie musze robić slalomów pomiędzy guziczkami xD


ale fakt, nie ma co dyskutować, chujowe to


natomiast czuje się oszukany i zniesmaczony faktem, iż op nie ponarzekał na ten swój zjabany wystający telewizor na środku kokpitu... to to kurwa dopiero patologia współczesnych czasów.

redve

@TheLikatesy

współczesnych czasów.

to volvo ma 19 lat xD

Nawigacje jeszcze rozumiem w aucie, ale u mnie za nią robi telefon zaczepiony o kratke nawiewu, żeby mi nie zasłaniał widoku przez szybe

TheLikatesy

@redve ale ja nie bije do tego volvo, tylko do faktu umieszczania telewizorów ponad obrys kokpitu.

Ja to przeżyję, ale żonka przy wzroście <150cm - pozdro

redve

@TheLikatesy a to zwracam honor, i przyznaje racje

the_good_the_bad_the_ugly

@TheLikatesy protip: użyj miotełki do kurzu. Żadne pokrętła, przyciski czy kratki nie ukryją kurzu.

TheLikatesy

@the_good_the_bad_the_ugly ale wiesz że miotełka to wzbija kurz i on sobie za 5 min osiądzie identycznie jak był wcześniej? Najlepszy na guziczki i kratki to imo glutek do kokpitu


ale dzięki za protip, tylko że mam te chujowe ekrany - jak wyżej pisałem

maminfoodboga

@TheLikatesy ten telewizor nad deską się wsuwa i wysuwa. U mnie robił za kamerę wsteczną i wyjeżdżał tylko jak miałem wrzucony wsteczny i chował się po zmianie biegu

TheLikatesy

@maminfoodboga wiem, ale dzisiejsze sie nie wysuwaja niestety

the_good_the_bad_the_ugly

@TheLikatesy ale wiesz że są takie miotełki co nie wzbijają kurzu tylko go wiążą. Witaj w XXI wieku.

TheLikatesy

@the_good_the_bad_the_ugly no I co z tego? Nadal nie zrobisz tego jednym ruchem jak sciereczką

Time_Machine

@TheLikatesy przyciski mozna też myć, nie trzeba ich omijać

the_good_the_bad_the_ugly

@TheLikatesy a iloma ruchami? xD dobra, bo ta dyskusja zmierza donikąd. Lataj ścierą.

TheLikatesy

@the_good_the_bad_the_ugly no jako członek obozu kurzawki, to ty mi powinieneś powiedzieć ile ruchów potrzebujesz, ja będąc w obozie ściereczki, potrzebuję dokładnie jednego

TheLikatesy

@Time_Machine a kto mówił o ich niemyciu?

starszy_mechanik

Jedno z fajniejszych wnętrz, a teraz? A idz pan (╯ ͠° ͟ʖ ͡°)╯┻━┻

77e7d68e-ce96-498f-8e98-b954eb2fbe27
cebulaZrosolu

@redve tak ale nie do końca, brejdak ma Insignie i ch.. mnie strzela jak mam tam coś zmienić, 3 różne przyciski do sterowania radiem, milion przycisków cholera wie od czego i po co.

Ja u siebie mam tylko kilka przyciskow, nie licząc radia i szyb to mam tylko dwa :D od awaryjnych i od centralnego zamka. I to mi wystarczy :D

Jestem fanem prostoty

redve

@cebulaZrosolu no, do tego głośność radia na potencjometr, od nawiewu też potencjometry albo suwaki


Zobaczyłem tego opla z 2008 roku, i musze przyznać że nieźle tam tego dojebali xD

Gadu_gadu

@cebulaZrosolu to prawda ale Insignia po liftingu już to poprawiła i było prościej, zupełnie jakby Cię posłuchali.

WiecNo

@redve Wpis w stylu "Narzekam bo jestem tak stary ze wszystko co nowe to zło" ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

redve

@WiecNo Panie, ja tu jestem jednym z najmłodszych użytkowników na portalu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

shogoMAD

A gdzie Piano black i plastikowe chromy ?

szymek

@shogoMAD u mnie są xd nawet nie czyscilem tego gówna od nowości bo szkoda porysować xD

rith

@redve zgadzam się z teza, jednak wnętrze z obrazka jest wyjątkowo brzydkie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

otoczenie_sieciowe

@redve musimy jednak rozróżniać nasranie ekranami od ładnego, nowoczesnego wnętrza, gdzie też SĄ ekrany, ale jako dodatek do ładnych pokręteł i przycisków.


To z fotki brzydkie

curvidus

O to to, imo ideałem jest ten styl - analogowe zegary ze sporym komputerem pokładowym (jak ktoś woli cyfrowe zegary też spoko) + ekran wbudowany w deskę ale z kluczowymi opcjami w przyciskach/ pokrętłach. Niestety to jest gatunek wymierający, poza markami luksusowymi @otoczenie_sieciowe wszędzie to wystające z deski gówno.

2ed1f08a-9622-4a09-8f78-0351ccca813c
Time_Machine

A ja tam lubię ekrany, ale retro

6b1609a6-fc3e-4c9c-8a85-22212904654f
redve

@Time_Machine ekran jest spoko, ale do wyświetlania informacji, a nie do sterowania

kodyak

Problemem jest to że ekrany są dużo tansze od tych fizycznych przełączników i dlatego jesteśmy na nie skazani i mają dużo większe możliwości zastosowania

sireplama

Rozumiem, że zdjęcie tego wnętrza to sarkazm względem stwierdzenia "fizyczne przyciski są lepsze"?

Wadim

@redve jeździłeś kiedyś dłużej autem z dotykowymi ekranami? Jeżdżę od kilku lat. Nie odrywam wzroku na dłużej, jic w starych autach z radiem i milionem przycisków. Mam nadzieję, ze wszystkie auta pójdą w tę stronę całkowicie

Stashqo

@Wadim dobrze zrobione dotykowce są calkiem wygodne i intuicyjne. Mam w samochodzie tablet z android automotive w dodatku ze wsparciem asystenta głosowego i zupełnie nie tęsknię za przyciskami.

DiscoKhan

@Wadim to ciekawe, bo w starych autach po dłuższym użytkowaniu można bylo w 100% bezwzrokowo obsługiwać radio itp.


Śmiem twierdzić, że pleciesz kompletne farmazony, bo ci się takie ekrany podobają - twoja sprawa - ale po co fantazję wymyślać? Xd

Wadim

@DiscoKhan twierdz sobie, co chcesz. W dupie to mam. Dla ludzi z takim poziomem mam tylko jedno miejsce- czarną

Wadim

@Stashqo Oczywiście, że są intuicyjne. Dodatkowo, dedykowane panele dotykowe, gdzie masz po prostu przyciski dotykowe a nie zmieniajacy się ekran, mi pozwalają latwiej coś włączyć, niz w tradycyjnych.

Najwięcej krzyczą Ci, którzy nie używali:)

Mnie już posądzono, że wymyślam, bo to niemożliwe, że używam dotykowych ekranow w autach

Stashqo

@Wadim zazwyczaj najgłośniej krzyczą osoby, którym zakup nowego auta wyposażonego w tablety szybko nie grozi. Najlepsi są "radiooperatorzy", którzy argumentują, że muszą ciągle coś w radiu zmieniać. Jest 2024r, jakim dziadersem trzeba być żeby chcieć słuchać klasycznego radia? Przecież nnowe samochody mają dostęp do internetu, puszczasz playlistę/podcast na yt/spotify i nie musisz zmieniać co chwilę stacji bo gubi zasięg albo jest reklama globulek na upławy.


Tak samo głupie jest to, że marudzą na tablety ci, którzy podwieszają sobie smartfony gdzieś na szybie/kratce żeby mieć navi. To jest dopiero robienie kurwy z logiki bo ergonimii tam zero a zrobienie czegokolwiek na tym smartfonie nie tylko wymaga poświęcenia znacznie większej ilości uwagi, ale też zmiany pozycji kierowcy.


Nie zgodzę się jednak z tym, że to takie oczywiste, że dotykowce są intuicyjne. Testowałem kilka samochodów i oglądałem też sporo testów przed zakupem obecnego. O ile np. wspomniany przeze mnie android automotive (nie mylić z android auto), system tesli czy MB OS (merc) są bardzo dobre, tak trochę chińczyków czy np beton z vw (testowałem id3) robi to dość słabo imo.


No i w zasadzie bardzo ważne też jest co mamy w ramach fizycznych przycisków na kierownicy. Podstawowa kontrola mediów (play/pause, previous/next, vol+/-) powinna mieć swoją fizyczną emanację poza ekranem. Haptyka też ujdzie, chociaż osobiście wolę jednak przyciski.

maly_ludek_lego

@redve Na te czasy juz malo estetyczne, ale ultra funkcjonalne!

Hejto_nie_dziala

Ktoś tu skomentował że navi nie potrzebne w aucie bo telefonów kratkę nawiewu wpina. To jest kurwa patologia że producent nie może dać miejsca przeznaczonego na telefon w aucie. Komórki są z nami ponad 25 lat ale producenci aut wolą sobie w podłokietniku zaprojektować uchwyt na pudełka do kaset zamiast coś na czasie

Stashqo

@Hejto_nie_dziala to jest patologia, że ludzie jezdżący z podczepianymi pod szybą/nawiewem telefonami śmią płakać na ekrany dotykowe. Obsługa takiego smartfona zajmuje o wiele więcej uwagi niż tableta, w dodatku wymaga często zmiany pozycji kierowcy. Koszmar jeśli chodzi o ergonomię i bezpieczeństwo, ale dobrze znany, więc wciąż lepszy niż te nowe, paskudne, nieznane rozwiązania ¯\_(ツ)_/¯

Hejto_nie_dziala

@Stashqo zgodzę się i nie zgodzę jednocześnie. Telefonu używam codziennie, auta z nawi wbudowanym nie mam. Telefon znam na pamięć, kwestia tego żeby miał jakieś ergonomiczne miejsce

GrindFaterAnona

@redve kupiłeś stare volvo i zachwycasz się, że nie ma tej całej "nowoczesnej technologii"?

redve

@GrindFaterAnona jeszcze nie kupiłem, ale chce

Hasti

Od skrajności w skrajność. Taka ilość przycisków nie ma sensu tak samo jak nie mają sensu same ekrany. U mnie w aucie większość funkcji ogarnę kierownicą a nie mam cyfrowych zegarów, klimatyzacja ma swoje pokrętła a ekranu w zasadzie nie ruszam.

Brakuje mi może tylko dwóch dodatkowych przycisków od klimatyzacji: sync i zmiana intensywności które w najnowszym modelu po liftingu zostały dodane.

Zaloguj się aby komentować