Komentarze (14)

Halo_krabie

Niźle sobie Newag pozwala dodając takie backdoory w systemie pociągów. Mam nadzieję że dostaną bana na przetargi na kilka lat...

ivanar

Japieddole co za chuje.za takie coś to newag bana na przetargi ponownej dostać albo gruba odpowiedzialność karną.

pfu

O kurwa, grubo

Newag za takie coś powinien srogo beknąć

dildo-vaggins

„Newag powinni odpowiadać karnie”

Tymczasem John Deeree blokujący nieautoryzowane naprawy:

865be375-699e-408c-baea-81394a6a76de
winiucho

@dildo-vaggins Tyle, że traktorek mozesz sobie zcrackować bo jest twój, a za taki skład nikt nie weźmie od tak odpowiedzialności bo chciał sobie w sofcie ktoś pogrzebać. Jednak w oby dwu przypadkach to są praktyki monopolistyczne i kara musi byc.

L4RU55O

@dildo-vaggins Ale John Deere się przyznaje i otwarcie walczy.


Ukraińcy już dawno złamali programy i robią z nimi co chcą a Usańce kupują od nich piraty.

SuperSzturmowiec

nic nowego, tak samo było w jakiś drukarkach - tyle a tyle wydruków itp i ma nastąpić awaria. Wszystko co ma kod programowy może być manipulowane.


Ehh czasy pralek z programatorami mechanicznymi nie do shakowania

Jaszczomp

@SuperSzturmowiec ty serio porównujesz pociągi do drukarek? To nawet nie ten sam rząd problemu i mogących z tego wynikać komplikacji. Kolej to część infrastruktury krytycznej i takie rzeczy nie mają prawa się dziać. Newag powinien za to beknąć czymś więcej niż spadkami na giełdzie

kodyak

Wyglada że można się spierać cywilnie. Ciekawe czy mogą zrobić pozew zbiorowy bo przynajmniej o zapłatę kar który musieli ponieść na pewno.

Opornik

pary koordynat definiują tereny warsztatów. W kodzie komputera zapisano warunek nakazujący wyłączenie możliwości uruchomienia pociągu, jeśli spędzi przynajmniej 10 dni w jednym z tych warsztatów. Jeden z warsztatów należy do samego Newagu – jednak dla jego współrzędnych zdefiniowano inny warunek logiczny, prawdopodobnie w celach testowych.



Odkryto także opcję cofnięcia blokady – nie wymagało to ustawienia flag na poziomie pamięci komputera, a jedynie odpowiedniej sekwencji kliknięć przycisków w kabinie i na ekranie pokładowego komputera.


Matko ale szczyt bezczelności.


Nie jestem l22t hax0rem, ale myślę że spece od zaszywania Planned obsolescence

(ja na to mówię zużywalność) w kodzie różnych produktów będą mieć z koderów Newagu bekę.

Zaloguj się aby komentować