Komentarze (14)
Niźle sobie Newag pozwala dodając takie backdoory w systemie pociągów. Mam nadzieję że dostaną bana na przetargi na kilka lat...
Japieddole co za chuje.za takie coś to newag bana na przetargi ponownej dostać albo gruba odpowiedzialność karną.
O kurwa, grubo
Newag za takie coś powinien srogo beknąć
o cie h#$
„Newag powinni odpowiadać karnie”
Tymczasem John Deeree blokujący nieautoryzowane naprawy:
@dildo-vaggins Tyle, że traktorek mozesz sobie zcrackować bo jest twój, a za taki skład nikt nie weźmie od tak odpowiedzialności bo chciał sobie w sofcie ktoś pogrzebać. Jednak w oby dwu przypadkach to są praktyki monopolistyczne i kara musi byc.
@dildo-vaggins Ale John Deere się przyznaje i otwarcie walczy.
Ukraińcy już dawno złamali programy i robią z nimi co chcą a Usańce kupują od nich piraty.
nic nowego, tak samo było w jakiś drukarkach - tyle a tyle wydruków itp i ma nastąpić awaria. Wszystko co ma kod programowy może być manipulowane.
Ehh czasy pralek z programatorami mechanicznymi nie do shakowania
@SuperSzturmowiec ty serio porównujesz pociągi do drukarek? To nawet nie ten sam rząd problemu i mogących z tego wynikać komplikacji. Kolej to część infrastruktury krytycznej i takie rzeczy nie mają prawa się dziać. Newag powinien za to beknąć czymś więcej niż spadkami na giełdzie
@Jaszczomp tak
@Halo_krabie https://www.hejto.pl/wpis/skandal-na-polskiej-kolei-hakerzy-ujawniaja-kto-stoi-za-tajemniczymi-awariami-1
Pozdrawiam.
Wyglada że można się spierać cywilnie. Ciekawe czy mogą zrobić pozew zbiorowy bo przynajmniej o zapłatę kar który musieli ponieść na pewno.
pary koordynat definiują tereny warsztatów. W kodzie komputera zapisano warunek nakazujący wyłączenie możliwości uruchomienia pociągu, jeśli spędzi przynajmniej 10 dni w jednym z tych warsztatów. Jeden z warsztatów należy do samego Newagu – jednak dla jego współrzędnych zdefiniowano inny warunek logiczny, prawdopodobnie w celach testowych.
Odkryto także opcję cofnięcia blokady – nie wymagało to ustawienia flag na poziomie pamięci komputera, a jedynie odpowiedniej sekwencji kliknięć przycisków w kabinie i na ekranie pokładowego komputera.
Matko ale szczyt bezczelności.
Nie jestem l22t hax0rem, ale myślę że spece od zaszywania Planned obsolescence
(ja na to mówię zużywalność) w kodzie różnych produktów będą mieć z koderów Newagu bekę.
Zaloguj się aby komentować